badman Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Witam, Jakos tydzien temu kupilem rower renegade 0.4 2009r, wczesniej jezdzilem tylko starym goralem za 200zl No to tak. rower zamowilem na necie, odrazu jak kurier go przywiozl postanowilem go sprawdzic czy wszsytko jest ok. Po przejechaniu pierwszych 20 metrow spadl lancuh, zalozylem przejechalem kolejne 20 metrow i landuch spadl ale tym razem pekl(ogniwa sie rozgiely i wyskoczyl bolec). no trudno zamowilem klucz do skuwania i skulem lancuch tym razme nigdzienie wyjezdzalem tylko sprawdzilem w domu. Lancuch ma problemy z wskoczenie na najwyzsza tarcze z przodu, a w zasadzie to nie chce w ogole skoczyc. DOmyslam sie ze to kwestia regulacji no nic bede musial troche poczytac jak to dobrze wyregulowac Druga sprawa: W sklepie na pekniecie lancucha odpowiedzieli mi tak. lancucha nie mozna krzyzowac czyli lancuch na skrajnych tarczach No i takie cos zdjecia ponizej. Gdy wrzucam z przodu 1 bieg a tyl 6,7 to lancuch trze i tak samo gdy wrzuce z przodu 3 a z tylu 1,2 Czy to jest normalne? na schemacie jest, ze niby to jest prawidlowe wykorzystanie tych biegow to w taki mrazie czemu pisze 24 biegi skoro korzystac moge tylko z 15 patrzac na zalaczony schemat Sory za takie laickie pytania, ale tak jak mowie nigdy sie nie interesowalem tematyka rowerow, dopiero zaczynam cos obczajac. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Zmień nazwę tematu bo jest źle napisana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badman Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 no tak przerzutki. sry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Przeczytaj regulamin i popraw nazwę. Po dobrej regulacji na żadnym przełożeniu łańcuch nie obciera o przednią przerzutkę. Żaden nowy łańcuch od jazdy na skrajnych przełożeniach nie powinien sie zerwać, może po kilku tys km ale nie po 20m, pewnie był źle zakuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Nazwy tematu chyba zmienić nie może, lepiej niech przeczyta regulamin i następne tematy zakłada poprawnie. No i takie cos zdjecia ponizej. Gdy wrzucam z przodu 1 bieg a tyl 6,7 to lancuch trze i tak samo gdy wrzuce z przodu 3 a z tylu 1,2 Czy to jest normalne? na schemacie jest, ze niby to jest prawidlowe wykorzystanie tych biegow to w taki mrazie czemu pisze 24 biegi skoro korzystac moge tylko z 15 patrzac na zalaczony schemat Takie krzyżowanie 1-8 czy 3-1 to nie jest prawidłowe wykorzystanie, przyjrzyj się dokładnie schematowi, który sam wrzuciłeś. 24 czy 27 biegów to marketingowy bełkot, korzysta się właśnie z tych 16-18 biegów żeby nie krzyżować łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 10 Marca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 w zasadzie mógłbym Ci dać na start trzy ostrzeżenia i za błędne założenie tematu, za założenie nie tam gdzie trzeba i za brak polskich znaków diakrytycznych. Dostajesz tylko jedno i liczę na poprawę. proponuję też korzystać z naszej wyszukiwarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 W sklepie na pekniecie lancucha odpowiedzieli mi tak. lancucha nie mozna krzyzowac czyli lancuch na skrajnych tarczach I dobrze powiedzieli, łańcuch to nie pas transmisyjny do młuckarni, i nie można go tak krzyżować bo się zwyczajnie wygina. Jak będziesz krzyżował to po pierwsze powyginasz zęby na blatach a po drugie rozciągniesz szybko łańcuch i zmielisz zębatki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Przecież jest coś takiego jak optymalne przełożenia np nie ma sensu używać tarczy 44T z przodu z 32T z tyłu. Zresztą ja sam na początku mojej przygody z rowerem jeździłem na jakich popadnie przełożeniach podobnie jak ty rozerwałem łańcuch - gdyż jest to sztywna konstrukcja narażona na wykrzywienie. Ucząc się na błędach zrozumiałem swój błąd i więcej już go nie popełniam, dlatego jak to mówią najlepiej uczyć się na własnych błędach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Moim zdaniem warto uczyć się na cudzych błędach, ale to jest tylko moje skromne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.