Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock shox SID 100 - problem z regulacja tłumienia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam rock shox sid 100 z 2000r., nie był serwisowany już 2 sezony i zamierzam to niedługo zrobić. Amortyzator nie był nigdy katowany mianowicie używam go do xc. Niedawno zauważyłem że regulacja tłumienia powrotu nie chce działać, a dokładniej jest ustawiona gdzieś w połowie i jak i jak próbuję to zmienić (kręcę pokrętłem w jedna bądź w drugą stronę) to pokrętło wraca w to samo miejsce.

Co z tym zrobić? a się to jakoś naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem SID`a SL z 2002 roku. Co do pokrętła to wraca ono do stanu pierwotnego czy po prostu kręcisz nim w miejscu? W moim SIDzie było wyrobione w gniazdo imbusa i wkleili mi tam specjalną przelotkę żeby była możliwa regulacja. Może u Ciebie stało się coś podobnego, niestety była to częsta przypadłość tych amorków. Co do serwisu to powinno pomóc:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J.w., wyciągnij regulator tłumienia (po prostu pociągnij w dół) i sprawdź, czy gniazdo wewnątrz lagi nie jest obrobione. Od tego bym zaczął.

Niestety to miejsce w starszych SID-ach było dość newralgiczne i często po serwisie w trakcie nieumiejętnego montażu owe gniazdo było miażdżone śrubą mocującą golenie zewn.

Możliwe, że w środku zebrał się po prostu brud, skoro nie serwisowałeś go od dwóch sezonów (!). Jeśli to nie to-trzeba będzie rozkręcić widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem to po wyciągnięciu regulatora (tak jak napisał kolega) jest wejście na imbusa 5 i głębiej jest wejście na mniejszego. Z tego co wiem to to wejście wyżej jest do odkręcenia lag. więc poszukałem imbusa o podobnym rozmiarze (tak jak na załączniku) wydaje się taki sam. Ten imbus właśnie przeskakiwał tak jakby było wyrobione gniazdo, ale jak kręce regulatorem to nie ma czegoś takiego. Teraz nie wiem czy to rzez dobór złego imbusa czy faktycznie gniazdo jest wyrobione.

 

Sory jestem nowy i coś z tym załącznikiem nie wyszło. Teraz powinno być ok.

post-136977-0-45724700-1299774636_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest gniazdo śruby mocującej lagi. Musiałbym zobaczyć to, co jest wewnątrz. Jeśli nie da się tego uchwycić na zdjęciu, zrób tak:

-weź pojedynczy imbus o takim samym rozmiarze jak ten przyklejony do regulatora (jak dobrze pamiętam jest to 4mm.)

-włóż go do środka i jak będziesz pewny, że siedzi w gnieździe, spróbuj go delikatnie (!) przekręcić w jedną lub drugą stronę. Nic na siłę

-jeśli klucz będzie przeskakiwał, to gniazdo jest wyrobione

-jeśli w ogóle nic się nie ruszy albo będzie odbijał tak, jak opisywałeś na początku, trzeba będzie rozebrać amortyzator.

Zresztą to może być dobry przyczynek do tego, bo chyba należy mu się już konserwacja ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o odkręcenie tej śruby na inbusa 5mm. ? Nigdy nie rozkręcałem tego amorka ponieważ ma go od kilku miesięcy, więc wole się upewnić cz się żaden olej nie wyleje czy coś w tym stylu bo zauważyłem że ta śruba jest trochę tłusta i jest tam jakaś uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o śrubę na imbus 5 mm. Jak ją odkręcisz to zobaczysz, w jakim stanie jest gniazdo regulatora i co w ogóle mogło się tam stać. Olej Ci się nie wyleje, bo musiałbyś najpierw odbić golenie (czyli odkręcić śruby z lewej i prawej lagi do połowy i stuknąć w nie plastikowym młotkiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej perspektywy mnie też wygląda na ok. Cóż, bez rozebrania widelca nic więcej już nie zrobisz :-/

Z tym, że radziłbym udać się do dobrego serwisu, bo jeśli nigdy nie rozbierałeś takiego sprzętu, to na początek lepiej się za to nie zabierać bez przygotowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa oleje stosuje się dlatego że jeden działa jako medium tłumiące i przelewa się przez wszystkie siteczka i otworki w tłumiku. Drugi który jest bardziej gęsty i lepki wlewasz w minimalnej ilości (10-15ml) do goleniu, aby smarował lagi i nawilżał uszczelki. Olej możesz kupić przez neta na ml, więc wystarczy w odpowiednim sklepie 2 różne i zapłacić raz za wysyłkę. 1ml to około 10groszy - do tłumika wchodzi 90-150ml w zależności od amorka, a do goleni do smarowania 20-40ml. Oczywiście można kupić też w całości 2 butelki żeby było bardziej ekonomicznie bo wtedy starczy na długo :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...