atvrider Napisano 24 Lutego 2011 Napisano 24 Lutego 2011 Witajcie Niewiem czy wystarczy mi slx czy xt jeżde prawie co weekend zamierzam startować w zawodach xc i maraton w tym roku obecnie użytkowałem deore - i mi sie zjechało. Nieiem czy warto wydać 100zł więcej?
speq Napisano 24 Lutego 2011 Napisano 24 Lutego 2011 Ile km zrobiłeś? Jak dla mnie warto, zawsze to zysk wagowy.
Ubotek Napisano 24 Lutego 2011 Napisano 24 Lutego 2011 Tylko slx można mieć 11-28 a to już 28-30g mniej niż XT 11-32. Podobno slx do najwytrzymalszych nie należy.
DragonBike Napisano 24 Lutego 2011 Napisano 24 Lutego 2011 Tylko poco wydać 100zł dla kilku gram wagi jeżeli reszta to klocki? Mam SLX w sezonie 2010 zrobiłem 7000km i dalej działa.
atvrider Napisano 24 Lutego 2011 Autor Napisano 24 Lutego 2011 mi na wadze aż tak nie zależy - bardziej na przyjemności z użytkowania bo teraz jeżdze na kilku przełożeniach tak mi przeskakuje
Mod Team safian Napisano 24 Lutego 2011 Mod Team Napisano 24 Lutego 2011 mi na wadze aż tak nie zależy - bardziej na przyjemności z użytkowania bo teraz jeżdze na kilku przełożeniach tak mi przeskakuje Czyli o ile nie używasz koronki 32z to weź sobie SLXa 11-28, ciaśniej 'upakowane' stopniowanie sprawi, ze będziesz używał większej ilości biegów, co spowoduje wolniejsze zużywanie się kasety, łańcucha i korby ^^
netta1987 Napisano 24 Lutego 2011 Napisano 24 Lutego 2011 a jaką masz piastę bo to też istotny aspekt jak na stalowym i nie zależy ci na wadze to po co ci slx kup to co miałeś i ciesz się
atvrider Napisano 25 Lutego 2011 Autor Napisano 25 Lutego 2011 piastę zamierzam w tym roku wymienić albo i nawet razem z kasetą aktualnie jeżdzę na deore ale nie jestem zadowolony - ponieważ kupiłem dwa sezony temu i juz sie wytarło łańcuch strzela przy podjazdach, dlatego nieiwem czy slx bedzie tak samo czy xt jest masywniejsze albo wytrzymaszle tak sie mowi ze to mały wydatek 100zł różnicy a dojdzie wiele innych wydatków jak piasty, obręcze może nowa rama.
speq Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 Napisz lepiej ile ta kaseta ma przebiegu i z jakim łańcuchem współpracowała. Może się już po prostu zużyła i nie ma co na niej psów wieszać. Jak Ci nie zależy jakoś specjalnie na wadzę to rzeczywiście nie warto dopłacać do XT. Weź SLX i będzie good. Tylko dobierz dobry łańcuch, dłużej pojeździsz.
netta1987 Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 aktualnie jeżdżę na deore ale nie jestem zadowolony - ponieważ kupiłem dwa sezony temu i już się wytarło łańcuch strzela przy podjazdach jak kolega wyżej napisał zależy ile w 2 sezony masz km mi kaseta xt starcza na pół sezonu druga sprawa czy używasz kilku łańcuchów czy jeździsz na jednym bo jeśli np. ja mam w sezonie 10kkm+ i jeżdżę w całkiem suchych warunkach na 3 łańcuch xtr i zmieniam je co 200km są zawsze czyszczone i smarowane współpracują z kasetą i korbą xt a kolega robi 7kkm i jeździ na jednym łańcuchu i na kasecie deore a za często nie smaruje i jakoś mu działa problem w tym że mi te jakoś to za mało i lubię mieć zadbany napęd i w zimę go wykańczać niż mieć ciągle strach kiedy się zacznie sypać
TocaS Napisano 25 Lutego 2011 Napisano 25 Lutego 2011 Podobno slx do najwytrzymalszych nie należy. IMO wytrzyma tyle samo co XT, nie mniej XT będzie bardziej przyjazny dla aluminiowego bębenka. Aktualnie jeżdżę na deore ale nie jestem zadowolony - ponieważ kupiłem dwa sezony temu i już się wytarło łańcuch strzela przy podjazdach. Zmień łańcuch lub przejdź w system trzech, a kaseta deore pociągnie dłużej.
Mod Team Odi Napisano 26 Lutego 2011 Mod Team Napisano 26 Lutego 2011 W takich przypadkach pytanie czy warto nie ma sensu. Odpowiedz sobie na pytanie: czy mogę sobie na to pozwolić finansowo? Różnicy nie będzie żadnej poza niewielką różnicą wagi.
atvrider Napisano 1 Marca 2011 Autor Napisano 1 Marca 2011 czyli nie ma roznicy tylko waagowo między slx a xt więc - dokonam zakupu kaseta slx i łańcuch slx lub xt...
Klosiu Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 Jak ci na wadze nie zalezy to kup nawet deore - troche ciezsza, ale moze nawet wytrzymalsza. A jak jezdzisz po w miare plaskim i na wadze ci zalezy to kup szosowa tiagre dziewiatke, np 12-25 - o wiele lzejsza, prawdopobnie wtrzymalsza od gorskich, przynajmniej takie mam wrazenie odnosnie kaset szosowych.
atvrider Napisano 1 Marca 2011 Autor Napisano 1 Marca 2011 rodzina slx zakupiona - wogole nie jeżdze po płaskim chyba że szutrze czasami... dziękuje za wpojoną wiedzę
banan84 Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 A ja mam takie pytanie : Czy jest jakaś różnica w kasetach lx, slx i xt oprócz wagi? Chodzi mi o materiał z jakiego są zrobione koronki i czy tak samo będą sie zużywać
Dratfa17 Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 Jeżdżę na SLX i jestem bardzo z tej kasety zadowolony. Pracuje bardzo dobrze i wagowo też. Polecam ją!
atvrider Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 bardzo dobrze sobie radzi polecaam innym,z 1k kilometrów w trudnym terenie będzie błoto woda piach...
Lumperator Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Ja również jeżdzę na kasecie SLXi sprawuje się bardzo dobrze. Wcześniej na 11-32, teraz na 11-32. Żadnych problemów.
kamfan Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 a ja z kolei mam odmienne zdanie sprawdzone empirycznie: dwa sezony temu - xt + 3 łancuchy sezon temu - slx + 3 łańcuchy podobne warunki używania (maratony itp.) slx - zadziory po 4kkm xt - zadziory po 6kkm na xt przejechalem 4kkm wiecej i dluzej pracowala perfekcyjne, wiec wedlug mnie warto doplacic, zwlaszcza ze na allegro mozna tanio kupic uzywane w batdzo dobrym stanie pająki xt i dokupić małe zębatki... takie sa moje doswiadczenia do slx nie wroce:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.