Misiek12 Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 Witam,potrzebuje pomocy w dobraniu części do ramy signa fr 2,dopiero zaczynam przygodę z freeridem,jestem w stanie wydać do 5000 zł,z góry dziękuje.
matkell Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 skoro zdajesz się na forum w doborze części to może oznaczać, że nie masz zbyt wielkiego doświadczenia więc lepiej kup nowy, kompletny rower lub składaj go wg wzoru ze sklepu, ponadto mając do dyspozycji 5000zł ja odrzuciłbym ta ramę i poszukał czegoś mocniejszego.
Poczwar Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 dokładnie,rozejrzyj się za inną ramą. Jaki skok zawieszenia Cię interesuje??? Cały rower np. http://www.velo.com.pl/rowery/?id=583 http://www.velo.com.pl/rowery/?id=580
lukaszs Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 jak bym miał 5000zł to na signa nawet bym nie popatrzył - ciężkie to to strasznie. http://allegro.pl/okazja-specialized-fsr-pitch-comp-2009-m-gdansk-i1474610142.html coś enduro /fr http://allegro.pl/okazja-nowy-ktm-caliber-38-freeride-downhill-xt-i1472379482.html coś fr/dh http://allegro.pl/specialized-demo-8-m-i1470472424.html coś dh
zeflo Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 Wywal tego Signa , i rozejrzyj sie za czyms konkretniejszym
Mod Team Franio Napisano 26 Lutego 2011 Mod Team Napisano 26 Lutego 2011 Kup gotowy rowerek, bo jeśli dopiero zaczynasz swoją rowerową przygodę, to mógłbyś mieć trudności przy składaniu.
Mod Team mrmorty Napisano 26 Lutego 2011 Mod Team Napisano 26 Lutego 2011 Drodzy panowie - na początku warto przeczytać raz jeszcze to co napisał autor tematu - on szuka bebechów do ramy fr2. Z kontekstu wynika, że takową ramę już posiada. Dlaczego od razu wywalić? Rama pancerna i ciężka - fakt, ale to też nie powód do snobistycznego rozwodzenia się, że jest do bani, kiepska, szajs. Ja widziałem tylko jedną złamaną ramę signa - gość spotkał się z drzewem po dropie. Sam mam fr1 gdzie sukcesywnie zostało wymienione wszystko oprócz imitacji dampera(oryginalnie KS). Widelec Drop Off, wywaliłem przednią przerzutkę, inny suport, kółka rodi, hamulce hydrauliki, lepsze pedały z wymiennymi pinami, lepszy mostek i kiera. 5000 do dużo za dużo do złożenia dobrego rowerku na bazie tej ramy i faktycznie jak piszą przedmówcy - można się rozejrzeć za kompletnym rowerem, ale jak ktoś ma sentyment to może zbudować ładną maszynę(oczywiście koloru czerwonego )
Misiek12 Napisano 26 Lutego 2011 Autor Napisano 26 Lutego 2011 Dziękuje za odpowiedz,rozważałem kupno gotowego rowerku ale zero satysfakcji,wolał bym go złożyć,przynajmniej zdobył bym jakąś wiedzę na ten temat, i wrazje jakiegoś uszkodzenia wiedział bym jak go naprawić,słyszałem wiele opinii na temat tej ramy jedne były złe a drugie dobre,a co do skoku zawieszenia 180 minimalnie ,gdyby panowie mogli podać jakieś konkretne cześć ??
zeflo Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 Jeśli chcesz mieć satysfakcję , i czegoś sie nauczyć/dowiedzieć , to bierz sie za przegladanie forum i czytanie testów/opini inych użytkowników. Sam sobie dobierzesz części jakie będą najbardziej odpowiadać tobie. Cóż z tego że każdy uzytkownik z forum poda Ci zupełnie inne zestawienie części ? Ile uzytkowników tyle zestawień. Więc czytaj forum aby takze mieć swoje zdanie , i abys SAM dobrał cześci do roweru.
Szogun123 Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 Najlepiej sam zrób sobie kilka list części. Wcale nie musisz wydać tych 5000 zł. Czytaj, czytaj, czytaj, a jak będziesz miał pytania to pisz. Nie tylko składanie to frajda. Kompletowanie części pod siebie, to czego się chce, wybór koloru a nie to co ci narzuca producent. Ja składając swój rower prawie od podstaw zastanawiałem się z dwa miesiące mimo, że nie miałem wtedy większego pojęcia o tym, codziennie czytałem o tym co chcę kupić, setki opinii, recenzji. Często warto czytać tematy zbiorcze np. na temat hamulców. Zacznij od amortyzacji bo to będzie najdroższe. Później heble i napęd a na końcu cała reszta.
zeflo Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 Własnie , nie musisz wydać całych 5tys na rower. Warto także na poczatku zainwestować w ochraniacze na piszczele , kask .
