olek123 Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Witam, przedstawiam swój nowy projekt roweru na sezon 2011, aktualnie rower ma sztywny widelec, przed pierwszymi górskimi maratonami zamienie go na R7/Skareba/Sida. Części wytłuszczone ważone osobiście, reszta wzięta z innych projektów oraz zdjęć z częsciami na wadze. Przerzutke przednią zmienie na coś ~120g, sztyce wymienie na rozmiar 30,9. Korba mogła być SLX (60g do przodu) ale ostatnio jej cena wzrosła tak, że moim zdaniem nie warto jej kupować - w pamięci mam czasy gdy chodziły po 220 zł Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - accent - 4g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid SD7 - 180g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid SD7 - 180g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR5 - 155g Cables: (Pancerze i linki) - 150g Cassette: (Kaseta) - Shimano XT 11-32 - 258g Chain: (łanńuch) - Shimano XTR - 286g Crankset: (Korby) - Shimano Deore m542 - 960g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano LX - 175g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR - 195g Fork: (Widelec) - stalowy - 1170g Frame: (Rama) - Giant XTC - 1600g Grips: (Gripy) - Accent Light - 26g Handlebar: (Kierownica) - Truvantiv Team 560mm/31,8 - 135g Headset: (Stery) - FSA ABC/Boplight - 120g Pedals: (Pedały) - Crank C - 280g Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR XP - 189g Seatpost: (Sztyca) - Giant A3 - 260g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Giant - 25g Shifters: (Manetki) - Shimano LX - 218g Skewers: (Zaciski koł) - Tytan - 56g Stem: (Mostek) - Truvantiv Team 110mm/31.8 - 146g Tire (Front): (Opona przednia) - RoRo Performance - 440g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma - 480g Tubes: (Dętki) - Kenda Light - 250g Wheel Front: (Koło przednie) - 705g -Hub: (Piasta) - Novatec -Rim: (Obręcz) - Sun Rims Equalizer 21 -Spokes: (Szprychy) - Sapim Race -Nipples: (Nyple) - Sapim stalowe Wheel Rear: (Koło tylne) - 950g -Hub: (Piasta) - Novatec -Rim: (Obręcz) - Sun Rims Equalizer 21 -Spokes: (Szprychy) - Sapim Race -Nipples: (Nyple) - Sapim stalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 24 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Robiłeś coś z ubijakami, że takie lekkie? No i prosimy o foto ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 25 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Niektóre tak mają normalnie. Moje ważą 276g zjechane totalnie ale działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 My tutaj gadu gadu, a cały motłoch prosi o zdjęcia! O jejku, to ja też w motłochu jestem Gdzie podziałeś wagę suportu? Coś ciężki ten stalowy wideł, nie myślałeś o węglu (poniżej kilograma), albo o jakimś R7(waga niewiele wzrośnie)? A, moje niedopatrzenie z tym widłem, przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 25 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Witam, przedstawiam swój nowy projekt roweru na sezon 2011, aktualnie rower ma sztywny widelec, przed pierwszymi górskimi maratonami zamienie go na R7/Skareba/Sida. Coś ciężki ten stalowy wideł, nie myślałeś o węglu (poniżej kilograma), albo o jakimś R7(waga niewiele wzrośnie)? A, moje niedopatrzenie z tym widłem, przepraszam jak wyżej zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 popraw detki, bo cos takiego jak kenda light nie istnieje moje kendy super lite wazyly 14x g pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 adii22, waga suportu wliczona jest w wagę korby. jasskulainen, dętki to dokładne Kenda Ultra Light. Odnośnie dętek to prawdopodobnie kupie Fossy. Fotki wstawie popołudniu, jeszcze składam rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Ciezko podazac za Twoimi zmianami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 No to czekamy na foto z niecierpliwością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Zdjęcia bez ostrości - popsuty aparat. https://picasaweb.google.com/olek.xtr/GiantXTC# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Pewnie geometria siadła przez ten widelec? Mam podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 No, geo jest na tym widle baaaardzo dziwna. Ciekawe jaki ma teraz kąt na główce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 https://picasaweb.google.com/olek.xtr/Xtc_2003# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Nadgarstki nie bolą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Faajne, takie kąty = nerwowa i zrywna maszyna, lubię takie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Rozumiem, że zrezygnowałeś z hamulców tarczowych na rzecz V-brake'ów dla mniejszej wagi, ale czy takie hamulce poradzą sobie na górskich trasach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leppido Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Ciężko pakować się w wymagający teren ze sztywnym widelcem. Dopóki on daje rade, vbrakei też sobie poradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Tak jak pisałem sztywny widelec jest tylko na chwile, byłem na nim tylko na 2 przełajach i wyścigu. Od następnych startów pojawi się amortyzator. V-ki są wystarczające, nie mają praktycznie żadnych wad względem tarczówek, natomiast szereg zalet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 V-ki są wystarczające, nie mają praktycznie żadnych wad względem tarczówek, natomiast szereg zalet. Zgadzam się z Tobą całkowicie, tylko, że takie poglądy są teraz niepopularne. Dobre V poradzą sobie w każdych warunkach pogodowych, a przy tym są lżejsze, bardziej niezawodne i prostsze w obsłudze. Powodzenia w modernizacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Zestaw v-ek Olka to 515g plus linki i pancerze, strzelam 80g co daje zestaw ok 600g. Tarczowe R1, moj zestaw 519g, gdzie mozna pokusic sie jeszcze o lzejsze tarcze i srubki alu do nich. I gdzie tu v-ki sa lzejsze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 I gdzie tu v-ki sa lzejsze.... Są lżejsze, jak wydasz podobną kwotę co na R1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 O ile lzejsze i o ile gorzej dzialajace niz r1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Komplet na dwa koła poniżej 350g (oczywiście z pancerzami, linkami, śrubkami, itd.). O ile lepiej czy gorzej działają nie wiem - nie miałem (nie)przyjemności z nich korzystać. Z R1 zresztą też nie Chodziło mi tylko o podkreślenie faktu, że V-ka z natury będzie lżejsza od tarczy. Nie ważne czy porównujemy modele podstawowe, czy mocno odchudzone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Olek, sorry za kradziez Twojego tematu.... Ale interesujace sa porownania v-ek v tarcze. Imo, v-ki to byl etap rozwoju hamowania w szeroko pojetym mtb, ktory nota bene przechodzi duzymi krokami do historii. Technologicznie rozwiazanie to jest przestarzale. Co do wagi to mozna zastosowac pararele materialow z jakich sa wykonane ramy - "rama bambusowa bedzie lzejsza od karbonowej i tez da sie na tym jezdzic" (bedzie lzejsza ) Problem w tym ze w miare lekki zestaw tarczowek R1 bedzie bez porownania lepszym i co najwazniejsze dzialajacym systemem hamowania w porownaniu do v-ek sub 350g. Nawet nie chce sobie wyobrazac co to znaczy hamowanie hamulcami wazacymi ponizej 350g na ostym zjezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Powiem Wam, że r1 to najlepsze hamulce jakie miałem. A miałem: V-ki Tektro Avid Single Digit( czy jakoś innaczej) Avid Juicy 5 Shimano Xtr 975 Formula Oro.. Są drogie ale pewne i obłędnie wykonane ( poza lakierem który trochę schodzi...) A V-ki to chyba któś mi ostatnio zestaw extralite zachwalał... Chyba lekko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.