Kysu Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Problem objawia się zbyt niskim położeniem zacisku względem tarczy, krawędź okładziny znajduje się poniżej zewnętrznej krawędzi tarczy hamulcowej. Pokażę wam kilka konfiguarcji. Amortyzator: RS Tora SL - mocowanie IS Adapter: Avid 160F - IS/PM Zacisk: Freezer XC - mocowanie PM Tarcza: Shimano XT - SM-RT79 (160) W tej konfiguracji musiałem pomiędzy zacisk a adapter dać podkładki 1mm by krawędź klocka zrównała się z krawędzią tarczy. Adapter: No Name 180F - IS/PM Tarcza: Shimano XT - SM-RT79 (180) reszta jak wyżej W tej konfiguracji musiałem pomiędzy zacisk a adapter dać podkładki 1,6mm które sam musiałem dorobić by krawędź klocka zrównała się z krawędzią tarczy. Tutaj próba zamontowania jako tylny hamulec Rama: Kross Lvl A4 2009 Adapter: Ten co wcześniej (No Name 180F) Tarcza: Shimano XT - SM-RT79 (160) - ta co w pierwszej konfiguracji W tej konfiguracji nie chciało mi się nawet dorabiać podkładek, po przykręceniu wszystkiego okazało się że pająk tarczy obija o obudowę zacisku. Czy do zacisków Accenta trzeba jakiś specjalnych adapterów żeby położenie zacisku było na większej wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatiK Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Jak masz tarcze pod 160 to adapter tez musisz miec pod 160. Ten adapter co masz najprawdopodobniej jest tylko na przod pod tarcze 180. Na tył musisz mieć inny adapter lub taki na przod 180/ tyl 160. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysu Napisano 24 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Adaptery mam dobrze dobrane, chyba że się mylę i nie mogę stosować adaptera F180 zamiennie na tyle jako R160? Notabene byłem teraz sprawdzić jaki to jest ten adapter No Name, i się pomyliłem pisząc z głowy bo jest to R160, więc niby wszystko ma być ok a nie jest. Bardzo proszę o jakieś sugestie osób które też mają te zaciski lub borykały się z podobnym problemem niepasujących adapterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Wg mnie różnica 1 m o której piszesz nie powinna mieć znaczenia w normalnym użytkowaniu hamulca. Prywatnie użytkuję m.in tarcze SM-RT79 i na dwóch innych kompletach hamulców górna krawędź klocka jest właśnie o 1 mm niżej niż góra krawędź tarczy. Ciekawostką jest to na tarczy SM-RT75 górne krawędzie klocka i tarczy są na tym samym poziomie. Zresztą nie jesteś odosobniony: Widać ,że klocek jest nieco niżej ( na zdjęciu tył Santa Cruz Blur XC) Podkładki pod zaciskiem to nic nowego i nic strasznego Summa sumarum- pierwsza konfiguracja jest OK, druga konfiguracja OK( dla świętego spokoju daj podkładki), trzecia mnie zastanawia- sam na tyle mam tarcze 160 z adapterem IS-PM 180F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenhill Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Adaptery są 160F/140R 180F/160R 203F/180R mogą nie pasować, ponieważ Avid ma inne adaptery, jak porównywałem z Shimanowskim, i oryginalym Accentowskim(od tych freezerów, to się różnią. Co do podkłądek w Avidach jest to "Tri-Align Caliper Positioning - regulacja zacisku w 3 płaszczyznach" Czyli to nie jest dorabiane tylko oryginalne w Avidkach, przydaje się to tylko jak ktoś ma krzywe mocowania hamulca, poza tym bezużyteczny bajer. Dlatego też adaptery różnych firm mogą nie pasować i sprawiać problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Kenhill Jeśli chodzi o system Avidowski to wszystko prawda,chociaż podejrzewam,że Avid wprowadzając ten wynalazek kierował się zgoła innymi powodami niż krzywe mocowanie hamulca. Bardziej kierowało mną pokazanie ,ze podkładka to nic dziwnego - co zresztą wynika z mojego wcześniejszego postu. Powtórzę- w mojej opinii 1 mm to żaden problem. Ale decyzję pozostawiam autorowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenhill Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Od tego 1mm zależy całe jego życie! Ja tam mam spokój, adaptery/zaciski/tarcze shimano co do mm pasuje wszystko W zasadzie to też nie wiem po co Avid to wprowadził, pewnie tylko aby mieć takie "hłyt martekingowy" bo zalet żadnych nie ma, tylko wkurzają przy regulacji, zwykłe zaciskasz klamkę i dokręcasz, a tam trzeba się bawić... Nie mniej jednak ja bym dla tego mm się pobawił, i miał spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysu Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Dziękuje za treściwe odpowiedzi. Podsuneliście mi pomysł, by te podkładki tri-align wykorzystać (a mam takie ze starych klocków V-brake) - spiłować do odpowiedniej grubości, a nadają się bardzo gdyż nie korodują. W sumie mógłbym zrezygnować z tych podkładek, to nawet nie milimetr na tarczy bo przesunięcie zacisku przez te podkładki nie daje takiej zmiany. Ale pod tylni zacisk muszę je dać, bo inaczej pająk tarczy obija o korpus. I to w ten sposób, że koło nie obróci się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Kysu, mógłbyś zrobc zdjecie założonego zacisku z tyłu ( aby był widoczny adapter,zacisk i mocowanie w ramie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.