zolo Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Witam, Ponieważ widziałem na forum wielu użytkowników tych piast, ciekaw jestem opinii o ich trwałości. Dla porównania powiem, że do tej pory miałem przez kilka sezonów piastę Shimano M475, przejechałem 14 tys km: zero problemów i dodatkowo przy regulacji okazało się że piasta jest w świetnym stanie ! (nie jeżdżę po błocie ani w deszczu...) Nie ukrywam, że oczekuję takiej samej trwałości w nowocześniejszych przecież piastach Novateca.. dziękuję z góry za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morcin2 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 to może inaczej ile chcesz przejecać na tych piastach mtb czy szosa a na tylnej boplight zrobiłem 200km i ma luz na bębenku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Dla porównania powiem, że do tej pory miałem przez kilka sezonów piastę Shimano M475, przejechałem 14 tys km: zero problemów i dodatkowo przy regulacji okazało się że piasta jest w świetnym stanie ! (nie jeżdżę po błocie ani w deszczu...) Jak Ci tak świetnie służą, to po co interesujesz się innymi? Mnie shimanowskie piasty starczają średnio na 4 tys. km, a potem jest objeżdżanie okolicznych sklepów i żebranie o konusy, których nikt nie ma we właściwym rozmiarze, a shimano nie obiecuje, że mieć będzie... Teraz tak mam z M475 właśnie. W kolejnych kołach rozważam m.in. te novatec'i. Ktoś może się pochwalić dużym bezproblemowym przelotem na nich? Najlepiej przy dużej wadze bikera (ok. 90kg). Jak z częściami zamiennymi (łożyska) - łatwo dostępne, trudny serwis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 711 - tu nie ma sie co psuc 712 - po ok 1k km padl bebenek, wymienili mi na nowy i od tego czasu spokoj, piasta swietnie sie kreci, trzeba pilnowac, zeby w mechanizmie zazebiajacym byl smar, bo bieznia do najtwardszych nie nalezy ogolnie dobre piasty, ale na wzglednie suche warunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolo Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Jak Ci tak świetnie służą, to po co interesujesz się innymi? [...] Te piasty są lekkie i nie takie drogie jak europejskie (np DT Swiss) ...szczerze mówiąc jestem bliski zamówienia kół na tych piastach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Mam, nie narzekam. Po sezonie pojawił się lekki luz na tylnym łożysku, ale na tyle mały, że dostrzegł go serwisant podczas centrowania koła. Wymiana łożyska załatwiła sprawę, koszt łożyska ok 20zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 711 - tu nie ma sie co psuc Dlatego chyba będę celował w set 711 na przód i DT370 na tył. Ile już nakręciłeś na tej tylnej po wymianie? Względnie suche warunki? Tak dobrze to moje piasty raczej mieć nie będą... premier2, a Ty ile nakręciłeś już na nich? i przy jakiej wadze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Te piasty 711/712 mają swoje odpowiedniki w ofercie Dartmoor'a, bo to Novatec robi je pod logo tej polskiej marki. Model QUANTIC jest bodajże właśnie 712... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 waga ok 82kg, piasty miały dosyć ciężko w sezonie, bo ten rower służy wyłącznie do jazdy w terenie, błocie i maratonach. Miniony rok to zlot forum, wypad do Czech i cała edycja ligi świętokrzyskiej + trochę jazdy w weekend po lasach. Inaczej - ciężko, mokro i błoto. Bębenek kręci się jak nowy, a ja jestem z piast bardzo zadowolony, przynajmniej na razie . Przebieg to ok 3 może 4tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 No i to jest konkretna informacja. I nieco przeczy temu, że temu, że piasty raczej na suche warunki. Mnie się marzy coś, z czego będę zadowolony również po 20kkm i to nie tylko grzecznej jazdy, ale też solidnej górskiej młócki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 moja waga to ok 60kg. piasta przejechała w zeszłym sezonie niewiem ile. może z 1000km. najbardziej ucierpiała na maratonie w Rabce. ok 3h w błocie i po kamieniach. po powrocie potraktowanie jej myjką i się narobiło. bębenek zaczą haczyć. po rozebraniu okazało się że do środka dostał się syf. po wyczyszczeniu i posmarowaniu działa nadal tyle że łożysko od strony zapadek już nie kręci się równo. też czuć minimalny luz na osi. SRAMa 9.0 na czyszczenie mechanizmu który troche nierówno terkotał oddałem po ponad 9000km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Mnie się marzy coś, z czego będę zadowolony również po 20kkm i to nie tylko grzecznej jazdy, ale też solidnej górskiej młócki. Takie rzeczy tylko w Erze A tak na serio, to zainwestuj w DT Swiss 240s. Na tych piastach ludzie jeżdżą latami Szczególnie jeśli chodzi o tył, bo przednia piasta, to jak wcześniej pisano, tam nie ma się co zepsuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Czemu "tylko w Erze". Dla mojego