Skocz do zawartości

[Rower] Trekkingowy za 3000-4000 zł


andrzej55

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Zamierzam za niecałe 2 tygodnie kupić rower trekkingowy (23go marca mam urlop, więc w zasadzie tylko ten dzień mogę przeznaczyć na wyjazd po rower).

 

W grę wchodzi maksymalnie kwota 3000-4000 zł – chociaż, mówiąc szczerze, nie mam pewności czy rzeczywiście aż tyle warto w taki rower inwestować.

 

Zacznę od tego, że po lekturze wielu artykułów w Internecie i przeczytaniu wielu wątków na forach jestem praktycznie zdecydowany na ten właśnie typ roweru. Nie jeździłem wprawdzie nigdy na rowerze trekkingowym, ani żadnym innym na 28-calowych kołach – ale według wszelkich opisów, właśnie taki typ roweru będzie dla mnie odpowiedni.

Jeżdżę głównie po asfalcie, niemniej podczas wielu wycieczek zjeżdżam na drogi szutrowe, leśne, może przytrafić mi się też jazda w lekkim terenie. Może wybiorę się kiedyś z tym rowerem na trasy w Bieszczadach lub Beskidach – ale to raczej sporadyczne sytuacje, troszkę bardziej prawdopodobna jest już jazda po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (niemniej to wciąż wyjątki).

Rower górski na szerokich i mniejszych kołach odpada (mam taki w tej chwili) – potrzebuję czegoś z mniejszymi oporami toczenia i z nieco wygodniejszą pozycją za kierownicą (w aktualnym mam niestety ewidentnie za małą ramę, co jest bardzo męczące w użytkowaniu). Rower przełajowy (nie mówiąc już o szosowym) też nie wchodzi w grę – nie jestem wyczynowcem, jeżdżę dla przyjemności.

Pomiędzy crossowym, a szosowym stoi chyba tylko rower trekkingowy – i dlatego takiego teraz szukam …

 

Mam nieco ponad 50 lat, roweru używać będę rekreacyjnie, ale zależy mi na solidnym i bezawaryjnym sprzęcie, który nie sprawi mi nieprzyjemnych niespodzianek, a będzie pewnie i łatwo się prowadził. Lubię oczywiście pojechać i trochę szybciej – nie jest też dla mnie zbyt pociągająca jazda ze średnią prędkością 5 kilometrów na godzinę. Mam 183 cm wzrostu, ważę 85 kilogramów i nie jestem szczerze mówiąc pewien, jaki rozmiar ramy będzie dla mnie odpowiedni - w ostatnio wybranym rowerze była ewidentnie za mała.

 

Co do wyposażenia – mile widziany jest bagażnik z uchwytami na sakwy, może oświetlenie z dynamem w piaście (chyba, że ktoś je odradzi?), błotniki (chlapacze), opony semi-slick (podobno to dobry kompromis dla jazdy głównie po asfalcie i czasami w lekkim terenie - więc tutaj by się przydały), dzwonek i licznik (to akurat można niedrogo dokupić), itp. Niektóre rowery mają to w standardzie, do innych musiałbym to wszystko sobie sprawić ...

Niestety jestem zupełnym laikiem w kwestii doboru poszczególnych elementów (ramy, amortyzatory, przerzutki, obręcze, napęd, itp.) i dlatego proszę Was o pomoc.

Z tego, co czytałem, chyba nie ma sensu w takim rowerze wchodzić w hamulce tarczowe – przy cenie 3000-4000 zł pewnie nie będą najwyższych lotów, a są podobno cięższe, trudniejsze i droższe w serwisowaniu - przewagę ujawniają przede wszystkim podczas jazdy w ciężkim terenie i kiepskich warunkach pogodowych (śnieg, deszcz). Tradycyjne, ale porządne v-brake powinny wystarczyć czy jesteście innego zdania - może się mylę i tarczówki byłyby jednak lepszą opcją?

Może moje poszukiwania były nieudolne, ale nie znalazłem praktycznie żadnych testów rowerów trekkingowych spełniających moje założenia – roi się w Internecie od testów rowerów górskich, ale o trekkingowych ciężko coś sensownego poczytać. Jeśli się mylę i podacie mi odpowiednie adresy – będę za nie wdzięczny – pewnie pomogą w wyborze.