Mod Team mrmorty Napisano 26 Lutego 2011 Mod Team Napisano 26 Lutego 2011 Najlepiej sam zrób sobie kilka list części. Wcale nie musisz wydać tych 5000 zł. Czytaj, czytaj, czytaj, a jak będziesz miał pytania to pisz. Nie tylko składanie to frajda. Kompletowanie części pod siebie, to czego się chce, wybór koloru a nie to co ci narzuca producent. Ja składając swój rower prawie od podstaw zastanawiałem się z dwa miesiące mimo, że nie miałem wtedy większego pojęcia o tym, codziennie czytałem o tym co chcę kupić, setki opinii, recenzji. Często warto czytać tematy zbiorcze np. na temat hamulców. Zacznij od amortyzacji bo to będzie najdroższe. Później heble i napęd a na końcu cała reszta. No właśnie Shogun dobrze prawi! Parafrazując słowa Lenina(które kiedyś wypisane na plakatach wisiały w każdej szkole w ZSRR) - Czytać, czytać i jeszcze raz czytać(w oryginale: "uczcie się..." itd). Popatrz na Shoguna i bierz przykład - całkiem niedawno zarejestrował się tutaj taki mały Shogunik z miasta gdzie kiedyś był produkowany MOTUR i czasem jakiś helikopter a teraz masz tu całego Shoguna z czterema plusami (bez urazy bracie). Ja Ci wiele nie pomogę, bo składałem sobie zawiechę i kółka stricte downhillowe pod chłopa 100 kg. Zajrzyj tez na dh-zone - między bluzgami można tam czasem coś wyczytać
Misiek12 Napisano 26 Lutego 2011 Autor Napisano 26 Lutego 2011 Dziękuje za rade ,biorę się do roboty,jeszcze raz serdeczne podziękowania
Szogun123 Napisano 26 Lutego 2011 Napisano 26 Lutego 2011 z miasta gdzie kiedyś był produkowany MOTUR i czasem jakiś helikopter Jednak wstyd mi za moje miasto, że historia Motóra tak się potoczyła... Gdyby nie pewien człowiek.. WSK współpracowałoby teraz z Yamahą (prototypy już były a umowa była na etapie podpisywania). O tym się głośno nie mówi ale grzebiąc w internecie można znaleźć sporo. Ale koniec OT o motocyklach, w końcu to forum rowerowe KLIK dla zainteresowanych KLIK2 - tu długa audycja z Radia Lublin - polecam
Mod Team sznib Napisano 27 Lutego 2011 Mod Team Napisano 27 Lutego 2011 Ja mam niezbyt dobre zdanie o firmie Kross, właśnie z powodu ramki FR. Wcale nie dlatego ze to zła rama, dobra też nie jest, ale od kiedy zaczęto ja produkować jest to rama dobrze rokująca. Trzy najczęściej wymieniane wady: łamiące się haki, luzy ma zawieszeniu i tragiczny kąt główki, z czego ta ostatnia najbardziej boli. Gdyby wyeliminować te wady powstałaby naprawdę dobra ramka rodzimej produkcji. Niestety pomimo że o tych wadach na forach od lat się pisze firma Kross nie wzięła sobie tego do serca i nowe roczniki Signa FR wolne od nich nie są. Tymczasem użytkownicy na własną rękę potrafią sobie radzić z tymi wadami, kumpel wyeliminował luzy w zawieszeniu stosując sworzeń z gąsienicy czołgowej, widziałem fotorelację z ucięcia główki ramy i wspawania jej pod innym kątem, wystarczyło zrobić adapter dzięki któremu inaczej dało się damper zamontować i taki oto rezultat: http://www.pinkbike.com/photo/6014323/ Uważam że dobra firma powinna śledzić opinie o swoich produktach w sieci i eliminować wady, tymczasem w Krossie pewnie myślą inaczej, a szkoda bo po usunięciu wad FR byłaby naprawdę dobrą i co ważne tanią ramką do DH/FR.
Mod Team mrmorty Napisano 27 Lutego 2011 Mod Team Napisano 27 Lutego 2011 wiecznie łamiący się hak przerzutki - kumpel wyeliminował to taką podkładeczką(nie wiem jak to nazwać) i teraz cała szajka "krosiarzy" tak śmiga i nic nie urywają. Zaraz go popytam, bo u mnie też tak zrobił.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.