leo1 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Witam Ostatnio dogadałem się ze znajomym mechanikiem i dostałem od niego trochę oleju hydraulicznego Shimano w celu zbadania i ewentualnego dobrania zamiennika, To co mi wyszło z badania mocno mnie zdziwiło: Lepkość kinematyczna w 40C – ok. 8.4 mm2/s Lepkość kinematyczna w 100C – ok. 2,3 mm2/s Wskaźnik lepkości – ok. 90 Gęstość w 15C – 829kg/m3 Liczba kwasowa -0,0784 mgKOH/g Temperatura płynięcia - -31C Tyle mogłem zrobić z tej niewielkiej ilości którą otrzymałem. Shimano nie publikuje danych na temat parametrów swojego oleju hydraulicznego. Na podstawie tych parametrów można dobrać zdecydowanie tańszy powszechnie dostępny zamiennik. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Czyli z powodzeniem można stosować DOT 4?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Jeśli hebel jest zalany olejem nie można stosować DOT-a i vice versa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easy4x Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Moim zdaniem nie ma co kombinować z jakimiś zamiennikami tylko wlewać oryginalny olej w 100% przystosowany do hamulców hydraulicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 W sumie racja ale seryjne elementy Shiamano są drogie - zwykle jak to bywa w takim przypadku płaci się za firmę a nie za jakość, dlatego zastosowanie zamiennika czasami pozwala dość dużo zaoszczędzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easy4x Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Zgadza się płaci się za firmę, druk na buteleczce i samą buteleczkę jest jeden Pan na all.... który sprzedaje oryg. olej shimano za 15 zł sam kupiłem i zalałem i polecam, wcześniej kombinowałem z jakimiś LHM'ami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 W sumie racja ale seryjne elementy Shiamano są drogie - zwykle jak to bywa w takim przypadku płaci się za firmę a nie za jakość, dlatego zastosowanie zamiennika czasami pozwala dość dużo zaoszczędzić O ile ten zamiennik jest odpowiedniej jakości co nie jest takie oczywiste w przypadku mineralnych płynów hamulcowych. Było na ten temat naprawdę dużo ostatnio na forum i nie ma sensu po raz enty roztrząsać przebadanego tematu. Każdy może sobie wlać to co na co ma ochotę a potem kupić komplet nowych uszczelek, o ile są one dostępne do jego hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Gdybyś czytał a nie przeglądał tematy olejów mineralnych to znałbyś odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Dzięki za poradę dot. użytkowania forum - jak będę miał czas poczytam dokładniej a teraz jeśli mogłbym prosić Kogoś o konkretną odpowiedź na moje pytanie byłbym bardzo wdzięczny - ewentualnie odnośnik do interesujacego mnie fragmentu, który "przeoczyłem" przez brak uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Czy nasze forum się wysypało - czy tylko mnie brakuje ostatnich wpisów z wczoraj sprzed północy?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 Hmmm... nie wiem co się stało, ale nie widzę np wpisu z moim pytaniem, co powoduje m.in. że część naszych wypowiedzi nie ma sensu bez tego kontekstu. Zatem przypomnę, że pytałem o to, czy zalanie hamulców XTR płynem LHM+ (firmy Total) może wyrządzić jakieś szkody w układzie? Jeśli sobie tego nie wymyśliłem to chyba kolega Andrew udzielił krótkiej odpwoiedzi, że "NIE", ale być może że to mi się przewidziało?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 Nie przewidziało Ci się. Odpowiedź brzmi -Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Ten płyn Shimano to nic innego jak Dexron II który za butelkę 1L kosztuje tyle co 50 ml tego czegoś z magicznym napisem Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Dexron to płyn do układu wspomagania kierownicy oraz automatycznych skrzyń biegów i na moje oko oraz nos to z shimano łączy go czerwony kolor bo zapach jest totalnie inny tak więc czekam na potwierdzenie i weryfikację tej rewelacji, że Dexrona można z powodzeniem używać w układach hamulcowych shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Hmm zapach? Olej 10W Statoila do tej pory był robiony gdzieś tam, teraz jest robiony w Szwecji. Mimo że opakowanie i specyfikacja taka sama to tamten był praktycznie bezwonny a ten Szwedzki śmierdzi jak diabli. Uderzyło mnie to przy ostatniej wymianie oleju, miałem dwie litrowe butelki tego starego i trzy nowego (szwedzkiego). To tyle w kwestii kierowania się zapachem. Wkład wspomagania to układ HYDRAULIKI CIŚNIENIOWEJ, i