BbartekK Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Poskładałem sobie nowy rower, byłem bardzo zadowolony przez pierwsze chwile. Zrobiło się teraz ciepło, okazało się, że nie jest tak pięknie, jakbym sobie tego życzył... W czym tkwi problem? Ano w tym, że zmontowałem sobie jakże modny ostatnio napęd 2x10. Wykorzystałem do niego korbę XT M770, której założyłem 2 zębatki - 26z w miejsce małej i 42 w miejsce środkowej. Kaseta - Slx 11-36 10s. Łańcuch hg74. Jadąc na przełożeniach 42x11 oraz 42x12 (choć tu już w znacznie mniejszym stopniu) łańcuch ma na tyle duży przekos, że zahacza o ząbki zębatki 12z będąc na 11-tce i o ząbki 14z będąc na 12z... Na próbę założyłem zębatki 32 na miejsce średniej i 42 na miejsce dużej, i wtedy wszystko jest w porządku. Tak byłoby najfajniej, ale aż tak mocny nie jestem (tym bardziej, że to 29er). Zupełnie nie wykorzystuję zębatki 22z, bo muszę jeździć po przekosie z dużymi na niej, 32z byłaby wystarczająca prawie jako mała, ale mimo wszystko czasem trafia się jakiś kosmiczny podjazd, na którym jedzie się 5-7km/h, kiedy to przydałoby się mieć zębatkę 26-28z, mniejszej mi nie trzeba z taką kasetą, jak mam teraz, nie krzyczcie, bo to już sprawdzone W każdym razie, najbardziej bym się cieszył, jakbym nie musiał zbyt wiele inwestować, a pozbyć się problemu niestety nic takiego wymyślić nie mogę, bo korba jest już przesunięta do zewnątrz ile tylko się da, z kasetą za wiele wymyślić się nie da, a piłować korby nie chcę, co i tak więcej niż około 1mm nie da, a to będzie za mało, bo przydałoby się z 3-4 minimum... Także pewnie jedynym rozwiązaniem jest kupienie korby dedykowanej pod 2 blaty, aby mogły one być zamocowane tam, gdzie ich miejsce... Na rynku takich korb jest całkiem sporo, ale mam jeszcze jeden warunek, aby na taką korbę się zdecydować - ramiona 180mm. Wiem o xtr'ze m985 i o Race Face Turbine SL, jednak obie to wydatek sporo ponad 1000 orzełków, a wolałbym coś tańszego utrafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Przesunąć korbę w prawą stronę. Jeżeli mufa to 68mm to należy odkręcić obie miski suportowe. Podkładki spod lewej miski przełożyć pod prawą miskę i wszystko skręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Mam mufę 73mm, podkładka po stronie napędu. Rozważam dołożenie jeszcze ~1mm podkładki tam, skrócę coprawda mocowanie lewego ramienia na osi, ale może wystarczy Wie ktoś może coś o dostępności i cenie korby Race Face Turbine SL w Polsce? Wiem, jest na CRC, ale ja tam wolę mieć na miejscu, podotykać, wymacać Bo myślę, że powinno być mniej, niż 1500zł za xtr'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Ten 1mm nic nie zmienia, a mocowanie korby może zostać dodatkowo osłabione. Ja bym tak nie kombinował. Może ktoś się orientuje jaka jest najmniejsza zębatka o rozstawie 104mm? Jeżeli występuję 29T to założyć na miejsce środkowej, wtedy linia łańcucha będzie właściwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 najmniejsza to extralite octaramp, taka ze zintegrowanymi gwintami mocującymi: http://www.extralite.com/imagesbike/Nuova%20cartella/OctaRamp30T.jpg Ale 30T to dalej za dużo... Ten 1mm myślę, że może zmienić wystarczająco dużo, szczególnie w połączeniu z napędem 9s, na który jednak też się zdecyduję chyba A jak będę miał za co/będą dostępne tańsze korby spełniające moje wymagania, to zmienię moją XT na coś nowego, ale na razie znajdę sensowniejsze wydatki Także cały, prawie nowy napęd 10s niestety nie pasuje do mojej koncepcji, więc jest na sprzedaż, zapraszam chętnych na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Na próbę założyłem zębatki 32 na miejsce średniej i 42 na miejsce dużej, i wtedy wszystko jest w porządku. Tak byłoby najfajniej, ale aż tak mocny nie jestem (tym bardziej, że to 29er). Możesz wytłumaczyć, bo nie łapię o co chodzi. Proponuję po prostu dołożyć środkową zębatkę i zrobić zestawienie 26-36-42, albo jak masz 32, to ją dać i mieć 26-32-42. W czym problem, że kombinujesz z wymianą korby? Chyba, że koniecznie chcesz mieć 2 zębatki z przodu. Można kombinować z odwrotnym założeniem środkowej (nie jest symetryczna względem mocowania), tylko może się zrobić zbyt duży odstęp do małej i łańcuch będzie wpadał pomiędzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Tak, chcę dwa blaty. ta zębatka 32 pomiędzy w zestawieniu 42-32-26 służyłaby tylko poprawieniu linii łańcucha na dużej zębatce, którą mógłbym odsunąć wtedy na miejsce blatu, bo nie jeździłbym na niej praktycznie w ogóle. Wada byłaby taka, że ważyłoby to zbędne kilkadziesiąt gramów, a co więcej, a