zadowolenia wystarczy to, żeby nie padał bębenek, a łożyska serwisowało się nie za często za pomocą łatwo dostępnych niedrogich części zamiennych. To nie jest jakieś wygórowane marzenie - to powinna mieć każda piasta. Zostałbym przy shimano, gdyby zdobywanie części nie było drogą przez mękę. Pomysł z 240s jest genialny w swej prostocie. Tylko cena zabiera cały budżet na dwa koła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 No to masz jeszcze opcję w postaci, 340 classic (2 tygodnie temu, żaden z dystrybutorów w Polsce jej nie miałem) albo 370/Onyx (jej też dystrybutorzy nie mają albo na CL, pojedyncze sztuki). A i jeszcze 370 SL jest w CL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 ano 340 jest jeszcze soldniejsza niz 240, a wracajac do sedna - po wymianie bebenka 0 problemow i przejechane 3tys km pod 85kg miesa, kola raczej ciezko nie mialy, normalne xc na twoim miejscu zglebilbym tematyke chosena - cena podobna, a ogladalem bebenki tej firmy z 3 zapadkami i zrobily o niebo lepsze wrazenie, niz novatec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Czemu "tylko w Erze". Dla mojego zadowolenia wystarczy to, żeby nie padał bębenek, a łożyska serwisowało się nie za często za pomocą łatwo dostępnych niedrogich części zamiennych. To nie jest jakieś wygórowane marzenie - to powinna mieć każda piasta. Zostałbym przy shimano, gdyby zdobywanie części nie było drogą przez mękę. Pomysł z 240s jest genialny w swej prostocie. Tylko cena zabiera cały budżet na dwa koła... w tamtym roku kupiłem na allegro nowy tył 240 za 600zł ale w tym roku raczej tak fajnie nie bedzie z przednia 190 bo byłem na targach i merida powiedziała mi ze dt maja pierwszy rok i nie zamierzaja miec ich nawszczesniej za rok - nie ma jak to podjście naszych dystrybutorów cos czuje ze ebay bedzie grany.. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Merida ma tylko popularne modele piast, szprych i obręczy. Nie pamiętam nazwy firmy, ale jakaś z Warszawy co ma DT, niby wszystko ma w ofercie co na stronie DT, ale tak naprawdę ma tylko też kilka popularnych modeli. Czyli w Polsce nic nie ma, a w Obornikach fabryka kół DT Swiss... Pchanie ceramicznej 190 w XC to kompletna głupota Już po pierwszej błotnej wycieczce może się okazać, że łożyska pójdą do śmieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 tyle ze uszczelnienie dt jest powiedzczy raczej za######iste... i obstawiam ze trzeba by sie naprawde postarac zeby cos sie przez nie przedostało fakt nie widziałem konkretnie 190 ale dt raczej hały nie pusci ar mar był kiedys dystrybutorem maja ale tylko pod v zreszta wystaiaja komplet na allegro za 1999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Uszczelnienie, uszczelnieniem, ale nie ważne jak dobre w końcu i tak puści... Obecne łożyska ceramiczne nadają się głównie na szosę, tor, itp. Do MTB przerost formy nad treścią. Szczególnie jeśli chodzi o kasę. Co do 240s... Zasadniczo za nie wiele większą kwotę w tym roku kupiłem tą piastę. A całe koło złożyłem w cenie piasty, którą idzie dostać u najtańszych sprzedawców na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 jak sie wkurze zawsze mozna dac zwykłe ale chce sprobować i tyle ps z kompieli błotnych lublin mnie wyleczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Za bębenek Ratchet jeszcze warto jest dopłacić jak dla mnie, ale za łożyska, które są już 10x droższe, to szkoda kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 na twoim miejscu zglebilbym tematyke chosena - cena podobna, a ogladalem bebenki tej firmy z 3 zapadkami i zrobily o niebo lepsze wrazenie, niz novatec Boże uchowaj, zwłaszcza jeżeli ważysz więcej niż 50kg i masz zamiar jeździć pod górkę. Mogę poprosić 2 kolegów o zaprezentowanie swojej opinii nt tych piast. Koła składaliśmy w tym samym czasie i na szczęście nie "skusiłem" na Chosena. Obaj wymieniali swoje bębenki chyba po 3 razy w przeciągu 3-4 miesięcy. Najlepsze, że lubiły padać w trakcie maratonów . Moja skromna rada - OMIJAĆ Z DALEKA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 jestes pewien, ze mowimy o tych samych systemach zapadkowych? bo jakos mam wrazenie, ze piszesz o mgc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Chosen - ale jaki, bo na alledrogo w opisach aukcji nie piszą który jest fe, a który nie. Widzę modele A4081/2 tanio i ciężko oraz A8076/7B. Drożej i lżej. pawelsystem, pogratulować udanego zakupu. Ja póki co widzę takie ceny: cennik meridy na 2011 i interesujący mnie model kosztowałby 1150. Wątpie, aby udało mi się kupić połowę taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 to juz lepiej kupić komplet z bikestancji 1399 http://allegro.pl/komplet-piast-dt-swiss-240s-center-lock-bikestacja-i1502442707.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.