Skocz do zawartości

[rower] Krower by Rzymo


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda sprzęt jeszcze nie złożony do przysłowiowej kupy (osobnik od korby się nie popisał - jeszcze do mnie nie doszła), ale ze względu na pytania (zdjęcia w galerii) postanowiłem założyć wątek z opisem roweru.

 

Założenia przy składaniu sprzętu były takie:

- sztywniak, z 'obszernymi' oponami,

- hamulce tarczowe,

- całkowity koszt ok. 2k zł, masa ok. 10 kg.

 

Rower powstawał przez niecałe pół roku. Ze względu na budżet wybieranie tylko wśród nowych części z góry odpadło. Mimo tego parę "nowości" jest, cała reszta to mniej lub bardziej opłacalne "okazje", głównie z allegrowych aukcji.

 

Spis części (jeszcze nie ostateczny, drobne różnice wagowe mogą się pojawić) - jako że to nie dział "Projekty" to pozwolę sobie wkleić w postaci pliku jpg:

rozpiska.jpg

 

Parę słów na temat niektórych komponentów.

 

Napęd

Korba 42/32 + kaseta 13-26, dające razem 10 użytecznych przełożeń. Więcej mi po prostu nie trzeba, podobnie z rozpiętością oraz "biegiem" najtwardszym (3,23) i najbardziej miękkim (1,23) - są odpowiednie.

 

Widelec

Na proste trasy, asfalty, szutry nie trzeba niczego więcej. Dodatkowo sztywniaka nie trzeba doglądać (uszczelki, olej, ciśnienie) - jest po prostu bezobsługowy. Drugą korzyścią jest wyraźnie niższa masa niż w przypadku tańszych amortyzatorów.

 

Opony

Rzekłbym klasyka - Conti Race King 2.2". Na aukcji ustrzeliłem akurat wersję ProTection. Używam ich z ciśnieniem poniżej 2 atm.

 

Koła

Tak wiem, kowadła, ale za to tanie i czarne ;) Muszę przyznać, że miałem nadzieję na ciut niższą masę, ale cóż... Krótko o nich: obręcze 19mm, piasty pokroju Deore/LX, po 28 płaskich szprych (wagowo jak DT Champion), mosiężne nyple.

 

Hamulce

Wybrałem hydrauliczne Shimano. Powodów było kilka: trochę z ciekawości, trochę z wyglądu (akurat białe pasują do mojej koncepcji wyglądu roweru), a także, czego ukrywać nie zamierzam, niskiej ceny. Poza tym miałem już podobne modele Shimano i miło wspominam łatwość zalewania/odpowietrzania (jeden wężyk). Klocki półmetaliczne z przodu, żywiczne z tyłu. Do kompletu 6-calowe tarcze XTR SM-RT96 (starszy model).

 

Stan aktualny roweru: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/4486-postepy/

 

Jeszcze jakieś pytania? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower nie powtarzalny :D

A na asfalty i inne twarde drogi wystarczy Ci przełożenie 3,23 czy jeździsz na bardzo wysokiej kadencji?

Co to jest bardzo wysoka? :)

 

Napiszę tak - na singlu z przełożeniem 2,25 (36/16) miałem prędkość podróżną 28km/h, na niezbyt długich odcinkach byłem w stanie jechać 30km/h.

Tu mam przełożenie o ponad 40% twardsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nigdy nie czepiam, to teraz się czepię :D

Waga chwytów z korkami jest trochę niska, u mnie nowe ważyły 28g :):teehee:

Chwyty są przycięte, same korki też.

Większość elementów jest w mniejszym bądź większym stopniu niefabryczna - pozostałość choroby zyskiwania pojedynczych gramów i rowerów po 8-9 kg ;)

 

soliner - nie wiem, nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Na rowerze jeżdżę od dziecka (od 5. roku życia) i z tego co pamiętam zawsze wolałem kręcić kadencyjnie a nie siłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korby niestety jeszcze u mnie nie ma (ta na zdjęciu to dla brata), więc się bawię w przymiarki sprzętu różnorakiego. Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie zostać przy takiej opcji...

 

"Chain keeper" (po naszemu antyspadacz łańcucha :)) ze starej przerzutki szosowej, klatka przerzutki regulowana śrubami zwyczajowo wykorzystywanymi do ograniczania zakresu jej ruchu, sprężyna wyjęta (niepotrzebna). Obecna masa - 67g, jeszcze o kilka gram spadnie.

 

testda.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przycięcie było nawet koniecznością, klatka haczyła by o ramę. Przy okazji zawsze to paręnaście gramów mniej ;)

 

Natomiast w przypadku typowej przerzutki MTB może być problem z chain keeperem. Miałem jeszcze do wyboru np. starego LX'a (M571), to ma taką klatkę, że po jej przycięciu słabo chroniłaby przed spadaniem łańcucha w stronę ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Życie jednak zaskakuje - miałem okazję dwa dni pojeździć na sztywnym 29er i bakcyl mnie dopadł ;) Ostatecznego zakończenia "Krowera" nie będzie. Rama poczeka na lepsze czasy, gdy będzie mi potrzebny 'góral' HT.

 

W związku z tym spora część komponentów idzie na sprzedaż. Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany, proszę o PW lub kontakt na GG: 3313819. Części, na które nie będzie chętnych za kilka dni wylądują na aukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...