SzymekZ Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Witam Składam właśnie mojego 1-ego 29era - notabene na ramce od Wapida-pozdrawiam i wobec różnorodności zastosowań chętnie poznam wasze opinie na temat napędu i przełożeń. Będę startował MTB Powerrade Maraton i Maratonach ŚLR W Kielcach czyli raczej po niezłych sztajfkach . Jakie dopasować przełożenia nadmienię tylko ,że z tyły pod 9 i raczej 34 - a co z przodem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 jak GG to 3 blaty nie ma wyjścia. Pozdrawiam Pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Na początek wyposaż się w normalne blaty MTB, czyli 22-32-44. To wersja wyjściowa, a zresztą takie korby są i tak najtańsze. Przetestuj. Jeżeli będziesz czuł braki w którąś stronę, albo będzie Cię ciągnęło w stronę dwóch tarcz, to już na początek będziesz wiedział czego Ci brakuje. Można dorwać koronki 21 oraz 20 (te drugie wymagają podszlifowania korby), i to powinno załatwić sprawę podjeżdżania. Jeśli boisz się najbardziej miękkiego przełożenia, to pomysl o kasecie 12-36 - dostępna w Shimano od tego sezonu. P.S. Nie jeżdżę 29", jeżdżę 26" na maratony i mam korby 26-36-48 i są idealne. Moją opinię bazuję na obserwacji kolegów na rowerach 29". Edytowane 8 Marca 2011 przez adriansocho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) no za bardzo mi nie pomogliście ,nie chodzi o to ,ze 29-er to mój pierwszy rower :-)( na stanie w tej chwili jest chyba z szosą 5 szt , tyle ,ze muszę przetestować to wiem ,tyle że czasu mało ... - zębatki na przód 20 i 21T ( bo w sumie po co zakładać kasetę 36T ważącą 0,5 kg)jednak na razie nie są dostepne do uzurpator z emtb ma kłopoty, pytanie o duży blat 42T czy 40T jaką prędkość się uzyskuje przy śr. kadencji np. 90 kręcąc 44-11 ,a tak na marginesie 48T to chyba tylko na mazovi bo u Golonki , ani w Kielcach to się raczej nie przyda? Edytowane 8 Marca 2011 przez SzymekZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) jesli zdarza ci sie turystycznie jechac w ostro podjazdowe gorki to 22x34 jest na granicy komfortu, na ten sezon wsadzam do korby 20T - lzej, taniej niz kombinacje z kaseta i jak dobrze pamietam daje przelozenie jak 22x37 chyba na maratony to normalny set 22x32 da spokojnie rade Edytowane 8 Marca 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 jaką prędkość się uzyskuje przy śr. kadencji np. 90 kręcąc 44-11 Obwód opony*(90/60)*(44/11)*3,6=prędkość w km/h Na swoich 36x11 robiłem max w okolicach 55 (lub 65), ale to było z górki i niezły młynek. Normalnie po płaskim do okolic 45 można jechać jak ktoś lubi duże kadencje. Opony mam 1,75. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) nabiał - no nie wiem czy 22/34 wystarczy pod wielka Sowę na 26" trzeba się było nieźle giąć ,a tu jednak chyba jednak z racji większych kół będzie jeszcze sztywniej , staram się o 20T , a ty 20T skąd uzyskałeś ? jeździłeś jak się sprawdza? Edytowane 9 Marca 2011 przez SzymekZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Piszę tu to tam... na Mtb u gg, jak ktoś umie to wykorzysta w 29" kasetę 36 i zwykłą korbę, nie dotyczy wycinaków z pierwszej 50 i osób ze słabą równowagą... Piszę po jednym maratonie z taką kasetą, na innych miałem na końcu 28, 30, a ostatnie dwa lata 32 zęby. I z przyjemnością sięgałbym do 36, ale nie chce zmieniać napędu z 8. To nie chodzi tylko o siłę nóg,ale też ich oszczędzanie, ten dodatkowy tryb pozwala nie zsiadać a po 70 km w górach i 100 cyklach wejść zejść z siodełka to zaczyna być ważne, na trudne, błotne, strome maratony polecam próby z 36.