Skocz do zawartości

[rower] Street Scraper 8/16


majrek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mógłby mi ktoś przybliżyć z jakiego powodu ten model od około roku kosztuje o ponad 1000zł mniej niż sugerowana cena producenta? Wyczytałem na pewnym forum, że sprzedaje się poniżej kosztów samych części. Czy jest coś z nim nie tak, rozlatuje się po pół roku czy ma jakaś inną wadę? Proszę o opinie.

 

Tutaj macie ceny:

http://www.kross.pl/rower/61-Street_Scraper_8.html

 

http://allegro.pl/kross-street-scraper-8-mega-wyprzedaz-44-i1458602487.html

Napisano

Rower jest tak tani ponieważ ma bardzo wąskie zastosowanie.

Praktycznie nadaje się tylko i wyłącznie do śmiagania po mieście i dlatego mało osób go wybiera.

W tej cenie ludzie wolą sobię kupić "górala" z jakimś suntourem z nadzieją że będą mogli "poszaleć" w terenie.

Napisano

Mi też ten rowerek chodzi po głowie od pewnego czasu do codziennej jazdy, bez wkładania zakładania SPD, na dojazdy do pracy czy podskoczenia gdzieś wieczorem do znajomych jak będzie cieplej. No ale składam przełajówkę i nie starczy już finansów na trzeci rower. Moim zdaniem baaardzo ciekawa propozycja w tej cenie nie tylko do miasta ale na rekreacyjne wycieczki asfaltami (a nawet przez pola i delikatny teren, przecież kiedyś wszyscy jeździli na sztywniakach i nikt nie marudził) jak najbardziej się nada. Piasta tylna jest świetna (z trwałością też nie ma problemu, czasem wykorzystywana też rowerach MTB), zakres przełożeń ma wystarczający na pokonywanie większych pagórków (nawet w rowerze w wersji 8 biegowej). Rama na dobrym poziomie wykonania, bardzo ładnie wykończona. Pozostałe komponenty też solidne. Ogólnie rower ma charakterek i swój klimat.

A cena niska bo mało kto kupi taki rower bez "amortyzatorów na przedzie" i przerzutki Deore z tyłu no i żeby był "góral".

Było o nim na forum np tu czy tu.

Napisano

powodów takiej przeceny jest kilka. Między innymi już wymienione wyżej, wąskie zastosowanie i moda na "górale". Ale też to, że są to w większości rowerki z roczników 2007,2008.

Te właśnie roczniki mają charakterystyczne siodełko w kwiatki oraz obręcze alexrims. Wersja 8 biegowa ma zakres przełożeń podobny jak kaseta 9 biegowa. Trochę ponad 300% chyba.

Sam ujeżdżam od niedawna ( w sumie kilka wycieczek podczas ciepłego okresu w lutym} Street Scrapera 8 i jestem bardzo zadowolony, 8 biegów w zupełności mnie wystarcza. Rower, spokojnie radzi sobie z drogami bitymi (szuter, choć trochę trzęsie :D Po kupieniu rękawiczek z żelowymi wkładkami jest dużo lepiej, a jak wymienię gripy na takie o większej średnicy będzie jeszcze wygodniej :D

Napisano

Mi też ten rowerek chodzi po głowie od pewnego czasu do codziennej jazdy, bez wkładania zakładania SPD, na dojazdy do pracy czy podskoczenia gdzieś wieczorem do znajomych jak będzie cieplej. No ale składam przełajówkę i nie starczy już finansów na trzeci rower. Moim zdaniem baaardzo ciekawa propozycja w tej cenie nie tylko do miasta ale na rekreacyjne wycieczki asfaltami (a nawet przez pola i delikatny teren, przecież kiedyś wszyscy jeździli na sztywniakach i nikt nie marudził) jak najbardziej się nada. Piasta tylna jest świetna (z trwałością też nie ma problemu, czasem wykorzystywana też rowerach MTB), zakres przełożeń ma wystarczający na pokonywanie większych pagórków (nawet w rowerze w wersji 8 biegowej). Rama na dobrym poziomie wykonania, bardzo ładnie wykończona. Pozostałe komponenty też solidne. Ogólnie rower ma charakterek i swój klimat.

