Niedzwiedz1 Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Kaseta SLX jest rozbieralna na kawałki, ale czy można kupić tylko część zębatek? Przy zbliżającej się wymianie deorki zacząłem rozważać, którą kasetę wybrać, a że prawie na 100% jestem zdecydowany na 11-28, to wybór mam niewielki - HG61 i HG80 czyli slx. Maniakiem masy nie jestem i głównym argumentem za slx była rozbieralność - zębatki 28-24-21 na alu pałąku, z autopsji powiem, że te się mocno nie zużyją; znitowane 18-16-14 oraz luźne 13-12-11. Z luźnymi zębatkami nie ma problemu, są dostępne, a pewnie po jakimś czasie tylko 13z będzie zużyte. Duże raczej też się nie zużyją, problem jest ze środkowymi. Tak więc jeśli ktoś wie gdzie można dostać i za ile zębatki 18-16-14 (do slx lub jakieś inne w miarę porównywalne) to proszę o linki lub adresy sklepów Myślę, że dostępność tych części zamiennych zadecyduje o wyborze kasety Jeśli znajdą się za powiedzmy 50zł to różnicę w wadze między tymi dwoma kasetami będę miał za darmo- a w ten sposób rower odchudzę bardzo chętnie A, oczywiście mowa o 9 rzędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Luźne 14T i 16T wraz z dystansami możesz kupić w cykloturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Znitowane są tylko 18-16t, 14t na szczęście jest już luźna Zębatki oczywiście da się wymienić, z 16t nie ma problemu 16T, 18t teoretycznie też jest: 18T lub 18T. Orginalnego pająka 18-16t nie dostaniesz, a nawet jeśli byłby w ofercie to kosztowałby 3/4 ceny nowej kasety Sam niedługo będę musiał wymienić pająk 18-16t, po 6000km + trenażer wygląda nieciekawie. Pająk 28-24-21 faktycznie jest praktycznie nie ruszony, resztę zębatek (czyt. luźne) mam od XT. Ogólnie kaseta jest ok, na płaskie warunki jest świetnym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Rzeczywiście 18-16 są znitowane, a 14 już nie, musiałem trafić na jakiś błędny opis. I nie wiem jak przeglądałem ofertę cykloturu, że nie trafiłem na 18 W takim razie wybór pada na SLX + zapasowe zębatki, oczywiście jak załatwią 18. Cenowo wyjdzie prawie tak samo jak 2xHG61 więc będą to najtaniej urwane gramy w moim rowerze A warunki do jazdy jak najbardziej płaskie co widać po miejscu zamieszkania A teraz z innej beczki: w ofercie cykloturu jest też 32z, jak myślicie czy wyrzucenie powiedzmy 12z i włożenie 32z w odpowiednie miejsce by zadziałało? Chodzi mi o sztywność tego rozwiązania i precyzję przy wrzucaniu na największą zębatkę. Oczywiście nie na stałe, tylko na ten jeden tydzień w roku kiedy wybiorę się na wyżyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Lepiej jest kupić jakiś używany pająk, ja nabyłem 18-32 od XTR 960 za 39zł (swoją drogą dorzuciłem koronki od 770 i jedną od 6500 wagowo wyszło 238g za 50zł ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 No i duże zębatki są na pająku nie bez powodu. Bębenek może takich przeciążeń nie wytrzymać. 32 to już w ogóle przegięcie. 18 jeszcze powinna być ok, najwyżej będą wżery na bębenku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.