romeq Napisano 14 Marca 2011 Napisano 14 Marca 2011 Witam! Po przeczytaniu sporej ilości postów mam większy mętlik w głowie niż przedtem Tak więc proszę o radę - zostały na placu boju: Kelly's Salamander 2009 - 1600-1700 zł Unibike Flite 2010 - 1979 zł Kross Level A6 - 1919 zł Kross Level A6 DSC - 2159 zł Byłem zdecydowany na A6 na v-brake'ach... ale dziś byłem w sklepie i sprzedawca zaproponował mi Kelly's Salamander. Myślę, że cena bardzo atrakcyjna, więc teraz mam dylemat co kupić.... Mógłby ktoś w skrócie porównać: - a6 v-brake vs Kellys Salamander - warto dopłacić te ponad 200 zł do level a6 ? Co to za amor w salamandrze ? Mało jest opinii o RST Gila TnL. A może odrazu kupić a6 na tarczach ? Rozważam też opcję Salamander + dokupić tarcze... ale wtedy to już mam gotowego Flite na tarczach.... ps. a6 kupowałbym przez internet w związku z tym dzwoniłem do kilku sklepów na miejscu ile by kosztowało złożenie roweru + regulacja. W jednym sklepie koleś powiedział, że wystarczy dokręcić pedały, koła i kierownicę i wszystko śmiga bo rower jest fabrycznie ustwiony (cena usługi 50zł). Z kolei w drugim sklepie miły pan stwierdził, że nowe rowery to "suchary" i trzeba wszystko odkręcać krobę piasty itp i na nowo smarować bo niby dają minimalną ilość smaru.... pozdrawiam
kepa416 Napisano 14 Marca 2011 Napisano 14 Marca 2011 Unibike wygląda bardzo porządnie tylko potem SPD kupić.
senjiro Napisano 14 Marca 2011 Napisano 14 Marca 2011 Popieram kolegę Flite będzie najlepszą opcją z podanych 4ech Jeśli chodzi o przedział cenowy do 2000zł może się szczycić najlepszymi hamulcami tarczowymi.
CarNeezA Napisano 14 Marca 2011 Napisano 14 Marca 2011 Jeżeli na 100% potrzebne Ci są dobre tarcze, to flite. Jeżeli boisz się błota to v-braki Ci wystarczą na pewno Sam mam a6 2009 v-brake i jestem bardzo zadowolony
romeq Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 tak patrzę teraz ze flite podskoczył do 2023zł :/ w sumie to mam sentyment do unibike'a - jeździłem evolution.... do ostatniej wiosny kiedy to mi buchnęli bajka a jakby kupić salamandra + tarcze ? myślicie że warto się bawić w takie składanie ?
CarNeezA Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Salamander za 1600 hmm.. Niby nie jest zły, no ale a6 2009(2008, 2008 to najlepsze roczniki) jest sporo lepszy. W salamandrze wyróżnia się tylko xt z tyłu. Pierwsza reakcja to "o ma xt to pewnie super rower". Rower na v-brake'ach ważący 14kg to słaby wynik. Dodaj do tego koszyk, bidon, licznik, torbę podsiodłową i inne bzdety(jeśli oczywiście kupujesz) i wyjdzie już sporo więcej jeżeli chodzi o wagę. Jeszcze jakbyś tam wsadził tarcze to +0,5kg jakieś. Dla porównania a6 waży 12,5kg(przynajmniej 2009) i praktycznie cały osprzęt(oprócz tylnej przerzutki) jest lepszy. PS Jakbyś zmienił vki na tarcze to gwarancja by poszła sobie? Nie jestem pewny, ale możliwe
romeq Napisano 15 Marca 2011 Autor Napisano 15 Marca 2011 spytam jak jest z tą gwarancją ale czasami można się ugadać ze sprzedawcą i przy sprzedaży od razu montuje to co się chce i myślę, że wtedy nie traci się gwarancji do jutra czekam też na odpowiedzi dotyczące dostępności a6 w rozmiarze 18 cali, będę miał też możliwość przymierzenia 16" i 20" ale myślę, że jednak 18" byłaby idealna jeżeli nie będzie a6 to biorę unibike flite i tutaj mam pytanko: w sklepie blisko mnie jest dostępny za 2099 zł model z 2009 i 2010 roku, z ramą 19", który wybrać ? no chyba, że ktoś widział flite w lepszej cenie proszę o info unibike flie 2009 unibike flite 2010 pozdrawiam
CarNeezA Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 1 2 3 4 oferty mogą być przedawnione, popytaj Ja kupiłem a6 w lutym w tym sklepie 5
romeq Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 CarNeezA: dzięki za linki do sklepów a teraz po kolei: byłem w sklepie przymierzyć: - level a6 16" z 2009 - level a6 18" z 2011 powiem wam, że w sumie to dużej różnicy nie ma, całkiem dobrze mi się siedziało na ramie 16" oczywiście sztyca byłą za krótka (bodajże 300mm, ale po wsadzeniu sidła i sztycy z jakiejś meridy coś ok 400mb było już ok ale rama 2009 i 2011 to chyba inne modele... znalazłem geometrię ram a6 2009: Rozmiar: 16"/18" Długość górnej rury: 575 / 596,8 mm Długość tylnego widelca: 425 mm Baza kół: 1061,7 / 1083,4 mm Kąt główki ramy: 71 st. Kąt rury podsiodłowej: 73 st dla porównania geometria ram level a6 2011 jak widać różnica między 16" i 18" jest niewielka.... stąd moje pytanie: czy miał ktoś możliwość przymierzenia ram 16" i 18" i mogły się podzielić swoimi spostrzeżeniami ? jedyny minus: rower średnio wygląda z tą długą sztycą, ale kusi mnie cena - 2000 zł za a6 2009 dsc 16" ps. sprzedawca w cenie 2000 zł za free podmieni mi sztycę na dłuższą, może nakręcić go jeszcze na wymianę mostka ? dać o 25 mm dłuższy, żeby zrekompensować długość górnej rury względem ramy 18" ? czy takie coś ma sens ? a tutaj z przodu level a6 2011 18", z tyłu level a6 2009 16" ale się rozpisałem - mam nadzieję, że ktoś dojechał do końca pozdrawiam
Wafel Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Nie można przesadzać z długością sztycy, bo nie wyrobi i się zegnie. Zwłaszcza że sztyca powinna siedzieć w mniej więcej 2/3 w ramie, a na zdjęciu jest wyciągnięta na drugie tyle długości rury podsiodłowej Nie podałeś swojego wzrostu, może tak będzie łatwiej doradzić Ci odpowiedni rozmiar ramy.