Dla mnie największym problemem jest to, że nie znam się na osprzęcie – gdy czytam wszelkie informacje o przerzutkach, amortyzatorach, itp. – to jak czytanie egipskich hieroglifów.

Nie wiem – patrząc na te wszystkie aukcje i oferty sprzedaży - czy jeden rower za np. 3900 zł jest rzeczywiście dużo lepszy od tańszego o tysiąc złotych konkurenta, nie wiem czy rower na allegro z np. ceną 3500 obniżoną z 5000 zł jest rzeczywiście okazją i warto tyle zapłacić … to dla mnie wszystko czarna magia.

Może odrzucam ciekawy model, bo nie ma np. oświetlenia i bagażnika – a wystarczyłoby kupić go za załóżmy 3000 zł i doposażyć w te elementy (wybierając w dodatku porządniejsze niż przeciętnie producenci dają) i zostałbym ze świetnym rowerem mieszczącym się w cenie, a deklasującym konkurencję ‘z gotowym wyposażeniem’?

 

Przeglądając informacje o rowerach w Internecie czy aukcje allegro z kategorii „trekkingowe” natknąłem się na modele takie jak poniżej. Będę wdzięczny za opinie, rady, sugestie, polecenie konkretnych modeli, dodanie własnych faworytów no i oczywiście za uzasadnienia ewentualnej opinii ….

 

Kellys Clipper

http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=806

 

Unibike Globetrotter

http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-unibike-globetrotter-gts-2010.html

 

Cube Curve

http://allegro.pl/cube-curve-2011-shimano-3x9-hydraulika-krakow-i1487392565.html

test http://www.rower.com/archiwum.php?art=4065

 

Focus Kelona

droższy niż zakładałem

http://allegro.pl/focus-kelona-carbon-wyprzedaz-posezonowa-i1500441188.html

http://xarchiwum.pl/focus-kelona-carbon-wyprzedaz-posezonowa-i1500441188.html

 

KTM Sorento Cross

droższy niż zakładałem

http://allegro.pl/ktm-sorento-cross-shimano-deore-xt-model-2011-i1499277065.html

http://xarchiwum.pl/ktm-sorento-cross-shimano-deore-xt-model-2011-i1499277065.html

 

 

Panther Gepard

zniżka z 5499 na 3790, więc mieści się w cenie, ale nie wiem zupełnie nic o tej firmie, nigdy o niej nie słyszałem i nie wiem czy rower wart jest tej ceny …

http://allegro.pl/rower-panther-gepard-58-cm-z-5499-zl-sklep-i1498290753.html

http://xarchiwum.pl/rower-panther-gepard-58-cm-z-5499-zl-sklep-i1498290753.html

 

KTM Veneto

Cena katalogowa 4790 zł, tutaj 3699 zł

Ma w zasadzie wszystko, o czym pisałem na początku, ale nie wiem czy osprzęt jest porządny

http://allegro.pl/ktm-veneto-shimano-slx-magura-model-2011-i1499277066.html

http://xarchiwum.pl/ktm-veneto-shimano-slx-magura-model-2011-i1499277066.html

 

Kellys Definite

obniżka rocznika 2010 z 4399 na 3519

ma hamulce tarczowe, ale nie ma siodełka, błotników, osłony łańcucha, lamp, itp.

http://allegro.pl/rower-kelly-s-definite-2010-wyprzedaz-gliwice-i1490406888.html

http://xarchiwum.pl/rower-kelly-s-definite-2010-wyprzedaz-gliwice-i1490406888.html

http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=899

 

Kellys Phanatic

http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=809

 

Merida Crossway TFS 800-V

http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=786

 

Kettler Modena Sport

http://allegro.pl/kettler-modena-sport-shimano-slx-wyprzedaz-i1496267486.html

http://xarchiwum.pl/kettler-modena-sport-shimano-slx-wyprzedaz-i1496267486.html

 

itp.

Itd.