właściwie przede wszystkim zmiana z zębatki 42 na 26, czy odwrotnie trwałaby bardzo, ale to bardzo długo, i bardzo wybijałaby z rytmu.. Tak, zębatka jest niesymetryczna, ale tak jak jest teraz jest dalej od osi roweru, więc odwrócenie tylko pogorszyłoby sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 A przykręcenie w miejscu dużej, tak żeby była bliżej ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 chodzi ogólnie o to, żeby odsunąć, a nie przybliżyć, dużą zębatkę od osi roweru. A zębatka 42T obecnie jest na miejscu środkowej. Na miejsce dużej nie mogę założyć (co rozwiązałoby sprawę) bo za daleko byłoby między zębatką 42 i 26... na miejsce średniej też nie mogę założyć małej, bo ma inny rozstaw otworów. Najmniejsza, którą mógłbym tam założyć, to ten 30-zębowy extralite, o którym pisałem, ale jest za duży, i tak jak pisałem, nie dam rady na takim napędzie śmigać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Jeśli nie chcesz dużo inwestować (nowa korba), to skłaniałbym się do zostania na 3 tarczach. Zwłaszcza, że te kilkadziesiąt gram, to niewiele (więcej wody się traci pocąc). W kwestii szybkości zmiany, to używaj 32-42, a 26 tylko przy wymagających podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 te kilkadziesiąt gram, to nie jest ważna rzecz. nie tak bardzo, jak sensowność wożenia zębatek, które są prawie takie same, bo między 26 a 32 jest bardzo niewiele róznicy. Jednak na tyle dużo, że 26 jest w sam raz, a 32 jest o to bardzo niewiele za twarde. Jadąc podjazd korzystam z 26z, najpierw z małymi zębatkami, a później robię tylko szybkie kliki prawą manetką, które są bardzo płynne nawet przy dużym obciążeniu. Także widząc, że przede mną góra konkretna, używałbym tego. A jak góra nie warta takiego postępowania, to i z blatu da się ją wyciągnąć gorzej, jak się okazuje, że się nie da w trakcie góry. I wtedy to 32 pomiędzy bardzo nieładnie psuje rytm jazdy... To nie jest kwestia mojego turstycznego widzimisie, a moich wyścigowych ambicji - na maratonie chcę wiedzieć, że wynik zależy ode mnie, już tylko ode mnie, bo ze sprzętem zrobiłem wszystko, co było w moich możliwościach... Tak jak pisałem, zainwestować mogę, choć niekoniecznie chcę. Na razie zdecydowałem się na eksperyment z 2x9, właśnie zacząłem zbierać nowe klamoty. Korba z czasem tak czy inaczej przyjdzie dwublatowa. Tylko właśnie problem tkwi, w wyborze korb spełniających moje wymagania. XTR by jes spełniał, ale nie pasuje mi klasowo do reszty roweru, znalazłbym lepsze miejsce na zainwestowanie 1500zł. Mimo to, jeśli nie znajdzie się nic innego, jestem gotów i na takie wyjście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 sram tez robi korby z 2 blatami i chyba nie tylko x0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 tak, robi. X0 wziąłbym bardzo chętnie, ale też niższe modele dwublatowe bardzo mi się podobają. Problem w długości. SRAM nie robi 180tek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 to jaka ty masz długosc nogi ze az 180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 98cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jergus Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Mma podobny proble, - wymienilem naped na 10-tkowy (kaseta Slx 11-36) i manetki mam 3x10 a korbe 3 blatowa Lx i wszystko byloby pieknie gdyby nie to ze w wąski 10-tkowy lancuch potrafi wpasc miedzy blaty na kornie i trudno ja wyregulowac - chcialbym korbe 2x10(manetka lewa na 3 zebatki powinna to obsluzyc bez problemu bo niby czemu nie ?), lecz takze ramie 180mm i nie za 1500zl.. zeby chociaz Xt na dwa blaty sie pojawila. Korby SRAMa nie chce ryzykowac ze wzgledu łańcucha Dyna-sys. Macie jakies doswiadczenia z korbami Sram i Dyna-sys ? 98cm Jak sie dokladnie mierzy dlugosc nogi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Ponoć jest X7 i X9 w rozmiarze 180mm, takie informacje uzyskałem od amerykańskiej centrali Srama. Harfa jednak nie wie nic o takich, nie są dostępne. Nawet jeśli, to słaba oferta by to była. - 800, czy 900zł za 900g korbę (X9). W sierpniu będzie dostępne nowe XT, i pewnie się skuszę (albo na tego XTRa, chyba, że w najbliższym czasie nie będzie większych problemów ). Przewidywana cena to 'z 700zł trzba będzie dać' ^^ Jest więc ponoć X7 i X9, będzie XT, a jedyne, co faktycznie jest, to dość drogie XTR, Race Face Turbine i Turbine SL. Słyszałem pogłoski, że jest też Rotor i Aerozine, ale nie dało mi się potwierdzić tych informacji... Długość nogi mierzy się stojąc prosto na płaskim, od podłoża, do kroku ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.