accentinferno Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Witam. Chciałbym nabyć koła do mojego roweru mtb i chciałbym aby był to system bezdętkowy. Czy da się kupić nowe takie koła do 1000zł( bez opon) i do masy 2500gramów (z oponami) ??? Jak działa taki system? Czy jest problematyczny? Czy z każdej obręczy da się zrobić system bezdętkowy? Czy na obręczy przystosowanej do tego systemu można jeździć na normalnych oponach z dętkami?? Znalazłem 2 takie komplety kól które mnie zainteresowały. http://allegro.pl/super-kola-novatec-dt-swiss-xr-400-1590g-disc-i1487241773.html bardzo lekkie ale nie wiem czy da sie jeździć bez dętki i takie: http://allegro.pl/zestaw-kol-mtb-shimano-xt-wh-m775-centerlock-bs-i1485612916.html w opisie widze ze bezdętkowe, ale sporo cięższe i nie wiem czy da się jeździć ze zwykłymi dętkami. Prosze o rozwianie moich wątpliwości i o link do jakiegos filmu lub artykułu instruktażowego w którym jest pokazane- opisane jak sie taki system montuje. Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Tutaj ? Tu o Shimano (można jeżdzić z dętkami, bez użycia taśmy) http://www.forumrowerowe.org/topic/47066-kola-xt-wh-m775/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Czy da się kupić nowe takie koła do 1000zł( bez opon) i do masy 2500gramów (z oponami) ??? to zależy od opon bo ciężko jeśli opony mają być typowo bezdętkowe ale jeśli nie muszą być(bo się da i na zwykłych zwijanych) to myślę że cel może być osiągnięty Jak działa taki system? zależy od tego czy zalany mleczkiem czy na "sucho" działanie z mleczkiem : Czy jest problematyczny? jeśli nie planujesz częstych zmian opon to nie powinny być problematyczne Czy z każdej obręczy da się zrobić system bezdętkowy? nie nie z każdej obręczy można zrobić ale z przeznaczeniem do xc/maratony z większości Czy na obręczy przystosowanej do tego systemu można jeździć na normalnych oponach z dętkami?? tak można tyle że nie nakłada się opaski po prostu nakładasz dętkę na obręcz oczywiście jeśli mówimy o obręczach ust a jeśli o przerobionych pod ust to taśma która służy do uszczelniania pełni rolę opaski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 dz wielkie za filmiki. To teraz mi powiedzcie gdzie moge kupić taki zestaw: te taśmy i mleczko i wyślijcie jak możecie jak powinna wyglądać taka opona jak na tym filmie 11 minutowym. Czy to zwykła zwijana?? Czy te koła są przygotowane pod ten system czy to zwyczajne koła??? Czy musze wozić ze sobą pompke gdy mam mleczko w kołach? Czy nabój co2 wystarczy do napompowania takiej opony? dz za odpowiedzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Te pierwsze to zwyczajne obręcze,potrzebny jest zestaw bedętkowy taki jak na filmiku : http://biketires.pl/product-pol-107-Zestaw-bezdetkowy-Eclipse.html lub inny: http://biketires.istore.pl/pl/zestaw-bezdetkowy-na-dwa-kola-geax-pit-stop-tnt.html Kółka Shimano mają szczelne obręcze - więc po prostu zakładasz oponę UST i jedziesz, lub zakładasz opony Tubeless ready, zalewasz mleczkiem i jedziesz. Tak pompkę musisz wozić, mleczko wbrew temu co na filmikach, nie zawsze uszczelni oponę. Nabój jest lepszy ponieważ zawsze napompujesz takie koła, w których musiałeś zdjąć opone żeby zakleić ją łatką, pompką nie zawsze napompujesz koło po zdjęciu opony (a właściwie przeważnie nie napompujesz). Nabój spokojnie wystarcza na jedną oponę. Zwykła opona nie do końca nadje się do zalania mleczkiem - nie ma specjalnego rantu który utrzymuje ją na obręczy i uszczelnia, w dodatku zwykłą opona ma mniej gumy niż Tubeless ready, więc nie zawsze mleczko je uszczelnia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Nabój jest lepszy ponieważ zawsze napompujesz takie koła, w których musiałeś zdjąć opone żeby zakleić ją łatką, pompką nie zawsze napompujesz koło po zdjęciu opony (a właściwie przeważnie nie napompujesz). Nabój spokojnie wystarcza na jedną oponę. nie każda firma zaleca nabijanie co2 bo potrafi reagować z mleczkiem a opony zwijane w wersjach nie super lekkich w większości dadzą radę uszczelniałem ich sporo od RoRo 410g przy 2,25 po trublesy i nie ma jak kompresorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 nie każda firma zaleca nabijanie co2 bo potrafi reagować z mleczkiem Taa, a pompką nie napompuje , to co, ma wozić w plecaku kompresor ? jak ja lubię takie pisanie niech sobie kupi mleczko z któtym CO2 nie reaguje i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 accentinferno bylo juz sporo w w/w temacie.... Wyszukiwarka i bedziesz mial jasniejszy obraz sytuacji. Nie widze w jaki sposob opona tr mialaby byc lepsza od zwijanki i rozumiem ze kazdy ma w domu kompresor.... Roznica TR i zwijanek jest taka ze ta pierwsza ma specjalna stopke, co nie zmienia faktu ze kazda zwijanke (jak na razie) udalo mi sie uszczelnic i jezdzic bez zadnych problemow, uzywajac pompki stacjonarnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Taa, a