Darek14 Napisano 21 Lutego 2011 Napisano 21 Lutego 2011 Mam możliwość zakupu (wysyłkowo) ramy crossowej Cube gdzie linki są prowadzone wewnątrz ramy. Ponieważ nie mam możliwości obejrzenia ramy, chciałbym prosić użytkowników rowerów Cube o napisanie kilku słów czy jest to dobre rozwiązanie. Czy w miejscu gdzie linki wychodzą do tylnej i przedniej przerzutki są dobrze zabezpieczone przed pobrudzeniem? Jeżdżę b.dużo w terenie i w KTM-ie, który posiadam linki są prowadzone dołem i jest to wada - po każdej jeździe są b.brudne. Może ktoś mógłby zrobić zdjęcia miejsc gdzie linki wychodzą?
Fludi Napisano 21 Lutego 2011 Napisano 21 Lutego 2011 Jako, że masz linki poprowadzone wewnątrz ramy, to jest to oczywiście lepsze rozwiązanie, bo linka się nie brudzi. Długość po której ciągniesz pancerz została dzięki temu rozwiązaniu zminimalizowana do przodu (od manetki do ramy) i wyprowadzenia linki do przerzutki.
Darek14 Napisano 21 Lutego 2011 Autor Napisano 21 Lutego 2011 Chodzi mi o miejsce, w których linki "wychodzą" - nie bardzo mogę sobie wyobraźić jak to wygląda, a nie mam gdzie obejrzeć. Na zdjęciach też nie widać.
Fludi Napisano 21 Lutego 2011 Napisano 21 Lutego 2011 Troszkę na zbliżeniu tutaj widać, ale chyba jednak nie wszystko co Cię interesuje widać. http://www.kross.pl/rower/125-LEVEL_A+.html Nie wiem, o której ramie Cube mówisz, ale będzie to podobnie wyglądać... Albo spróbuj sobie w dobrej rozdzielczości znaleźć fotki ramek Orbea Alma albo Author Introvert/Master/Modus mają one podobne też rozwiązania.
Rulez Napisano 21 Lutego 2011 Napisano 21 Lutego 2011 Fludi głupa palisz, czy chcesz nabić postów , weź nie zaśmiecaj tematu póki nie będziesz miał konkretnej odpowiedzi dotyczącej crossowej ramy Cuibe
ukaniex Napisano 21 Lutego 2011 Napisano 21 Lutego 2011 W mojej na przykład wygląda to następująco. Patrzę na ramę Cube Tonopah i prawdopodobnie prowadzenie linek wygląda tak samo jak w moim rowerze.
Rulez Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 No właśnie jest to droga trochę na skróty - nie do końca dająca pełne zabezpieczenie, w bardziej szanujących się konstrukcjach linki są wyprowadzane w rurkach tylnego trójkąta, czy w środku mufy .
ukaniex Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 A reszta się nie szanuje i prowadzą gołe linki pod ramą. ..
Rulez Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 No cóż, jeśli rozpatrujemy tu konstrukcje z prowadzeniem linek w ramie, Twoje rozwiązanie jest bardziej podatne na uszkodzenia
ukaniex Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 Ale nie jest to chyba istotą tego tematu? P.S. Chętnie sprawdzę wytrzymałość tego rozwiązania.
Rulez Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 Nie wiem czy nie jest to istotą tematu : Czy w miejscu gdzie linki wychodzą do tylnej i przedniej przerzutki są dobrze zabezpieczone przed pobrudzeniem? Jeżdżę b.dużo w terenie i w KTM-ie, który posiadam linki są prowadzone dołem i jest to wada - Takie rozwiązanie jak Twoje powoduje, że przy jeździe w trudnych warunkach (przejazd przez strumień, głęboką kałużę) do pancerzy może dostać się woda
ukaniex Napisano 22 Lutego 2011 Napisano 22 Lutego 2011 Fotka powyżej jest nieaktualna gdyż obecnie miejsce standardowych pancerzy zajmują nokony, które jak dobrze wiemy, bez względu na prowadzenie linek służą do ich zabezpieczenia przed syfem.
dz1q Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam, chciałem delikatnie odkopać ten temat ;-) Stałem się w końcu posiadaczem nowej ramy Cube Nature '2010 - z serii Tour/Cross (HPA Trekking), i chciałbym się zapytać kolegów posiadających podobne ramy jak wygląda obecnie 'wyjście' linek na spodzie ramy, w moim przypadku otwór jest zwyczajnie otwarty bez żadnych dodatkowych 'plastikowych' elementów do trzymania pancerza w wyjściu - inaczej niż u kolegi wyżej. Zdjęcia w załączniku.
doom Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 Dzisiaj zobacze jak to oryginalnie wyglada u mnie i dam znac.