 

W mojej wyobraźni stworzyłem – być może niewłaściwy – obraz podziału na dwie rodziny rowerów trekkingowych:

1) spokrewnionych z rowerami miejskimi – trochę leniwych, wygodnych, rekreacyjnych – dających wygodną pozycję za kierownicą, pełny osprzęt, ale małą dynamikę jazdy, słabszą amortyzację i osprzęt, a także nieco większe opory powietrza

2) spokrewnionych z rowerami górskimi – troszkę jak górskie na 28-calowych i wąskich kołach – bardziej niż pierwsza kategoria trekkingowych dynamiczne, z mniej wygodną pozycją za kierownicą i zupełnie bez osprzętu, ale agresywne, szybsze w prowadzeniu …

To bzdura czy rzeczywiście tak jest jak sobie wyobraziłem? Może jakieś dodatkowe plusy i minusy, o których nie pomyślałem w tym podziale?

 

Przed zakupem roweru wolałbym na nim usiąść, nie chciałbym za bardzo kupować przez Internet bez obejrzenia chociażby w pobliskim sklepie takiego samego modelu. Mieszkam w Częstochowie.

Będę wdzięczny za rady! Z pozdrowieniami!

Napisano

Na rowerze Trekkingowym ma się trochę bardziej wyprostowaną pozycję niż na rowerze crossowym. Na crossie jest się trochę bardziej pochylonym, przez co odciążony jest trochę tyłek, pozycje można zawsze dopasować też odpowiednim mostkiem.

Rowery Trekkingowe wyposażone są często w akcesoria słabej jakości, które kupując rower crossowy można bez problemu dokupić według własnych preferencji.

 

Z hamulcami hydraulicznymi jest zdecydowanie więcej roboty, a usunięcie samemu ewentualnej awarii wczasie wyprawy jest praktycznie nie możliwe. Porządne v-brakei dają spokojnie rade.

 

Musisz też zadecydować czy chcesz rower z amortyzatorem czy ze sztywnym widelcem. Jak zamierzasz jeździć w dużej większości po asfalcie to amortyzator jest zbędny.

 

P.S.

poszło pw

Napisano

Również kupiłbym crossa -z amortyzatorem z blokadą skoku- i doposażył w błotniki i bagażnik (trzeba zwrócić uwagę, żeby rower miał otwory montażowe).

Problem może być jedynie taki, że wyższe modele crossów coraz trudniej jest kupić z v-brakeami (mają tarcze). Sam jeżdżę na

crossie i z powodów wymienionych przez przedmówcę wolę v-ki.

Napisano

Ja optuję za bezpiecznym wyborem roweru trekingowego z możliwością regulacji wspornika kierownicy i samej kierownicy oraz siodełka w poziomie i jego ewentualnego nachylenia.

Taki rower pozwala na dokładne dostosowanie go do konkretnego osobnika, tak, aby pozycja jazdy na nim była wygodna i efektywna.

Takie warunki spełniają np. rowery Gudereit SX-45 (mam taki osobiście) i SX-95. Są bardzo lekkie (sportline), ale o wystarczająco dużej nośności. Mają sztywne widelce i hamulce V-brake, co czyni z nich bardzo niezawodne maszyny, a jednocześnie dość szybkie (świetne opony).

Aktualnie producenci dobrych rowerów trekkingowych dość często montują w nich hydrauliczne hamulce szczękowe, które na dalekich wyprawach mogą być w przypadku awarii bardzo kłopotliwe. Amortyzowane widelce nie są wiele warte przy jeździe po drogach, ze względu na ciężar i słabiutką konstrukcję.

Z solidnych rowerów polecałbym modele uznanych producentów: Stevens (Randonneur, Primera Lite, Avantgarde Lite, Galant Lite), Bergamont Lite Vitess 4.1, Fahrrad Manufaktur T300, Vinora (Laguna, Domingo). Trochę problematyczny jest u nich brak regulacji wspornika kierownicy i małe wyprofilowanie kierownicy, co wymaga bardzo rozważnego doboru ramy do danego osobnika. Zresztą, ten sam problem, tyle że w większej skali, dotyczy rowerów typu cross, których moim zdaniem nie opłaca się kupować ze względu na trudność doboru ramy (sylwetka) i koszty dobrego doposażenia (błotniki, bagażnik i oświetlenie). Podani przeze mnie producenci oferują wyłącznie bardzo dobre i trwałe akcesoria – np. bagażniki do 30 kg (Stevens).

