Skocz do zawartości

[Napęd] Układ napędowy - wymiana

Foley

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam Trekkinga który ma osprzęt Shimano Tourney, chciałbym go wymienić na coś innego. Chciałbym go przerobić na kolarkę z prostą kierownicą. Nie znam się za bardzo na rowerach. Zdaję sobie sprawę z ceny, lecz 2 sezony temu przejeździłem Tourney'a, a poprzedni zbierałem pieniądze na nowy system.

Manetka:

- Shimano SLX SL-M660 3X10/3X9

Przerzutka Tył:

- Shimano 105

Przerzutka przód:

- Shimano 105

Kaseta:

- Coś na 9 albo 10 przełożeń, na szosie. Nie korzystam z największych zębatek, a z tych mniejszych owszem.

Korba:

- FC-R550

Koła:

- Shimano WH - R500, ponieważ mam teraz wolnobieg, a kupienie piasty + zaplatanie wyjdzie nie dużo mniej, a będe miał nowe obręcze.

Tu mam pytanie czy manetka SLX'a 3X10 pociągnie korbę na 2 przełożenia?

Czy pod te koła zamontuje swoje v-brake?

• Mod Team
Napisano

Cierpliwości, nie wszyscy siedzą na forum 24/7. Poza tym większość forumowiczów ujeżdża rowerki MTB, a ty napisałeś o przerabianiu roweru na kolarkę. Taki temat bardziej pasuje do działu "Forum szosowe", w którym mógłbyś dostać więcej odpowiedzi. :icon_wink:

Napisano

Do takiego użytku (turystyka szosowa) wystarczy nawet sora, o tiagrze nie wspomnę.

Ad 1. Prawdopodobnie będzie chodzić co najmniej w zadowalającym stopniu. Niewielu jest użytkowników takich miksów napędu, stąd pewnie powściągliwość forumowiczów w zabieraniu głosu. Nie mam pewności, ja również nie korzystałem z takiego układu.

Ad 2. Koła szosowe z vkami będą oczywiście współpracować. Gdybym sam wybierał to wolałbym zakupić w tej cenie (~300zł) jakieś złożone koła (w znaczeniu nie fabryczne- wybierasz piasty, szprychy i obręcz, sklep dobiera długość szprych, zaplata i wysyła), ale na nieco szerszej obręczy. Mnie osobiście wydaje się, że hamulce v-brake słabo działają na bardzo wąskich obręczach.

Napisano