PiOtRaS9000 Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 (edytowane) Witam. Przedstawiam projekcik mojej nowej zabawki za sezon 2011. Celem było zachowanie kompromisu pomiędzy wagą a wytrzymałością, nie miałem zamiaru lajtować wszystkiego do granic możliwości. Przede wszystkim miał pozostać trwały i niezawodny. Rower dopiero co został ukończony, to co od razu rzuca się w oczy to niestety zbyt duża mnogość kolorów, ale cóż mogę poradzić... Czerwone hamulce są jeszcze z poprzednich projektów i w ogóle nie zamierzam ich wymieniać (chyba ), amortyzator to mój ulubiony kolor wiec musiał się tu znaleźć a rama hmm... Grafika jest na wypasie i do tego slogan reklamowy Beware of Green Flames doskonale tu pasuje Bardzo chciałem zjeść poniżej 9 kg ale na razie nie widzę takiej możliwości ponieważ nie obejdzie się bez większych ingerencji w osprzęt... Dlatego jest jak jest. Ale już po cichu staram się załatwić lżejsze ramiona korby (FSA) i bardzo mnie ciekawiące Veloplugi. Jeszcze w prawdzie nie było żadnych testów ale jak tylko zrobi się cieplej i nie będzie lodowiska to na pewno wyskoczę na teściki. Czy coś według was mocno tu nie pasuje ? W rozpisce jest parę podpunktów z dopiskiem tuned (mostek,rogi,suport) Mostek jak zobaczycie został spolerowany i udało się ładnie zyskać na wadze, rogi zostały skrócone i również spolerowane (ale nie tak dokładnie) a jeśli chodzi o suport to zostały w nim już wymienione 2 razy łożyska które okazały się lżejsze od oryginalnych. Bar Ends: (rogi) Ritchey WCS (tuned) 54 Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X Mission + śruby alu 27 Bottom bracket: (suport) Accent BB-EX1 (tuned) 98 Brake (Front): (Hamulec przedni) Magura Marta SL Carbon + śruby Ti LBS 220 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Magura Marta SL Carbon + adapter + śruby Ti LBS 264 Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Ripcord 69 Cassette: (Kaseta) Shimano XT m770 261 Chain: (łanńuch) Campagnolo Record + spinka Sram 267 Crankset: (Korby) Race Face Deus XC, śruby KCNC 766 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram 9.0 + śruby alu 111 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 2005 210 Fork: (Widelec): Rock Shox Sid Team 100mm 1472 Push Lock 53 Frame: (Rama) Merida FLX Team 18" 1183 Ślizg przerzutki przedniej + śruba alu 6 Grips: (Gripy) ESI Grips + korki 28 Handlebar: (Kierownica) BBB Fibertop 25,4 105 Headset: (Stery) FSA Orbit CF Carbon 60 Pedals: (Pedały) Exustar EP-25 281 Rim Tapes: (Opaski) Bike Ribbon 18mm 36 Rotors: (tarcze) Shimano XTR 270 Seat: (Siodło) Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition 2011 173 Seatpost: (Sztyca) Use Allien Aluminium 31,6/350mm 169 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida 34,9mm 27 Shifters: (Manetki) Sram X.0 Gripshift 169 Skewers: (Zaciski koł) DT Swiss 100 Spacers: (Podkładki pod mostek) Swiss Comp 5 Stem: (Mostek) Boplight Race White 100mm 25,4 (tuned) 118 Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Fly Weight 330 316 Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Fly Weight 330 321 Top Cap: (Top cap) Vincere + śruba alu 7 Tubes: (Dętki) Foss 242 Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 1540 705 Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 1540 815 Neopren: BBB 26 Miski sterów. 54 zipy 2 9090 zdjęcia. https://picasaweb.go...icki.P/FLXTeam# Edytowane 27 Lutego 2011 przez PiOtRaS9000
Mod Team bogus Napisano 27 Lutego 2011 Mod Team Napisano 27 Lutego 2011 Ogólnie jest nieźle, choć kolorystycznie jak na moje oko troch nie halo. Napisałeś, że rower ma być kompromisem pomiędzy wagą a wytrzymałością, a opony Maxxis FW w 100% zaprzeczają temu stwierdzeniu.
ukaniex Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Merida Matts HFS 3000-V> ... > Kross A6 2008 > ... > Różowe Wigry 3 mojej babci > Merida FLX Team Waga nie najgorsza, jednak wyglądem nie grzeszy. No i te FW 330, gdzie tu wytrzymałość? Co zyskałeś na polerce mostka i rogów poza 1,432 grama wagi? Posunąłeś się tak daleko to pomyśl chociaż o oddaniu tych części do Mack'a czy Sikorskiego bądź to Weez'a do anodowania na kolor... jakiego Ci tam brakuje do pełnej palety barw.
