Skocz do zawartości

[Opona] Na szosę, do 50zł/sztuka


Jogurcik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki, znalazłem kilka fajnych, ale czy nie będzie problemu z założeniem np. Continental Sport Contact 1.3 na obręcz Accent Generation XC i Dartmoor Fortress ? Czy przy takich obręczach lepiej się trzymać nie mniejszych niż 1.5 ?

Napisano

Pisałem w Shoutboxie, ale tutaj chyba są większe szanse na konkretną podpowiedź w temacie. Interesują mnie trzy oponki na 26":

- Schwalbe Speed Cruiser 1,5"

- Michelin XCR Road 1,4"

- Continental Sports Contact 1,3"

 

 

Ich masa odpowiednio: 600g, 340g, 430g. Natomiast cena: 40zł (50zł), 85zł, 70zł (80zł). W nawiasach podałem aktualne ceny promocyjne, jednak w dalszej perspektywie, kiedy będę kupował, cena może wrócić pierwotnej wartości (Cyklotur).

 

Podpowiedzcie, proszę, które będą dobrym wyborem. Jak łatwo się domyślić, chodzi tylko o jazdę szosą. Jak ze stabilnością roweru, przyczepnością, nieprzebijalnością, oporami toczenia oraz ewentualnie trwałością? No i jak się ma cena do jakości towaru?

 

Pod uwagę, z racji, ceny biorę też pod uwagę oponę Kenda Kwest 1,5" (względnie 1,25"). Może ją wybrać?

Napisano

Ja bym ci polecił Maxxisa Detonator Kevlar w preferowanej przez ciebie szerokości. Ja na takich o szerokości 1,0" zrobiłem na razie ok.2 tyś km. Scieralność znikoma, przeczepność i prowadzenie roweru bardzo dobre, zero kapci. Waga też dobra. Jeśli tylko jazda szosą, to nie rozumiem, po co zakładać opony szersze niż 1"?

Napisano

Dzięki za propozycję.

 

Wybrałem takie szerokości, ponieważ jeżdżę na oponach 2.2". Obręcze zapewne nie przyjęłyby 1" opon. Swoje robi też przyzwyczajenie, przesiadka na przeszło dwukrotnie cieńsze gumy, nie byłaby przyjemna. Jeszcze innym argumentem (najmniej istotnym, ale jednak...) jest fakt, że założę cieniutkie opony do roweru MTB. Przy 1,5" będzie to wyglądać dość komicznie, a co dopiero przy 1" :icon_wink:

Napisano

Rzuć sobie okiem na Authora Slick (1,5) (44zł) - kolega ma takie w treningówce i nie narzeka. Ja bym osobiście stawiał na drutówkę i coś bardziej pancernego. Pamiętaj że powierzchnia styku takiej oponki z asfaltem jest dość, więc powinna być mimo wszystko wytrzymałą bo na asfalcie leży dużo badziewia. W szosie nie jest to takim problemem ponieważ opona jest węższa i ciśnienie dużo większe. Ja mojej kolarzówce mam drutówki Detonator i złapałem póki co przez 3 lata tylko 2 kapcie, a kumple na kevlarach całe mnóstwo :icon_wink: Co do oporów toczenia polecam ten artykuł - http://www.bikeradar.com/road/news/article/bicycle-tires-puncturing-the-myths-29245

Napisano

Staram się kupować jak najmniej rzeczy, które mają związek z dystrybutorem Velo. Dlatego Authora na razie odłożę.

 

Znalazłem taką oponkę:

 

http://xtrabike.pl/?co=229&nr=2203&strona=0&szukaj=durano&producent=

 

Cena jest atrakcyjna, jednak chciałbym poznać Waszą opinię czy może nie za bardzo atrakcyjna? Opona za 54zł jest sprzedawana, natomiast z tego co się zorientowałem, jej 'normalna cena' oscyluje w okolicach 100zł. Sklep jest przecież zaufany, a opis mówi, że opona jest nowością na 2010 rok, tak więc guma zapewne się jeszcze nie kruszy ze starości.

 

Co o tym sądzicie?

Napisano

Moim zdaniem wypada najlepiej ze wszystkich podanych, jeśli dodatkowo waga oponki pokrywa się z tym co piszą na stronie to w tej cenie to chyba najlepsza opcja.

Napisano

Author Slick 1.5" w miarę dobra. To prawie to samo co Kenda Kwest 1.5" za połowę niższą cenę, ale Kenda często ma kiepskie egzemplarze, a to rozpruje się z boku bez powodu, a to jest tak sklejona, że jedna połowa jest kilka milimetrów wyżej niż druga. Co do przebijalności to Author jest OK. Co prawda jeżdżąc w terenie łatwo ją przebić, ale na asfalcie nie przebiłem jej ani razu przez ponad 3000km. Jeśli chcesz jeździć po asfalcie to mam dobrą radę - jedź tam gdzie jeżdżą bądź nawet są zaparkowane samochody - dużo mniejsza szansa że tam przebijesz, za to unikaj "opuszczonych" rozsypujących się dróg, tam można spotkać przeróżny syf.

  • Mod Team
Napisano

Wybrałem takie szerokości, ponieważ jeżdżę na oponach 2.2". Obręcze zapewne nie przyjęłyby 1" opon.

 

Sprawdź szerokość wewnętrzną obręczy, u mnie spokojnie można zakładać zarówno 2.2" jak i 1" (Przy 16mm)

 

Jeszcze innym argumentem (najmniej istotnym, ale jednak...) jest fakt, że założę cieniutkie opony do roweru MTB. Przy 1,5" będzie to wyglądać dość komicznie, a co dopiero przy 1" :icon_wink:

 

Kiepski argument, nie wygląda to jakoś strasznie dziwnie. Jak będziesz jeździł na slickach 1.5" to gwarantuję, że po pewnym czasie zechcesz zmienić na węższe :)

Napisano

Przed chwilą mierzyłem właśnie. Obręcz mam 17mm, a więc przyjmie teoretycznie od 1" do 2.0". W praktyce ten zakres jest większy, bo sam używam szerszych.

 

Ostatecznie zdecydowałem się na Schwalbe Durano 1.35". Zobaczymy jak to się będzie prezentować. Innych slicków już nie kupię do MTB, te są pierwsze i prawdopodobnie ostatnie. Prędzej pokuszę się o jakąś szosówkę, bo i tak z MTB (Corratec Super Bow Team) klasycznej szosy nie zrobię (aktualnie brak funduszy na szosę, więc wybór padł na opony) :icon_wink:

Napisano

Podepne się trochę pod temat. Również szukam oponki na asfalt/miejskiej, ale takiej która poradzi sobie w razie ze śniegiem, no i rozmiar 28cali (max 35c).

Napisano

Jaka jest różnica między wkładką RaceGuard oraz SmartGuard w oponach Schwalbe?

 

W teorii i w praktyce (jeśli ktoś ma porównanie z własnego doświadczenia).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...