kroczu Napisano 2 Marca 2011 Napisano 2 Marca 2011 Przymierzam się do wymiany ślizgów w amortyzatorze XCR Suntour (mogę je sprowadzić na 70PLN, ale na razie chcę tylko wyjąć stare i sprawdzić luzy) i na przeszkodzie stoją mi wspomniane w temacie uszczelki. Trzymają się twardo goleni, od samego naciskania palcami nie chcą puścić i pytanko jest następujące: Czy da się je zdjąć nie niszcząc ich? ( amor jest oczywiście rozłożony ) Nie wiem, czy są przyklejone czy się przywulkanizowały tylko. Nie chciałbym ich wymieniać, bo koszt ślizgów + uszczelek wyjdzie mi pewnie z połowę ceny amortyzatora, a uszczelki z tego co widzę są w na tyle doskonałym stanie, że nawet po zimie i czasem jeździe w głębokim śniegu w amortyzatorze nie zastałem ani kropli wody (w przeciwieństwie do mojego poprzedniego XCT, z którego po poprzedniej zimie nie przesadzając wylałem ze dwie setki...) Proszę TYLKO o ewentualne wskazówki dotyczące zdjęcia uszczelek a nie o opłacalność zabiegu wymiany ślizgów itp, z góry dziękuję.
PoleK Napisano 2 Marca 2011 Napisano 2 Marca 2011 ogolnie ciezko je wyjac nie niszczac ich... najlepsze byloby hmmm... sciagasz do lozysk 3 ramienny wewnetrzny, i dasz rade pewnie, bo one raczej mocno siedza... a co do Twojej niecheci wysluchiwania o bezsensownosci wymiany slizgow... 1 - sam nei wymienisz bo pasowania tam to sa 0.01mm 2 - pomysl nad calymi lagami dolnymi jak twoje slizgi sa w tragicznym stanie... 3 - pisze to bo nie zdajesz sobei chyba sprawy z powagi wymiany slizgow jesli chcesz to orbic w amorze za 200zl 4 - mozesz powiedziec skad dostaniesz slizgi? o ile wiem to producent ich nei sprzedaje wiec co, zdemontowane z innego? darobione? no way...
kroczu Napisano 2 Marca 2011 Autor Napisano 2 Marca 2011 ogolnie ciezko je wyjac nie niszczac ich... najlepsze byloby hmmm... sciagasz do lozysk 3 ramienny wewnetrzny, i dasz rade pewnie, bo one raczej mocno siedza... a co do Twojej niecheci wysluchiwania o bezsensownosci wymiany slizgow... 1 - sam nei wymienisz bo pasowania tam to sa 0.01mm 2 - pomysl nad calymi lagami dolnymi jak twoje slizgi sa w tragicznym stanie... 3 - pisze to bo nie zdajesz sobei chyba sprawy z powagi wymiany slizgow jesli chcesz to orbic w amorze za 200zl 4 - mozesz powiedziec skad dostaniesz slizgi? o ile wiem to producent ich nei sprzedaje wiec co, zdemontowane z innego? darobione? no way... Hmmm być może, że nieprawidłowo to nazywam i rozmawiamy o nie tych częściach... Chodzi mi o tą plastikową tuleję którą zaznaczyłem na obrazku czerwoną strzałką, obracam ją wewnątrz goleni palcem więc nie sądzę, żeby był jakikolwiek problem z jej wyjęciem...:\, dodam tylko, że chodzi mi konkretnie o uszczelki zaznaczone dla odmiany strzałką niebieską... co do punktu czwartego, to zwyczajnie dopytałem się w sklepie, czy jest coś takiego do kupienia i mi powiedziano, że tylko na zamówienie i można sprowadzić w cenie 70zł
Crazyk Napisano 2 Marca 2011 Napisano 2 Marca 2011 Daruj sobie. Myślę, że reperacja XCRa za 70zł jest nie opłacalna, nawet ostatnio na forum widziałem XCRa nowego, z demontażu za jakoś 80-100zł. Na takich amorach jeździ się do trupa i kupuje się nowy...
kroczu Napisano 2 Marca 2011 Autor Napisano 2 Marca 2011 Daruj sobie. Myślę, że reperacja XCRa za 70zł jest nie opłacalna, nawet ostatnio na forum widziałem XCRa nowego, z demontażu za jakoś 80-100zł. Na takich amorach jeździ się do trupa i kupuje się nowy... Grrrr... skąd Wy takie ceny wynajdujecie? ja swojego kupiłem za z tego co pamiętam 280 PLN (razem z przesyłką) a szukałem na allegro ze 2 tygodnie ( XCR RL ( blokada na kierownicy ) ) stąd w ogóle mój pomysł na tą całą renowację... Ale jak nie będzie sposobu na ruszenie tych uszczelek to rzeczywiście dorżnę go do końca i kupię coś lepszego bez blokady bo używam jej i tak mało że tylko pod większe asfaltowe góry to jeszcze dlatego że mam, a specjalnej różnicy (osławionego i reklamowanego efektu pompowania) nie zauważam
Deoksyryboza Napisano 2 Marca 2011 Napisano 2 Marca 2011 Dość trudno je wyjąć. Masz to pokazane na tym filmiku http://dai.ly/9rxsz8 {Jeśli nie działa, to tutaj powinno się odtworzyć Klik}
kroczu Napisano 2 Marca 2011 Autor Napisano 2 Marca 2011 Dość trudno je wyjąć. Masz to pokazane na tym filmiku http://dai.ly/9rxsz8 {Jeśli nie działa, to tutaj powinno się odtworzyć Klik} Dzięki wielkie! Nigdy bym się nie spodziewał, że ta uszczelka jest na jakimś ustrojstwie i trzeba to po prostu podważyć, ja cisnąłem ją do środka, bo myślałem, że to sama guma nanizana na goleń (tak z tego co pamiętam miałem w XCT). A z tym wyjęciem starych ślizgów to nie trzeba tak brutalnie, bo jak je się palcem w bok przekręciło to zatrzask wyskoczył z pokazanego rowka i samo wyszło. Jeszcze raz dzięki, temat zamknięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.