Mod Team Franio Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Przy takim wzroście zdecydowanie rama 18-19". Rama 16" jest dla ciebie o wiele za mała.
Mod Team michuuu Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Nie można przesadzać z długością sztycy, bo nie wyrobi i się zegnie. Zwłaszcza że sztyca powinna siedzieć w mniej więcej 2/3 w ramie, a na zdjęciu jest wyciągnięta na drugie tyle długości rury podsiodłowej Nie podałeś swojego wzrostu, może tak będzie łatwiej doradzić Ci odpowiedni rozmiar ramy. 2/3 w ramie czy raczej około 1/3? Na większości sztyc jest znacznik maksymalnego wysunięcia + ważne żeby siedziała w węźle gdzie rury są łączone .Co do rozmiaru to celuj w 18".
Wafel Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ja słyszałem, że sztyca powinna być w ramie w około 2/3 swojej długości. Może jest to błędne stwierdzenie, w takim razie oświećcie mnie jak powinno być prawidłowo. Co do drugiego zdania; większość ma, ale niestety nie wszystkie (np. moja oryginalna z A4 nie).
Mati21 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 wzrost: 180cm waga: 74kg Bierz 18. Ja mam taki sam wzrost i wage i 18 jest idealna
romeq Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 dziś po kolejnych wizytach w sklepie mierzyłem: - unibike flite 19" - rozmiar idealny - kross level a6 2010 18" - rozmiar prawie idealny - kross level a6 2009 16" - po przesiadce z 18" na 16" może nie było aż takiej różnicy czuć, ale po zejściu z unibike 19" i wejściu na 16" kross'a stwierdzam, że rama jest zdecydowanie za mała. Cały czas się zastanawiam nad: Unibike Flite 2010 cena 1989zł Kross Level A6 - cena 1999,66 zł Jeszcze jedno pytanko, które może mi pomóc w wyborze: Dziś podczas rozmowy ze sprzedawca stwierdził, że aby w pełni wykorzystać potencjał danej przerzutki np, slx powinna ona przynajmniej współpracować z manetką slx, a najlepiej jakby cały układ napędowy był slx (korba, kaseta, łańcuch). Jest to o tyle istotne, że A6 ma przerzutki + manetki na slx a z kolei flite ma manetki alivio. Co wy o tym sądzicie ?
Mod Team Franio Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 W Krossie jest lepszy napęd i hamulce V-brake, a w Unibiku gorszy napęd i porządne hydrauliczne hamulce tarczowe. Z tym, że napęd bez żadnych komplikacji można wymienić w przyszłości, natomiast przy chęci przejścia z hamulców V-brake na tarczowe konieczna jest zmiana piast i amortyzatora (o ile nie ma on mocowania na tarcze).
Wafel Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Prawda, że do pełnego wykorzystania możliwości przerzutek potrzebne są też odpowiednie manetki. Za Krossem przemawia jeszcze amortyzator (XCR bardzo nielubi mokrych warunków), a V-ki SD7 są bardzo mocne. Ja osobiście wybrałbym Krossa, ale powinieneś sam zdecydować na czym Ci bardziej zależy.
romeq Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 ok czyli mamy 60% kross, 40 % unibike powiedzcie mi jeszcze jak wygląda sprawa z błotnikami ? czy są jakieś specjalne otwory w kross'ie i unibike'u do przymocowania z przodu i z tyłu ? ps. wiem, że błotniki to trochę obciach, ale jeżdżę praktycznie w każdej pogodzie i nie chcę być cały mokry po jeździe w deszczu
CarNeezA Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ja mam a6 i nie ma otworów(w starym moim rowerze były). Wiem, że tylni błotnik do sztycy można przymocować, a przedni? Nie mam pojęcia gdzie to się daje(ale na pewno da rade zamontować. Jak chcesz to zdj porobię
romeq Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 Ja mam a6 i nie ma otworów(w starym moim rowerze były). Wiem, że tylni błotnik do sztycy można przymocować, a przedni? Nie mam pojęcia gdzie to się daje(ale na pewno da rade zamontować. Jak chcesz to zdj porobię chętnie zobaczę zdjęcia pozdr.
CarNeezA Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 ale zdj roweru, czy miejsc, gdzie są błotniki? Porobiłem jakieś zdj; nie są super, ale są ;p 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
romeq Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 hmmm... nieciekawie to wygląda :/ trzeba będzie kombinować z jakimiś opaskami zaciskowymi, bo szkoda rozwiercać widelec
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.