Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rst Cappa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam w moim 2 letnim Wheelerze ten amortyzator(zapomniałem jaki to konkretnie model,ale jeden z podstawowych).Jak na swoją klasę,to pracuje całkiem znośnie,ale kiedy ostatnio znów zacząłem więcej jeździć,poczęła dziać się dziwna rzecz.Golenie "brudzą się" bardzo punktowo, taką wręcz brązowa mazią.Spodziewam się,że jest to kwestia rozebrania amora,porządnego czyszczenia i wlania jakiegoś nowego oleju. Problem w tym,że w przodzie roweru jestem zielony,że tak to ujmę :whistling: i nawet nie myślałem jeszcze jak się do tego zabrać.Liczę na tradycyjne fachowe doradztwo.

Zapomniałem nadmienić,że amortyzator nie był rozbierany od nowości.

Pozdrawiam!

• Mod Team
Napisano

RST Capa to amortyzator elastomerowo-sprężynowy, więc nie ma w nim jakiegokolwiek oleju.

Jedyne czym może brudzić golenie to smar którym posmarowane były ślizgi, jednak oznacza to tylko jedno, że uszczelki nie są już w najlepszym stanie, co nie dziwi w tej klasy amortyzatorze.

Co możesz zrobić?

Najlepiej rozkręcić amortyzator (dwie śruby na dole goleni), wyjąć golenie, wyczyścić środek, ślizgi i nasmarować od nowa.

Jeśli uda ci się odkręcić korki to można też wyczyścić sprężyny , choć tam z doświadczenie niewiele jest brudu.

Nie masz czego zepsuć w tym amortyzatorze, jedyną trudnością może być odkręcenie korków, ale nie jest to konieczność.

Tym sposobem na jakiś czas masz spokój z zabrudzeniem wnętrza amortyzatora, ale niestety nic szczególnego to nie da.

Wymiana uszczelek w niskich modelach jest nieopłacalna lub nawet niemożliwa, gdyż są one niedostępne.

Najlepsza opcja to od czasu do czasu wyczyścić amortyzator i powoli szykować się na zmianę.

Napisano

Spodziewam się,że Capa powoli się wykańcza,ale chciałbym żeby jeszcze trochę popracowała.Czego najlepiej użyć do smarowania?

• Mod Team
Napisano