W Krakowie jest sklep Revor, który sprzedaje rowery Stevens. Na Allegro można też zapolować na jakąś dość młodą używkę (np. jest aktualnie w ofercie Stevens Primera Lite za 1600 zł).

Co do doboru ramy, to można teoretycznie porównywać geometrie ram, lecz najprostszym lekarstwem jest fizyczne przymierzenie się do kilku podobnych i w oparciu o to, podjęcie decyzji.

Napisano

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi.

Po głębszym przemyśleniu tematu zdecydowałem się jednak na rower typowo trekkingowy - powinien w większym stopniu spełnić moje oczekiwania, istotna jest dla mnie 'zrelaksowana' pozycja.

Zakup roweru crossowego i dokupywanie lepszych części jest nawet kuszące, ale mniej odpowiednia będzie tu chyba geometria ramy - bardziej sportowa (na której mi w gruncie rzeczy nie zależy, wolę coś wygodniejszego).

Hamulce hydrauliczne raczej nie wejdą w grę - w rozpatrywanych przeze mnie do tej pory modelach po prostu ich nie było - ale jeśli dany rower będzie je posiadał, nie będzie to dla mnie punkt "za zakupem akurat tego modelu". Przemawiają do mnie argumenty związane z bardziej problematycznym serwisowaniem, a V-Brake - jak sądzę - będą przy moich wycieczkach wystarczające ...

Myślę o wersji z amortyzatorem przednim, bo jednak pojeżdżę trochę po drogach szutrowych i pagórkach - mój aktualny rower nie ma amortyzatora i czasem mi jego brak mocno doskwiera.

Co do rowerów Gudereit - dodam je do listy kandydatów i poszukam w okolicach Częstochowy (minusem tych konkretnych modeli byłby jednak brak amortyzatora). Pozostałe też wezmę pod uwagę - skupiam się jednak na nowych rowerach, nie chciałbym z kilku powodów kupować roweru używanego.

Przeszedłem się do kilku częstochowskich sklepów i do wyboru mam właściwie tylko kilka modeli:

- Kellys Aeron ( http://www.nartyrowe...del-2010/kellys za 3199 zł, z rabatem z kartą stałego klienta to 2815 zł)

- KTM Life Fun ( poprosiłem sklep o przesłanie specyfikacji, cena 2599, z rabatem niecałe 2300 zł)

- Pegasus Solero ( to chyba o klasę niżej niż interesujące mnie rowery - nie mam specyfikacji, ale cena w sklepie jeszcze przed rabatem to 2390 zł ... w Internecie Solero znajduję w znacznie niższych cenach, ciężko mi więc zlokalizować odpowiedni model, może ten jest lepiej wyposażony)

Wybór niewielki, pozostanie mi więc chyba wyjazd do innego miasta - wolałbym uniknąć sprowadzania "w ciemno" bez przymierzenia się do danego modelu - mój aktualny rower ma ewidentnie za małą ramę i męczę się na nim mocno (pomogło trochę dokupienie regulowanego mostka, ale to wciąż "nie to").

Ciekawią mnie nawet te rowery KTM - w końcu produkują dobre i znane motocykle - ale w świecie rowerów są chyba nowi i jak podejrzewam, "cenią się". W tej chwili faworytem jest chyba Kellys Clipper - ale poszukam w promieniu 200-300 km od Częstochowy rowerów podanych przez Gonciana ...

Pozdrawiam!

Napisano

Kellys Clipper spełnia wszystkie Twoje oczekiwania. Podane przeze mnie modele są wyłącznie ze sztywnymi widelcami.

Jeśli chcesz jeszcze coś szukać w sklepach, to musisz chyba pojechać do Krakowa - np. Stevens.

Napisano

Po zastosowaniu Waszych rad i zastanowieniu się nad moimi wymaganiami wybrałem ostatecznie model Kelly’s Clipper.

 

Jak się okazało, rower 19” brany przeze mnie pod uwagę przez cały czas (taki rozmiar zasugerował sprzedawca w lokalnym sklepie) będzie jednak za mały.

