Skocz do zawartości

[piasty] Trwałość piast Novatec 711/712


zolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ponieważ widziałem na forum wielu użytkowników tych piast, ciekaw jestem opinii o ich trwałości.

 

Dla porównania powiem, że do tej pory miałem przez kilka sezonów piastę Shimano M475, przejechałem 14 tys km: zero problemów i dodatkowo przy regulacji okazało się że piasta jest w świetnym stanie ! (nie jeżdżę po błocie ani w deszczu...)

 

Nie ukrywam, że oczekuję takiej samej trwałości w nowocześniejszych przecież piastach Novateca..

 

dziękuję z góry za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania powiem, że do tej pory miałem przez kilka sezonów piastę Shimano M475, przejechałem 14 tys km: zero problemów i dodatkowo przy regulacji okazało się że piasta jest w świetnym stanie ! (nie jeżdżę po błocie ani w deszczu...)

Jak Ci tak świetnie służą, to po co interesujesz się innymi? Mnie shimanowskie piasty starczają średnio na 4 tys. km, a potem jest objeżdżanie okolicznych sklepów i żebranie o konusy, których nikt nie ma we właściwym rozmiarze, a shimano nie obiecuje, że mieć będzie... Teraz tak mam z M475 właśnie.

 

W kolejnych kołach rozważam m.in. te novatec'i. Ktoś może się pochwalić dużym bezproblemowym przelotem na nich? Najlepiej przy dużej wadze bikera (ok. 90kg). Jak z częściami zamiennymi (łożyska) - łatwo dostępne, trudny serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

711 - tu nie ma sie co psuc

712 - po ok 1k km padl bebenek, wymienili mi na nowy i od tego czasu spokoj, piasta swietnie sie kreci, trzeba pilnowac, zeby w mechanizmie zazebiajacym byl smar, bo bieznia do najtwardszych nie nalezy

 

ogolnie dobre piasty, ale na wzglednie suche warunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci tak świetnie służą, to po co interesujesz się innymi?

 

[...]

 

 

 

Te piasty są lekkie i nie takie drogie jak europejskie (np DT Swiss)

...szczerze mówiąc jestem bliski zamówienia kół na tych piastach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

711 - tu nie ma sie co psuc

Dlatego chyba będę celował w set 711 na przód i DT370 na tył.

Ile już nakręciłeś na tej tylnej po wymianie?

Względnie suche warunki? Tak dobrze to moje piasty raczej mieć nie będą...

 

premier2, a Ty ile nakręciłeś już na nich? i przy jakiej wadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waga ok 82kg, piasty miały dosyć ciężko w sezonie, bo ten rower służy wyłącznie do jazdy w terenie, błocie i maratonach. Miniony rok to zlot forum, wypad do Czech i cała edycja ligi świętokrzyskiej + trochę jazdy w weekend po lasach. Inaczej - ciężko, mokro i błoto. Bębenek kręci się jak nowy, a ja jestem z piast bardzo zadowolony, przynajmniej na razie :).

Przebieg to ok 3 może 4tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja waga to ok 60kg. piasta przejechała w zeszłym sezonie niewiem ile. może z 1000km. najbardziej ucierpiała na maratonie w Rabce. ok 3h w błocie i po kamieniach. po powrocie potraktowanie jej myjką i się narobiło. bębenek zaczą haczyć. po rozebraniu okazało się że do środka dostał się syf.

po wyczyszczeniu i posmarowaniu działa nadal tyle że łożysko od strony zapadek już nie kręci się równo. też czuć minimalny luz na osi.

SRAMa 9.0 na czyszczenie mechanizmu który troche nierówno terkotał oddałem po ponad 9000km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się marzy coś, z czego będę zadowolony również po 20kkm i to nie tylko grzecznej jazdy, ale też solidnej górskiej młócki.

 

Takie rzeczy tylko w Erze :D

A tak na serio, to zainwestuj w DT Swiss 240s. Na tych piastach ludzie jeżdżą latami :P Szczególnie jeśli chodzi o tył, bo przednia piasta, to jak wcześniej pisano, tam nie ma się co zepsuć :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu "tylko w Erze". Dla mojego zadowolenia wystarczy to, żeby nie padał bębenek, a łożyska serwisowało się nie za często za pomocą łatwo dostępnych niedrogich części zamiennych. To nie jest jakieś wygórowane marzenie - to powinna mieć każda piasta. Zostałbym przy shimano, gdyby zdobywanie części nie było drogą przez mękę.

