Trekuu Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 Witam! Nie długo ( Maj, Czerwiec ) mam zamiar składać nowy rower. Interesują mnie amortyzatory Fox'a. Mam pytanie odnośnie systemu tłumienia. Jakie są wady i zalety sprężyny stalowej, a jakie sprężyny powietrznej. Która lepiej sprawdzi się w jeździe typu " lekki freeride "? Na amortyzator mam przeznaczone do 2000zł Co by się nadawało do takiej jazdy? Z góry dzięki za odpowiedz http://maxxoponyrowerowe.pl/?187,32-vanilla-140-rlc-fit-%28model-2010%29
goncik Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 No akurat mam taki amortyzator... dokładniej Vanilla RLC zamontowanego na Specialized Stumpjumer FSR. Obecnie mam na nim zrobione coś około 1000 km. No i tak.. Vanilla to zdaje się chyba tylko sprężyna stalowa. A inna sprawa, że lekki Freeride lub AM to raczej montuje się sprężynę. Jest cięższa od powietrza, ale mawiają, że wytrzymalsza jako sprężyna i cała konstrukcja. Jeśli chodzi o regulacje itp to mam akurat model RLC czyli komplet pokręteł do ustawienia. Amor dobrze tłumi duże nierówności, jeśli są mniejsze i nie występują w dużej ilości to jak dobrze ustawisz amora to nawet nie poczujesz, że po czymś przejechałeś. Można tak ustawić moment ugięcia amortyzatora by pompowanie zminimalizować a jednocześnie by amor zaczął od razu pracować na nierównościach. Moim wcześniejszym amortyzatorem był RS Duke XC a obecny Fox jest znacznie lepszy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.