OKO Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 No jak ma być zajeżdżony po pół roku użytkowania, i to jeszcze na rowerze typu trance? Stan jest idealny - waga nie wiem, cult-bikes podają 1.550g. Wstępnie już jeden chętny jest ale kolejkę możecie ustawiać, tylko w miarę możliwości nie wysyłam amora, tylko odbiór osobisty aby nie było jaj, że nie chodzi jak trzeba albo ryska jakaś, czy cuś - już za dużo się takich akcji naoglądałem. Mój Fox ciągle do wzięcia za 1200pln - zapraszam na jazdy testowe puki jest pogoda i puki mam go założonego na rowerze - pewnie jeszcze max przez miesiąc. Na razie nie wystawiam jeszcze oficjalnego ogłoszenia, szukam wśród Trance'owców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam0148 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Bo cena jest tak jak mówisz, za ramę i gwarancję, której jak wiadomo w Giancie w zasadzie nie ma. A co do napędu do dobre posunięcie - ja już nie miałem kasy na korby więc ostała się fabryczna ale przy pierwszej okazji wymieniam na 2 blaty z przodu i średni wózek w tyle OKO wpadaj z nami do Bielska ostatnio byłeś ale tylko z amorkiem a objechaliśmy 53 Km bynajmniej Ja. A jak widziałeś ekipa Giant trance jest mocna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Ano bardzo mocna Adam a Twój trance to biały z niebieskim czy czerwonym? ...żebym wiedział z kim rozmawiam Wybierzemy się na pewno razem, na razie we wtorek wysyłam "nowa" zawiechę do Cult-biku na serwis i potem montaż i testy, testy i testy, bo nie wiem czy brać damper czy nie, bo po pierwsze jest to 190mm wiec skok z tył trochę urośnie, a po drugie to RP23 w dużą komorą High Volume i skrajne opinie o jego pracy panują - jak się uda to skoczymy w tym roku gdzieś, jak nie to na pewno w przyszłym. Ale ja kolejką wjeżdżam a Wy? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam0148 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Moj Giant to podobnie jak Kuby biało-czerwony:) Jak przybyłeś na parking pod Dębowcem stałem oparty o citroena i ustawiałem pulsometr. Zawieszenie to dopiero na drugi rok wymienię na pewno będzie to RS i to chyba kompletny na manetkach Xlock - zobaczymy jak będzie z kasą Kolejką? Taaakk ale to chyba na Skrzyczne - reszta o własnych siłach:) A wiesz mi jest po co pedałować widoki są piękne. Widzę ze z Gliwic jesteś to możemy sie kiedyś umówić w Rudach Raciborskich i pośmigać po parku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 OKO, bierz damper o długości 190 mm. Sam tak będę robił za jakiś czas. U kolegi chodzi to całkiem fajnie ale Ty też zdaj relację. Ogólnie jeśli ktoś stoi przed wyborem Trance-Reign, a zagląda czasem w górki lub troszkę trudniejszy teren, to bez zastanowienia niech wybiera Reigna. Sam miałem tak zrobić, a teraz bym nie musiał kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 (edytowane) o słuszności dampera 190mm jestem przekonany w 100%, jedyne co może przeszkodzić to wysoki przkrok - jeżeli w ogóle jakiś będzie to wezmę - w starszych Trance'ach, przez giętą ramę w ogóle ten problem by nie wystąpił. A co do Regina to w 100% popieram !!! Dodam jeszcze, że jeżeli ktoś się waha z wyborem po między Trance'm a Reign'em to niech tez bierze Regina Detonator masz pojęcie jaki skok z tyłu wyjdzie? Z tego co zasłyszałem i coś tam liczyłem skok powinien wzrosnąć z tyłu do około 140mm Edytowane 1 Października 2011 przez OKO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BBlacki Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Koledzy, wyjaśnijcie mi coś. Rozmiar dampera w trance X5 mierzony od środka łożyska w ramie do środka łożyska w rocker linku na "oko" to 185 mm. Podejrzewam, że podobnie jest w rowerze, którego właścicelem jest Oko (widziałem, jeździłem - fox fajnie pracuje i jak najbardziej wart jest ceny, o której wspomina Oko) O ile rozumiem przesiadkę z mojej seryjnej tory na amor lżejszy i ewentualnie z większym skokiem i na 100% to uczynię - myślę w tym momencie np. o talasie ze zmiennym skokiem 120-150mm lub o RS revelation, o którym wspomina Adam, to co da nam uzysk 5 mm w damperze? Co prawda nie ważę dużo - w ciuchach pewnie ze 70 kg a sag w seryjnym giant air mam ustawiony na 30% - ale jeszcze nie udało mi się go dobić czy nawet zbliżyć się do końca ugięcia. Acha - i przy okazji - ponieważ nie zgadzam się z tym ci pisze Detonator: "Ogólnie jeśli ktoś stoi przed wyborem Trance-Reign, a zagląda czasem w górki lub troszkę trudniejszy teren, to bez zastanowienia niech wybiera Reigna" Jak to się ma do filmiku, który na 100% wszyscy widzieli? Wychodzi na to, że Szyndzielnia, Klimczok, Skrzyczne, Błatnia, Babia Góra czy Leskowiec, na które wjeżdżam bez problemu i równie bez problemu zjeżdzam i to nie powoli z 15km/h to jakieś płaskie tereny, nie warte zwrócenia na nie uwagi. Co prawda nie zaliczam jakichś extremalnych single-tracków i nie skaczę jakiś mega hopek ale przypomina mi się gość, którego spotkał kumpel z którym jeżdzę po okolicznych górach. Otóż ten pan mając lat 64 wyjeżdżał sobie spokojnie na Szyndzielnię składakiem !!! Bez damperów, amorów czy nawet kawałka przerzutki. Co mi da wybór reigna zamiast tranca? Wyżej na pewno nie podjadę, pewnie szybciej zjadę ale nie dużo szybciej - reign jest cięższy ale nie waży tyle co rower do DH, zapewne przy dużych uskokach/hopkach mogłbym jechać trochę szybciej - bo amor z przodu ma 150mm skoku - ale to akurat mogę załatwić wymianą amora w trance na taki ze skokiem 150mm. Oczywiście - są trasy gdzie pewnie nie zjadę na moim trance i tam na 100% lepiej sprawdzi reign albo rower o jeszcze większym skoku. Ale to nie znaczy, że trance nie nadaje się tam gdzie są górki lub trochę trudniejszy terenm, bo akurat tam sie trance sprawdza bardzo dobrze. I od razu do wszystkich oponentów - nie mam zamiaru wywołania kłótni czy świętej wojny pomiędzy użytkownikami tranca vs użytkownicy reigna. Mam nadzieję uzyskać rzeczowe odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Detonator masz pojęcie jaki skok z tyłu wyjdzie? Z tego co zasłyszałem i coś tam liczyłem skok powinien wzrosnąć z tyłu do około 140mm Z tego z co wiem, skok wzrośnie do 142mm. Śmiało więc wtedy można wpakować z przodu coś o skoku 150mm. BBlacki , może trochę źle to ująłem ale tak czy inaczej, większy skok pozwala na szybszą i pewniejszą jazdę po kamienistych ścieżkach, a co do filmiku, to w dużej mierze, prezentuje on umiejętności rowerzysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Specjalistą nie jestem, ale jeżdżę na trance i raz pojeździłem sobie na reign i od razu czuć, że reign jest trochę lepszy do zjazdów ale też gorszy do podjazdów. Oczywiście nie można powiedzieć, że trance w ogóle nie nadaje się do "górek i trudnego terenu"... To, który rower wybrać zależy od tego jak się jeździ i gdzie się chce mieć lepsze osiągi (podjazdy/zjazdy), więc trochę bez sensu jest pisać że jeśli ktoś "zagląda czasem w górki lub troszkę trudniejszy teren, to bez zastanowienia niech wybiera Reigna". Ja nie ukrywam, że chętnie poszalałbym bardziej na zjazdach ale z drugiej strony też dużo podjeżdżam więc chyba po tym krótkim porównaniu które miałem nie przesiadłbym się na reigna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Kuba nikt