pompką nie napompuje , to co, ma wozić w plecaku kompresor ? jak ja lubię takie pisanie niech sobie kupi mleczko z któtym CO2 nie reaguje i po sprawie oja piszę o uszczelnianiu w domu a nie warunkach polowych bo w takich trzeba mieć już dętkę w zapasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 A po co dętkę ? słyszałeś kiedyś o łatkach do opon UST ? co nie zmienia faktu ze kazda zwijanke (jak na razie) udalo mi sie uszczelnic i jezdzic bez zadnych problemow, uzywajac pompki stacjonarnej A musiałeś kiedyś pompować tą pompką w trasie koło po zdjęciu opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 miłego klejenia w warunkach polowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Wiesz, ja już długo, bardzo długo, mam kółka UST, i wiele widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 korzystajac z okazji...jak znaczne sa roznice w subiektywnym odczuciu zmniejszenia oporow toczenia przy braku detki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Używam raczej cięższych opon, i tam są na granicy błędu ... za to się nie przyszczypują przy mniejszym ciśnieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 nabial to pytanie zadaje sobie juz od dlugiego czasu, jak ktos moze wyczuc roznice oporu toczenia opony z i bez detki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Ja nie słyszałem opinii o mniejszych oporach toczenia, za to słyszałem, że opona bez dętki ładniej amortyzuje, i z tym się zgodzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 opory toczenia oporami bo używam tych samych opon z i bez dętki a bardziej odczuwam spadek masy rotującej co odbija się na osiągach i na lekkości jeazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 nabial to pytanie zadaje sobie juz od długiego czasu, jak ktoś może wyczuć róznice oporu toczenia opony z i bez dętki.... po prostu z takimi opiniami się spotkałem - lżej się jedzie/mniejsze opory toczenia, niektórzy uważają nawet, że np jadąc asfaltem na tych samych łaciach, ale bez dętki, jada 2-3km/h szybciej, dętki w moim przypadku ważą 290gram, uszczelniacz miałby ze 150-200, wiec z masy rotowanej 2-3km/h więcej bym nie ukulał oczywiście odkładamy na bok ścisłe nazewnictwo oporów i uzasadnienia naukowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 czyli jeżeli kupie te koła http://allegro.pl/su...1487241773.html i ten zestaw http://biketires.pl/...wy-Eclipse.html to mogę założyć zwyczajne zwijane opony np takie http://allegro.pl/op...1490255329.html Czy dobrze myślę? jeżeli tak, to masa takiego zestawu to masa kół, mleczka i opon tak? Czyli spokojnie zmieszczę się w 2500gramów. bo ja czytałem, że muszą to być opony z jakąś specjalną stopką. Czy to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Wszystko się zgadza. Opony powinny być ze stopką, ale jak pokazuje doświadczenie większość zwyczajnych zwijanych opon daje radę, czy akurat te Geaxy to nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Marca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Ja nie słyszałem opinii o mniejszych oporach toczenia, za to słyszałem, że opona bez dętki ładniej amortyzuje, i z tym się zgodzę. Potwierdzam. Dla mnie sporym plusem UST jest możliowść jeżdżenia na niższych ciśnieniach . A propos oporów- też spotkałem się z takimi tezami, niestety jeszcze nie udało mi się stwierdzic tego faktu organoleptycznie. Tak na marginesie- do tej pory nie udało mi się załozyc prawidlowo opony nieUST na obręcz UST . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Napisano dziś, 08:46 czyli jeżeli kupie te koła http://allegro.pl/su...1487241773.html i ten zestaw http://biketires.pl/...wy-Eclipse.html to moge zaożyć zwyczajne zwijane opony np takie http://allegro.pl/op...1490255329.html Czy dobrze myśle? jezeli tak to masa takiego zestawu to masa kol, mleczka i opon tak? Czyli spokojnie zmieszczę się w 2500gramów. to teraz pobawmy się w proste dodawanie koła 1590g+ opony 2x660+ mleczko 200g(by było naprawdę bezpiecznie)+opaski wentylki i inne liczmy 30g co daje po samych kołach i oponach ponad 2500 chodź nie jest bardzo ciężko. bo ja czytałem ze musza byc opony z jakas specjalną stopka. czy to prawda? stopka ułatwia ale nie jest aż tak konieczna po prostu minimalnie ciężej sprawić by wskoczyła na rant ale przy kompresorku powinno dać radę niemal każdą oponę jeśli nie jest cienka jak papier (FF od shwalbe chodź i ją w wersji evo niektórzy uszczelnili) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Akurat furiosy uszczelnia sie bardzo latwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 ale i bardzo łanie się sączy przez nie mleczko chodź wszystko zależy od wagi bo są 2,0 w wagach od 300g do nawet 410 czyli kolosalna różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 ja bym chciał jeździć na geaxach mezcal to da rade?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.