Skocz do zawartości

[Amortzator XCR] demontaż uszczelek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do wymiany ślizgów w amortyzatorze XCR Suntour (mogę je sprowadzić na 70PLN, ale na razie chcę tylko wyjąć stare i sprawdzić luzy) i na przeszkodzie stoją mi wspomniane w temacie uszczelki. Trzymają się twardo goleni, od samego naciskania palcami nie chcą puścić i pytanko jest następujące:

 

Czy da się je zdjąć nie niszcząc ich? ( amor jest oczywiście rozłożony )

 

Nie wiem, czy są przyklejone czy się przywulkanizowały tylko. Nie chciałbym ich wymieniać, bo koszt ślizgów + uszczelek wyjdzie mi pewnie z połowę ceny amortyzatora, a uszczelki z tego co widzę są w na tyle doskonałym stanie, że nawet po zimie i czasem jeździe w głębokim śniegu w amortyzatorze nie zastałem ani kropli wody (w przeciwieństwie do mojego poprzedniego XCT, z którego po poprzedniej zimie nie przesadzając wylałem ze dwie setki...)

 

Proszę TYLKO o ewentualne wskazówki dotyczące zdjęcia uszczelek a nie o opłacalność zabiegu wymiany ślizgów itp, z góry dziękuję.

Napisano

ogolnie ciezko je wyjac nie niszczac ich...

 

najlepsze byloby hmmm...

 

sciagasz do lozysk 3 ramienny wewnetrzny, i dasz rade pewnie, bo one raczej mocno siedza...

 

a co do Twojej niecheci wysluchiwania o bezsensownosci wymiany slizgow...

 

1 - sam nei wymienisz bo pasowania tam to sa 0.01mm ;)

2 - pomysl nad calymi lagami dolnymi jak twoje slizgi sa w tragicznym stanie...

3 - pisze to bo nie zdajesz sobei chyba sprawy z powagi wymiany slizgow jesli chcesz to orbic w amorze za 200zl

4 - mozesz powiedziec skad dostaniesz slizgi? o ile wiem to producent ich nei sprzedaje wiec co, zdemontowane z innego? darobione? no way...

Napisano

ogolnie ciezko je wyjac nie niszczac ich...

 

najlepsze byloby hmmm...

 

sciagasz do lozysk 3 ramienny wewnetrzny, i dasz rade pewnie, bo one raczej mocno siedza...

 

a co do Twojej niecheci wysluchiwania o bezsensownosci wymiany slizgow...

 

1 - sam nei wymienisz bo pasowania tam to sa 0.01mm ;)

2 - pomysl nad calymi lagami dolnymi jak twoje slizgi sa w tragicznym stanie...

3 - pisze to bo nie zdajesz sobei chyba sprawy z powagi wymiany slizgow jesli chcesz to orbic w amorze za 200zl

4 - mozesz powiedziec skad dostaniesz slizgi? o ile wiem to producent ich nei sprzedaje wiec co, zdemontowane z innego? darobione? no way...

 

 

Hmmm być może, że nieprawidłowo to nazywam i rozmawiamy o nie tych częściach...

Chodzi mi o tą plastikową tuleję którą zaznaczyłem na obrazku czerwoną strzałką, obracam ją wewnątrz goleni palcem więc nie sądzę, żeby był jakikolwiek problem z jej wyjęciem...:\, dodam tylko, że chodzi mi konkretnie o uszczelki zaznaczone dla odmiany strzałką niebieską...

post-135619-0-94678100-1299076390_thumb.jpg

co do punktu czwartego, to zwyczajnie dopytałem się w sklepie, czy jest coś takiego do kupienia i mi powiedziano, że tylko na zamówienie i można sprowadzić w cenie 70zł

Napisano

Daruj sobie. Myślę, że reperacja XCRa za 70zł jest nie opłacalna, nawet ostatnio na forum widziałem XCRa nowego, z demontażu za jakoś 80-100zł. Na takich amorach jeździ się do trupa i kupuje się nowy...

Napisano

Daruj sobie. Myślę, że reperacja XCRa za 70zł jest nie opłacalna, nawet ostatnio na forum widziałem XCRa nowego, z demontażu za jakoś 80-100zł. Na takich amorach jeździ się do trupa i kupuje się nowy...

 

 

Grrrr... skąd Wy takie ceny wynajdujecie? ja swojego kupiłem za z tego co pamiętam 280 PLN (razem z przesyłką) a szukałem na allegro ze 2 tygodnie ( XCR RL ( blokada na kierownicy ) ) stąd w ogóle mój pomysł na tą całą renowację...

Ale jak nie będzie sposobu na ruszenie tych uszczelek to rzeczywiście dorżnę go do końca i kupię coś lepszego bez blokady bo używam jej i tak mało że tylko pod większe asfaltowe góry to jeszcze dlatego że mam, a specjalnej różnicy (osławionego i reklamowanego efektu pompowania) nie zauważam

Napisano

Dość trudno je wyjąć. Masz to pokazane na tym filmiku

http://dai.ly/9rxsz8

 

{Jeśli nie działa, to tutaj powinno się odtworzyć Klik}

 

 

Dzięki wielkie! Nigdy bym się nie spodziewał, że ta uszczelka jest na jakimś ustrojstwie i trzeba to po prostu podważyć, ja cisnąłem ją do środka, bo myślałem, że to sama guma nanizana na goleń (tak z tego co pamiętam miałem w XCT).

 

A z tym wyjęciem starych ślizgów to nie trzeba tak brutalnie, bo jak je się palcem w bok przekręciło to zatrzask wyskoczył z pokazanego rowka i samo wyszło.

Jeszcze raz dzięki, temat zamknięty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...