Skocz do zawartości

[Napęd] Układ napędowy rozregulowany po zimie. Scott USA Comp Racing


pawelosada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dwa lata temu kupiłem używany rower. Generalnie jestem z niego bardzo zadowolony, lecz już w tamtym sezonie zaczęły się dawać we znaki luzy w przedniej przerzutce, kilkakrotnie nawet przeskoczył mi łańcuch na korbie i na tylnej zębatce. Co gorsza, pod obciążeniem słychać irytujące stuki. Podejrzewam suport. Na tych luzach zrobiłem około 1000 km. Stukanie w supporcie pojawiło się pod koniec sezonu. W czasie ostatniego sezonu oddałem rower do serwisu od regulacji przerzutek po czym przerzutki same się rozregulowały po ok 500 km. I teraz pytanie: Czy konieczne jest wymienienie:

 

-łańcucha, który ma luz boczny ok 6 cm (na zdjęciu),

 

 

-zębatki na korbie, która moim zdaniem jest dość podrobiona, a luz łańcucha gdy go naciągnę z przodu największej zębatki wynosi ok 5 mm (na zdjęciu)

 

 

-tylna przerzutka, która w sumie ma luz tylko na głównym sworzniu na którym się mocuje do ramy i lekki luz na wózku. (według artykułu o regulacji jest to luz roboczy, ale przerzutka sama się rozregulowała :()

 

 

Co o tym sądzicie? Co trzeba wymienić. Nie piszcie żeby kupować nowy rower, ponieważ nie mam na tyle funduszy, a 1000 zł na części mogę przeznaczyć ;)

 

 

PS. Jak mogę wyregulować amortyzatro Rock SHOX Judy, aby był twardy i mały skok (Rower używam głównie do jazdy po szosie)

 

 

Link do galerii zdjęć

http://www.dropbox.com/gallery/20179384/1/Scott%20USA?h=ef93bf

 

 

 

 

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zacznę od dobrej wiadomości:

Roweru nie musisz wymienić.

 

Złe wiadomości

-łańcuch kategorycznie do wymiany

- prawdopodobnie nowy łańcuch będzie przeskakiwał na zębach kasety, szczególnie pod obciążeniem- więc kasetę też musisz brać pod uwagę

 

Korba nie jest jeszcze w stanie agonalnym- ten sezon powinna jeszcze wytrzymać, ewentualnie możesz się rozejrzeć za małą tarczą. Chociaż jeśli dysponujesz budżetem 1000 pln możesz ją także brać pod uwagę.

Powodem rozregulowania się przerzutki mogą być zużyte linki i pancerze- koszt wymiany niewielki, a korzyści znaczne.

Przykładowe propozycje:

-łańcuch

http://allegro.pl/shimano-deore-lx-lancuch-cn-hg73-114-ogniw-9rz-i1481087263.html

-kaseta

http://allegro.pl/kaseta-shimano-deore-cs-hg50-9-rzedowa-11-32-09-i1480774840.html

-linki do przerzutek

http://allegro.pl/jagwire-hyper-balck-zestaw-do-przerzutek-mtb-i-szo-i1496197530.html

lub ewentualnie do przerzutek i hamulców

http://allegro.pl/jagwire-racer-hi-tech-gray-zestaw-do-przerzutek-ha-i1496196765.html

-suport ,zakładając ,że masz na Octalink

http://allegro.pl/suport-shimano-octalink-bb-es51-118-68-mm-i1480789877.html

- korba

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-44-32-22-ramiona-175-i1478143354.html

 

RS Judy, jeśli dobrze widzę, jest na elastomerach- jedna regulacja to skręcenie regulatorów na górze goleni do końca. Niestety skoku w nim nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast, jeżeli dobrze widzę, stwierdzam, że to rs judy sl, z okolic roku 2000-2001. Sprężyny stalowe w otwartej kąpieli olejowej, tzw hydracoil, bardzo dobry system tłumienia. Skok regulowany przez ustawienie tulei- konieczne rozebranie amortyzatora. Do wyboru 63/80/100mm. Sugeruję zaopatrzyć się w ok. 250ml oleju 5-10W oraz manual i przeprowadzić serwis, jest bardzo prosty, robiłem to już kilka razy, służy w razie czego pomocą.

Regulacja twardości, tak jak kolega zauważył, przez maksymalne skręcenie regulatorów, bądź przez zwiększenie skoku do 100, bo wygląda mi to na 80mm (inne ustawienie sprężyn i tulei dystansowych spowoduje utwardzenie amortyzatora). To z resztą niewłaściwy dział na rozwodzenie się na temat amortyzatora.

 

Co do napędu to się zgadzam. Wymiana kasety oraz łańcucha. Wymiana pancerzy i linek oraz regulacja. Jeżeli będą nadal problemy ze zmianą biegów to trzeba będzie przyjrzeć się przerzutkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do działu amortyzatora to przepraszam. Chciałem mieć wszystko w jednym ale na przyszłość będę pamiętał. "durnykot" wydaję mi się że mała tarcza jest w porządku, mało na niej jeżdżę i prawie nie jest podrobiona, natomiast Górna tarcza jest w opłakanym stanie według mnie i to właśnie ją powinienem wymienić ;). W tourialu o wymianie łańcucha było pisane coś o twardości. Doradźcie mi więc jaką kasetę i jaki łańcuch kupić? Kasetę bodajże mam Shimano Deore LX, łańcuch nawet nie wiem jaki ale chyba SRAM. Myślę nad kasetą Deore LX. Co myślicie na temat SLX? A jeśli idzie o przednią przerzutkę to lepsza mocowana do suportu czy do rurki? Moje korby są mocowane na tak zwanym kwadracie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koronki (wszystkie) wyglądają moim zdaniem dobrze, nie trzeba ich zmieniać.

Suport- zdemontować i zamienić na taki o identycznej długości (prawdopodobnie 110mm bądź 113mm) oraz o właściwej szerokości (prawdopodobnie 68mm). Dobry suport to wydatek ok 50zł (coś pokroju bb-un54) bądź tańszy (również dobry) na maszynach typu neco, futura- 20-30zł.

Kaseta: moim zdaniem wystarczy zwykłe deore/alivio hg50; dla takiej jazdy wszystko z grup powyżej to tylko zbędny wydatek.

Łańcuch: im lepszy tym lepiej, przełoży się to na trwałość całości napędu. Sugeruję jakiś shimano hg50 i wyżej. "Twardość łańcucha" to moim zdaniem jedna z wielu "urban legend", marketingowy bełkot.

Amortyzator: kawał dobrego sprzętu z harmonijkami (bootsami) zwiększającymi okresy między przeglądami; wymienić olej, wyczyścić uszczelki i jeździć może następną dekadę.

Przy okazji tego remontu warto prifilaktycznie zajrzeć do piast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...