A cena niska bo mało kto kupi taki rower bez "amortyzatorów na przedzie" i przerzutki Deore z tyłu no i żeby był "góral".

Było o nim na forum np tu czy tu.

 

Ja nawet teraz czasem robię wypady na pełnym sztywniaku i nie mam powodów do marudzenia :) trzeba sobie urozmaicać, żeby niektóre mięśnie nie zanikły hehe

Napisano

Sam ujeżdżam od niedawna ( w sumie kilka wycieczek podczas ciepłego okresu w lutym} Street Scrapera 8 i jestem bardzo zadowolony, 8 biegów w zupełności mnie wystarcza. Rower, spokojnie radzi sobie z drogami bitymi (szuter, choć trochę trzęsie :D Po kupieniu rękawiczek z żelowymi wkładkami jest dużo lepiej, a jak wymienię gripy na takie o większej średnicy będzie jeszcze wygodniej :D

Brat od dziewczyny kilka dni temu za moją skromną namową takowy rowerek zakupił. Miałem okazję przejechać się chwilę i jest on naprawdę wart swojej ceny. Wystarczy zobaczyć sobie ile kosztuje piasta Nexusa i daje to już jakieś wyobrażenie. Moim zdaniem rower miał zaporową cenę dlatego się nie sprawdził, a teraz jest wyprzedawany. Poza tym w naszym kraju chyba jeszcze za mała jest świadomość użytkowania piast biegowych, a jest to bądź co bądź wspaniały wynalazek. Generalnie konstrukcja bardzo przemyślana i można śmiało powiedzieć że jest to idealny rowerek miejski: niezawodny napęd, mocne hamulce, pewna i szybka zmiana biegów :thumbsup:

Napisano

Sam go wczoraj zakupilem. Dzisiaj przyszedł tylko w jakiejś dziwnej wersji: niby widelec z rocznika 2009(czarny) a siodło w kwatki czyli z 2008r. Na aukcji było podane, ze jest to model z 2009r wiec o co kaman?

Napisano

Nie wiem :D Ale też mam taki :D:D Rower polecam, jedyne wada, to taka, że na początku bolą nadgarstki strasznie, pomimo, że wcześniej jeździłem też na sztywniaku... Chwyty skórzane nic nie amortyzują .... Reszta bez zarzutów. No ew. stery, ale to chyba ja trafiłem na jakieś wadliwe i strzelają :/

Napisano

Może źle skręcone? Czy ja wiem, moim zdaniem oponki w tym rowerze to dosyć spore balony, więc tragicznie nie jest. Może mówię tak przez pryzmat tego że sam jeżdżę na szosie. Wiadomo że nie jest to rowerek w teren :icon_wink:

Napisano

Nie wiem :D Ale też mam taki :D:D Rower polecam, jedyne wada, to taka, że na początku bolą nadgarstki strasznie, pomimo, że wcześniej jeździłem też na sztywniaku... Chwyty skórzane nic nie amortyzują .... Reszta bez zarzutów. No ew. stery, ale to chyba ja trafiłem na jakieś wadliwe i strzelają :/

 

W tym rowerze świetnie sprawdzą się gripy Ergon. Swoje kosztują, ale uważam, że warto je mieć.

Napisano

co do ceny z aukcji to i tak jest drogo ;)

jakiś czas temu scrapera można było kupić najtaniej za 1275 zł w sklepie internetowym

dlaczego taka obniżka ?

tak jak napisał Vermon bo rower jest bardzo specyficzny, ale to nie znaczy że nie nadaję się np.: do lasu

co do obręczy to nie spotkałem się z innymi /pomimo różnej specyfikacji/

rower warty każdej wydanej złotówki z tych 1399 :)

jeśli stery "strzelają" proponuję demontaż i sprawdzić czy w kołnierzu w ramie nie ma pozostałości farby oraz same łożyska

chwyty są beznadziejne i po zakupie do wymiany na np:TAKIE

Napisano

U mnie do wymiany idą gripy i zastanawiam się nad amortyzowaną sztycą http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-wspornik-suntour-ncx-27-2mm-sr-i1442124012.html. Siodło w kwiatki po przymiarkach wydaje się przytwardawe, więc pewnie też pójdzie do wymiany. Ostatnią rzeczą ktorą bym zmienił to widelec na np. http://www.eurobike.pl/index.php/srsuntour/amortyzatory-przednie/swing , tylko zastanawiam się czy jest sens.

Napisano

Widelec to chyba nie za bardzo jest sens skoro to rower docelowo do jazdy miejsko asfaltowej. Ale jakbyś się mimo wszystko zdecydował to byłbym chętny odkupić Twój stary :whistling:

Napisano

Mnie siodełko podpasowało. Jest dla mnie wygodniejsze( i lepiej pasuje do roweru pod względem wyglądu)od san marco, które miałem w poprzednim rowerze. Do wymiany na razie idą gripy, są dla mnie za cienkie, muszę kupić jakieś o większej średnicy. Jednak 100zł za gripy Ergona to dla mnie trochę za dużo. Myślałem raczej nad: http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_chwyty-galaxy-2d-ACCENT__P_53171717-53010001__PZTA_1__PD_53010616.html http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_chwyty-pride-2d-ACCENT__P_53149578-53010001__PZTA_1__PD_53010616.html Takich tanich gripów nie szkoda i zawsze można wymienić na Ergony ;) A co do części w rowerku to: piasta Alfine około 800zł kosztuje. Hamulce Alfine to w praktyce to samo co LX Rurki, chyba wypadają najsłabiej w całym rowerze. Kierownica ZOOMa, mostek i sztyca chyba też. Jak będę miał nadmiar kasy to wymienię na Boplight Team. Piasta przednia to Deore. Rowerek kupiłem za 1320zł z wysyłką :D

Napisano

Mam 2 pytania do użytkowników i forumowiczów czy widelec dobrze siedzi w ramie? Na zdjęciu widać taki metalowy krążek, który wygląda jakby miał siedzieć głębiej.

Jak przymocowaliście linkę hamulca do widelca? Tam jest taki niby uchwyt ale do niczego sie nadaje.

post-129510-0-71122000-1298819508_thumb.jpg

Napisano

Moje stery wyglądają dokładnie tak samo. Nie wiem czy tak powinno być ale ja nie mam z nimi problemów.

Te oryginalne plasticzki faktycznie szybko się gubią.

Linkę hamulca przymocowałem czarną opaską zaciskową, do kupienia w marketach budowlanych po 4zł za 100sztuk ;)

Tylko wybierz możliwie małą, bo duże mogą nie wejść. Ja w ten sam sposób przymocowałem też pozostałe linki na pierwszych mocowaniach licząc od kierownicy.

Wygląda to tak:

http://www.wisp.pl/galerie/o/opaska-zaciskowa-czarna_3125.jpg

zaciskasz(nie na siłę, tylko tyle, żeby przylegało do przewodu) i obcinasz nadmiar.

Napisano

Ok dzięki za odpowiedź. Paski chodziły mi już po głowie ale myślałem że do tych uchwytów są jakieś inne wynalazki.

Napisano

Mam taką samą dziurę między bieżnią, a dolnym łożyskiem .... i właśnie mi coś to śmierdzi... stery strzelają, a tu mój temat, w którym się z tym zmagam....

 

Zgadzam się z resztą, chwyty do wymiany koniecznie !!!! Siodełko jest gitara :) Jak się założy pampersa, to jak na mój tyłek robione :) Do reszty też nie mam zarzutów.... No ta piasta tylna mogłaby być troszkę lżejsza, ale ogólna waga roweru nie jest tragiczna, jak za tą cenę, a powiedziałbym nawet, że dobra :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...