11120pawel Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Witam Na razie to prawie "standardowy" Scott Scale 35 z rocznika 2011 (ma jedynie inne opony), ale w wakacje będę miał 2 tys. na odciążenie roweru i ty właśnie do was prośba za co się wziąć najpierw koła, napęd, czy te wszystkie sztyce, mostki i inne drobiazgi. Niżej obecna rozpiska. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) brak ale chcę żeby się jakiś pojawił Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 5 z tarczą 180 - 427g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir 5 z tarczą 160 - 427g Cables: (Pancerze i linki) - Jagwire - 87g Cassette: (Kaseta) SRAM PG-1050 12-36T - 300g Chain: (łanńuch) SRAM PC-1031 - 277g Crankset: (Korby) Shimano FC-M552 - 949g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano SLX FC-M660 - 160g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.9 long cage - 206g Fork: (Widelec) Rock Shox Reba RL - 1730g Frame: (Rama) Scott Scale Carbon - 1200g Grips: (Gripy) Scott - 60g Handlebar: (Kierownica) Scott Pilot - 190g Headset: (Stery) Ritchey Comp - 110g Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 - 380g Seat: (Siodło) Selle Italy for Scott - 235g Seatpost: (Sztyca) Scott - 250g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scott - 10g Shifters: (Manetki) SRAM X7 Trigger - 232g Spacers: (Podkładki pod mostek) Scott - 50g Stem: (Mostek) Scott Pilot - 190g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Evo - 430g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo - 440g Tubes: (Dętki) Scott - 280g Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 30 - 860g Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 30 - 1070g TOTAL: 10640g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Waga widzę mocno "na oko". Napędu nie ma sensu wymieniać, od biedy korba nieco odstaje ale jest to zupełnie nie opłacalna inwestycja. Na kółka przeznaczyłbym największą kwotę, za 1000zł możesz spokojnie dorwać w miarę fajny komplet z wagą w okolicach 1,5kg. Za pozostałe pieniądze kupisz lekki kokpit, pedały i inne "pierdoły" typu zaciski, dętki itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Zdjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Zajmij się kołami na początku + mostek out bo to jakieś niesamowite kowadło. Ta Reba też coś ciężka. Producent podaje 1625g a tu 100g więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 no niestety tak to jest jak się nie ma wagi i trzeba brać wagę na oko, ale wagi amora jestem pewien bo była na allegro identyczna reba http://allegro.pl/show_item.php?item=1395589009 i jeszcze pisałem do osoby która ją wystawiła i się upewniałem. A zacznę chyba od kółek ale w kwocie 1500-1700zł i masie 1400-1500g. a zdjęcia wstawie jak zejdę do roweru i mu je zrobię ale na razie jest za zimno i jakoś mi się nie chce, tym bardziej że jest to standardowa 35 bez żadnych zmian póki co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Aha no to by się zgadzało bo to jest tapered steerer a na stronie producenta 1 1/8". A tak swoją drogą 100g w plecy przez samą rurę, która w praktyce nic nie daje bo to połączenie zawsze było sztywne to niezły szok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Weź pod uwagę, że jest to waga razem z manetką. Mam RS SID Race 2009 z rurą tapered i przy rurze sterowej o długości 18cm z nabitą gwiazdką waży 1482g gdzie SID Race ze zwykłą rurą bez gwiazdki waży 1487g (w galerii na LB) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 czyli co zrobić z tą rurą tapered wymienić ją czy od razu całego amora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacholski Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Amortyzator zostaw . Jezeli masz cos wymieniac to pierw kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 a wie ktoś ile wyniosła by wymiana tej rury tapered, bo może bym wymienił koła i tą rureczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Jak wymienisz rurę w amorze (co chyba w tym przypadku możliwe nie jest) to będziesz musiał dokupić stery z redukcją, a wtedy i spadnie sztywność, zapłacisz za to co najmniej 200 zł a zysk wagowy będzie znikomy przez cięższe stery. Edytowane 20 Lutego 2011 przez kubek20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Szczerze wątpię,żeby różnica sztywności między połączeniem "tappered" a zwykłym była aż tak zauważalna . Z drugiej strony wymieniać rurę sterową czy też amorek tylko ze względu na różnicę 100 gram jest IMO trochę chybionym pomysłem. Mniejszym kosztem 100 gram można zyskać choćby na