detonator Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 A może jednak liczą te gramy… Ramę Giant Trance X ujeżdżać będę już trzeci sezon. Poprzednie sezony, przyczepiony był osprzęt z poprzedniego roweru-Kellys’a. Co tu dużo pisać-osprzęt niskiej klasy ale i tak cały rower, pozwolił mi czerpać dużą frajdę z jazdy. Przez te dwa lata polowałem na okazje i kompletowałem cały napęd oraz inne podzespoły. Rower służy mi do turystycznej jazdy po górskich szlakach, leśnych drogach i czasami trafi się trochę asfaltu i nadal będzie spełniał tą funkcję. Nigdy nie liczyłem gramów, bo nie miało to dla mnie znaczenia. Tym razem jednak, coś mi odbiło i przed złożeniem, zważyłem każdy element roweru. Posługiwałem się wagą wskazówkową, więc pomiary nie są idealne. Co więcej- wagę większości części zawyżałem Rama/Amortzacja Rama Giant Trance X 2008 rozmiar 'L' + damper Fox Float R 2749 g Amortyzator Rock Shox Revelation Air U-TURN 1970 g Hamulce Hamulce Avid Juicy 7+ tarcze G2 185/160mm + śruby + adaptery 900 g Napęd Korba SLX + suport + śrubki KCNC 878 g Kaseta XT 11-32 262 g Łańcuch Campa C9 280 g Przerzutka przód Shimano XTR FD-M 950 109 g Przerzutka tył SRAM X-0 medium + kółeczka KCNC 182 g Manetki SRAM X-0 223 g Linki/pancerze Shimano XTR Koła Koło przednie piasta WTB, szprychy DT super comp, alu nyple, obręcz Mavic XM 719 780 g Koło tylne piasta Hope Pro II, szprychy DT comp od strony kasety i DT super comp od tarczy, alu nyple od strony tarczy, obręcz Mavic XM 719 1040 g Opony Kenda Karma 2.0 1050 g Dętki przód Shwalbe extra light 136 g tylna dętka Shwalbe 200 g Pedały Shimano PD-M540 350 g Pozostały osprzęt Sztyca Race Face Ride XC 320 g Zacisk sztycy no name 30 g Siodło WTB Rocket V 330 g Mostek Truvativ Team 90mm 136 g Kierownica Truvativ Stylo 685 mm, gięta 280 g Podkładka pod mostek Amoeba 5 g Top Cap BBB 19 g Chwyty WTB 4-front 130 g Stery Cane Crak 50 g Matchmaker obejmy 20 g Całość wyszła około 12.350 gramów. Pojawiają się w mojej aluminiowej kochance przedmioty kultu czcicieli boga wago mira, czyli kółeczka przerzutki i śruby korby KCNC Dostałem je w prezencie i założyłem. Sam na pewno bym ich nie kupił Wynik jak dla mnie dobry, choć w wersji „szlakowej” opony zmieniam na Kenda Nevegal 2.35” i dętkę z przodu na cięższą 200 gramową, więc rower waży gdzieś z 600 gram więcej. Jak pisałem wcześniej- priorytetem dla mnie, jest wytrzymałość , choć jak widać po niektórych podzespołach może być z tym problem Pochwalić tu musze przednią przerzutkę XTR model FD-M 950 która działa cudownie i bezbłędnie ( choć w ekstremalnych warunkach jej nie testowałem ) Co do zmian w najbliższym czasie, tj. za rok lub dwa, mam w planach: -siodełko. Cięższy model WTB pure V. Ewentualnie jak by się trafiła okazja, to WTB rocket V w lżejszej wersji. - sztyca. Możliwe, że postawie na Thomsona z setbackiem. - korona korby 21 z - za kilka lat nowy damper, przedni widelec ( RS Revelation ) tylko z ośką 15mm i nowa piasta przód, właśnie pod 15mm Złożony rower jeździ super. Damper po serwisie jest czuły i zapewnia odpowiedni dla mnie komfort. Napęd działa bardzo szybko i precyzyjnie. Koła kręcą się gładko i praktycznie bez oporów. Widelec przeżył już sporo ale nadal dzielnie mi służy. Całość, po prostu działa niemalże idealnie Zapraszam do komentowania kilka fotek: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Fajnie jakby mój GT tyle ważył Co do sztycy - nie myślałeś o jakiejś regulowanej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Cały czas myślę o sztycy regulowanej, jednak są dwa minusy - cena ( coś w granicach 500-700 zł ) sporo jak dla mnie - w górach nie szaleję na tyle, żeby często opuszczać siedzenie. Jeśli widzę, że zjazd mnie przerasta, to poprostu odpuszczam Nie mniej jednaj o sztycy regulowanej myślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Po pierwszych testach, wszystko działa idealnie. Problemem jest tylko, czasem zawieszająca się przednia manetka, tzn. sprężyna w przedniej przerzutce jest tak mocna, że manetka nie zdąży się zaczepić o niższy ząbek i podczas próby ponownego wrzucenia na wyższy bieg, cyngiel porusza się bez oporu nie ciągnąc linki. Dzieje się tak w jednym przypadku na dziesięć, więc tragedii nie ma Rowerek już lekko ochlapany Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 6 Marca 2011 Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Strasznie fajny rower, te ramy bardzo mi się podobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 6 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Dziękuje. Też mi się wydaje, że wersje z hydroformowaną górną rurą są jak by ładniejsze, aczkolwiek ten nowy model z prostą rurą, też ma coś w sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ja7zz Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Czy orientujesz się jaki maksymalny skok amortyzatora wchodzi w rachubę przy tej ramie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 140mm aczkolwiek producent zaleca 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Jest sporo osób, które wsadzają do Tranca amortyzator o skoku 140mm. Też mam taki zamiar, jednak dopiero za dwa-trzy lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 ja mam w trance 140mm:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Mam zamiar zmienić widelec na te 140mm jednak z równoczesną wymianą dampera, na długość montażową 190mm. Wtedy uzyskam skok rzędu ~141 mm, więc będzie ok. Zauważyłem, ze przedniemu kołu brakuje trochę sztywności, aczkolwiek prawdziwy test będzie za tydzień, podczas pierwszego wypadu w Beskidy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autochton Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Poważnie zastanawiam się nad kupnem ramy Trance'a. Mam aktualnie hardtail Felta, ale w zeszłym roku miałem okazję pojeździć na Ginat Reign X2. Skoku w tej krowie było 160 i zastanawiam się, czy gdzieś mi tego nie będzie brakować, z drugiej jednak strony X2 to kobyła, jak dla mnie nieco duża. Lekki jestem to może 140 i 5 cali z tyłu wystarczy? Co do tras to z tego co widzę po zdjęciach detonatora, jeździmy po tych samych jeśli wziąć pod uwagę okolice Skrzycznego i z drugiej strony Romanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 autochton, ciężko mi tak doradzić ale jeśli miałbym teraz wybierać, to możliwe, że wziął bym Reigna, tylko tego ze skokiem 150 mm. Wracając do Trance, został należycie wytestowany w Beskidach Wszystko hula jak należy, napęd SRAMa w błocie, idzie jak burza. Koła też dają radę. Ogólnie malina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.