aro05 Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Witam chcialbym zapytac czy ktos mial do czynienia z hamulcami hydraulicznymi Quad QHD4 Axis, montowanymi w rowerze Wheeler Pro 39??? Pozdrawiam i dziekuje za ewentualne odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aro05 Napisano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Moje doswiadczenia; Uzywam tego typu hamulcow po raz pierwszy wiec nie moge porownac ich dzialania z innymi tarczowymi. Zrobilem na nich niewiele, bo ok. 50 km i jak na razie jestem barzo zadowolony. Co moge napisac w tym momencie? Od poczatku oba hamulce ocieraja: - tylny, zamontowany oryginalnie, niewiele - przedni, do ktorego zakrecalem tarcze, ociera wiecej (kolo zatrzymuje sie po 2 obrotach), zastanawiam sie wiec czy jest to kwestja nowych klockow, czy poprostu hamulec przedni jest zapowietrzony? Sprubuje jeszcze delikatnie za pomoca srobokreta rozepchac klocki bo sposob z zaciskaniem klamek z poluzowanymi śrubami mocującymi zacisk hamulca nie dziala. Mam tez wrazenie, ze jeden klocek dociska bardziej niz drugi. To byoby na tem moment tyle. Jesli ktos ma jakies sugestie, bede bardzo wdzieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danek7902 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Musisz ustawić zaciski względem tarczy.Poluzuj śruby mocujące zaciski tak żeby się ruszały.Wykonaj obrót kołem i naciśnij hamulec mocno i nie puszczaj.Na zaciśniętym hamulcu dokręć zaciski i nie powinno ocierać. Spróbuj jeszcze raz ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aro05 Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Okazalo sie, ze tarcza jest troche krzywa. To musialo sie stac po przykreceniu jej do kola, bo chwile przed, polozylem ja na plaskiej i rownej powierzchni a dokrecalem ostroznie kazda srube po troszku. Czy mozliwe, ze tarcza skrzywila sie przez nierownomierna prace klockow??? Jak pisalem, jeden klocek dotykal tarczy wiec naciskajac moze dociskaj ja jeszcze bradziej co spowodowalo skrzywienie. Aby rozwiazac ten problem, a poczatku probowalem ustawic rownolegle klocki luzujac zaciski i dociskajac mocno klamke ale ten sposob nie pomagal za bardzo. Sprobowalem wiec z poluzowanymi zaciskami znalesc odleglosc w ktorej ocieraja najmniej i w tym polozeniu zakrecilem adapter. W moim przypadku okazalo sie to najskuteczniejsze, kolo kreci sie swobodnie i ociera minimalnie w miejscach gdzie tarcza jest krzywa. . Zostaje mi jeszcze wyprostowanie tarczy. Zrobie teraz kilka kilometrow i zobacze jak „zachowuje” sie hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.