Skocz do zawartości

[rama] Cube - prowadzenie linek.


Darek14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam możliwość zakupu (wysyłkowo) ramy crossowej Cube gdzie linki są prowadzone wewnątrz ramy. Ponieważ nie mam możliwości obejrzenia ramy, chciałbym prosić użytkowników rowerów Cube o napisanie kilku słów czy jest to dobre rozwiązanie. Czy w miejscu gdzie linki wychodzą do tylnej i przedniej przerzutki są dobrze zabezpieczone przed pobrudzeniem? Jeżdżę b.dużo w terenie i w KTM-ie, który posiadam linki są prowadzone dołem i jest to wada -

po każdej jeździe są b.brudne. Może ktoś mógłby zrobić zdjęcia miejsc gdzie linki wychodzą?

Napisano

Jako, że masz linki poprowadzone wewnątrz ramy, to jest to oczywiście lepsze rozwiązanie, bo linka się nie brudzi. Długość po której ciągniesz pancerz została dzięki temu rozwiązaniu zminimalizowana do przodu (od manetki do ramy) i wyprowadzenia linki do przerzutki.

Napisano

Chodzi mi o miejsce, w których linki "wychodzą" - nie bardzo mogę sobie wyobraźić jak to wygląda, a nie mam gdzie obejrzeć. Na zdjęciach też nie widać.

Napisano

Fludi głupa palisz, czy chcesz nabić postów :down: , weź nie zaśmiecaj tematu póki nie będziesz miał konkretnej odpowiedzi dotyczącej crossowej ramy Cuibe :voodoo:

Napisano

W mojej na przykład wygląda to następująco.

dsc01322k.jpg

 

 

Patrzę na ramę Cube Tonopah i prawdopodobnie prowadzenie linek wygląda tak samo jak w moim rowerze.

Napisano

No właśnie jest to droga trochę na skróty - nie do końca dająca pełne zabezpieczenie, w bardziej szanujących się konstrukcjach linki są wyprowadzane w rurkach tylnego trójkąta, czy w środku mufy .

Napisano

No cóż, jeśli rozpatrujemy tu konstrukcje z prowadzeniem linek w ramie, Twoje rozwiązanie jest bardziej podatne na uszkodzenia :)

Napisano

Nie wiem czy nie jest to istotą tematu :

Czy w miejscu gdzie linki wychodzą do tylnej i przedniej przerzutki są dobrze zabezpieczone przed pobrudzeniem? Jeżdżę b.dużo w terenie i w KTM-ie, który posiadam linki są prowadzone dołem i jest to wada -

Takie rozwiązanie jak Twoje powoduje, że przy jeździe w trudnych warunkach (przejazd przez strumień, głęboką kałużę) do pancerzy może dostać się woda :)

Napisano

Fotka powyżej jest nieaktualna gdyż obecnie miejsce standardowych pancerzy zajmują nokony, które jak dobrze wiemy, bez względu na prowadzenie linek służą do ich zabezpieczenia przed syfem. yes.gif

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Witam, chciałem delikatnie odkopać ten temat ;-)

 

Stałem się w końcu posiadaczem nowej ramy Cube Nature '2010 :wub: - z serii Tour/Cross (HPA Trekking), i chciałbym się zapytać kolegów posiadających podobne ramy jak wygląda obecnie 'wyjście' linek na spodzie ramy, w moim przypadku otwór jest zwyczajnie otwarty bez żadnych dodatkowych 'plastikowych' elementów do trzymania pancerza w wyjściu - inaczej niż u kolegi wyżej.

 

Zdjęcia w załączniku.

post-143805-0-95944700-1314029298_thumb.jpg

Napisano

Witam, chciałem delikatnie odkopać ten temat ;-)

 

Stałem się w końcu posiadaczem nowej ramy Cube Nature '2010 :wub: - z serii Tour/Cross (HPA Trekking), i chciałbym się zapytać kolegów posiadających podobne ramy jak wygląda obecnie 'wyjście' linek na spodzie ramy, w moim przypadku otwór jest zwyczajnie otwarty bez żadnych dodatkowych 'plastikowych' elementów do trzymania pancerza w wyjściu - inaczej niż u kolegi wyżej.

 

Zdjęcia w załączniku.

Dz1q poszperałem troche i znalazłem takie foto: http://is02.thegumtree.com/image/extrabig/75681678.jpg Może pomoże.

W zasadzie nie widac wszytkiego ale wygląda na to że panceż leci pod dolną rurą, pod suportem i później dołem dolnej rury trójkąta - dobrze żeby pancerz był mocniej naciągnięty żeby się nie "majtał" pod suportem.

 

Jeśli nie dołączyli Ci plastikowych uchwytów do zamocowania pancerza do ramy(http://roweryokey.pl/product/image/575/zatrzask_do_pancerza.jpg) możesz zamocować pancerz plastikowymi paskami zaciskowymi (zipy?)

Napisano

 

No to faktycznie, to zdjęcie wyraźnie pokazuje co powinienem mieć pod suportem - nawet jest u mnie dziurka na śrubkę trzymającą to mocowanie, widać że całość trzyma jednocześnie dwie linki od przerzutek oraz pancerz od hamulca, w moim przypadku ten element nie był dołączony ... <_<

 

Dzisiaj zobacze jak to oryginalnie wyglada u mnie i dam znac.

 

Jeśli możesz to zrób zdjęcia mocowania oraz ramy.

 

 

Wydaje mi się że ten element teoretycznie powinien być do dostania ..? zdaje się być dosyć narażony na uszkodzenia, zapytam importera ski-team lub może ktoś ma wiedzę gdzie dostać ..?

 

..jestem załamany znowu kłopoty.. :(

Napisano

jesli chodzi o to rozwiazanie z tym plastikiem przykrecanym do spodu suportu to takie cos widzialem w moim starym romecie, ktory dostałem na komunię, tylko tam linki szly zewnetrzną stroną ramy a potem wlasnie wchodzily w ten plastik :) mysl techniczna konstruktorów rometow przetrwala do dzis :)

Napisano

Czy można wiedzieć ile waży ta rama Cube i jaki jest rozmiar?

 

Rozmiar 54 cm

alu 7005 podwójnie cieniowana

Waga ok ~1800-1900 (nie mam elektronicznej wagi)

Napisano

Dokladnie jak na zalaczanych wczesniej zdjeciach to wyglada

 

23082011078.th.jpg

 

Dzięki za podesłanie zdjęcia - oryginalny 'ślizg' do przerzutek pod ramę zamówiłem już u Importera.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Chciałem delikatnie odkopać temat, odnośnie mojego ostatniego postu, dzisiaj przyszedł do mnie oryginalny ślizg od importera wpasowuje się idealnie linki są prowadzone prawidłowo jak należy ale jest problem - otwór w mufie nie pokrywa się z otworem w ślizgu, co widnieje na zdjęciach - tak jak by otwór w mufie był 'lewy' zamiast 'prawy' ? teehee.gif odwrotnie jak u kolegi wyżej. ?? blink.gif

 

I moje pytanie czy gdybym nawiercił otwór obok i go nagwintował czy żle by to wpłyneło na mufe/ramę ??

 

 

slizgcube01.jpg

 

slizgcube02.jpg

 

zdjęcia 'prawidłowo zamontowanego':

http://www.cube.eu/typo3temp/pics/7238a770e4.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/59/23082011078.jpg/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...