Darek14 Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Napisano 23 Sierpnia 2011 Wygląda to tak: http://www.cube.eu/news/news-detailansicht/article/cross-super/ Bardzo fajne są crossowe rowery Cube i ramy, ale -szczerze mówiąc- nie śednio rozumiem sens takiego rozwiązania (chyba, że chodzi wyłącznie o estetykę): linka jest schowana wewnątrz ramy, po czym w miejscu bardzo narażonym na zabrudzenia jest odsłonięta.
SilverXC Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 Witam, chciałem delikatnie odkopać ten temat ;-) Stałem się w końcu posiadaczem nowej ramy Cube Nature '2010 - z serii Tour/Cross (HPA Trekking), i chciałbym się zapytać kolegów posiadających podobne ramy jak wygląda obecnie 'wyjście' linek na spodzie ramy, w moim przypadku otwór jest zwyczajnie otwarty bez żadnych dodatkowych 'plastikowych' elementów do trzymania pancerza w wyjściu - inaczej niż u kolegi wyżej. Zdjęcia w załączniku. Dz1q poszperałem troche i znalazłem takie foto: http://is02.thegumtree.com/image/extrabig/75681678.jpg Może pomoże. W zasadzie nie widac wszytkiego ale wygląda na to że panceż leci pod dolną rurą, pod suportem i później dołem dolnej rury trójkąta - dobrze żeby pancerz był mocniej naciągnięty żeby się nie "majtał" pod suportem. Jeśli nie dołączyli Ci plastikowych uchwytów do zamocowania pancerza do ramy(http://roweryokey.pl/product/image/575/zatrzask_do_pancerza.jpg) możesz zamocować pancerz plastikowymi paskami zaciskowymi (zipy?)
dz1q Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 Wygląda to tak: http://www.cube.eu/typo3temp/pics/7238a770e4.jpg No to faktycznie, to zdjęcie wyraźnie pokazuje co powinienem mieć pod suportem - nawet jest u mnie dziurka na śrubkę trzymającą to mocowanie, widać że całość trzyma jednocześnie dwie linki od przerzutek oraz pancerz od hamulca, w moim przypadku ten element nie był dołączony ... Dzisiaj zobacze jak to oryginalnie wyglada u mnie i dam znac. Jeśli możesz to zrób zdjęcia mocowania oraz ramy. Wydaje mi się że ten element teoretycznie powinien być do dostania ..? zdaje się być dosyć narażony na uszkodzenia, zapytam importera ski-team lub może ktoś ma wiedzę gdzie dostać ..? ..jestem załamany znowu kłopoty..
javman Napisano 23 Sierpnia 2011 Napisano 23 Sierpnia 2011 jesli chodzi o to rozwiazanie z tym plastikiem przykrecanym do spodu suportu to takie cos widzialem w moim starym romecie, ktory dostałem na komunię, tylko tam linki szly zewnetrzną stroną ramy a potem wlasnie wchodzily w ten plastik mysl techniczna konstruktorów rometow przetrwala do dzis
Darek14 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Napisano 24 Sierpnia 2011 Czy można wiedzieć ile waży ta rama Cube i jaki jest rozmiar?
dz1q Napisano 24 Sierpnia 2011 Napisano 24 Sierpnia 2011 Czy można wiedzieć ile waży ta rama Cube i jaki jest rozmiar? Rozmiar 54 cm alu 7005 podwójnie cieniowana Waga ok ~1800-1900 (nie mam elektronicznej wagi)
Darek14 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Napisano 24 Sierpnia 2011 Dzięki za odpowiedź. Waga tej ramy jest -jak na crossa- bardzo przyzwoita. Np. Scott Sportster w rozmiarze L waży około 2200 gramów.
doom Napisano 24 Sierpnia 2011 Napisano 24 Sierpnia 2011 Dokladnie jak na zalaczanych wczesniej zdjeciach to wyglada
dz1q Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Dokladnie jak na zalaczanych wczesniej zdjeciach to wyglada Dzięki za podesłanie zdjęcia - oryginalny 'ślizg' do przerzutek pod ramę zamówiłem już u Importera.
dz1q Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Chciałem delikatnie odkopać temat, odnośnie mojego ostatniego postu, dzisiaj przyszedł do mnie oryginalny ślizg od importera wpasowuje się idealnie linki są prowadzone prawidłowo jak należy ale jest problem - otwór w mufie nie pokrywa się z otworem w ślizgu, co widnieje na zdjęciach - tak jak by otwór w mufie był 'lewy' zamiast 'prawy' ? odwrotnie jak u kolegi wyżej. ?? I moje pytanie czy gdybym nawiercił otwór obok i go nagwintował czy żle by to wpłyneło na mufe/ramę ?? zdjęcia 'prawidłowo zamontowanego': http://www.cube.eu/typo3temp/pics/7238a770e4.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/59/23082011078.jpg/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.