Mentos Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Przeszukałem forum ale odp. nie znalazłem. Planuję do hampli jakie mam (Saint 810 - czterotłoczkowy) wymienić klamki na nowe XTR Enduro. Wiem już, że są inne cieńsze na wejściu do klamki przewody, nie wiem jak podpięcie do samego zacisku, ale w XTR też jest oczko, więc podejrzewam, że tu problemu nie będzie. Nie wiem natomiast jak z przełożeniem czyli czy klamka XTR pcha tyle oleju co Saint? Pytanie można inaczej postawić, czy też inaczej można to wg mnie sprawdzić, bo wątpię by mi ktoś teraz był to w stanie potwierdzić. Wg mnie wystarczy sprawdzić/dowiedzieć się czy klamka Saint BL-M810 jest identyczna z klamką XT BL-M775 bo wówczas będzie to oznaczać, że czterotłoczkowe zaciski Sainta potrzebują pchnięcia takiej samej ilości oleju co te 2 tłoczkowe XT a więc i nowy XTR powinien potrzebować tyle samo oleju => da się nowe klameczki XTR enduro sparować z zaciskami Saint. Tylko czy ktoś umie powiedzieć czy (poza kolorystycznym wyglądem/wykończeniem i inną śrubką regulacyjną ) klamki BL-M810 są technicznie takie same jak BL-M775 ? Chodzi tak naprawdę czy średnica tłoka jest taka sama? Takich danych Shimano nie podaje i obawiam się, że w swoim interesie by kupić cały zestaw XTR powiedzą po prostu, że się nie da tego sparować by dobrze działało a nie koniecznie musi to być prawda. Temat nie do gdybania, po prostu potrzebuję konkretnej odpowiedzi i z góry dzięki za konkretną odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Musiałbyś podać mi średnicę tłoczków w najnowszym zacisku XTR. Porównalibyśmy je ze średnicą tłoczków w SLX/XT i wszystko byłoby jasne. Co jest pewne: - Klamka Saint 810 i XT 775 pchają tyle samo oleju z tym samym ciśnieniem. Klamki są identyczne konstrukcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Dzięki za szybką odpowiedź. Skoro da się za pomocą takiej samej ilości oleju pchać 2 i 4 tłoczki to jest szansa na to, że to samo jest w nowym XTR. Ale przy XT / Saint ważny też wg mnie ten sam skok elementu pchającego tłok. Natomiast w nowym XTR średnica tłoka może być ta sama ale skok inny. Niemniej jednak wydaje mi się, że jeśli da się zrobić zacisk 4 i 2 tłoczkowy przy tej samej ilości tłoczonego oleju to jest duża szansa, że nowy XTR nie będzie się tu różnił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Powiem Ci tak, skoro dźwignia hamulcowa Sanit'a BR-M810 (z servo-wave) działa z zaciskiem BR-M485 (bez servo-wave), to obstawiał bym że z nowym zaciskiem XTRa też będzie działać. Kwestia tylko czy bandżo z nowego przewodu XTR podpasuje do zacisku Sainta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 no nie wiem na 100%, ale wg mnie to czy serwo jest czy nie nie ma tu nic do rzeczy. Serwo zmienia tylko ilość tłoczonego oleju w poszczególnych fazach skoku klamki zwiększając siłę nacisku na klocki po zetknięciu z tarczą, ale całościowo to chyba nie ma znaczenia w tym nad czym gdybam. Spróbuję do sh*tmano tyrknąć, zobaczę co powiedzą. edit: już mi odpowiedzieli - inna ilość oleju jest pchana przez klamkę XTR. Jednak biorę na to poprawkę, że jednak tak mówią a tak nie jest ;-). Co do oczka przy zacisku nie wiedzieli czy jest inne czy takie samo jak dotychczas, ale to sprawdzę u znajomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrew954 Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Witam. A czy orientuje się ktoś jaka jest szerokość szczeliny między okładzinami w zacisku SLX w stanie spoczynku na nowych oryginalnie montowanych klockach? Pytam ze względu na zastosowany w klamce system servo-wave zmieniający przełożenie a tym samym skok tłoczków w zacisku, który być może ma wpływ na ich pierwotne położenie w zacisku (być może jest szersze niż w modelach bez servo-wave). Bo jak wiemy w początkowej fazie skok jest większy a wraz z wciskaniem klamki się zmniejsza co zwiększa siłę nacisku klocków na tarczę. Nie chodzi mi o konkretne wartości, tylko tak orientacyjnie czy odległość klocków od tarczy jest może większa niż np. w Juicy 3? Miałoby to znaczenie podczas regulacji (wyśrodkowaniu) zacisku przy minimalnym biciu tarczy i ewentualnie mogłoby wyeliminować przycieranie. Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Nic się nie zmienia. Miałem 525 z klamkami Deore a później z XT i odległość została ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrew954 Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 W Twoim przypadku mogło się nic nie zmienić bo zmieniłeś tylko klamkę zacisk został ten sam, a na ogół tłoczki w zacisku cofają się do końca, bez względu na zastosowaną klamkę. Różnica może być w budowie zacisku hamulca który przystosowany jest do klamki z servo-wave. Rozstaw tłoczków w takim zacisku może być większy? To tylko moje przypuszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.