leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Witam zacne grono rowerzystów czy jak już na tym forum gdzieś czytałem bajkerów zaczynam dopiero swoją przygodę z rowerami miałem kiedyś rower o nazwie silver bike kupiony w centrum handlowym za 300 zł ale szkoda gadać o nim bo na pierwszej wyprawie mi pedał odpadł jakieś 30 km od domu mam prośbę o ocenę roweru http://allegro.pl/me...1490123988.html kupiłem go za pobraniem ma dotrzeć do mnie jakoś czwartek piątek proszę również o rady co zrobić przed pierwszą jazdą(jak i co poustawiać) co do przerzutek, hamulców, kierownicy wydaje mi się że wiem jak to poustawiać ale nie mam pojęcia o amortyzatorze. rower kupiony za pobraniem więc jeśli w 2 dni opinie będą negatywne hmmm ? zastanowię się wtedy nad odbiorem roweru
kubeq Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Żeby ocenić rower musisz podać, jaki styl jazdy preferujesz, ile średnio jeździsz i po jakich nawierzchniach. Rower, który kupiłeś jest wystarczający dla początkującego bikera, jednak nie licz na cuda, taki rower za długo nie pociągnie jeśli zaczniesz jeździć regularnie jakieś dłuższe wycieczki. Co do napędu to się nie wypowiem, bo ze sramem i truvativem nie miałem styczności ale jeśli hcodzi o resztę to tak: - koła - z komponentów no-name, na pewno mało wytrzymałe i ciężkie, - opony - równiez no-name - rama - nie znam, ale patrząc na dobrane do niej komponenty - nic ciekawego (mogę się mylić), - amorek - chyba najmocniejsza część roweru, daje radę - kokpit - marki SCHWINN, zapewne najtańsze części ładnie pomalowane i z logo, dając poczucie ,,markowości" - zapewne ciężkie, ale wytrzymalsze od ultralekkich kier i mostków. Podsumowując - rower stanowiący dobrą bazę do rozbudowy kupisz od 1000 w górę (a nawet ciut więcej), powinieneś najpierw skonsultować wybór na forum a dopiero później dokonać wyboru IMO powinieneś dozbierać trochę $ i kupić coś porządniejszego. Jeśli chodzi o ustawienie roweru pod siebie (przed jazdą) - najpierw upewnij się, czy kupiłeś dobry rozmiar a gdy już go dostaniesz ustaw sztycę odpowiednio wysoko, sprawdź czy wszystko działa (hamulce, przerzutki), upewnij się, że wszystko jest dobrze poprzykręcane, nabij powietrza w oponki, nasmaruj łańcuch i jedź się wyszaleć Btw. o ergonomicznym ustawieniu roweru pod siebie jest na forum parę tematów, wystarczy poszukać.
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 aha ale jak na do 1000 i na początek to chyba może być? ja ogólnie będę jeździł po lesie i po śćieżkach rowerowych rame wydaje mi sie ze dobrze dobralem bo wziąłem 21 a mam 185 cm wzrostu amorek dobry? a jakoś się go ustawia?
kubeq Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 na początek too rower za 300zł może być... Chodzi o to, że kupując ten rower musisz się liczyć z tym, że np. za rok będziesz musiał wymienić zajechany napęd (gdy zajedziesz kasetę, która tutaj chyba najlepsza nie jest - będziesz musiał wymienić też łańcuch i korbę; gdybyś w zużytym napędzie wymienił tylko kasetę lub łańcuch na nowy to bardzo szybko byś zniszczył cały napęd, tzn. zajechał jeszcze bardziej) - przyzwoita korba (np. slx) = 350zł, łańcuch = ok. 50zł, kaseta = 70zł. Koła będziesz musiał centrować po każdym wypadzie, bo byle kamień czy korzeń powygina Ci szprychy we wszystkie strony. Rama - nie wiem ile ważysz, ale jeśli >80kg - módl się, żeby nie pękła. Amortyzator - owszem, jest to chyba najlepszy element roweru, jednak to wcale nie znaczy, że jest dobry. XCT to jeden z niższych modeli Suntour'a, amor za 100zł rozleci Ci się po max. sezonie. Szczerze odradzam Ci kupno takiego roweru, jeśli nie wierzysz mi - poczekaj na opinie innych osób. Ten SCHWINN to zwykły marketowiec, koniecznie poczytak TEN temat.
