Witek3 Napisano 12 Marca 2011 Napisano 12 Marca 2011 Witam wszystkich Forumowiczów! Chciałbym złożyć sobie lekkie i żywotne koła do XC. Są 2 ograniczenia: 2000zł i 1600gram Ważę 62kg ,wiec nie tak dużo, nie mniej jednak zestaw powinien posłużyć długo i nie wymagać od użytkownika jakieś specjalnej konserwacji. Z różnych opinii wiem, że duże predyspozycje mają piasty Hope Pro II. Swoje kosztują, ale podobno są dobre( wytrzymałe, lekkie, fajny dźwięk ). Jako obręcze chciałbym zastosować ZTR. Zalety - lekkie i nie takie drogie. Szprychy i nyple - proszę o propozycje. Szprychy najlepiej płaskie, w ostateczności okrągłe. System generalnie dętkowy, może w przyszłości będę chciał go przerobić na no-tubes. Chętnie posłucham waszych propozycji. Oczywiście ZTR'y i Hopy to tylko zarys. Jak macie lepsze pomysły to proszę pisać!!! Z góry dziękuje za pomoc
tobo Napisano 12 Marca 2011 Napisano 12 Marca 2011 Obręcze para alpine to 660 gram, nyple ok 20 gram, piasty ok 450 gram, co daje w sumie mniej więcej 1150 gram. 1600 minus 1150 to ok 450 gram na szprychy, które tyle nie ważą, więc limit wagowy spokojnie możesz przyjąć lepszy. Szprychy płaskie to droga zabawa.
pawelsystem Napisano 12 Marca 2011 Napisano 12 Marca 2011 Obręcze para alpine to 660 gram, nyple ok 20 gram, piasty ok 450 gram, co daje w sumie mniej więcej 1150 gram. 1600 minus 1150 to ok 450 gram na szprychy, które tyle nie ważą, więc limit wagowy spokojnie możesz przyjąć lepszy. Szprychy płaskie to droga zabawa. no to jeszcze cx ray i koło bedzie lekkie i bardzo sztywne
exocet Napisano 13 Marca 2011 Napisano 13 Marca 2011 witaj do twojej wagi ZTR Podium 2szt 580 g ~940 zł, piasty A2Z 355 g ~700 zł, szprychy np Sapim Race 360 g ~140 zł , nyple 20 g ~40 zł - wychodzi około 1800 zł - 1335 g,... przy lżejszych szprychach np ( Sapim laser 280 g) było by 1255 g. pzdr
tobo Napisano 13 Marca 2011 Napisano 13 Marca 2011 Nad podiumami bym się krytycznie zastanowił - choćby patrząc na doświadczenia krzysiekmz, który mało ważąc podiuma skrzywdził Z piastami też bym uważał, bo te wszelkie lekkie wynalazki "firmowe" potrafią sprawiać niespodzianki. 62 kilo wagi nie oznacza wcale lekkiego życia dla kół, które mogą mieć ciężko przy mocniejszym stylu jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.