Mod Team Lookas 46 Napisano 27 Lutego 2011 Mod Team Napisano 27 Lutego 2011 A wg mnie wygląda genialnie Co prawda kolorystycznie trzeba to dopracować. Generalnie chodzi mi o to, że masz za dużo kolorów w tym rowerze wygląda trochę jak choinka. Najgorzej wplata się w całość białe siodełko, które do niczego nie pasuje. Rurki... polerka fajna ale też tu nie bangla albo na niebiesko albo na czerwono aby z hamulcami jakkolwiek to się zgrało. Szkoda, że nie postawiłeś na zielony kolor wyszłoby extra. A może wypoleruj jeszcze amorka i wyślij z rurkami pod anode ... Czepiacie się FW tymczasem te opony naprawdę nie są takie złe. Nie mówię aby je zabierać na kamieniste maratony ale nie popadajmy w jakąś paranoję.
PiOtRaS9000 Napisano 27 Lutego 2011 Autor Napisano 27 Lutego 2011 (edytowane) No to ładnie podsumowanie dostałem... Wiadomo że Maxxisy najczęściej służą do pokazu i wagi jednak nie są aż takie tragiczne wbrew pozorom. Naturalnie są one na mocno suche warunki a poza tym opony to tak osobista rzecz że każdy dobiera je sobie do aktualnych warunków za oknem. Najczęściej naturalnie są Mezcale ale w tym sezonie wpadną jeszcze Saguaro. Co do siodła to prawdopodobnie docelowo będzie SLR TT 2011 czarne z zielonymi wstawkami. Jeśli chodzi o zyski wagowe. Na ucięciu i spolerowaniu rogów wyszło ok 4/5gr natomiast na mostku 8/9gr. (mostek został spolerowany tylko dlatego że oryginalna biała farba zaczęła się łuszczyć i odpadać :/) Edytowane 27 Lutego 2011 przez PiOtRaS9000
ukaniex Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Co do siodła pasowałby tu jak ulał jakiś f'izi:k
Arek03170 Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Sprzęt wiadomo, za######isty ale wygląd nie jest znowu taki straszny. Te czerwone zaciski genialnie kontrastują z amorem, tak samo obejmy z gripami. Niektóre elementy tylko nie pasują- przede wszystkim mostek, sztyca i siodełko. dałbym tu jeszcze więcej niebieskiego, gdybyś znalazł np. rogi albo mostek w takim odcieniu To zielone siodełko jest naprawdę niezłe
PiOtRaS9000 Napisano 27 Lutego 2011 Autor Napisano 27 Lutego 2011 heh kanarek jest ale cóz. Jeśli chodzi o siodło to tylko Selle Italia wchodzi w grę.
KosteQ Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Piter, ale żeś zrobił choinkę Zyskałeś coś na wymianie korby? Możesz jeszcze zyskać na zacisku sztycy wymieniając na Smuda albo Swiss Comp ~17g Koła mi tu bardzo nie pasują kolorystycznie, pasowało by wszystko tylko nie srebrne np. SLR w edycji Gianta (z niebieską piastą i szprychą) a i powodzonka w użytkowaniu Exustar'ów. Ja się do nich zraziłem w ~0,5 sezonu ;/
goldbloom Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 A wg mnie wygląda genialnie O dziwo, też tak myślę. W normalnym rowerze nikt nie wstawi jednocześnie niebieskich i zielonych części, ale jak dla mnie w tym szaleństwie jest jakaś metoda Tylko coś tutaj nie gra, może mostek i rogi, może siodełko, a może te czerwone akcenty ? Ciekawe jakby wyglądał z lustrzanym amorem
adis001 Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Rower supeRRRRRR a amorka wybrałbym czarnego, każdy ma inny gust, bałbym się tak mieszać kolorami ale i tak megaaa
exocet Napisano 28 Lutego 2011 Napisano 28 Lutego 2011 rowerek świetny i waga też super, a jeszce można sporo zejść, np. w dziale sprzedaż sa obrotówki Nobu chyba 92 gr, + lekki zacisk podsiodłowy to już by było poniżej 9 kg, w/g mnie kolor siodła i Sid-a razej średno pasuje do całości, ale to juz kwestia gustu , pzdr
marsman Napisano 28 Lutego 2011 Napisano 28 Lutego 2011 i co on taki ciężki te troche nietypowe nakrętki w które wkręca się śrubki można zastąpić alu nakrętkami M5
PiOtRaS9000 Napisano 28 Lutego 2011 Autor Napisano 28 Lutego 2011 Mam kolejne dobre uzasadnienie koloru niebieskiego Mianowicie takie mamy stroje kolarskie wiec bardzo dobrze to się komponuje. Odnośnie przerzutki przedniej kupiłem ją od użytkownika z naszego forum... Marsman nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi nakrętkami. Na korbie chyba nic nie zyskałem no może parę gram, ale Deus wygląda o niebo lepiej a poza tym posiada legendarne już że względu na swoją trwałość blaty.
piotrulek84 Napisano 28 Lutego 2011 Napisano 28 Lutego 2011 Z zacisków kół urwiesz sporo. Generalnie leciutko. A w kwestii wyglądu nie będę się wypowiadał.