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 aha no ja mam 900 - 1000 zł na rowerek jak pisałem dopiero zaczynam przygodę chcę koniecznie nowy rower w tej cenie bo używane na allegro to nie wiadomo w jakim sa stanie może polecisz cos innego nowego w tej cenie...?
ugupu Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 O napąd nie musisz się zbytnio martwić. Mam taki sam, po 3 tysiącach w ciężkich warunkach nic a nic się z nim nie dzieje. Korby będą trochę "gumowe", ale jeśli ci nie zależy na pudle w maratonach też dadzą radę. Rama wygląda na solidną-powinna wytrzymać dość długo pod warunkiem użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Amor kiepski. Zresztą Schwinn jest dość uznaną marką, która w latach 90 i w pierwszej połowie dwutysięcznych dość udanie rywalizowała z Trekiem. Jednym zdaniem, rower ok do rekraacji, do ostrej jazdy nie bardzo.
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 ja nie będę wariował na nim będę po prostu jeździł dzięki za opinie czekam na więcej bo na razie 1-1 ogólnie tak jak mówie mam zamiar nim jeździć po terenie takim jak las bezdroża i drogi rowerowe czekam na więcej opinii pozdross od leningradoss
kubeq Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Sprecyzuję to tak: - jeśli zamierzasz jeździć rowerem po bułki do sklepu i okazyjnie na jakąś krótką wycieczkę do lasu - ten rower jest dla Ciebie, - jeśli natomiast chcesz jeździć trochę więcej, robić dłuższe wypady parę razy w tygodniu, rozważasz kwestię regularnych treningów i startu w jakimś maratonie (nie koniecznie) - będziesz potrzebował czegoś solidnego, na w miarę dobrych komponentach. Taka maszyna, może i jest droższa, ale za to jest lżejsza, wytrzymalsza i bezpieczniejsza. Kupując makrokesza musisz liczyć się z tym, że w przypadku, gdyby spodobało Ci się kolarstwo będziesz musiał: a) kupić nowy rower (nie ,,rower") lub zacząć wymieniać po kolei wszystkie g*wniane części, co też da Ci po jakimś czasie w 100% nowy rower Podsumowując - kupno zbyt taniego roweru nie opłaca się. Jeśli boisz się, że kupisz droga maszynę i regularna jazda nie przypadnie Ci do gustu - zawsze możesz sprzedać bike'a i kupić coś taniego (makrokesza sprzedasz za 1/3 ceny, rower na dobrych komponentach, lekko używany sprzedasz spuszczając 100zł z ceny nowego)
Rulez Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Rower który kupiłeś w rozmiarze 21" nadaje się akurat do jazdy : ja ogólnie będę jeździł po lesie i po śćieżkach rowerowych rame wydaje mi sie ze dobrze dobralem bo wziąłem 21 a mam 185 cm wzrostu amorek dobry? a jakoś się go ustawia? Sądząc po wyglądzie ramy zapewni Ci wyprostowaną turystyczną sylwetkę, ten tzw. amortyzator ma "regulację" której działania nie da się raczej zaobserwować, jednak w tym przedziale cenowym lepszego amortyzatora nie dostaniesz. Generalnie dobry wybór do jazdy wycieczkowej.
