Skocz do zawartości

[>10kg ]NoSaint Angel


DragonBike

Rekomendowane odpowiedzi

NoSaint Angel na 2011r. Do XC i maratonu, maszyna do ścigania się ;)

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon): Specialized

Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula R1

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Formula R1

Cables: (Pancerze i linki) No Name

Cassette: (Kaseta) Shimanlo SLX 11-34

Chain: (łanńuch) Shimano Deore

Crankset: (Korby) Shimano SLX

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimalo SLX

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimanlo SLX

Fork: (Widelec) Rock Shox SID

Frame: (Rama) No Saint ANgel 18"

Grips: (Gripy) KCNC

Handlebar: (Kierownica) KCNC DarkSide

Headset: (Stery) Accent Airplane

Pedals: (Pedały) Shimano M-520

Seat: (Siodło) Selle Blade RS

Seatpost: (Sztyca) KCNC T3R 31,6mm x 350mm

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Accent Slim

Shifters: (Manetki) Shimano XT

Skewers: (Zaciski koł) Shimano

Spacers: (Podkładki pod mostek) 2x FSA Carbon

Starnut: (Gwiazdka) Rock Shox

Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 31,8mm 110mm

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King

Tubes: (Dętki) MAXXIS UltraLight 26x1.90-2.125

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) Shimano Deore

-Rim: (Obręcz) Alexrims

-Spokes: (Szprychy) No Name

-Nipples: (Nyple) No Name

-Rim tape: (Opaska) Alexrims

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) Deore

-Rim: (Obręcz) Alexrims

-Spokes: (Szprychy) No Name

-Nipples: (Nyple) No Name

-Rim tape: (Opaska) Alexrims

 

Masy nie podaje bo nie wiem ile waży a wiadomo że wagi produktów podane przez producenta czasami znacznie się różnią, mam nadzieje, że uda mi się zejść poniżej 10kg.

 

Co wg. was powinno być zmienione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba: 44/32/22T

Nie kasety tak dużej też nie potrzebuje. A o kołach wiem :icon_wink: jak się uda to koła będą wyglądać tak:

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta)DT Swiss 240

-Rim: (Obręcz) ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) DT Revo

-Nipples: (Nyple) DT Alu

-Rim tape: (Opaska) DT

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta)DT Swiss 240

-Rim: (Obręcz) ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) DT Revo

-Nipples: (Nyple) DT Alu

-Rim tape: (Opaska) DT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła do zmiany, ale widzę, że to co chcesz zbudować to tak, żeby jak najmniej ważyło i bez totalnego przemyślenia... Jak dajesz cienkie szprychy to się daje mocniejszą obręcz albo miękka obręcz i grubsze szprychy. Obręcze mają pewien współczynnik wagowy, więc sprawdź czy się w nim zmieścisz.

DT Revo na alu nyplu są za cienkimi szprychami pod tarczę, więc musisz dać coś grubszego np. DT Competition (DT samo do 240s zaleca SuperComp, ale polskie hurtownie nie mają ich na stanie w obecnej chwili). Do tej piasty najlepiej wrzuć obręcz DT 400 albo Mavic 717 i szprychy jak wyżej.

Z pozostałych elementów do zmiany kaseta i łańcuch, przerzutki i korba, najlepiej na komplet XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fludi - jak jest lekki (powiedzmy 60kg) to po co ma ładować ciężkie obręcze i mocniejsze szprychy?

Korba SLX na XT? Po co? Same ramiona to zysk kilku gram. Nie lepiej same zębatki? Na np. 26 i 40?

Przerzutka tył XT i SLX niewiele się różnią, więc nie widzę sensu wymiany. O łańcuchach Shimano słyszałem, że wszystkie prócz XTR niewiele się różnią, ja kupiłbym np. Wippermana albo Campagnolo. Przerzutka przód może być szosowa, jeżeli będziesz kombinował z napędem 2x9/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy ile masz lat, czy przybierasz na wzroście i wadze. Jak dla mnie te koła byłyby ok, ale gdyby były pod V-ki i jak kolega napisał, jak byś ważył 60kg. Może i chcesz mieć lekkie koła, ale jak chcesz je zbudować, jako sztywne i dobre to trzeba się zastanowić trochę, a nie dobierać pierwsze lepsze, najlżejsze komponenty na rynku. Ogólnie weź też pod uwagę jakim budżetem dysponujesz, bo same piasty (nie ma co ukrywać, najlepsze na rynku jakie są i wątpię by ktokolwiek powiedział na nie złe słowo) to już wydatek ponad tysiaka, do tego obręczę i szprychy, komplet zamyka się w blisko 2.000zł. Takich kół nie budujesz na sezon tylko na lata już praktycznie, no chyba, że jesteś dobrym zawodnikiem i ktoś za to płaci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym co pisałem wcześniej, moja propozycja:

- obręcz: DT XR 400

- piasta: DT 240s disc

- szprychy: DT SuperComp

- nyple: DT Messing

Waga kompletu, 1560 gram. A jakby nie udało Ci się dostać SuperComp, to się będziesz musiał zadowolić Competition (komplet ~ 1600gram) albo jakieś Sapim'y. Z obręczą też możesz ewentualnie pójść w Mavic'a XC 717 disc albo z DT XR 350 (ale ona ma współczynnik wagowy do 75kg).

To są już lekkie koła i nie sądzę by Ci były potrzebne jeszcze lżejsze, będą wytrzymałe, sztywne, sprawdzą się na każdym maratonie (o ile masz zamiar startować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...