Skocz do zawartości

[rower] Giant XTC 9,6 kg


olek123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przedstawiam swój nowy projekt roweru na sezon 2011, aktualnie rower ma sztywny widelec, przed pierwszymi górskimi maratonami zamienie go na R7/Skareba/Sida.

 

Części wytłuszczone ważone osobiście, reszta wzięta z innych projektów oraz zdjęć z częsciami na wadze.

Przerzutke przednią zmienie na coś ~120g, sztyce wymienie na rozmiar 30,9.

Korba mogła być SLX (60g do przodu) ale ostatnio jej cena wzrosła tak, że moim zdaniem nie warto jej kupować - w pamięci mam czasy gdy chodziły po 220 zł

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - accent - 4g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid SD7 - 180g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid SD7 - 180g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR5 - 155g

Cables: (Pancerze i linki) - 150g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XT 11-32 - 258g

Chain: (łanńuch) - Shimano XTR - 286g

Crankset: (Korby) - Shimano Deore m542 - 960g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano LX - 175g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR - 195g

Fork: (Widelec) - stalowy - 1170g

Frame: (Rama) - Giant XTC - 1600g

Grips: (Gripy) - Accent Light - 26g

Handlebar: (Kierownica) - Truvantiv Team 560mm/31,8 - 135g

Headset: (Stery) - FSA ABC/Boplight - 120g

Pedals: (Pedały) - Crank C - 280g

Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR XP - 189g

Seatpost: (Sztyca) - Giant A3 - 260g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Giant - 25g

Shifters: (Manetki) - Shimano LX - 218g

Skewers: (Zaciski koł) - Tytan - 56g

Stem: (Mostek) - Truvantiv Team 110mm/31.8 - 146g

Tire (Front): (Opona przednia) - RoRo Performance - 440g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma - 480g

Tubes: (Dętki) - Kenda Light - 250g

Wheel Front: (Koło przednie) - 705g

-Hub: (Piasta) - Novatec

-Rim: (Obręcz) - Sun Rims Equalizer 21

-Spokes: (Szprychy) - Sapim Race

-Nipples: (Nyple) - Sapim stalowe

Wheel Rear: (Koło tylne) - 950g

-Hub: (Piasta) - Novatec

-Rim: (Obręcz) - Sun Rims Equalizer 21

-Spokes: (Szprychy) - Sapim Race

-Nipples: (Nyple) - Sapim stalowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tutaj gadu gadu, a cały motłoch prosi o zdjęcia! :)

O jejku, to ja też w motłochu jestem :whistling:

Gdzie podziałeś wagę suportu?

Coś ciężki ten stalowy wideł, nie myślałeś o węglu (poniżej kilograma), albo o jakimś R7(waga niewiele wzrośnie)?

A, moje niedopatrzenie z tym widłem, przepraszam :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam,

przedstawiam swój nowy projekt roweru na sezon 2011, aktualnie rower ma sztywny widelec, przed pierwszymi górskimi maratonami zamienie go na R7/Skareba/Sida.

 

 

Coś ciężki ten stalowy wideł, nie myślałeś o węglu (poniżej kilograma), albo o jakimś R7(waga niewiele wzrośnie)?

A, moje niedopatrzenie z tym widłem, przepraszam :whistling:

 

:) jak wyżej zdjęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Tak jak pisałem sztywny widelec jest tylko na chwile, byłem na nim tylko na 2 przełajach i wyścigu.

Od następnych startów pojawi się amortyzator.

 

V-ki są wystarczające, nie mają praktycznie żadnych wad względem tarczówek, natomiast szereg zalet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-ki są wystarczające, nie mają praktycznie żadnych wad względem tarczówek, natomiast szereg zalet.

Zgadzam się z Tobą całkowicie, tylko, że takie poglądy są teraz niepopularne. Dobre V poradzą sobie w każdych warunkach pogodowych, a przy tym są lżejsze, bardziej niezawodne i prostsze w obsłudze.

Powodzenia w modernizacji :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet na dwa koła poniżej 350g (oczywiście z pancerzami, linkami, śrubkami, itd.).

O ile lepiej czy gorzej działają nie wiem - nie miałem (nie)przyjemności z nich korzystać. Z R1 zresztą też nie ;)

 

Chodziło mi tylko o podkreślenie faktu, że V-ka z natury będzie lżejsza od tarczy. Nie ważne czy porównujemy modele podstawowe, czy mocno odchudzone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olek, sorry za kradziez Twojego tematu....

 

Ale interesujace sa porownania v-ek v tarcze.

Imo, v-ki to byl etap rozwoju hamowania w szeroko pojetym mtb, ktory nota bene przechodzi duzymi krokami do historii.

Technologicznie rozwiazanie to jest przestarzale.

 

Co do wagi to mozna zastosowac pararele materialow z jakich sa wykonane ramy - "rama bambusowa bedzie lzejsza od karbonowej i tez da sie na tym jezdzic" (bedzie lzejsza :icon_question: )

 

Problem w tym ze w miare lekki zestaw tarczowek R1 bedzie bez porownania lepszym i co najwazniejsze dzialajacym systemem hamowania w porownaniu do v-ek sub 350g.

 

Nawet nie chce sobie wyobrazac co to znaczy hamowanie hamulcami wazacymi ponizej 350g na ostym zjezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że r1 to najlepsze hamulce jakie miałem.

A miałem:

 

V-ki Tektro

Avid Single Digit( czy jakoś innaczej)

Avid Juicy 5

Shimano Xtr 975

Formula Oro..

 

Są drogie ale pewne i obłędnie wykonane ( poza lakierem który trochę schodzi...)

 

A V-ki to chyba któś mi ostatnio zestaw extralite zachwalał...

Chyba lekko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...