Wg przeliczników znalezionych w Internecie (odległość od ziemi do krocza * 0,63 dla roweru trekkingowego / 2,54) powinienem zakupić zdecydowanie rower na ramie 21” – i rzeczywiście takie mam odczucia. Rower 19” jest raczej za ciasny, kierownica jest „blisko” i ciężar ciała przeniesiony jest przy tym całkowicie na siedzenie, a nie jest rozłożony pomiędzy siedzenie, a kierownicę. Odległość od ziemi do krocza wynosi u mnie 83-86 cm (nie jestem pewien precyzji pomiaru) – a to daje przedział 20,59 - 21,33 cali dla roweru trekkingowego i okolice 19 cali dla roweru crossowego ( http://bikeboard.pl/index.php?art=46&d=porady&g=33 ).

 

Myślałem, że sprawa będzie już prosta – mam tylko do wyboru Clippera 21” z 2010 roku za 3000 zł z przesyłką oraz Clippera 21” z 2011 roku za 3025 zł z przesyłką, ale … jak to w życiu bywa … kolejna niespodzianka.

Porównałem dokładnie specyfikacje Clippera 2010 z kilku sklepów ze specyfikacją Clippera 2011 ze strony firmy Kellys oraz ze strony jednego ze sklepów i widzę spore różnice w wyposażeniu.

 

Poniżej podam dane (aby nie przepadły, gdy coś zmieni się na stronie), a poniżej podsumowanie zmian w specyfikacjach.

 

1) Model 2011 – specyfikacja ze strony firmy Kelly’s i ze stron wielu sklepów

 

rama Aeroprofile alloy

rozmiary ram 483mm (19") / 533mm (21")

widelec SR SUNTOUR NCX-D LO Lite, 63mm, coil / Speed Lockout (threaded steerer 28.6mm)

stery TH semi-integrated

korby SHIMANO Deore LX T661 Hollowtech II (48x36x26)

manetki SHIMANO Alivio (11) SL-M430 Rapifire Plus

przerzutka przód SHIMANO Nexave T301 (31.8mm)

przerzutka tył SHIMANO Deore XT M772

ilość biegów 27

kaseta SHIMANO (11) CS-HG30-9 (11-34)

łańcuch KMC Z99 (114 links)

hamulce SHIMANO Acera M422

dżwignie hamulcowe TEKTRO

linki hamulcowe JAGWIRE stainless

piasty SHIMANO Dynamo 3N20 / SHIMANO Deore LX T660 (32 holes)

szprychy stainless steel

obręcze KELLYS Draft 622x19 (32 holes / eyelets)

opony KELLYS Camp 40-622 (700x38C) skinwall - ReflectiveLine

wspornik kierownicy KALLOY Uno - adjustable (diam 25.4mm)

kierownica KALLOY (diam 25.4mm)

chwyty VELO 3Density ergonomic

sztyca SR SUNTOUR SP8 NEX - suspension / Parallelogram System (diam 27.2mm)

siodło SELLE ROYAL Lookin - Visual Royalgel

pedały VP NonSlip - alloy

światło przednie BUSCH+MÜLLER Lumotec Senso Plus

światło tylne BUSCH+MÜLLER Selectra Plus

błotnik RPZ

akcesoria alloy carrier, kickstand, bell

waga kg 16,25 (483mm)

2) Model 2011 – specyfikacja ze stron jednego ze sklepów

 

rama Aeroprofile alloy

rozmiary ram 483mm (19")/ 533mm (21")

widelec SR SUNTOUR NCX-E LO Lite, 63mm, air/ Speed Lock (threaded steerer 28.6mm)

stery TH semi-integrated

korby SHIMANO Deore LX T661 Hollowtech II (48x36x26)

manetki SHIMANO Deore LX SL-T660 Rapifire Plus

przerzutka przód SHIMANO Nexave T301 (31.8mm)

przerzutka tył SHIMANO Deore XT M772

ilość biegów 27

kaseta SHIMANO CS-HG61-9 (11-34)

