BbartekK Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 dzięki Twoja Salsa też niczego sobie, i waga bardzo pozytywna co do fulla - raczej nieprędko się zdecyduję, żeby i tył zawiesić na miękko, nie wydaje mi się to potrzebne poszukam kiedyś może jakiejś przyjemnej lekkiej carbonowej ramki co do maxxisów - mam pomysł r2-bike.com w PL nie będzie dużych maxxisów, a przynajmniej nie dużo, także trzeba szukać za granicą. No i wiadomo, na rowerze trzeba jeździć, więc przygotowania idą cały czas do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 maxxisy sa, ale poki co problem z exo, salsa strzelila na laczeniu dolnych widelek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 rame polecam, bardzo sie sprawdza, choc ma tylko 2.5 cm damper z tylu. Choc to juz druga ... pierwsza pekla po 1+ roku. Nie wydaje mi się , że to zakup dla oszczędnych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 wg dystrybutora są, ale tylko Aspeny i Crossmarki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 (edytowane) maxxisy sa, ale poki co problem z exo, salsa strzelila na laczeniu dolnych widelek? niespodzianka, ale nie Ponoc dosc populane pekniecie w tym miejscu. W nowej (patrz zdjecie ramy wczesniej) - to miejsce zostalo przerobione (wzmocnione innym ksztalem lacznika i dluzszym spawem). maxxisy sa, ale poki co problem z exo, salsa strzelila na laczeniu dolnych widelek? Maxxis IKON chyba nie ma ? Nie wydaje mi się , że to zakup dla oszczędnych . Slowo oszczedny i 29" cali chyba nie pasuja do siebie .... Ja ja kupilem na wyprzedazy we Francji, i wydaje mi sie ze byla w cenie ram o ktorych tutaj sie powaznie dyskutuje i nawet chyba kupuje..... np. Felt Nine Race Edytowane 28 Lutego 2011 przez maon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 (edytowane) mając znajomości, trafiając na okazję, pokazując się (razem ze sprzętem na zwodach), można dostać sensowny rower w dobrych pieniądzach. Nie ma co ukrywać, że za ceny katalogowe nikt niczego nie kupuje, przynajmniej takie odnoszę wrażenie i tak można mieć ceny, myślę nawet że lepsze, niż to samo za granicą. No chyba że rozbieżności są naprawdę duże, ale wtedy taki dystrybutor nie ma racji bytu, a przynajmniej nie na długo Co do Felta Nine'a Race - to jest sprzęt, którego pochodzenie jest bardzo zagmatwane - kupiłem go od naszego dystrybutora - Harfy - pomimo, że nie ma go w ofercie. Został sprowadzony na jakieś targi, w końcu Felt robi 29ery, i trzeba było pokazać coś. Tak oto mój Nine znalazł się w Polsce, a następnie w moich rękach wygląda na to, że drugiego takiego u nas nie będzie a na pewno nie oficjalnie tak więc ciężko powiedzieć, że takie rowery się u nas kupuje Edytowane 28 Lutego 2011 przez BbartekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 jak widac na razie kazdy 29er to oddzielna historia, a nie seryjny produkt ze sklepu za rogiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 chyba w rzadnym sklepie za rogiem nie ma 29era w naszym pięknym kraju... Przynajmniej nie teraz. Jak u dystrybutorów łącznie jest pewnie kilkanaście sztuk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 alez alez...wasze wypowiedzi odnosza sie do stanu sprzed 2-3 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 nabial, ja mój rower kupiłem miesiąc temu, i tak to wygląda. W połowie stycznia było tak: Merida dysponowała czterema Twenty Nine'ami, był ten jeden Felt, od Authora można by może coś wybrać, ale ja nie jestem fanatykiem trekingowej geometrii (), Gary, Scott, Cannon - wszystko byłoby do sprowadzenia, jeśli pojawią się (pewnie już się pojawiły), a jeśli nie to ok. miesiąca czekania i są w stanie sprowadzić skądkolwiek. Giant nie miał nic. W Rzeszowie nie mam dostępu do Poisona i Speca, ale w moim budżecie sensowny Spec się nie mieścił więc nie cierpiałem, a do Poisona nie jestem przekonany. Aa, jeszcze Orbea - ponoć też mają jakiś wybór są jeszcze ninery, itp, ale w to nawet się nie zagłebiałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 od Authora można by może coś wybrać, ale ja nie jestem fanatykiem trekingowej geometrii Trochę się zmieniło: REVOLT 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 no rzeczywiście jakby troche lepiej, ale właśnie sprzedałem ramę mojego poprzedniego authora i kolejnego jakoś koniecznie nie chciałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 niestety napęd nie podołał - zbyt duży przekos w połączeniu z ciasną kasetą 10s spowodował, że łańcuch na przełożeniu 42x11 czasem zahacza o zębatkę 12t w kasecie... bardzo irytujące... Ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Chwilowo zamontuje do korby 42/32, ale to będzie za twardo tak przyszłościowo... najmniejsza zębatka, jaką udało mi się znaleźć na rozstaw 104, to extralite 30T, założenie zębatek jako małej i średniej powinno rozwiązać problem. Druga opcja rozwiązania problemu, to założenie napędu 2x9, ale to by się wiązało z dużymi zmianami, a więc i kosztami, czekaniem, polowaniem... a rozwiązanie tego problemu podkładkami, piłowaniem, ani innymi takimi metodami nie jest chyba możliwe, no chyba że ma ktoś jakąś wizję... ma ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Yyy... Przecież na przełożeniu 42x11 nie masz przekosu... Chyba coś masz źle przerzutkę wyregulowaną skoro podskakuje na 12 w kasecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Fludi, mam napęd 2x10 zrobiony, w najprostszy z możliwych sposobów - do korby xt m770 założyłem 2 zębatki 26z, o rozstawie 64mm, więc zamontowana jest jako mała, oraz 42z zamontowana jako średnia. stąd bierze się przekos. Robi tak mnóstwo osób, mnóstwu osób działa. Jednak większość z nich jeździ na 2x9, a nie 2x10, u mnie są ciaśniej zębatki, i stąd problem... chwilowo założyłem zębatki 42/32 jako średnią i dużą, zobaczymy zaraz co z tego będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Ok, teraz już wiem o co chodzi No teraz powinno być lepiej, jak będą jako dwie skrajne, największe zębatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 no tak, działa, ale ze mną już gorzej. Mimo wszystko 32x36 to trochę za twardo. Wystarcza wszędzie, ale czasem chciałoby się pokręcić trochę lżej, coby na chwilę choćby się zregenerować na dłuższym podjeździe. Ma ktoś pomysł na korbę, która występuje z ramionami 180mm i będzie można założyć zębatkę 26z jako środkową (inny rozstaw śrub) bądź po prostu jest dedykowana pod 2x? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 problem został rozwiązany przez powrót do 9s teraz jest to 2x9, bo jak nawet nazwa mówi, ma być 9 oto lista zmian, jakie zaszły w rowerze: Cassette: (Kaseta) Shimano HG81 11-36 371g => SRAM PG990 11-34 303g Chain: (Lancuch) Shimano CN-HG74 247g => Shimano CN-7701 242g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT m773 232g => Shimano XTR m972 GS 177g Grips: (Gripy) Felt Lock-On 89g => Accent Lite 19g Shifters: (Manetki) Shimano SLX 10s bez telewizorków 237g => Shimano XT M770 multi-release tuned, bez telewizorków 229g Total (razem): 11780g Tak więc rower schudł o ponad 200g po dzisiejszej zmiennopogodowej jeździe mogę powiedzieć, że jestem zadowolony z tego zestawienia, choć wymaga jeszcze drobnego doregulowania Ja przestanie sypać śnieg, to wezmę aparat i sfotografuję co to mi powychodziło z tego powiem tylko, że z czerwonymi gripami wyglądał lepiej, ale cięzko mi powiedzieć, na których lepiej się jeździ, więc założyłem te lżejsze I teraz w kolejce koła dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Nastał ten czas, kiedy udało się zmienić koła więc zmiany wyglądają następująco: zamiast: Wheel Front: (Kolo przednie) 988g -Hub: (Piasta) Felt -Rim: (Obrecz) WTB Speeddisc All Mountain 29 -Spokes: (Szprychy) 2.0-1.8-2.0 -Nipples: (Nyple) Alu Wheel Rear: (Kolo tylne) 1267g -Hub: (Piasta) Shimano M525 -Rim: (Obrecz) WTB Speeddisc All Mountain 29 -Spokes: (Szprychy) 2.0-1.8-2.0 -Nipples: (Nyple) Alu jest: Wheel Front: (Kolo przednie) 719g -Hub: (Piasta) Novatec D711SB -Rim: (Obrecz) ZTR Crest 29er -Spokes: (Szprychy) Sapim Race -Nipples: (Nyple) Sapim Alu Wheel Rear: (Kolo tylne) 889g -Hub: (Piasta) DT Swiss 350 -Rim: (Obrecz) ZTR Crest 29er -Spokes: (Szprychy) Sapim Race -Nipples: (Nyple) Sapim Alu a przy okazji także: Skewers: (Zaciski kol) QR 122g => Novatec 107g Tire (Front): (Opona przednia) WTB Prowler SL 685g => Continental X-king 2.2 699g Tire (Rear): (Opona tylna) WTB Prowler SL 707g => Continental X-king 2.2 705g Tubes: (Detki) Continental Light 251g => Yellow Tape + mleczko Notubes 140g Total (Razem): 11009g zdjęcia: http://img840.imageshack.us/img840/3743/img6247g.jpg http://img838.imageshack.us/img838/2589/img6251z.jpg http://img268.imageshack.us/img268/8539/img6253j.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 nooooooo znaczy sie znudzila sie jazda, czas na latanie ile wazysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 dziś wytoczyłem się na chwilę na miasto, i muszę powiedzieć, że czuć różnicę rower toczy się przede wszystkim bardziej płynnie. Do tego teraz wygląda chyba też lepiej - wcześniej wyglądał fajnie, ale mało ścigancko, raczej taka zabawka do lansu, a teraz dostał takiego pazura A ważę 73kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Dobry rower i jaki lekki :wow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 ja dalej nie jestem jeszcze usatysfakcjonowany masą w planie lżejsze i wygodniejsze siodełko, tarcze jakieś inne, może też całe hamulce i jakieś tam takie różne drobnostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 wazne ze kolka dlubniete, teraz to juz sztuka dla sztuki, no chyba, ze pocisniesz rame... jak obrecze? szprychy nie poluzowaly sie troche? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 na razie nie pojeździłem zbyt wiele, zaledwie 2 treningi i wyścig, czasem trzeba też chwilę odpocząć ale na razie super, koła lekkie, świetnie się kręcą, na asfaltowych podjazdach czuć monstrualną różnicę, w prównaniu do poprzednich. Rower też stał się trochę, hmm, bardziej nerwowy? nie jest to dobre określenie, bo dalej jest bardzo stabilny i przewidywalny, ale zdecydowanie łatwiej się przechylić, zainicjować skręt, szczególnie przy większych prędkościach. Do tego X-Kingi, pomimo że nie najlżejsze uważam za bardzo trafiony wybór - jak na uniwersalne opony, są mega przyczepne w błocie, mają rozsądne opory toczenia. Wygląda na to, że jednak szybko się skończą, po tej z tyłu już widać, że jeździła, a ma dopiero ze 150km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi