mjotka Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Witam, zastanawia mnie jak napęd 9rz ma się do 10rz. Mam kilka wątpliwości, trochę poczytałem ale niestety dużo informacji jest ze sobą sprzecznych. Korba Czy po wymianie koronek na 10 rzędowe będzie ok? Czy rozstawi zębatek jest taki sam jak w 9? Kaseta i łańcuch Czy kaseta 10rzędów pasuje na mocowanie od 9rz? Przerzutki Czy przerzutka przednia 9rz będzie prawidłowo działać z 10rz napedem? Przerzutka tylna z tego co wiem musi być inna. Manetki Można zostawić przednią? np. w XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1111 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Jeśli mówimy o 3x10 to łańcuch jest potrzebny węższy, rozstawy pomiędzy koronkami kasety są mniejsze. przednia manetka może być z zestawu 3x9, tylna musi być specjalna na 10 przełożeń. Z tego co gdzieś czytałem to kaseta 10 rzędów pasuje na bębenek 9 ale nie jestem pewien. Na inne pytania nie znam 100% odpowiedzi, osobiście jak będę przesiadać się na napęd 10rz. to wymienię wszystko, z tym, że ja będę przechodzić na napęd 2x10 (w 3x10 nie widzę żadnego sensu) - a tutaj wymiana wszystkiego jest koniecznością. Ale mimo wszystko jak już zmieniać to radzę zmieniać całość - napęd ma chodzić najlepiej i najdłużej jak to tylko możliwe, a to osiągnie się tylko przez dobór dedykowanych części. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Korba Nie ma nic wspolnego z tym czy naped jest 9sp czy 10sp. Rozstawy zebatek w "produkcyjnych" korbach sa nieco mniejsze. Co nie znaczy ze nie mozesz uzywac zwyklej trojki w polaczeniu z kaseta 10sp. Kaseta 9sp i 10sp wchodza na te same bebenki Przerzutki Przednia podobnie jak w/w korba Tylna w wiekszosci przypadkow musi byc dedykowana do 10sp, co nie znaczy ze nie mozna uzyc standardowych 9sp z kaseta 10sp Manetki Przod, tak mozna, bo zakladam ze bedzie obslugiwac ta sama przerzutke i korbe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Witam, zastanawia mnie jak napęd 9rz ma się do 10rz. Mam kilka wątpliwości, trochę poczytałem ale niestety dużo informacji jest ze sobą sprzecznych. Korba Czy po wymianie koronek na 10 rzędowe będzie ok? Czy rozstawi zębatek jest taki sam jak w 9? nie jest, w 10 jest troszkę mniejsza odległość. Obrazują to dwa moje nieudolne zdjęcia Co do wymiany koronek. Nie opłaca się nowe korby na 10 zaczynają się od 270 złotych. Tu masz fotki http://www.forumrowe...ed-na-10-speed/ Kaseta i łańcuch Czy kaseta 10rzędów pasuje na mocowanie od 9rz? tak Przerzutki Czy przerzutka przednia 9rz będzie prawidłowo działać z 10rz napedem? Przerzutka tylna z tego co wiem musi być inna. Będzie. Jest szersza. Tylna jest kompatybilna tylko z nowymi manetkami od 10. Nie dotyczy to Srama. Tu zadziała nowa przerzutka na manetkach 9. Manetki Można zostawić przednią? np. w XT jaki jest sens? koszty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 jaki jest sens? koszty? niema, początkowo myślałem o manetkach xtr przód 970, tył 980, nad jakąś ekonomiczną wersją, ale po przemyśleniu to byłe debilne, inny kolor itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Tylna jest kompatybilna tylko z nowymi manetkami od 10. Nie dotyczy to Srama. Tu zadziała nowa przerzutka na manetkach 9. Nie do konca prawda. Mozna uzywac przerzutek 9sp z manetkami 10sp w starym shimanowskim systemie (Nobu) Srama XX nie obsluzysz manetka 9sp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Srama XX nie. To fakt. sent from my android using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Mozna uzywac przerzutek 9sp z manetkami 10sp w starym shimanowskim systemie (Nobu) i do tego przerzutka 9sp ogarnia koronkę 36 (kaseta 12-36T HG-61). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 czyli generalnie niema opcji z wymianą po kolei części, trzeba wymieniać od razu całość, przynajmniej w shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Minimum zmian to: kaseta, prawa manetka i lancuch, bo nawet jak uzywasz juz 10sp to do nowej kasety warto zapodac nowy lancuch; reszta w zaleznosci co posiadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 jeszcze korba, a z tego co słyszałem to przerzutka tylna potrafi drzeć o kasetę 36t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Innymi słowy jest to opłacalne w przypadku jeśli kupujesz cały rower lub składasz. Teoretycznie jeśli musisz wymienić cały napęd na nowy to też, ale musisz kupić do tego jeszcze komplet manetek (bo osobno 10s będzie ciężko, a jak już to za pewne się nie będzie opłacać) i tylna przerzutkę. Dla mnie 3X10 to trochę mit, jak coś brałbym 2x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 Dla mnie 3X10 to trochę mit, jak coś brałbym 2x10 i tak i nie Rzeczywiście przejście z 9 na 10 za wiele nie da, zwłaszcza z 3x9 na 3x10. Na pewno nie z ekonomicznego punktu widzenia. W 3x9 wystarczy kupić kasetę 12-36T i mamy efekt ten sam, poza jedna fajną sprawą. Łańcuch w 10 krzyżuje się dobrze, nie ociera i rzeczywiście można z jednego blatu obsłużyć kasetę. Jest jeszcze jedna rzecz która dla mnie jest ważna. A mianowicie przełożenie 22-36T. W napędzie 2x10 tego nie mam. Nie każdy lubi przełożenie 26-36 albo 26-34. Dla mnie za twarde na podjazdy. Więcej zalet 3x10 nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 Czyli łańcuch jak się nie krzyżuje to powinien dłużej wytrzymać. Dobrze myślę? A jak z wytrzymałością? Ja z własnego doświadczenia zauważyłem, że czym nowsze tym słabsze, kiedyś przy 3x7 z łańcuchem kilka klas niżej wytrzymywał o wiele dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 to akurat testy i przebiegi nasze (użytkowników pokażą) wykażą. Nie wiem, nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie. Sądząc po napędach szosowych będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mtbikeer Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Mam grupę Sram X.9 2x10. I zastanawiam się nam doborem kasety do korby 28/42, czy lepsze będzie dla mnie 12-36 czy 11-32 <myśli>?!?! Ma ktoś jakieś porady dla mnie? Dodam, że dosyć dobrze radzę sobie na podjazdach. W poprzednim sezonie jeździłem na 3x9, kaseta 11-32, korba 44/32/22 i praktycznie wszystko z blatu, środkowej mało używałem, a najmniejszej zębatki 22T używałem tylko przy czyszczeniu napędu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 w numerze 1-2 2011 Magazynu Rowerowego jest pokazane jak się kształtują wielkości poszczególnych przełożeń 3x10 2x10 do 3x9. Może to Ci trochę podpowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 mtbikeer sam powinienes wiedziec na jakich przelozeniach "dajesz" rade. Odnies to do najtrudniejszych podjazdow i przelozenia na ktorrym takowe pokonujesz, analogicznie szybkie plaskie odcinki. Przod/tyl=indeks. Zmieniajac naped dobierasz tak zebatki i kasete zeby zapewnily Ci w/w indeks. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 jesli wszystkie podjazdy atakujesz z blatu to chyba czas zaczac kariere kolarska ... lub wkoncu zobaczyc co to znaczy podjazd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 E bez przesady, jak kolega w górach nie mieszka to nawet strome górki da się ze średniej tarczy przepchnąć na upartego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Mógł by ktoś napisać jak z wagą po zmianie na 10 rzędów? Z tego co patrzyłem to podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Mógł by ktoś napisać jak z wagą po zmianie na 10 rzędów? Z tego co patrzyłem to podobnie. ale o co się pytasz o 2x10 czy 3x10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 na 3X10 to raczej oczywiste że większa, jeśli chodzi o 2x10 to myślę że porównywalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 w wypadku 2x10 (choćby o korbę 2 blatową) waga jest duzo lżejsza, w wypadku 3x10 można przyjąć że taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Mógł by ktoś napisać jak z wagą po zmianie na 10 rzędów? Z tego co patrzyłem to podobnie. Pytanie bardzo nieprecyzyjne. Bez rozwazania konkretnych komponentow mozna dojsc do dwoch wnioskow: jest lzej; jest ciezej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.