Pomysł z 240s jest genialny w swej prostocie. Tylko cena zabiera cały budżet na dwa koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano 340 jest jeszcze soldniejsza niz 240, a wracajac do sedna - po wymianie bebenka 0 problemow i przejechane 3tys km pod 85kg miesa, kola raczej ciezko nie mialy, normalne xc

 

na twoim miejscu zglebilbym tematyke chosena - cena podobna, a ogladalem bebenki tej firmy z 3 zapadkami i zrobily o niebo lepsze wrazenie, niz novatec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu "tylko w Erze". Dla mojego zadowolenia wystarczy to, żeby nie padał bębenek, a łożyska serwisowało się nie za często za pomocą łatwo dostępnych niedrogich części zamiennych. To nie jest jakieś wygórowane marzenie - to powinna mieć każda piasta. Zostałbym przy shimano, gdyby zdobywanie części nie było drogą przez mękę.

Pomysł z 240s jest genialny w swej prostocie. Tylko cena zabiera cały budżet na dwa koła...

w tamtym roku kupiłem na allegro nowy tył 240 za 600zł

 

ale w tym roku raczej tak fajnie nie bedzie z przednia 190 bo byłem na targach i merida powiedziała mi ze dt maja pierwszy rok i nie zamierzaja miec ich nawszczesniej za rok - nie ma jak to podjście naszych dystrybutorów cos czuje ze ebay bedzie grany.. ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida ma tylko popularne modele piast, szprych i obręczy. Nie pamiętam nazwy firmy, ale jakaś z Warszawy co ma DT, niby wszystko ma w ofercie co na stronie DT, ale tak naprawdę ma tylko też kilka popularnych modeli. Czyli w Polsce nic nie ma, a w Obornikach fabryka kół DT Swiss... :wallbash:

 

Pchanie ceramicznej 190 w XC to kompletna głupota :wallbash: Już po pierwszej błotnej wycieczce może się okazać, że łożyska pójdą do śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze uszczelnienie dt jest powiedzczy raczej za######iste...

i obstawiam ze trzeba by sie naprawde postarac zeby cos sie przez nie przedostało fakt nie widziałem konkretnie 190 ale dt raczej hały nie pusci

 

ar mar był kiedys dystrybutorem maja ale tylko pod v zreszta wystaiaja komplet na allegro za 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienie, uszczelnieniem, ale nie ważne jak dobre w końcu i tak puści... Obecne łożyska ceramiczne nadają się głównie na szosę, tor, itp. Do MTB przerost formy nad treścią. Szczególnie jeśli chodzi o kasę.

Co do 240s... Zasadniczo za nie wiele większą kwotę w tym roku kupiłem tą piastę. A całe koło złożyłem w cenie piasty, którą idzie dostać u najtańszych sprzedawców na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu zglebilbym tematyke chosena - cena podobna, a ogladalem bebenki tej firmy z 3 zapadkami i zrobily o niebo lepsze wrazenie, niz novatec

 

Boże uchowaj, zwłaszcza jeżeli ważysz więcej niż 50kg i masz zamiar jeździć pod górkę. Mogę poprosić 2 kolegów o zaprezentowanie swojej opinii nt tych piast. Koła składaliśmy w tym samym czasie i na szczęście nie "skusiłem" na Chosena. Obaj wymieniali swoje bębenki chyba po 3 razy w przeciągu 3-4 miesięcy. Najlepsze, że lubiły padać w trakcie maratonów :D.

Moja skromna rada - OMIJAĆ Z DALEKA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chosen - ale jaki, bo na alledrogo w opisach aukcji nie piszą który jest fe, a który nie. Widzę modele A4081/2 tanio i ciężko oraz A8076/7B. Drożej i lżej.

 

pawelsystem, pogratulować udanego zakupu. Ja póki co widzę takie ceny: cennik meridy na 2011 i interesujący mnie model kosztowałby 1150. Wątpie, aby udało mi się kupić połowę taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...