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 tak mi sie tez wydaje ze w tej cenie to ciezko o cos lepszego by bylo proszę o więcej opinii... bo przy pobraniu ryzykuje tylko negatywny koment na allegro aczkolwiek mogę zawsze zwrócić prowizję i koszty wysyłki
sivydym Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Mam jako zimówkę i czasem na trenażer Mese GS z 2008 i złego słowa o ramie nie powiem. Bardzo sztywna i stabilna - wcześniej mialem 19" na 180 wzrostu i zupełnie mi nie odpowiadała, wymieniłem za M czyli 17 i chociaż jest krótka to o dziwo jeździ mi sie na niej bardzo przyjemnie - idealna w las z dzieciakami, do parku na jakiś krótki wyjazd. 21" - moim zdaniem za duża ale to tylko moje zdanie ( chociaż na ramie L=19 miałem naklejkę: zalecany wzrost 178-188 a co jest na XL to nie wiem)
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 no pytalem w tym sklepie dzwoniłem mówił konsultant ze 21 jak na moj wzrost tj 185cm
sivydym Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Konsultant jest od tego aby powiedzieć to czego klient oczekuje - mój pierwszy rower też mial 21,5" bo sprzedawca widząc jak bardzo podoba mi sie rower powiedział ze bedzie idealny Schwinn, GT Mongoose to marki należące do Pacyfic Cycle i rowery te sa bardzo popularne w USA ( Schwinn to był prekursor tak poza tematem ), Australii ale nie w Europie. "Amerykańska" elka w ubraniach to już na dorodnego chłopa i to samo z rowerami - kolekcja 2011 Zaskara GT ma np kierownice 680 mm a definicja maraton rowerowy to zupełnie co innego niż u nas. Na XL pewnie też dasz radę jeździć ale mialem to samo kiedyś z pierwszym GT i juz wiem że dla mnie M ( 180 ) to max w tych ramach a mialem juz 2 Mesy, GT Zaskara, wcześniej lawinkę i ostatnio Mongoosa Canaana. Przyjdzie 21" to zawsze bedziesz mógł go wymienić na 19 w ciagu 14 dni. Mesa ma jednak wysoki komin i moze sie okazać ( nie podałeś długosci nogi) ze to własnie 21 bedzie dla Ciebie faktycznie idealna - cóz takie ryzyko kupowania przez internet bez wcześniejszej przymiarki
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 hehe dzięki za rady nogę mierzyłem ma jakieś 80-85 cm od podłoża do krocza tak radzili na forum mierzyć ale to co jak mam taką gire 80-85 cm i 185 cm wzrostu to ta 21 będzie dobra tego Schwinn?? ja nie wiedziałem że różni producenci maja różne rozmiary myślałem że to jakoś zunifikowane jest
Rulez Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Do takiej jazdy o jakiej piszesz 21" powinna być ok.
sivydym Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 XL - długosc górnej rury 610, a głowka to "tylko" 16 cm L - 590 i główka 14
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 hmmm dzięki za rady ale ja początkujący bajker i niewiele mi to mówi 21 cali rama jest w tym rowerze będzie na mnie dobra jak mam 185 cm wzrostu i długość nogi od krocza 80-85 cm?
sivydym Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Chyba masz szczęscie bo wynika ze masz dłuższy korpus a krótsze nogi ( i zagadka jak długie są górne kończyny ) czyli przy 21" powinieneś się teoretycznie dobrze rozciągnąć nad rowerem, wysoka głowka spowoduje ze nie będziesz jednak tak leżeć nad kierownica, a że rama w 21 ma przekrok jak inne "normalne" w 19 to powinno być ok. Zainwestuj w lżejsze opony ( chyba Kenda Karma najtaniej wyjdzie ) bo te "dinozaury" to zupełnie inne nawierzchnie i waga także słuszna.
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 hehehe tak mówią w czepku urodzony dzięki za rady
Rulez Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 No to Ci napiszę, że przy wzroście 182 cm mam rower o długości górnej rury 617 mm + główka 148 mm tyle , że z amortyzatorem o skoku 140 mm , co daje całkowitą wysokość większą niż 160 mm+ 80 mm skoku Czy będzie dobra, o tym możesz zdecydować tylko Ty sam .
leningradoss Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 no dokładnie tak ale nie będzie za mała jakoś drastycznie czy mega za duża tak sądze przynajmniej że powinna być git ale się okaże za 2 dni dzięki za rady i poświęcony czas... zachęcam do wypowiedzi na temat mego bajka dobrze znoszę krytykę moich wyborów
Wafel Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Rower już doszedł? Jeśli nie to i ja wrzucę swoje 3 grosze: Mam styczność z tym rowerem i muszę przyznać, że to bardzo dobry rower w tej cenie. Amortyzator działa bez rewelacji, ale w miarę daje radę; pozycja za kierownicą jest bardzo komfortowa, mocno pochylona górna rura sprawia że kierownica jest blisko siodełka co daje dość wygodne "miejsce pracy". Wg. mnie największym plusem tego roweru jest napęd SRAMa: działa gładko, cicho i bez oporów. Długo posłuży i na pewno nie będzie po roku do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.