Artro Napisano 28 Lutego 2011 Napisano 28 Lutego 2011 Prawdziwy misz-masz wizualny... Osobiście mi się ten rower nie podoba wogóle, ale z pewnością przyciąga wzrok przechodniów Pod względem technicznym nie bardzo jest się do czego przyczepić, oprócz wątpliwych opon i przyciężkawych zacisków kół. Mocne i sprawdzone komponenty, oby Ci dobrze i bezawaryjnie służył
marsman Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi nakrętkami a tak się zastanawiam dlaczego ta przerzutka tyle waży. moje po wymianie śrubek, nakrętek, ograniczników na alu to ok 108g. ( mam 7.0 31,8mm i 9.0 34,9mm seryjnie ok 123 i 118g ). śrubki w coś się wkręca i to coś waży 2,4g. alu nakrętki to 0,8g bardzo lubie te przerzutki i stąd tak mam w swojej dodatkowo wymieniłem stalowe sworznie na tytanowe. obecna waga 102g a stali jeszcze troche zostało
PiOtRaS9000 Napisano 1 Marca 2011 Autor Napisano 1 Marca 2011 a mógł byś podesłać mi parę zdjęć to będę miał się na czym wzorować (jeśli pozwolisz) Myślałem nad tym co poradziliście czyli zacisku pod siodłowym i zaciskach do kół. Tylko czy zmiana zacisku nie wpłynie negatywnie na ramę ? W końcu jest co carbon i chyba nie powinien być poddawany punktowym obciążeniom tylko równomiernie rozłożonym. Zacisk Meridy jest masywny ale nie koncentruje się tylko przy samej obejmie... Wiec jak to jest? Dodatkowo mam tą lekką i cienka sztycę która chyba również nie powinna być za bardzo poddawana takim obciążeniom. Możecie zaproponować jakieś dobre zaciski do kół? Nie ukrywam że bardzo mi pasował ten system DT i dlatego nie chciałem ich wymieniać ale z kolei najprostsze zaciski są znacznie szybsze.
ukaniex Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 Może taki zacisk: http://smud-carbon.eu/obejmaCL.html
marsman Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) Myślałem nad tym co poradziliście czyli zacisku pod siodłowym i zaciskach do kół. Tylko czy zmiana zacisku nie wpłynie negatywnie na ramę ? W końcu jest co carbon Smudek w posiadanych rowerach na carbonowych ramach ( znaczy tych które posiada bo to ramy fabryczne ) używa swoich obejm i dają rade. inny znajomy używa carbonowej Meridy która współpracuje z zaciskiem Smuda i sztycą Lux-techa i też działa. gość waży z 90kg. tak sztyce jak i zacisk robione miał "na wymiar". a mógł byś podesłać mi parę zdjęć to będę miał się na czym wzorować (jeśli pozwolisz) pozwole tu zdjęcie trzpieni wraz z elementami które pozwalają ich używać. w przypadku tych tytanowych dochodzi material tracony na wywierceniu dziury w korpusie. pewnie znikowa różnica wagowa. a tu waga tegu ustrojstwa które nie daje mi spokoju aluminium to myślę że z 2x mniej:) Edytowane 1 Marca 2011 przez marsman
1415chris Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 RS z tym kolorem wpasowal sie w rynek rowerowy jak piesc w oko Szybko zrozumieli ze byl to kiepski pomysl, pomijajac wlascicieli niebieskich ram.... Jak ktos narzeka ze jest to misz-masz to proponuje zagladnac na lb, tam tez pojawil sie rower z tym amorem (kolorem), to jest dopiero zupelnie kolorystyczny przypadek. IMO brakuje na ramie chocby najmniejszego niebieskiego dodatku, zeby amor bez problemowo spasowal sie. Do tego te czerwone dodatki, srubki w przedniej zmieniarce !!! Siodlem moglbys nieco zmiekczyc ta walke kolorow. I zdecydowanie rogi, mostek i sztyca na czarne.... i moze kiedys obrecze. Po dopracowaniu mniejszych lub wiekszych szczegolow, rower bedzie wygladal duzo lepiej.
adii22 Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 Eh... kolorystycznie przemilczę Mostek.. wbrew temu co tutaj mówią, nawet pasuje, nie wiem co prawda co CIę pierd...lnęło żeby zakładać ostatni fragment pancerze tylnej zmieniarki granatowy, ale przemilczę. Mostkowi pasowałby aluminiowy, wyszlifowany na lustro top cap.
Rekomendowane odpowiedzi