konturek1 Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Witam, mam rock shox sid 100 z 2000r., nie był serwisowany już 2 sezony i zamierzam to niedługo zrobić. Amortyzator nie był nigdy katowany mianowicie używam go do xc. Niedawno zauważyłem że regulacja tłumienia powrotu nie chce działać, a dokładniej jest ustawiona gdzieś w połowie i jak i jak próbuję to zmienić (kręcę pokrętłem w jedna bądź w drugą stronę) to pokrętło wraca w to samo miejsce. Co z tym zrobić? a się to jakoś naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Miałem SID`a SL z 2002 roku. Co do pokrętła to wraca ono do stanu pierwotnego czy po prostu kręcisz nim w miejscu? W moim SIDzie było wyrobione w gniazdo imbusa i wkleili mi tam specjalną przelotkę żeby była możliwa regulacja. Może u Ciebie stało się coś podobnego, niestety była to częsta przypadłość tych amorków. Co do serwisu to powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 To pokrętło jest że tak nazwę sprężyste jak przekręcę tak z 50 stopni i puszczę to wraca z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 J.w., wyciągnij regulator tłumienia (po prostu pociągnij w dół) i sprawdź, czy gniazdo wewnątrz lagi nie jest obrobione. Od tego bym zaczął. Niestety to miejsce w starszych SID-ach było dość newralgiczne i często po serwisie w trakcie nieumiejętnego montażu owe gniazdo było miażdżone śrubą mocującą golenie zewn. Możliwe, że w środku zebrał się po prostu brud, skoro nie serwisowałeś go od dwóch sezonów (!). Jeśli to nie to-trzeba będzie rozkręcić widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Z tego co zauważyłem to po wyciągnięciu regulatora (tak jak napisał kolega) jest wejście na imbusa 5 i głębiej jest wejście na mniejszego. Z tego co wiem to to wejście wyżej jest do odkręcenia lag. więc poszukałem imbusa o podobnym rozmiarze (tak jak na załączniku) wydaje się taki sam. Ten imbus właśnie przeskakiwał tak jakby było wyrobione gniazdo, ale jak kręce regulatorem to nie ma czegoś takiego. Teraz nie wiem czy to rzez dobór złego imbusa czy faktycznie gniazdo jest wyrobione. Sory jestem nowy i coś z tym załącznikiem nie wyszło. Teraz powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Możesz zrobić fotkę gniazda na imbus wewnątrz widelca? Powinno dać się zauważyć, czy jest wyrobiony. Oczywiście jest to ten mniejszy (o takim samym rozmiarze jak w regulatorze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Tak to wygląda: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 To jest gniazdo śruby mocującej lagi. Musiałbym zobaczyć to, co jest wewnątrz. Jeśli nie da się tego uchwycić na zdjęciu, zrób tak: -weź pojedynczy imbus o takim samym rozmiarze jak ten przyklejony do regulatora (jak dobrze pamiętam jest to 4mm.) -włóż go do środka i jak będziesz pewny, że siedzi w gnieździe, spróbuj go delikatnie (!) przekręcić w jedną lub drugą stronę. Nic na siłę -jeśli klucz będzie przeskakiwał, to gniazdo jest wyrobione -jeśli w ogóle nic się nie ruszy albo będzie odbijał tak, jak opisywałeś na początku, trzeba będzie rozebrać amortyzator. Zresztą to może być dobry przyczynek do tego, bo chyba należy mu się już konserwacja ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Imbus 4mm. był za duży poszukałem w domu jeszcze i znalazłem rozmiarowo taki sam jak na zdjęciu wcześniejszym (post 5) i on nie przeskakuje, ale obija tak samo jak regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Ew. odkręć jeszcze śrubę główną i wtedy będziesz miał dobry dostęp do gniazda regulatora. Wówczas będziesz mógł jako-tako ocenić co mogło się stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Ale chodzi o odkręcenie tej śruby na inbusa 5mm. ? Nigdy nie rozkręcałem tego amorka ponieważ ma go od kilku miesięcy, więc wole się upewnić cz się żaden olej nie wyleje czy coś w tym stylu bo zauważyłem że ta śruba jest trochę tłusta i jest tam jakaś uszczelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Tak, chodzi o śrubę na imbus 5 mm. Jak ją odkręcisz to zobaczysz, w jakim stanie jest gniazdo regulatora i co w ogóle mogło się tam stać. Olej Ci się nie wyleje, bo musiałbyś najpierw odbić golenie (czyli odkręcić śruby z lewej i prawej lagi do połowy i stuknąć w nie plastikowym młotkiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Nie znam się na tym ale jak dla mnie wygląda ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Z tej perspektywy mnie też wygląda na ok. Cóż, bez rozebrania widelca nic więcej już nie zrobisz :-/ Z tym, że radziłbym udać się do dobrego serwisu, bo jeśli nigdy nie rozbierałeś takiego sprzętu, to na początek lepiej się za to nie zabierać bez przygotowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Ok. Wielkie dzięki za pomoc aa jeszcze ma pytanko. Bo jak będe robił serwis to pasuje wymienić olej i nie wiem jaką gęstość wziąć. Waże około 65 kg. i jak wcześniej wspominałem jeżdżę w xc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Do tłumika 5W, a do smarowania 15W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 A mógłbym np. wlać 10W do smarowania i do tłumika, bo szkoda mi trochę kasy żeby kupować 2 oleje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 To lepiej kup tylko 5W. Bo w tłumiku 15W to nie jest najlepszy pomysł, nie zepsuje się raczej od tego amor, ale kiepsko chodzi. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 A jakiej firmy wybrać olej? Czy to bez znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Dwa oleje stosuje się dlatego że jeden działa jako medium tłumiące i przelewa się przez wszystkie siteczka i otworki w tłumiku. Drugi który jest bardziej gęsty i lepki wlewasz w minimalnej ilości (10-15ml) do goleniu, aby smarował lagi i nawilżał uszczelki. Olej możesz kupić przez neta na ml, więc wystarczy w odpowiednim sklepie 2 różne i zapłacić raz za wysyłkę. 1ml to około 10groszy - do tłumika wchodzi 90-150ml w zależności od amorka, a do goleni do smarowania 20-40ml. Oczywiście można kupić też w całości 2 butelki żeby było bardziej ekonomicznie bo wtedy starczy na długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Bierz Motula albo Motorexa, jeden pies Z doświadczenia wiem, że nie warto się bawić w dwie lepkości. Kupuj tylko 5W, lej go do tłumika, jak i w dolne lagi. Tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Pod warunkiem że się kupuje całą butle, w innym przypadku wziąłbym 2 lepkości:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 To w takim razie pochodzę po sklepach rowerowych. I popytam się czy jest możliwość kupna ma ml.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 U nas w stacjonarnych jest, a jak nie to przez neta można kupić. Ja tak nieraz zamawiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konturek1 Napisano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 Jakby ktoś potrzebował to w rzeszowie w NSB sport to jest chyba ul. Fredry jaet olej Motorexa i można kupić na ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.