boskidym Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Witam! Niedawno zaczął mi przeskakwać łańcuch, zdaje mi się że na kasecie. Skacze tylko pod dużym obciążeniem,a większych podjazdach. Kaseta to HG30, 8rz.; młańcuch KMC Z-7, korba FC-M361 - czyli zestaw seryjnie montowany w Aspect'ie 40, rocznik 2010. Przejechałem na tym jakies 3500-3700 km. Pytanie jest takie: czy to już jego koniec i czas na zmianę razem z kasetą ,rzecz jasna? Pytanie pomocnicze: czy muszę przy okazji zmieniać blaty korby? Dodam że wolałbym nie Poniżej zamieszczam klika linków do fotek które obrazują stan napędu. Proszę bardziej doświadczonych kolegów rowerzystów o ocenę. Pozdrawiam http://photoupload.pl/?di=11129820856112 http://photoupload.pl/?di=112982087640 http://photoupload.pl/?di=16129820871211 http://photoupload.pl/?di=3129820881111 http://photoupload.pl/?di=112982088556 http://photoupload.pl/?di=3129820891316 http://photoupload.pl/?di=4129820895811 P.S. Dodam tylko że moim okiem laika, wygląda tak, że łańcuch "nie mieści" się pomiędzy 2 sąsiednie ząbki kasety, przez co jest wyżej, czyli powierzchnia styku jest znacznie mniejsza. chyba dlatego skacze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 OO tak, zębatki w korbie do wymiany. Czas najwyższy. Na tej kasecie nowy łańcuch się już raczej nie przyjmie. Czyli do wymiany: -Łańcuch -Kaseta -Zębatki w korbie Szkoda nowego łańcucha na jakieś zjechane zębatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 OO tak, zębatki w korbie do wymiany. Czas najwyższy. Na tej kasecie nowy łańcuch się już raczej nie przyjmie. Czyli do wymiany: -Łańcuch -Kaseta -Zębatki w korbie Szkoda nowego łańcucha na jakieś zjechane zębatki. Moim zdaniem w korbie wystarczy zmienić jedynie środkową zębatkę, blat i młynek może zostać. Co do kasety i łańcucha zgadzam się. Kup jakiś lepszy łańcuch, ten KMC rozciągnął mi się 1% po przejechaniu 1000km. Przy takiej samej jeździe hg40 wytrzymał ok 3tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Ja zmieniłbym także górną i dolną. Dla świętego spokoju. No jeśli bardzo chcesz, dolna może ewentualnie zostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Koszt blatu i środkowej koronki będzie taki sam jak zakup całego nowego mechanizmu. Blat wygląda bardzo dobrze, łańcuch jest też bardziej "opasany", więc wymiana największej zębatki to wydatek bez sensu. Wymiana łańcucha, kasety i środkowej koronki w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 a wg mnie jezdzisz bardzo nieekonomicznie;) powinienes starac sie uzywac calego zakresu... widac ze jedziesz na srodek + srodek kasety ja bym sie pokusil o jazde z mniejsza kadencja a wiekszym obciazeniem (bo po tym co widze to krecisz jak oszalaly pewnie) i korzystanie z duzej + srodek kasety i srodkowej + dol kasety, co wydluzy Ci zywotnosc napedu;) ale to takie luzne dumanie. a obecnie wymiana niestety nieunikniona - jak wyzej - srodkowa zebatka + kaseta i lancuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boskidym Napisano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Panowie, wielkie dzięki za pomoc. decyzja zapadła - zmieniam kaset, lańcuch i srodkową zębatkę korby. Wersja budżetowa Planuje kasete HG50, łańcuch HG50 i zębatke od M532. Jak założe to dam znać jak to chodzi i czy jest wyczuwalnie lepiej niż HG30+KMC z7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boskidym Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Tak jak obiecałem, zrelacjonuje prace napędu po zmianie. koniec końców zmieniłem środkowa zębatkę korby (Alivio), kasete (Sram 5.0) i łańcuch (HG40) razy 2. Tańszy łańcuch niż planowano, ale za to 2 sztuki, zamierzam zmieniać co 500 km aby przedłużyć żywotność całego napędu. Wrażenie po zmianie piorunujace!!! Jakbym nowy rower ujeżdżał. Płynna zmiana przełożeń, oczywiście 0 przeskakiwania, no i CICHO!!! Nic nie chrobocze, nie terkoce, po prostu bajka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.