łańcuch KMC Z 9000 (114 links)

hamulce SHIMANO Deore M590

dżwignie hamulcowe TEKTRO

linki hamulcowe JAGWIRE stainless

piasty SHIMANO Dynamo 3N20/ SHIMANO Deore T660 (32 dier)

szprychy stainless steel

obręcze KELLYS Draft 622x19 (32 holes/ eyelets)

opony KELLYS Camp 700x38C skinwall - ReflectiveLine

wspornik kierownicy ZOOM - adjustable (diam 25.4mm)

kierownica KALLOY (diam 25.4mm)

chwyty VELO 3Density ergonomic

sztyca SR SUNTOUR SP8 NEX - suspension/ Parallelogram System (diam 27.2mm)

siodło SELLE ROYAL Lookin Visual Royalgel

pedały VP X93 Clip-in

światło przednie BUSCH+MÜLLER Lumotec Senso Plus

światło tylne BUSCH+MÜLLER Selectra Plus

błotnik RPZ

akcesoria alloy carrier, kickstand, bell

waga kg 16,00 (483mm)

3) Model 2010 – specyfikacja ze sklepu, w którym mogę go kupić za 3000 zł

 

rama Aeroprofile alloy

rozmiary ramy 533mm (21")

widelec SR SUNTOUR NCX-E LO Lite, 63mm, air/ Speed Lock (threaded steerer 28.6mm) -amortyzator pompowany powietrzem

stery TH semi-integrated

korby SHIMANO Deore LX T661 Hollowtech II (48x36x26)

manetki SHIMANO Deore LX SL-T660 Rapifire Plus

przerzutka przód SHIMANO Nexave T301 (31.8mm)

przerzutka tył SHIMANO Deore XT M772

ilość biegów 27

kaseta SHIMANO CS-HG61-9 (11-34)

łańcuch KMC Z 9000 (114 links)

hamulce SHIMANO Deore M590

dżwignie hamulcowe TEKTRO

linki hamulcowe JAGWIRE stainless

piasty SHIMANO Dynamo 3N20/ SHIMANO Deore T660 (32 dier)

szprychy stainless steel

obręcze KELLYS Draft 622x19 (32 holes/ eyelets)

opony KELLYS Camp 700x38C skinwall - ReflectiveLine

wspornik kierownicy ZOOM - adjustable (diam 25.4mm)

kierownica KALLOY (diam 25.4mm)

chwyty VELO 3Density ergonomic

sztyca SR SUNTOUR SP8 NEX - suspension/ Parallelogram System (diam 27.2mm)

siodło SELLE ROYAL Lookin Visual Royalgel

pedały VP X93 Clip-in - platformy + pod SPD- bloki w kpl.

światło przednie BUSCH+MÜLLER Lumotec Senso Plus - z podtrzymaniem światła

światło tylne BUSCH+MÜLLER Selectra Plus z podtrzymaniem światła

błotnik RPZ

akcesoria dzwonek, podpórka alu,

waga kg 16,00 (483mm)

 

Patrząc na te specyfikacje lekko zgłupiałem – rozumiem, że rower z 2010 roku i rower z 2011 roku mogą różnić się wyposażeniem (cena katalogowa też spadła z 3999 zł na 3699 zł), ale dlaczego sam model 2011 różni się tak bardzo w zależności od źródła (

( rower 1 http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24714&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=275 kontra rower 2 http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-kellys-clipper-2011.html#fragment-2 ) ?

 

Porównałem kolejne elementy ze specyfikacji i wypisałem różnice:

 

a ) Widelec

2011 Kelly : SR SUNTOUR NCX-D LO Lite, 63mm, coil / Speed Lockout (threaded steerer 28.6mm)

2011 Sklep oraz 2010 : SR SUNTOUR NCX-E LO Lite, 63mm, air/ Speed Lock (threaded steerer 28.6mm)

Nie wiem czy w modelu 2011 jest gorszy, czy lepszy niż w 2010 ...

 

b ) Manetki

2011 Kelly: SHIMANO Alivio (11) SL-M430 Rapifire Plus

2011 Sklep oraz 2010 : SHIMANO Deore LX SL-T660 Rapifire Plus

W modelu 2011 gorsze niż w modelu 2010

 

c ) Kaseta

2011 Kelly: SHIMANO (11) CS-HG30-9 (11-34)

2011 Sklep oraz 2010 : SHIMANO CS-HG61-9 (11-34)

Nie wiem czy w modelu 2011 jest gorsza, czy lepsza niż w 2010 ... - podejrzewam, że rocznik 2011 wypada gorzej - niższy numerek

 

d ) Łańcuch

2011 Kelly: KMC Z99 (114 links)

2011 Sklep oraz 2010 : KMC Z 9000 (114 links)

Nie wiem czy w modelu 2011 jest gorszy, czy lepszy niż w 2010 ...

