gruber69 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Witam, Tak przeglądając forum, zwłaszcza w dziale sprzedam doszedłem do wniosku, że czas zmienić amortyzator. Obecnie mam Manitou Minute 1:00 90-120mm ze zwykłą sprężyną. Ważę w granicach 80kg i jeżdżę głownie po lasach oraz asfalcie bo jakoś do lasu trzeba dotrzeć i gdzie się da to jakieś większe górki, czasem wypad w cięższy teren ale żadnych skoków. Skok tylnej amortyzacji to około 112mm (założony dłuższy damper), rama to Merida AM400D. I teraz pytanie: Czy Reba ustawiona na 115mm będzie czymś odstawać od Revelationa? Czy przy takich zastosowaniach warto dołożyć do RVL? Skłaniam się ku sprzętowi używanemu, Rebę można wyrwać już za ok 600zł - rocznik 2008. Zależy mi głównie na jakości amortyzacji i nie ukrywam, że cenie, jednak obawiam się tego, że Reba na 115mm może się "powichrować". Używam hamulca tarczowego z tarczą 160mm, może w przyszłości to będzie 180. Z góry dzięki za wszelkie porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Reba na 115 jakos sie nie wichruje u kolegi co wazy 95 od ponad 2 lat,a jezdzi glownie po Beskidach.Zwykla Reba i zwykly Revel to praktycznie to samo z innym skokiem i naklejka.Revel air u-turn juz ma ciut wiecej uszczelnien i dla wybitnie czulych moze pracowac ciut mniej czulej.Jesli u-turn nie jest ci potrzebny to bierz prostsza sprawdzona konstrukcje.Choc dziwie sie ,ze chcesz zamienic Minute,ma duza rzesze zwolennikow,wlasnie za liniowa prace... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Niestety nie mogę ustawić go pod siebie, bo ma zwykłą sprężynę a do tego golenie są 30mm bo to stary amor, rocznik 2005 i nie pracuje do końca tak jak oczekuję. Niska czułość na małe nierówności i wiotkość powoduje, że rozglądam się za czymś innym. Z twojej wypowiedzi wynika, że Reba się sprawdzi. Czy jakieś głosy za RVL? Wersje U-turn odpadają od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Jakie Ci mam dawac glosy za Revelem? Z kilkanascie razy rozbieralem to i to w roznych wersjach ,wiec srodki sa niemal identyczne.Roznice w Rebach zaczynaja sie jak posiadaja dolne lagi z "powerbulge" , te sa nowsze i maja troszke przerobiony srodek jesli chodzi o smarowanie /dolozone gabeczki smarujace/.Budowa jest prosta jak cepa,samemu sobie mozna zrobic,ja polecam.Mialem Recona 351u-turn ze sprezynami standart,twarda,najtwardsza.Zadna nie byla zadowolajaca,albo za miekko,albo zbyt twardo,albo dobijalo,albo zbieralo tylko srednie i duze...itd. Teraz jest Revel i bije na leb tamtego.Takie moje zdanie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 No to jednak będzie Reba. Za 15mm skoku musiałbym dołożyć co najmniej 300-400 orzełków, co jak dla mnie nie jest opłacalne i mija się z celem, zwłaszcza, że środki niemal identyczne, więc działanie pewnie też nie odbiega. Moje pytanie o głosy za RVL wynikają z tego, że na RVL jeździłem a na Rebie jeszcze nie i staram się dojść dlaczego RVL jest sporo droższy od Reby jak ma tylko minimalnie większy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Poszukaj jednak Reby z pogrubionym dolnym goleniami /powerbulge/ ,moim zdaniem jest sens ciut dolozyc,a srodku jednak troszke inne.Z tego co zauwazylem tez nie maja,wlasciwie nie ma /Reba kolegi/ charakterystycznego punktu przelamania jak postoi dlzuej.No i praca malinowo malinowa...Chyba,ze wersja 120 na sztywna oske? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Sztywna ośka odpada, bo nie wyskrobe kasy na zmianę kół. właśnie przeglądam Alledrogo i widzę dwie ciekawe Reby. Jedna team 2008 z manetką za 1050 póki co, i jest jedna sl 2009 ale już bez manetki i z dziwnym skokiem w opisie który pasuje do wersji 29" (80-100mm) podczas gdy 26" ma inne wartości (85,100,115). Zastanawiam się czy nie dołożyć i nie wziąć nowej. Dylemat tylko czy Team 2008 z manetką czy SL 2009 bez niej, zwłaszcza, że Team jest tańsza... No chyba, że masz jakąś ładną używkę to chętnie ją przygarnę jeśli cena będzie przyzwoita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Dzięki poradom shotguna zdecydowałem się jednak na nowszą Rebę. Ma facet łeb na karku i cierpliwość w tłumaczeniu różnych rzeczy z zakresu techniki. Jeszcze raz dzięki za informacje. Jak przyjdzie to zdam relację z działania sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Poszukaj Reby 2009 SL 120mm,(100,80 zmiana za pomoca podkładek)z pogrubionymi dolnymi goleniami /powerbulg / - w listopadzie 2010 udało mi sie kupic za 999 zeta + 100 manetka Jak gdzies znajde kontakt do goscia z Krakowa to dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Wydedukowaliśmy z Shotgunem, że powinno każdą dać się ustawić na 120mm, natomiast roczniki od 2010 już na pewno bo instrukcja serwisowa pokazuje, że da się ustawić 120mm natomiast na 2009 w instrukcji jest tylko 100 i 80, przy odpowiednio 1 lub 2 podkładkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 http://bikemarket.pl/rock-shox-reba-sl-2009-test-opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.