Skocz do zawartości

[Piasta] Shimano M475 - Niepytpowe uszkodzenie


gandy9

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, dzisiaj spotkała mnie awaria (swoją drogą to już druga w tym tygodniu , jakieś fatum) mianowicie. Odkręciła mi się tarcza czego jadąc nie zauważyłem dopiero później usłyszałem stukanie, schodzę z roweru tarcza odkręcona, śruby ani jednej, pół godziny temu były wszystkie. Schodzę z roweru patrzę a tu uszkodzone mocowanie IS, dokładnie to 1 gwint zerwany (miejsce na śrubę/ załączam foto). Mam wiec kilka pytań: Czy jest szansa ze obejmie to reklamacja/gwarancja, koła nowe maja przebieg jakieś 30 km. Czy w razie w będzie to jakiś problem i czy to się sprawdzi jak przykręcę tarczę 5-cioma śrubami ?

Dodam że śruby były dociągane do oporu, dostałem je razem z kompletem nowych hamulców, śruby krzyżakowe wystarczającej długości.

 

tw736_1.JPG

dg4686_2.JPG

Napisano

Tarcza utrzyma się nawet na 3 śrubach, ale jak wkręcisz wszystkie 6 to nie będzie bić (śrubę w wyrwanym miejscu musisz dać dłuższą). Gdy będziesz kupować śruby to wybierz takie, które mają nałożoną kroplę kleju do gwintów - przeważnie niebieska substancja na gwincie. Z gwarancją - średnio to widzę, chyba że koła były kupowane u tego samego sprzedawcy, co hamulce.

Napisano

Dodam że śruby były dociągane do oporu

Akurat śrubek do tarczy "na chama" się nie przykręca ;) Piszesz jeszcze, że żadna śruba nie trzymała tarczy, wszystkie wyleciały? Jeśli tak, to pewnie przy zbyt mocnym dokręcaniu gwinty zostały uszkodzone.

 

Takie uszkodzenie raczej nie ma żadnych szans do zakwalifikowania się na naprawę gwarancyjną.

Napisano

Nie ma szans na uznanie reklamacji bo to ewidentne uszkodzenie mechaniczne. Śrubki wkręca się na locktite i przeważnie daje się podkładki, szczególnie przy tarczach Shimano, wtedy nie ma szans na okręcanie się.

 

śruby krzyżakowe wystarczającej długości.

Oryginalne są na torx a nie krzyżak, ewentualnie na imbus.

Napisano

Wkręciłem na Torx'owe śrubki i na imbusa ta dłuższą gdzie jest rozerwany gwint(nawet ładnie przyciągła) Ale mam problem tarcza strasznie bije co sprawia że nie ma ogóle siły hamowania przy regulacji bez ocierania o klocki. Nie jest to spowodowane skrzywiona tarczą( jest trochę skrzywiona)ale gdy wziąłem tarcze przednia (prosta idealnie) to bicie pozostało takie samo skąd mam podejrzenie ze to jakieś skrzywienie przy mocowaniu IS.

Powiedzcie mi ile orientacyjnie kosztuje przełożenie piasty, oczywiście takiej samej z zachowaniem szprych (koła do momentu usterki miały tylko 30-40km przejechane od nowości).

Napisano

Przeplot koła kosztuje różnie w różnych miejscach, ale na mniej niż 30 PLN bym nie liczył. Od siebie powiem tylko tak: szukaj LEPSZEJ piasty niż 475, która ma kołnierze tej samej wysokości (powinien być spory wybór) Starą piastę zostaw sobie na części.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...