 

e ) Hamulce

2011 Kelly: SHIMANO Acera M422

2011 Sklep oraz 2010: SHIMANO Deore M590

W modelu 2011 zdecydowanie gorsze niż w modelu 2010.

Spotkałem się jeszcze ze sklepami, w których hamulce w roczniku 2010 to Deore M530 (nie wiem znów skąd ta różnica - ale podejrzewam, że M590 są lepsze niż M530?)

 

f ) Opony

2011 Kelly: KELLYS Camp 40-622 (700x38C) skinwall – ReflectiveLine

2011 Sklep oraz 2010: KELLYS Camp 700x38C skinwall – ReflectiveLine

To chyba to samo?

 

g ) Wspornik kierownicy

2011 Kelly: KALLOY Uno - adjustable (diam 25.4mm)

2011 Sklep oraz 2010: ZOOM - adjustable (diam 25.4mm)

Nie wiem czy w modelu 2011 jest gorszy, czy lepszy niż w 2010 ...

 

h ) Pedały

2011 Kellys: VP NonSlip – alloy

2011 Sklep: VP X93 Clip-in

2010: VP X93 Clip-in - platformy + pod SPD- bloki w kpl.

Nie wiem czy w modelu 2011 są gorsze, czy lepsze niż w 2010 ...

 

i ) Światło przednie i tylne

wszędzie BUSCH+MÜLLER Lumotec Senso Plus, a w 2010 dodatkowo tekst „z podtrzymaniem światła” (podejrzewam więc, że tak naprawdę wszędzie wygląda to tak samo).

 

Będę wdzięczny za ostateczne uwagi – jestem na etapie finalizacji zamówienia, bardzo przydadzą się Wasze sugestie, bo mam mętlik w głowie patrząc na obce mi w gruncie rzeczy nazwy i numerki.

Na pierwszy rzut oka laika ... model 2011 jest po prostu gorszy - ale przydałoby się to wiedzieć, bo w zasadzie w tej samej cenie mogę kupić rocznik 2010 i rocznik 2011 - im szybciej się zdecyduję, tym lepiej ...

 

Pozdrawiam!

Napisano

a) widelec

NCX-D to amortyzator olej / sprężyna stalowa

NCE-E to amortyzator olej / spężyna powietrzna - będzie trochę lżejszy, a dodatkowo możesz go napompować stosownie do własnej wagi i preferecji. Generalnie amortyzatory powietrzne to wyższa klasa, ale przy bardzo długich wyprawach warto mieć ze sobą pompkę do amortyzatora.

.

c) kaseta

SHIMANO CS-HG61 - lepsza

 

d) łańcuch

nie wiem, który jest lepszy, ale wiem, że KMC Z 9000 to dobry łańcuch

 

e) hamulce

530 - jest to naprawdopodobniej po prostu starszy rocznik Deore, co wcale nie musi oznaczać, że gorszy

 

g) wspornik

jeden diabeł

 

h) pedały

wg opisu te z 2010 umożliwiają jazdę w normalnym obuwiu lub w SPD

Napisano

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.

Wychodzi z tego, że w porównaniu Clippera z roczników 2010 i 2011:

 

a ) amortyzator lepszy w 2010

b ) manetki lepsze w 2010

c ) kaseta lepsza w 2010

d ) remis (powiedzmy, że tak wyjdzie)

e ) hamulce dużo lepsze w 2010

f ) remis

g ) remis

h ) pedały lepsze w 2010

 

... więc model 2011 przegrywa w zasadzie w każdym punkcie.

Nie ma ani jednego "za" przy roczniku 2011, a jest przy tym droższy (zwykle o kilkaset złotych, ale przy optymalnych ofertach przegrywa o jedyne 25 zł).

Dzięki!

Napisano

Dziękuję serdecznie za wszystkie rady i cierpliwość w odpowiadaniu na moje pytania - rower właśnie zamówiłem.

Stanęło na Kellys Clipper 21" z rocznika 2010.

Chętnie wystawię Wam wszystkim "+", ale mój limit dzienny się wyczerpał i dzisiaj nie mam już takiej możliwości ... sukcesywnie.

Pozdrawiam!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...