dexron jest niczym innym jak olejem hydraulicznym. Skąd ta rewelacja? Bo u kolegi w Deorkach jezdzi cały sezon i nie zaobserwowano żadnych skutków ubocznych. Też miałem i jeden i drugi w ręku i na moje oko poza zapachem żadna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Automatyczna skrzynia biegów to układ "HYDRAULIKI CIŚNIENIOWEJ" ? Co do zastosowania tego w Deorkach to na tym forum był post, że ktoś sobie zalał shimano dotem i jest wszystko idealnie a hamulce działają wyśmienicie więc dla mnie tego typu informacja jest raczej ciekawostką. Kiedy Leo1 pisał o olejach to podał wartości i inne dane dotyczące specyfikacji oleju a tutaj mamy opinię naoczną. Fajnie, że temat się rozwija i co jakiś czas ktoś dorzuca nowe typy - może teraz ktoś więcej zdecyduje się na testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 No dobrze jeszcze raz. Dexron II jest używany jako płyn wspomagania kierownicy. Czy są jakieś wątpliwości ze to hydraulika ciśnieniowa? A to jeden z wielu tematów gdzie pisze ze Dexron ma prawie identyczne właściwości co LHM http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=44596&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=a52bcb056f1300c960b06a9607821a10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 W tym temacie jest napisane o dexronie RAZ a konkretnie to "Podobnymi wymaganiami do LHMu charakteryzują sie płyny do przekładni automatycznych i układów wspomagania kierownic wg specyfikacji GM Dexron III." I tutaj drobna uwaga Dexron 1,2 i 3 to nie jest to samo - polecam przegooglować temat. Jak wszystkim wiadomo ja jestem osobą, która nie uważa LHM za adekwatny zamiennik shimano więc dziebko nie rozumiem po co kupować co jest podobne do czegoś co nie bardzo mi pasuje Mimo wszystko fajnie, że pojawia się nowy trop w sprawie choć biorąc pod uwagę śladowe ilości oleju shimano jakie wystarczą do hamulców oraz duże przebiegi jakie się na nim uzyskuje to nie bardzo rozumiem w czym jest problem skoro kupuje się butelczynę raz na dwa albo i trzy lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Ależ oczywiście nie zaprzeczam. Ja nie piszę tego żeby pchać kij w mrowisko i wtrącać jakieś wyssane z palca mądrości. Temat jest o zamiennikach oryginalnego więc wtrąciłem swoje 3 grosze ponieważ mam przykład naoczny ze taka modyfikacja działa. Po prostu nie wierze ze w tej 50 ml buteleczce jest jakiś nadzwyczajny cud. Co do Dexrona 1,2,3 to wiem ze tam jest napisane o 3 ale ten 3 według mnie może powodować pocenie się hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Póki co oryginał shimano najbardziej mi pasuje, ale jak zostało napisane, dedykowane oleje mineralne Finish Line i motorexa też mają dobrą opinię. Kwestia ceny już została dawno wyjaśniona tym, że można spokojnie kupić płyn z prywatnego rozlewu i wtedy jest ok. FL i motorex w zależności od sklepu. Zupełnie inaczej jest z DOTem i tutaj nie ma żadnych wątpliwości, że można stosować zamiennie bez żadnych strat w sprzęcie. Jeżeli ktoś zdecyduje się na dexrona to będzie fajnie jak napisze po, co najmniej, pół roku jak sytuacja wygląda. Jeżeli działa i wszystko jest ok to super - im więcej zamienników tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Dokładnie Na razie w Deorkach od przełomu marca/kwietnia wszystko ok, zobaczymy jak będzie w niskich temperaturach. A tak najlepiej to by było jak by Shimano opublikowało specyfikację swojego oleju. Moim zdaniem tak nie jest bo by się okazało że jest cała masa zamienników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Jak do tej pory nie spotkałem się z tym, żeby jakiś producent opublikował specyfikację danego oleju. Co najwyżej mówi jakie normy on spełnia. Zamienniki na pewno gdzieś tam są, ale jak życie pokazało czasami jest to beczka 40 litrów, którą można by całą Polska zalać od nowa w każdym rowerze gdzie hamulce pracują na mineralu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Ludzie olej to olej. Dzieli sie na mineralny, pół syntetyczny i syntetyczny. Moze jeszcze jakies inne odmiany są ale nie wiem, CO jest wazne zeby był możliwie najrzadszy, i spełnial podstawowe kryterium czyli był mineralny. mozna wlać każdy mineralny , najlepiej hydrauliczny, ja jeździłem na castrlolu automatic i złego słowa nie powian na działanie hamulca, kolor identyczny co shimano, zapach nie wiem bo shimano nie wąchałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Ludzie olej to olej ROTFL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.