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 20t dopiero bede mial w tym sezonie, zamowione, ale nie odebrane - czekam na sruby do zebatki, od uzytkownikow wiem, ze roznica jest znaczna, powiedzmy, ze ot mozliwosc zrzucenia o koronke nizej, niz normalnie, ale lepiej skupic sie na ewentualnych wadach - trzeba przypilowac nieco korbe na gniazdach, zeby lancuch sie nie opieral na nich, a na koronce - ot 4 miejsca i pare ruchow pilnikiem jak tylko dostane, to sie pochwale, gdybys byl zainteresowany zamowieniem, to daj znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelLUB Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) ja niemalże od początku po przesiadce na 29era, wymieniłem korby na system 58/94 bcd 5 śrub i założyłem najmniejszą zębatke 20T. Podjazdy w Gorcach po obniżeniu ciśnienia w oponach można było komfortowo z siodła pokowyać. Co do maratonów GG, no w Sczawnicy na giga na podjeździe pod Durbaszkę na wysokości schroniska już wprowadzałem, ale później podczas wakacyjnego pobytu w tamtych stronach wyjechałem bez problem - ot kwesta wytrenowania i zmęczenia. Generalnie 20T pomaga znacznie na podjazdach, a komplet 22/32/44 w 26" odpowiada w przybliżeniu przełożeniom 20/30/40 w 29" zakładając taką samą kasetę. Edytowane 9 Marca 2011 przez pawelLUB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) dzięki bardzo - będę szedł w stronę 20-32-40 x34 , dziwi mnie tylko ,ze jak na YouTube się ogląda 29-ery ta maja przeważnie maleńkie zębatki ,niemalże jak w singlach ,ale to może pod określone wyścigi XC gdzie wiadomo jaka pętla i łatwo przewidzieć potrzebne przełożenia 20t dopiero bede mial w tym sezonie, zamowione, ale nie odebrane - czekam na sruby do zebatki, od uzytkownikow wiem, ze roznica jest znaczna, powiedzmy, ze ot mozliwosc zrzucenia o koronke nizej, niz normalnie, ale lepiej skupic sie na ewentualnych wadach - trzeba przypilowac nieco korbe na gniazdach, zeby lancuch sie nie opieral na nich, a na koronce - ot 4 miejsca i pare ruchow pilnikiem jak tylko dostane, to sie pochwale, gdybys byl zainteresowany zamowieniem, to daj znac jestem zainteresowany - ale uzurpator nie ma - czy mcie dostęp do jakichś firmówek ja ich nie mogę zlokalizować choć tu forum emtb pisza o ca najmniej 2 firmach to robiących te rzeczy,a taka czerwona stambecco by mi nawet pasowała stanbecco Edytowane 9 Marca 2011 przez SzymekZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 ja niemalże od początku po przesiadce na 29era, wymieniłem korby na system 58/94 bcd 5 śrub i założyłem najmniejszą zębatke 20T. Podjazdy w Gorcach po obniżeniu ciśnienia w oponach można było komfortowo z siodła pokowyać. Co do maratonów GG, no w Sczawnicy na giga na podjeździe pod Durbaszkę na wysokości schroniska już wprowadzałem, ale później podczas wakacyjnego pobytu w tamtych stronach wyjechałem bez problem - ot kwesta wytrenowania i zmęczenia. Generalnie 20T pomaga znacznie na podjazdach, a komplet 22/32/44 w 26" odpowiada w przybliżeniu przełożeniom 20/30/40 w 29" zakładając taką samą kasetę. hejka , a gdzie taką korbę 58/94 bcd dostać ? czy jest na sztywna oś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelLUB Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) hejka , a gdzie taką korbę 58/94 bcd dostać ? czy jest na sztywna oś ? ja kupiłem na allegro race face turbine lp za śmieszne pieniądze - korba na kwadat, jeśli chodzi Ci o korby z ww rozstawem śrub i ze zintegrowaną osią to chyba tylko Surly robi taką, ale jest droga i ciężka, chyba jeszcze jest w tej chwili korba sugino na alegro na ww rozstaw, też na kwadrat link do niemojej aukcji Edytowane 10 Marca 2011 przez pawelLUB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 zębatka 42z moim zdaniem jest całkiem sensownie wykorzystywana w 29erze szczególnie z napędem 3x9, bo po co powielać mnóstwo przełożeń na zębatce 32 i 40? jakbyś chciał, mam na sprzedaż korbę m552 z zębatkami 42/32/24 (małą widzę, że chcesz zmienić , a tą sprzedasz bez problemu, 24 i 26z są w cenie ), jest nowa, nawet zdjęta z mojego 29era Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 zębatka 42z moim zdaniem jest całkiem sensownie wykorzystywana w 29erze szczególnie z napędem 3x9, bo po co powielać mnóstwo przełożeń na zębatce 32 i 40? jakbyś chciał, mam na sprzedaż korbę m552 z zębatkami 42/32/24 (małą widzę, że chcesz zmienić , a tą sprzedasz bez problemu, 24 i 26z są w cenie ), jest nowa, nawet zdjęta z mojego 29era no tak ,ale ja mam naped 3x9 ,a twoja korba jest pod 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 nie ma problemu z kompatybilnością, kolega jeździ na takiej w napędzie 3x9 i nie ma problemów co więcej, zębatka 32 jest taka sama, jak w korbie xt m770 (9s), na której obecnie jeżdżę, zębatki 42 i 24 też mają taką samą grubość jak odpowiednio 44 i 22 w tym xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) nie ma problemu z kompatybilnością, kolega jeździ na takiej w napędzie 3x9 i nie ma problemów co więcej, zębatka 32 jest taka sama, jak w korbie xt m770 (9s), na której obecnie jeżdżę, zębatki 42 i 24 też mają taką samą grubość jak odpowiednio 44 i 22 w tym xt dzięki kupiłem okazyjnie sam blat 42T choć na razie go nie zakładam , zobaczę jak maszyna będzie radziła sobie w terenie , sadzę raczej że czy to 42 czy 44 to w maratonach i tak zbyt wiele nie będą pracowały pzdr. Edytowane 17 Marca 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) Hej chciałbym podzielić się doświadczeniami po przejechaniu pierwszych 500km i pierwszego maratonu (Daleszyce MTBcrossmaraton dystans MASTER 72km 1500m przewyższeń) ,a więc przełożenia 44-32-22 z tyłu 11-34 ,podczas treningów i przejażdżek tak skonfigurowany napęd działał bez problemów , zwłaszcza ,że w okolicach Radomia nie ma za bardzo gdzie przetestować małej tarczy, myślałem ,że tarcza 44 będzie za sztywna jednak do jazdy po szutrach i szosie gdzie V waha się w zakresie 25-35km/h okazała się idealna, w porównaniu z małym kołem zauważalne jest jednak przy tym stopniowaniu większa rozpiętość pomiędzy poszczególnymi biegami , zdarzało się że czasami na jednym biegu było zbyt twardo ,a na drugim zbyt miękko ,ale dokąd był zapas mocy pod nogą nie było to dokuczliwe i trzeba się po prostu przyzwyczaić... 22T X 34z Tyłu , miałem obawy ,czy przy dużym kole to nie za sztywno jak na ekstremalne podjazdy na maratonach GGPowerrade czy MTBcrossmaraton ,ale w zasadzie wszystko dało się podjechać i to nawet w miejscach gdzie jeszcze w tamtym roku na 26calach miałem kłopoty z powodu uślizgów tylnego koła ,a w tym mimo Crosmarka z tyłu dawało radę generalnie więc konfiguracja przełożeń dla 29era 22x32x44 i 11-34 jest ok. i przy braku funduszy nie ma co kombinować.... jednak ja pokombinowałem do do sztywnego GF Paragona 29er-a dokupiłem braciszka na biegunach Trek by GaryFisher HiFi Deluxe , a ty jest naped dziesiątkowy 44x32x24 z tyłem 11-36 i o tej konfiguracji napiszę po pierwszych 500 km. :-) NA SZYBKO MOGĘ TYLKO DODAĆ ,ŻE PRAWDZIWA FRAJDA Z JAZDY MOŻLIWA JEST TYLKO NA FULU I MÓWIĘ TO Z PEŁNĄ ŚWIADOMOŚCIĄ polecam 3R RadomskiRuchRowerowy Edytowane 24 Kwietnia 2011 przez SzymekZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M29 Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 przełożenia 44-32-22 Taki napęd już przerabiałem i nie polecam. Dobre są, ale do 26, a nie do 29er. Od pół roku mam 38-22. Korba XT, na dwóch blatach waży 673 gram. Mając duże koła w pełni wykorzystuje przełożenia kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Jeżeli ktoś jest zacięty i tnie się na płaskich zjazdach z innymi o miejsca to mu zabraknie 44 zębów, bo są momenty że kadencja się skończy a rywale odchodzą, nawet na mazowiach zdarzało mi się 44/11 cisnąć na pewnych odcinkach, a na szosie mam 53/13 i na zjazdach ewidentnie kilka razy straciłem z powodu tej kasety, kiedy inni na ośce 11 uciekali w dół. W mtb normalnym i bez parcia na wynik dwa blaty to bardzo przyjemny pomysł... (No w wykonaniu zawodowców to i w wyczynie też się sprawdza) Czy zębatka 38 to z korby "trekingowej" XT? Jaka jest kultura pracy przy skoku na młynek w błocie pod obciążeniem? Samotnie trenując w Kampinosie właściwie ciągle jeżdżę na 32 zębach i kasecie 11-30. W lesie najczęściej mam przełożenie 32/13 Trochę szkoda na takiej małej zębatce nabijać kilometry, ale taki zestaw ma pojemność dobrą na ten teren bez zrzucania na młynek. Jak przejdę na 9 to przy 11-34 spokojnie mogę 32 zęby na blat 38 w tym rowerze zmienić kasując 44... W trudnych górach z 32 nie zrezygnuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M29 Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Czy zębatka 38 to z korby "trekingowej" XT? Zębatka to specialites 38. Na dużych kołach przy 38 zębach nie brakuję prędkości. Powyżej 50km/h dopiero czuję za wysoką kadencję. Rozwiązanie przełożeń, skopiowałem z Stumpjumper. I to była najlepsza zmiana. Zysk na wadzę, optymalne przełożenia. To się czuje w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) Zębatka to specialites 38. Na dużych kołach przy 38 zębach nie brakuję prędkości. Powyżej 50km/h dopiero czuję za wysoką kadencję. 50km/h na 38x11 - niezły wynik ,a tak na poważnie moim zdaniem pozbawianie się 1 tarczy ma sens ,ale tylko przy lekkim np. carbonowym sztywniaku przygotowanym pod odpowiedni profil wyścigu i walce o pudło , dla roweru który ma być przygotowany na różne , czyt. zmienne warunki i trasy znacznie pogorszy to jego uniwersalność , a np.jak w błotku zacznie 38T zaciągać to bez 42 zostajemy tylko z 24.... Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez SzymekZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 wiem, że każdego noga jest inna, ale nie cierpię z powodu braku uniwersalności, ani czegokolwiek innego w moim rowerze. Mój Felt Nine jest wyposażony w napęd 2x9 (42/26x11-34) i na trasach rzędu 70-80km nie zaczyna mi brakować przełożeń, a nie jeżdżę po płaskim już teraz zbyt wiele. Nawet podjazdy ~20%, chyba taki najostrzejszy zarejestrowałem, idą całkiem przyzwoicie na 26x30, czy pod koniec treningu 26x34 na chwilę oddechu. Jeszcze przyjdą lżejsze, a przede wszystkim sztywniejsze koła i wtedy będę już bardzo zadowolony I na zjazdach też się da dokręcać Mówię to po to, aby uświadomić, że nie potrzeba 3 blatów, aby móc skutecznie jeździć trasy maratonów i walczyć o pozycję. Trzeba odpowiednio potrenować, aby nie narzekać na twardość 'miękkich', ale kto walczy o pozycję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plan Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 a ja mam aktualnie 40/26 na 11-32. za mało: na maratonie pod koniec byle stroma góra i się skończyłem w sumie. kupiłem 11-34. będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 No w Złotym była górka na koniec ale spoko dało się wyjechać z tym, że ja jechałem na 22/32 i 20 PSI w oponie i troszkę się na niej spiekłem. Wystarczy mi, że Darek jeździ na 3 blatach o od lat 90tych jeździł na 2 a na brak nogi raczej nie może narzekać. Także GG i góry to raczej 3 blaty. Choć myślę cały czas o systemie 2 x 9, kaseta 11-34 a korba to raczej 24/26 na 39/40. ciekaw jestem jaka jest różnica miedzy 22/32 a 24/34. Pozdrawiam pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi