rzymo Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Co prawda sprzęt jeszcze nie złożony do przysłowiowej kupy (osobnik od korby się nie popisał - jeszcze do mnie nie doszła), ale ze względu na pytania (zdjęcia w galerii) postanowiłem założyć wątek z opisem roweru. Założenia przy składaniu sprzętu były takie: - sztywniak, z 'obszernymi' oponami, - hamulce tarczowe, - całkowity koszt ok. 2k zł, masa ok. 10 kg. Rower powstawał przez niecałe pół roku. Ze względu na budżet wybieranie tylko wśród nowych części z góry odpadło. Mimo tego parę "nowości" jest, cała reszta to mniej lub bardziej opłacalne "okazje", głównie z allegrowych aukcji. Spis części (jeszcze nie ostateczny, drobne różnice wagowe mogą się pojawić) - jako że to nie dział "Projekty" to pozwolę sobie wkleić w postaci pliku jpg: Parę słów na temat niektórych komponentów. Napęd Korba 42/32 + kaseta 13-26, dające razem 10 użytecznych przełożeń. Więcej mi po prostu nie trzeba, podobnie z rozpiętością oraz "biegiem" najtwardszym (3,23) i najbardziej miękkim (1,23) - są odpowiednie. Widelec Na proste trasy, asfalty, szutry nie trzeba niczego więcej. Dodatkowo sztywniaka nie trzeba doglądać (uszczelki, olej, ciśnienie) - jest po prostu bezobsługowy. Drugą korzyścią jest wyraźnie niższa masa niż w przypadku tańszych amortyzatorów. Opony Rzekłbym klasyka - Conti Race King 2.2". Na aukcji ustrzeliłem akurat wersję ProTection. Używam ich z ciśnieniem poniżej 2 atm. Koła Tak wiem, kowadła, ale za to tanie i czarne Muszę przyznać, że miałem nadzieję na ciut niższą masę, ale cóż... Krótko o nich: obręcze 19mm, piasty pokroju Deore/LX, po 28 płaskich szprych (wagowo jak DT Champion), mosiężne nyple. Hamulce Wybrałem hydrauliczne Shimano. Powodów było kilka: trochę z ciekawości, trochę z wyglądu (akurat białe pasują do mojej koncepcji wyglądu roweru), a także, czego ukrywać nie zamierzam, niskiej ceny. Poza tym miałem już podobne modele Shimano i miło wspominam łatwość zalewania/odpowietrzania (jeden wężyk). Klocki półmetaliczne z przodu, żywiczne z tyłu. Do kompletu 6-calowe tarcze XTR SM-RT96 (starszy model). Stan aktualny roweru: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/4486-postepy/ Jeszcze jakieś pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Plusik za nazwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Rower nie powtarzalny A na asfalty i inne twarde drogi wystarczy Ci przełożenie 3,23 czy jeździsz na bardzo wysokiej kadencji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Rower nie powtarzalny A na asfalty i inne twarde drogi wystarczy Ci przełożenie 3,23 czy jeździsz na bardzo wysokiej kadencji? Co to jest bardzo wysoka? Napiszę tak - na singlu z przełożeniem 2,25 (36/16) miałem prędkość podróżną 28km/h, na niezbyt długich odcinkach byłem w stanie jechać 30km/h. Tu mam przełożenie o ponad 40% twardsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Aha czyli jak dużo obrotów korba robisz żeby wyciągnąć swoją prędkość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Jak się nigdy nie czepiam, to teraz się czepię Waga chwytów z korkami jest trochę niska, u mnie nowe ważyły 28g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Jak się nigdy nie czepiam, to teraz się czepię Waga chwytów z korkami jest trochę niska, u mnie nowe ważyły 28g Chwyty są przycięte, same korki też. Większość elementów jest w mniejszym bądź większym stopniu niefabryczna - pozostałość choroby zyskiwania pojedynczych gramów i rowerów po 8-9 kg soliner - nie wiem, nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Na rowerze jeżdżę od dziecka (od 5. roku życia) i z tego co pamiętam zawsze wolałem kręcić kadencyjnie a nie siłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Korby niestety jeszcze u mnie nie ma (ta na zdjęciu to dla brata), więc się bawię w przymiarki sprzętu różnorakiego. Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie zostać przy takiej opcji... "Chain keeper" (po naszemu antyspadacz łańcucha ) ze starej przerzutki szosowej, klatka przerzutki regulowana śrubami zwyczajowo wykorzystywanymi do ograniczania zakresu jej ruchu, sprężyna wyjęta (niepotrzebna). Obecna masa - 67g, jeszcze o kilka gram spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenjisan Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Chain keeper zmyślny, sam coś takiego planuję. Ja chyba nie będę przycinał klatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 U mnie przycięcie było nawet koniecznością, klatka haczyła by o ramę. Przy okazji zawsze to paręnaście gramów mniej Natomiast w przypadku typowej przerzutki MTB może być problem z chain keeperem. Miałem jeszcze do wyboru np. starego LX'a (M571), to ma taką klatkę, że po jej przycięciu słabo chroniłaby przed spadaniem łańcucha w stronę ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Życie jednak zaskakuje - miałem okazję dwa dni pojeździć na sztywnym 29er i bakcyl mnie dopadł Ostatecznego zakończenia "Krowera" nie będzie. Rama poczeka na lepsze czasy, gdy będzie mi potrzebny 'góral' HT. W związku z tym spora część komponentów idzie na sprzedaż. Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany, proszę o PW lub kontakt na GG: 3313819. Części, na które nie będzie chętnych za kilka dni wylądują na aukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.