Skocz do zawartości

[Hamulec] Accent Freezer XC - Problem z dopasowaniem adaptera


Kysu

Rekomendowane odpowiedzi

Problem objawia się zbyt niskim położeniem zacisku względem tarczy, krawędź okładziny znajduje się poniżej zewnętrznej krawędzi tarczy hamulcowej. Pokażę wam kilka konfiguarcji.

 

Amortyzator: RS Tora SL - mocowanie IS
Adapter:     Avid 160F - IS/PM
Zacisk:      Freezer XC - mocowanie PM
Tarcza:      Shimano XT - SM-RT79 (160)

 

W tej konfiguracji musiałem pomiędzy zacisk a adapter dać podkładki 1mm by krawędź klocka zrównała się z krawędzią tarczy.

 

Adapter:     No Name 180F - IS/PM
Tarcza:      Shimano XT - SM-RT79 (180)
reszta jak wyżej

 

W tej konfiguracji musiałem pomiędzy zacisk a adapter dać podkładki 1,6mm które sam musiałem dorobić by krawędź klocka zrównała się z krawędzią tarczy.

 

Tutaj próba zamontowania jako tylny hamulec

 

Rama:     Kross Lvl A4 2009
Adapter:  Ten co wcześniej (No Name 180F)
Tarcza:   Shimano XT - SM-RT79 (160) - ta co w pierwszej konfiguracji

W tej konfiguracji nie chciało mi się nawet dorabiać podkładek, po przykręceniu wszystkiego okazało się że pająk tarczy obija o obudowę zacisku.

 

 

Czy do zacisków Accenta trzeba jakiś specjalnych adapterów żeby położenie zacisku było na większej wysokości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptery mam dobrze dobrane, chyba że się mylę i nie mogę stosować adaptera F180 zamiennie na tyle jako R160? Notabene byłem teraz sprawdzić jaki to jest ten adapter No Name, i się pomyliłem pisząc z głowy bo jest to R160, więc niby wszystko ma być ok a nie jest. Bardzo proszę o jakieś sugestie osób które też mają te zaciski lub borykały się z podobnym problemem niepasujących adapterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wg mnie różnica 1 m o której piszesz nie powinna mieć znaczenia w normalnym użytkowaniu hamulca. Prywatnie użytkuję m.in tarcze SM-RT79 i na dwóch innych kompletach hamulców górna krawędź klocka jest właśnie o 1 mm niżej niż góra krawędź tarczy. Ciekawostką jest to na tarczy SM-RT75 górne krawędzie klocka i tarczy są na tym samym poziomie. Zresztą nie jesteś odosobniony:

1232529768462-lrkf1ubwbzbi-500-90-500-70.jpg

Widać ,że klocek jest nieco niżej ( na zdjęciu tył Santa Cruz Blur XC)

 

Podkładki pod zaciskiem to nic nowego i nic strasznego

rear-elixir-cr-720x482.jpg

avid-juicy-ultimate-disc-brake.jpg

 

Summa sumarum- pierwsza konfiguracja jest OK, druga konfiguracja OK( dla świętego spokoju daj podkładki), trzecia mnie zastanawia- sam na tyle mam tarcze 160 z adapterem IS-PM 180F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptery są 160F/140R 180F/160R 203F/180R mogą nie pasować, ponieważ Avid ma inne adaptery, jak porównywałem z Shimanowskim, i oryginalym Accentowskim(od tych freezerów, to się różnią. Co do podkłądek w Avidach jest to "Tri-Align Caliper Positioning - regulacja zacisku w 3 płaszczyznach" Czyli to nie jest dorabiane tylko oryginalne w Avidkach, przydaje się to tylko jak ktoś ma krzywe mocowania hamulca, poza tym bezużyteczny bajer. Dlatego też adaptery różnych firm mogą nie pasować i sprawiać problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kenhill

Jeśli chodzi o system Avidowski to wszystko prawda,chociaż podejrzewam,że Avid wprowadzając ten wynalazek kierował się zgoła innymi powodami niż krzywe mocowanie hamulca. Bardziej kierowało mną pokazanie ,ze podkładka to nic dziwnego - co zresztą wynika z mojego wcześniejszego postu.

Powtórzę- w mojej opinii 1 mm to żaden problem. Ale decyzję pozostawiam autorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego 1mm zależy całe jego życie! Ja tam mam spokój, adaptery/zaciski/tarcze shimano co do mm pasuje wszystko :D

 

W zasadzie to też nie wiem po co Avid to wprowadził, pewnie tylko aby mieć takie "hłyt martekingowy" bo zalet żadnych nie ma, tylko wkurzają przy regulacji, zwykłe zaciskasz klamkę i dokręcasz, a tam trzeba się bawić... Nie mniej jednak ja bym dla tego mm się pobawił, i miał spokój :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za treściwe odpowiedzi. Podsuneliście mi pomysł, by te podkładki tri-align wykorzystać (a mam takie ze starych klocków V-brake) - spiłować do odpowiedniej grubości, a nadają się bardzo gdyż nie korodują. W sumie mógłbym zrezygnować z tych podkładek, to nawet nie milimetr na tarczy bo przesunięcie zacisku przez te podkładki nie daje takiej zmiany. Ale pod tylni zacisk muszę je dać, bo inaczej pająk tarczy obija o korpus. I to w ten sposób, że koło nie obróci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...