Skocz do zawartości

[opony] 60 vs. 120 TPI


Ada93m

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czym zasadniczo różnia się opony w których opisie jest 60TPI a 120TPI :icon_question: Czy 120 warte jest dopłaty :icon_question:

 

P.S. Jeśli było już to kiedyś poruszane proszę o wskazanie tematu :icon_wink:

  • Mod Team
Napisano

zajrzyj TUTAJ

i TUTAJ

masz taki zarys o co chodzi(linki zewnętrzne bo forumowych jest mnóstwo). Dziś jest sobota, żona pojechała do mamusi, wypiłem kawę, mam dobry nastrój ;) i dla tego nie zaczynam postu od WARTO NAJPIERW SKORZYSTAĆ Z FORUMOWEJ WYSZUKIWARKI A NIE IŚĆ NA ŁATWIZNĘ

Napisano
TPI - ilość nitek oplotu na cal kwadratowy. Im gęstszy oplot, tym opona lepiej się toczy ale z racji cieńszych nitek łatwiej ją przebić.

Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw.

Napisano

Nie wiem, jaka jest różnica pomiedzy 60, a 120, ale między 30 a 60 jest ogromna. 60 jest dużo bardziej elastyczna. Co do toczenia, to nie wiem, bo obydwie moje opony bardzo się różnią pod względem mieszanki, szerokości. 120 powinna być zatem jeszcze elastyczniejsza, ale czy w trakcie jazdy jest to odczuwalne trudno powiedzieć. Teoretycznie trakcja opony powinna być lepsza, ale myślę, że to bardzo subtelna różnica.

Napisano
Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw.

Nie będę się z Tobą kłócił, na punktowe przebicia może i owszem 120tpi będzie odporniejsze, ale 60tpi będzie trudniej rozciąć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...