Skocz do zawartości

[Rower] Merida TRANS-MISSION TFS 500-D vs. Merida One-Twenty TFS 700-D który wybrać?


Wasuh

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Nadszedł czas na fulla.

Po kilkumiesięcznym rozglądaniu się na rynku to co pozostało z resztek magazynowych zeszłego roku to m.in.:

Merida TRANS-MISSION TFS 500-D //chyba 2009

Model: TRANS-MISSION TFS 500-D

Rower należy do grupy: FULL SUSPENSION

Rozmiar ramy: 21"

Rama: TRANS MISSION-TFS-DISC

Amortyzator/widelec: SR RAIDON LOD 120

Damper: SR EPICON LOD

Wkład suportu: SHIMANO ES25 OCTALINK

Korby: SHIMANO M442 OCTA 44A-32-22

Przerzutka przód: SHIMANO DEORE 34.9

Przerzutka tył: SHIMANO XT TOP NORMAL

Manetki: SHIMANO DEORE RAPIDFIRE

Hamulce: HAYES STROKER RYDE 180

Dźwignie hamulców: ZINTEGROWANE

Piasta przód: SHIMANO M475 DISC

Piasta tył: SHIMANO M475 DISC

Obręcze: MAVIC XM117 DISC

Opona przód: MERIDA TRIAL 26 x 2.25

Opona tył: MERIDA TRIAL 26 x 2.25

Pedały: XC ALLOY

Kierownica: XM COMP CEN 31.8 RISE 660

Mostek: XM COMP OS CEN 7

Siodło: XM TRIAL

Sztyca: XM SPEED CEN SB20 31.6

Liczba biegów: 27

 

oraz:

Merida One-Twenty TFS 700-D //2010

Model: One-Twenty TFS 700-D

Rower należy do grupy: FULL SUSPENSION - MARATON/ALL MOUNTAIN SPORT

Rozmiar ramy: 20" - 22''

Rama: One-Twenty TFS-Disc

Amortyzator/widelec: SR Epicon LOD 120

Damper: X-Fusion O2RC

Korby: Shimano M532 44-32-22

Przerzutka przód: Shimano XT 34.9

Przerzutka tył: Shimano XT Shadow

Manetki: Shimano XT rapidfire

Hamulce: Shimano M486 disc 180 mm

Piasta przód: Shimano Deore centerlock

Piasta tył: Shimano Deore centerlock

Obręcze: Merida TFS Disc-Eyelet-Black

Opona przód: MERIDA Trail 2.25 Kevlar

Opona tył: MERIDA Trail 2.25 Kevlar

Pedały: XC Alloy

Kierownica: FSA XC 281AOS R18 660

Siodło: XM Line

Sztyca: FSA SL280 SB25 31.6

 

różnica w cenie natomiast to 200zł[700>500 ;) ]

styl jazdy: XC+górki czasami

 

Mam sztywniaka i chciałbym teraz jeszcze fulla taniego[wybrałem te ale rozważę każdą propozycje do 4k].

Zastanawiają mnie szczególnie te podkreślone elementy - czy dla nich warto dopłacać?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Osprzęt dosyć fajny ale nie wiem jak z zawiechą. Znalazłem jeszcze takiego kellysa o się nie mylę ma damper z platformą. O działaniu możesz tutaj trochę poczytać ew. zapytać Picha :icon_wink:.

Sorry za OT, ale jak działa to zawieszenie w yukonie tak w terenie?

Napisano

Yukona mamy parę tygodni i jak na razie tylko raz wyjechał ze względu na wyjazdy i choroby.

Na rozmiarze M prawie obijam kolana o kierownice :D

To nasz pierwszy full więc moje stwierdzenie że ładnie wybiera nierówności i nie ma bujania na podjazdach nie będzie adekwatne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...