Skocz do zawartości

[Rama] Scott Scale 40


tomecz9

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Przymierzam się do kupna ramy Scott Scale 40. Pytanie do jej użytkowników i osób które znają odp. na moje pytanie:)) Jaki suport mogę do niej wkręcić. Chce też kupić korbę prawdopodobnie Shimano SLX 2010. Jakiej szerokości i długości suportu mam szukać?

Napisano

Dzięki:) nie wiedziałem

 

Powiedzcie mi jeszcze czy jak powiem w małym sklepie rowerowym że chce podkładki do suportu to koleś będzie wiedział OCB? Nie montowałem jeszcze takiego suportu i korby więc nie wiem a widzę, że nie wszyscy sprzedawcy dodają do kompletu podkładki;)

Napisano

montaż jest banalnie prosty, ale potrzebny jest klucz ht2. Najlepiej, gdybys sam kupił sobie taki klucz i sam zamontował suport. A to czy w twoim serwisie wiedza co to ci nie powiemy. Podkładki MUSZĄ być przy każdej korbie, sprzedawcy widocznie niekoniecznie o nich wspominaja.

Napisano

znaczy klucz hollowtech? Jaki polecasz?

taki obsługujący hollowtech2 :) dowolnego producenta - to po prostu kawałek grubszej blachy http://allegro.pl/listing.php/search?string=hollowtech&category=45627 możesz wybrać czy chcesz za 20pln czy może za 90 :)

 

podkładki są w komplecie z korbą (plastikowe krążki).

przed montażem zmierz linijką szerokość mufy, czy ma 68mm czy 73mm i postępuj według instrukcji (shimano daje dobrze narysowane i opisane instrukcje w kilku językach :) )

Napisano

proponuję jeszcze oddać ramę do splanowania mufy (żeby miski były wkręcone równolegle, co zwiększy żywotność łożysk), wprawdzie Scott robi swoje ramy precyzyjnie ale... koszt 40-50 zł w lepszych serwisach mają narzędzia

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli mufa nie jest splanowana czyli jej krawedzie nie sa idalnie gładkie i rownoległe, może być delikatna roznica w kącie łozysk a co za tym idzie łozysko może mieć bicie a to prosta droga do jego czestego wymienienia.

 

Jedni krecą na suportach HT2 po 10 kkm a innym sie wysypje nawet po paruset kilometrach.

Napisano

Naprawdę wierzysz w to co piszesz ? Jak zmienić ma się położenie gwintów po planowaniu czoła mufy - no chyba ze doklejasz łożyska do mufy. A teraz zagadka - moze być jak widzę jednak trudna do rowiązania - dlaczego gwinty po obu stronach mufy mają wspólną oś i co byś nie robił taka ona będzie i czoło mufy nie ma nic z tym wspólnego ? Inaczej może - jak ten gwint powstaje...

Napisano

@sivydym sam się zastanawiałem nad tym, co ludzie wypisują - że niby trzeba splanować mufę itd. , ale także nie widziałem w tym sensu - wymieniłem suport na ht2 bez planowania. Tylko dlaczego niektórym łożyska padają tak szybko?

Pojawia się pytanie, czy komuś, kto miał splanowaną mufę łożyska padły np. po 2 kkm ?

Napisano

Chyba cały trzeci świat tak robi...Jeśli powierzchnia ta była wcześniej obrabiana przecinakiem i młotkiem to ok - ja jednak z tak profesjonalnym procesem technologicznym jeszcze sie nie spotkałem. Jeśli taka np Scale juz miala frezowaną mufę to myślisz ze zrobisz to lepiej ręcznym frezem który także obarczony jest pewnym błedem i wyglada np tak.

http://pro-bike.pl/produkty/item_75_frez_do_suportu_uniwersalny_z_pokretlem.html

Zauważ w jaki sposób montuje sie ten przyrząd i wg "czego" jest ustawiany.

Powierzchnie czołowe muszą być równoległe, ale za prawidłowe działanie łożysk odpowiada współosiowość lub jej brak. Z tego co wiem to przy łożyskach "suportowych" niewspółosiowość musi sie zmieścić w góra 10 miutach żeby mogły długo działać i jeśli gwinty nie są w tej "osi" to samo planowanie mufy i tak nic Ci nie da oprócz wyrównania powierzchni czy tez "lepszego" wygladu - jeśli np wcześniej była tam farba. W tym wypadku po planowaniu mufy powinno sie przegwintować środek. Tylko jaki jest sens robić to od razu po zakupie ramy ? To tak jakby kazać sobie za młodu wycinać prostatę, bo przecież na starość i tak przerasta i są przez nią kłopoty...

Napisano

bo w nowych ramach mufe się planuje i tak robi świat

jakby się nie planowało to by nie było frezów do suportu

jeżeli się planuje, to dlaczego powstał mit o planowaniu mufy? Twierdzisz, że suporty padają tym, którzy maja stare ramy, czy każda rama która ma gwint jest splanowana? I po raz kolejny, czy komuś kto splanował mufę, suport nadal pada po kilku kkm ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...