nie powiedział, że Trance czegoś nie da rady ale Reign daje więcej frajdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BBlacki Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Krzysiek, po prostu bronię "honoru" mojego tranca A jak będzie okazja to chętnie się na reignie przejadę. Wracając do tematu wymiany dampera z seryjnego 185/44 na 190/50 - czy przpadkiem nie jest tak, że giant stosuje swoje ustwienia ciśnienia pod zawiechę tak by pracowała jak najlepiej? Dotyczy to się zarówno seryjnego tłumika jak i stosowanych foxów - pytam bo taka opinię słyszałem w jednym ze sklepów sprzedających gianta. Jak to się ma do foksów dostępnych w normalnej sprzedaży? Drugie pytanie - czy przy wymianie amora z seryjnego o skoku 120mm na taki ze skokiem 150mm konieczna jest również wymiana dampera na dłuższy? Jak rower zachowuje się w przypadku zostawienia seryjnego amora? Czy ktoś to przećwiczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 BBlacki jak giant ma stosować swoje ustawienia ciśnienia ?? To my użytkownicy to robimy. Co do stosowanych damperów, to mój Fox ma kompresję ustawioną na medium, a u kolegi na max, więc też to różnie bywa z tym co tam Giant wsadzi. Co do drugiego pytania, to zależy jaki wsadzisz widelec, bo np Rock Shox, przy skoku 150 mm może mieć inną wysokość niż Fox o tym samym skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam0148 Napisano 5 Października 2011 Udostępnij Napisano 5 Października 2011 BBlacki Co do stosowanych damperów, to mój Fox ma kompresję ustawioną na medium, a u kolegi na max, więc też to różnie bywa z tym co tam Giant wsadzi. Co do drugiego pytania, to zależy jaki wsadzisz widelec, bo np Rock Shox, przy skoku 150 mm może mieć inną wysokość niż Fox o tym samym skoku. No coś w tym jest kiedyś kolega mi mówił że golenie są bardziej schowane w przypadku RS przy skoku 120/150mm i nie odczuwa się aż tak różnicy w zmianie geometrii. Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać po zmianie skoku na 150 mm. Sam ogólnie przymierzam się do Reby 120 mm ale jest bardzo ciężko dostać z rura sterową tapered ... OKO a ty dorwałeś Amorek Tapered czy dajesz przejściówkę na 1 1/8' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 5 Października 2011 Udostępnij Napisano 5 Października 2011 Nie, dorwałem 1 1/8, a wyglądać nie będzie bo Trance idzie na sprzedaż, niemal w całości. Tu masz fotkę ze 150mm revelationem - gdzieś wcześniej był też z foxem: http://forums.mtbr.com/8327925-post1363.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam0148 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Czyli kupujesz Regina Za ile sprzedajesz swojego tranca? A co do amortyzatora to trochę sie zgubiłem kupiłeś nowy czy nie? Jak tak to pokaż fotkę jeśli rurra sterowa ma 1 1/8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 OKO, przyłączam się do pytania Adam0148- jednak Reginka ?? Czy Reginka X ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Czyli kupujesz Regina Za ile sprzedajesz swojego tranca? A co do amortyzatora to trochę sie zgubiłem kupiłeś nowy czy nie? Jak tak to pokaż fotkę jeśli rurra sterowa ma 1 1/8. Fak kupiłem Foxa floata rc2 160mm ale z racji tego, że pójdzie do nowej ramy skok zostaje nieruszony. Taki był zamiar aby kupić troszkę amor na wyrost, i żeby było kilka opcji zmiany skoku wewnętrznie. Amor odbieram jutro ...leży zapłacony od tygodnia u kumpla i nie mam kiedy podjechać - czego chcesz te foty, amora, rury, bo teraz ja się pogubiłem Jeżeli jesteś faktycznie chętny na Trance to wal na PW - dopiero trwają kalklację. OKO, przyłączam się do pytania Adam0148- jednak Reginka ?? Czy Reginka X ?? Eeee nie będę się chwalił, z innych postów i innego forum może co nieco wynikać. W każdym razie biorę 1600mm skoku i geometria jak Reign. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo0 Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Doradźcie proszę rozmiar ramy Trance-a. Mój wzrost to 191 cm, od podłoża do krocza (tylko) 86 cm., a za to od ramienia do nadgarstka aż 66 cm. L-ka ma górną rurę 60,96 cm, a przeskok 79,24 cm, natomiast XL-ka to odpowiednio 63,5 cm i 82,29 cm. 86 x 0,57 = 49,02 cm / 2,54 = 19,29 cala,ale jazda na 19 calowej ramie to byłaby dla mnie męczarnia, także teoria w moim przypadku zupełnie zawodzi. Jeździłem krótką chwilę na L-ce i mam mieszane odczucia - rower jakby trochę za krótki, ale za to chyba wysokość optymalna. Niestety nie miałem okazji przymierzyć się do XL-ki. Szczególnie proszę o radę użytkowników Trance-a w rozmiarach L i XL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Może poszukaj starszego Tranca z giętą górną rurą obniżającą przekrok, albo w ogóle innego roweru z nisko poprowadzoną górną rurą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Jeździłem krótką chwilę na L-ce i mam mieszane odczucia - rower jakby trochę za krótki, ale za to chyba wysokość optymalna.Niestety nie miałem okazji przymierzyć się do XL-ki. Jak to mówią - masz złe nawyki. Wiele osób szuka pozycji ze sztywniaków, oczywiście takową również można znaleźć na trance, tylko po co? Długo walczyłem z sobą by się przełamać i wyprostować i skrócić pozycję i się udało i nie żałuje bo wyszło na plus, bo jest więcej fanu z jazdy. Trance to rower do wycieczek, zabawy po górach, nie na ściganie, więc po co się spinać, giąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo0 Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 to może L-ka z dłuższym mostkiem - powiedzmy 140 mm? Jakiej długości jest mostek montowany seryjnie w Trance? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peterp079 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 (edytowane) U mnie przy tym samym wzroscie ale przekroku 92cm nie starczylo sztycy siodla. W zwiazku z tym wzialem XL i zastosowalem krotszy i bardziej podniesiony mostek 90mm, 30stopni wznios i jest rewelacja. Nie lubie zbyt krotkich rowerow bo mam wrazenie ze zaraz uderze kolanami o kiere. Musisz sie przymierzyc do obu rozmiarow i bedziesz wiedzial co robic. Mostek seryjny to 100mm i 8 stopni wzniosu. Edytowane 20 Października 2011 przez Peterp079 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 to może L-ka z dłuższym mostkiem - powiedzmy 140 mm? Jakiej długości jest mostek montowany seryjnie w Trance? Rower z takim mostkiem nie będzie skręcał w ogóle - zapomnij, Trance to ścieżkowiec, musi być zwinny i skętny. Na moje oko nawet przy tej 100mm rower jest ospały przy skręcaniu i o ile długość roweru pozwala to skracał bym go ile się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 tak czytam wasze wypowiedzi o damperze 190mm i muszę wam powiedzieć że grubo się mylicie w sensie montażu go do ramy trance. Po mimo iż różnica jest niewielka między seryjnym 184 tylko 6mm ale zmieni to kompletnie geometrie ramy i nic nie da pchanie tam amortyzatora 150mm dla wyrównania. Z Trance nie zrobicie Reigna!!! Poza tym te 6mm spowoduje obniżenie dolnego elementu wahacza w dół (tego przy suporcie) co będzie powodowało uderzanie wahacza o suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Hmm,sprawdziłeś to doświadczalnie?Pytam tak z ciekawości.Fajnie byłoby zobaczyć jakąś fotkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi