Skocz do zawartości

[koła] Jakie do ~300zł


MasterOfDarkness

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Aktualnie posiadam koła seryjnie montowane w rowerze Giant Yukon czyli piasty Formula DC20/22 i obręcze CH18. Niestety po przejechaniu ~4000km tylne koło jest już troszkę wysłużone tzn łożyska w piaście, w przednim jest jeszcze w miare ok ale chciałbym kupić odrazu komplet. I teraz ma ktoś jakieś propozycje kól do 300zł za komplet?

 

Moje propozycje to:

 

-obręcze MACH1 EXE, piasty JOYTECH KLIK!

-obręcze MACH1 EXE, piasty NOVATEC KLIK!

-obręcze Rigida ZAC 19, piasty Shimano Deore 530 KLIK!

 

Koła muszą być pod V-breke, ale mile widziane chodź niekoniecznie jest podejście na tarcze w piaście. Jeżdże głównie po szosie, sporadycznie teren, waże 75kg. Czy w/w koła wytrzymają dłużej od tych, które aktualnie posiadam? Druga sprawa to wybór pomiędzy łożyskami kulkowymi i maszynowymi, wydaje mi się, że wytrzymalsze będą maszynowe. Jak na moje oko to te drugie były by najlepsze, a co myślą o tym bardziej wtajemniczeni znawcy? Może macie jakieś inne propozycje?

 

Pozdrawiam!

Napisano

Może zajrzyj do tej piasty ? wyczyść , przesmaruj , ewentualnie nowe kulki :thumbsup: Nie widze sensu zmieniać twoich kół na te z piastami Joytecha , bo za jakiś czas pojawią się luzy itd. a ty znów nie zrobisz im serwisu i kupisz nowe koła ?

 

Jeśli koniecznie chcesz je zmienic , i jeździć długi czas bez serwisowania to zostaja Ci piasty z łozyskami maszynowymi.

Napisano

Dlaczego tak mało ludzi zwraca uwage na otwór pod dętke , tam właśnie jest newralgiczny punkt bo właśnie w tym miejscu obręcz jest najsłabsza osobiście szprych poniżej DT(tył) bym nie kupił.

Napisano

Dlaczego tak mało ludzi zwraca uwage na otwór pod dętke , tam właśnie jest newralgiczny punkt bo właśnie w tym miejscu obręcz jest najsłabsza osobiście szprych poniżej DT(tył) bym nie kupił.

 

Nie rozumiem twojej wypowiedzi na ten temat. Uważasz że jak jest otwór na dętke to muszą być szprychy DT ? A jesli nie było by otworu

(założmy że nie bedzie) to mógłbyś wtedy jeździć na najtańszych szprychach ?

Napisano

Może zajrzyj do tej piasty ? wyczyść , przesmaruj , ewentualnie nowe kulki :thumbsup: Nie widze sensu zmieniać twoich kół na te z piastami Joytecha , bo za jakiś czas pojawią się luzy itd. a ty znów nie zrobisz im serwisu i kupisz nowe koła ?

 

Już to robiłem, razem z nowymi kulkami ale niestety są już luzy i ciągle dość głośno to chodzi, głównie chodzi tu o tylne koło. Więcej się chyba nie da zrobić dlatego chcę zmienić.

 

Co do używanych kół to raczej wole nie ryzykować, a co do wagi to nie zależy mi aż tak, zresztą aktualne do lekkich nie należą.

 

Co sądzicie o tych novatec? Miał już je ktoś i zna ich odporność?

Napisano

Ogólnie Novateci na maszynach to dobre piasty, myślę że jako normalny użytkownik roweru będziesz z nich zadowolony :thumbsup:

Napisano

Witam, też szukam kół w podobnej cenie. Nie chcę za wiele inwestować w rower, bo i tak będę go musiał wymienić w przyszłym roku. Ogranicza mnie już trochę, geometria ramy jest zbyt wycieczkowa. Dlatego też rower będzie później pełnił taką rolę. Muszę mieć więc koła które wytrzymają ze mną jeden sezon jazdy po lesie. Ważę około 73Kg, ale zwykle mam jeszcze 6Kg na plecach.

 

Dotychczasowe koła to:

Piasty: alloy / SHIMANO RM30

Obręcze: KELLY'S Double Combat

Szprych: Pewnie najtańsze

 

Chciałbym żeby koła były lżejsze niż te które mam, ale to chyba nie będzie jakieś wyzwanie. Obręcz będzie ubrana w Kenda Kwest 1.5 lub Kenda Karma 2.3 w zależności od trasy. Co ważne, nie lubię głośnych piast, te które mam w ogólnie nie wydają dźwięku i fajnie by było gdyby tak zostało.

 

W zasadzie jeżeli te koła z obręczą MACH1 na piastach Novatec są lżejsze i mocniejsze niż te które obecnie mam to nawet nie mam się nad czym zastanawiać. Mógłbym ktoś tylko mnie upewnić?

 

EDIT: Chyba, że te są lepsze?

Napisano

Te, które podałeś też są w miare i się nad nimi zastanawiałem... jednak piasty deore są na łożyskach kulkowych, a piasty novatec na łożyskach maszynowych. Jak wiadomo piasty na łożyskach maszynowych są bezobsługowe i niby wiecej wytrzymują, a z kulkami co jakiś czas trzeba się męczyć. Ja jeszcze sam nie wiem co wybiore bo zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś lepszego tylko tylnego koła dlatego, że przednie nie ma żadnych luzów itp. ani nie jest nawet scentrowane.

Napisano

To też może być wyjście, bo moje przednie też jeszcze się jakoś trzyma, ale tylne to już katastrofa. Duże luzy, szprycha urwana, lekka centra, która będzie się powiększać, więc koło do wyrzucenia. No ale jak mówiłem, dużych wymagań nie mam, jak ten zestaw jest lepszy do mojego obecnego to na pewno mi wystarczy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam. Podłączam się do tematu, bo także poszukuje kół do max. ok 400zl,ale im taniej tym lepiej :P. Hamulce V-brake pod opony 2.0. Moja waga to 80-85 kg i dosyć agresywna jazda. Mam pytanie czy warto kupić takie koła http://allegro.pl/kola-novatec-nt802sb-nt-802-sb-alexrims-dm24-dm-24-i1509777310.html#gallery

 

Piasta Novatec oraz obręcze ALEXRIMS DM24 o ktorych naczytałem się pochlebnych recenzji. Nie chcę jakiś tanich obręcz po którch będe miał zaraz ósemki.

 

Znalazłem jeszcze takie droższe http://allegro.pl/kola-novatec-disc-nt-d042sb-4-loz-alexrims-dm24-i1515363035.html i nie wiem czy , AŻ tak warto dopłacać te pare złotych do tych lepszych?

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...