pedałach Zacząłbym od kół ewentualnie kokpitu lub korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 no w sumie racja a i tak mam zamiar się pozbyć tego amora w przyszłym roku na wakacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Jak przeczytałem o wymianie rury w amortyzatorze chwile się zastanawiałem czy Ty poważnie pytasz... . Otwór w koronie jest na 1.5" więc nie wiem jakby to działało jakby się wsadziło 1 1/8. Sama manetka waży +/- 85g więc waga 1650g dla Reby jest zupełnie normalna i nie doszukujcie się 100g w 4cm szerszym odcinku rury sterowej. Co do rur tapered to zapewne sztywność większa ale nie zauważalna. Takie trendy wprowadzane przez producentów i musimy się z tym pogodzić. Nie zaprzątaj sobie głowy tym amortyzatorem, co do kół możesz kupić np. używane SLR'y (na LB są z 2008 za 1100zł). Za pozostałe 600zł wymieniłbym mostek, kierownicę, podkładki (50g) i siodło ewentualnie sztycę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Otwór w koronie jest na 1.5" więc nie wiem jakby to działało jakby się wsadziło 1 1/8. będziesz musiał dokupić stery z redukcją Już wiesz? Mimo wszystko wydaje mi sie to beznadziejny pomysł. Dla 100g? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 no w sumie racja to ja zaczynam szukać kółek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Stery z redukcją są do dolnej miski by z 1.5" zrobić 1 1/8" a nie do tego by rurę 1 1/8 wcisnąć do otworu 1.5"... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Jest w ogóle sens zmieniać, koła tylko po to żeby dla zasady zbić wagę i tak już dość lekkiego roweru? Same koła może superlekkie nie są, ale są całkiem przyzwoite. Ja bym wymienił kierownice, mostek, sztycę, gripy, dętki. Potem można by wymienić opony na jakieś ~400g i korbę bo odstaje od pozostałej części napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti95 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Moim zdaniem 1 co to zmień korbę a później mostek, sztyca, kierownica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 przede wszystkim to choćby pożycz wagę od kogoś, i na realnych wagach się opieraj, ta reba może równie dobrze ważyć 50g więcej albo mniej. Niestety nikt nigdy nie wyprodukował dwóch identycznych komponentów... tak wygląda przemysłowa rzeczywistość później będziemy myśleć co jest dobre, a co złe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYKOVAL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Przed chwilką kupiłem wagę za 29zł w Netto dzisiaj wystawili a promocja od jutra więc powinny być też u ciebie w mieście .Wagę polecam pokazuje dokładnie tyle co poprzednia pożyczona . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11120pawel Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 no to ja postaram się kupić wagę jak najszybciej a póki co założyłem nowy temat w sprawie kółek:) tu macie link - http://www.forumrowerowe.org/topic/83927-kola-do-xc-cena-1500zl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 według mnie nie ma potrzeby wymiany kół, ponad 1tys zł za 400gram trochę bez sensu , zainwestuj kase w kokpit,dętki,gripy sztyce i siodło. Opony też bym zostawił (opłacalność wagowa znikoma nawet tego nie poczujesz), w końcu nie musisz całych 2tys odrazu wydać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 a tam gadacie, masa an kołach jest najbardziej odczuwalna z całego roweru. Drastyczny przykład - Po zmianie kół, jaką przeprowadziłem jakiś czas temu, z tych, które były standardowo w unibike'u expercie - ogólnie kloce, sporo ponad 2kg (~2400-2500g z tego co pamiętam) przesiadłem się na Fulcrumy Red Metal 3. Średnie prędkości na tych samych trasach i tych samych oponach, żeby nie było, że to ich wpływ, wzrosły o 1-2km/h przy tym samym wysiłku... A to duuużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 (edytowane) Mój typ - sztyca WCS za 480 zyla oraz koła z oponkami za resztą kasy (lub chociaż same opony np. Racing Ralphy zwijane zamiast Rocketów) powinno pomóc Zainwestowałbym też w pianki ritcheya (15-20 zyla) a oryginalne części pchnąłbym na allegro:) Potem - po nabraniu płynności finansowej wziąłbym się za korbę i pedały (może w odwrotnej kolejności). P.S. Modyfikuję takie cudo z 2010 roku i od tego zacząłem - z tym że miałem kilka części od poprzedniego wycinaka: opony, korbę XTR, ubijaki, siodło SLR i te gripy WCS). Teraz zabieram się za koła:) P.S. 2 - chyba mam inną REBĘ SL - z niezwężającą się rurą )) Wie ktoś ile można ona ważyć? Edytowane 24 Marca 2011 przez ramir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.