premier2 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 W końcu udało się poskładać do kupy moją czarną bestię . Nie została stworzona dla bicia rekordów wagowych - priorytetem była niezawodność i sztywność, no i oczywiście zgodność z koncepcją kolorystyczną . Wszelkie sugestie mile widziane. Frame(Rama) : Cube Reaction 2010 HPA 7005 Hydroform, 18" - czarna anoda 1580g Fork(Amortyzator) : Manitou Minute MRD 2010 - 1570g Bottle Cage(koszyk): Elite Custom Race Brakes(Hamulce): Front&Rear - Formula ORO Bianco 160mm + tytanowe śruby do tarcz Drive(Napęd): Bottom Bracket(suport): Press-Fit XTR SM BB91 Crank(Korba) - SLX 22/32/44 175mm Casette(Kaseta) - SLX 11-32 Chain(Łańcuch) - LX HG73 Derlr(front)(Przerzutka przód) - XT 771 (Downswing) Derlr(rear)(Przerzutka tył) - XT 772 Shadow GS Shifters(Manetki) - XT 770 Pedals(Pedały) - Shimano PD-M540 Cables(Linki) - Jagwire Ripcord Black Carbon Wheels(Koła): Front(Przód): Tyre(Opona) - IRC Mythos XC II 2.1F Tube(Dętka) - Maxxis Ultralight AV Rim(Obręcz) - Mavic XM317 Spokes(Szprychy) - DT Competition + DT Alu Prolock Hub(Piasta) - Novatec NT-D711 Rear(Tył): Tyre(Opona) - IRC Mythos XC II 2.1R Tube(Dętka) - Maxxis Ultralight AV Rim (Obręcz)- Mavic XM317 Spokes(Szprychy) - DT Competition + DT Alu Prolock Hub(Piasta) - Novatec NT-D712 Skeewers(Zaciski) - Novatec Steering set: Handlebar(Kierownica) - Easton EA70 CNT 580mm(25.4) - 124g Stem(Mostek) - Smica Pro Lite 100mm (25.4) Grips(Chwyty) - Bontrager X-lite - 18g Bar Ends(Rogi): brak Headset(Stery) - Cane Creek VP-A45AC Seat(Siodło) - Charge Knife - 205g Seatpost(Sztyca) - Amoeba Scud 370mm (31.6) - 248g Seatpost clamp(Zacisk sztycy): MORTOP 10.5g Waga roweru: ~10,5-10,6kg w konfiguracji, jak na zdjęciach Zdjęcia są zrobione na szybko telefonem, by móc wrzucić je na forum . Później dojdą zdjęcia z terenu, po pierwszych testach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ładna rama. No i oryginalne siodełko, zdaj relację jak się sprawdza. Amor też nie brzydki Przedniego Mythosa zmieniłbym na coś bardziej "łapiącego" przy zakrętach, np na Racing Ralpha 2.2 lub Saguaro 2.2 (zastanowiłbym się też nad Aka 2.2, obiecująco wygląda ), jakoś nie wzbudził we mnie zaufania. Z tyłu Mythosa odwróciłem, moim zdaniem był sporo bardziej przyczepny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 No ładnie ładnie, rower złożony z głową z bardzo równomiernym osprzętem. Szkoda tylko, że obręcze są pod vki - wersja disc zdecydowanie ładniej by się prezentowała . Możesz powiedzieć coś o amorze, ew. jakieś porównanie do R7? Co do Mythosa, to ja mam wręcz odwrotne doświadczenia; trzyma wg mnie lepiej niż chociażby Rocket Ron (a już na pewno się lżej od niego toczy). Oczywiście w piachu ze względu na szerokość mistrzem nie jest ale uogólniając jest to uniwersalna opona poprawnie zachowująca się w praktycznie każdym terenie. I do tego trwała i tania A czy ja przypadkiem nie widzę wersji 1.95" na fotkach? Jakieś takie wąziutkie mnie się wydają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Może masz rację, Mythos XC II nie był taki zły z przodu, nigdy się na nim nie poślizgnąłem. I to prawda , że są bardzo ekonomiczne (ostatnio widziałem nowe za 59 zł/szt) W sumie jednak właśnie przez to, że w piach wchodził jak w masło (a koło Wawy piach jest wszędzie) i momentalnie w nim stawał, zapamiętałem , że chcę bardziej przyczepną i większą oponę z przodu. I raczej chciałbym spróbować czegoś z konkretniejszym bocznym bieżnikiem niż Race King. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Fajny rower, ale nie podoba mi się korba. Za każdym razem jak patrzę na jakiś projekt widzę tylko SLX i SLX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adish Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 bo XT jest nieopłacalny po prostu a do XTR nie wielu chce/może dopłacić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 miskov17 - dokładnie, opony na fotce są w wersji 1.95 . Gratulacje spostrzegawczości - mam 2 komplety i drugi 2.1, jest teraz w zimówce. Na wiosnę ląduje w tym rowerze. Obręcze niestety są pod V, bo takie koła potrzebowałem, kiedy je składałem. Pewnie za jakiś czas będą nowe koła lub obręcze. Z drugiej strony pasują kolorystycznie do klamek Bianco i korony widelca. O pracy Minute ciężko mi coś powiedzieć - tu tobo i MarcinG. mogą coś dodać, bo ujeżdżają tego amora z ciut większym skokiem. Nie chciałem R7, bo bałem się, że będzie za wiotki, a Minute, co by nie mówić, jest sztywniejsze . Do tej pory miałem Black'a Elite i jestem cały czas pod wrażeniem pracy tego amora, a zwłaszcza tego, że nie pompuje na podjazdach, w co niektórzy nie chcą uwierzyć(nie ma blokady) goldbloom, siodełko robi świetne wrażenie na moich 4-ch literach. Po doświadczeniach ze Spoonem wiem, że będzie dobrze i chyba wezmę sobie jeszcze jedno jesienią do szosy, bo tam mam straszną dechę... Mythosy baaardzo mi odpowiadają i czuję się na nich pewnie, a do tego na asfalcie spisują się całkiem nieźle. kubek20 - z chęcią udostępnię nr konta i poczekam na dofinansowanie zakupu. Myślałem nad XT, ale wybrałem SLX'a ze względu na wygląd, tutaj cena nie była przeszkodą. Powyżej ceny XT nie szukałem, zresztą nic ciekawego nie przychodziło mi do głowy - może masz jakieś propozycje, obejrzę i pomyślę. Chodziło mi głownie o zachowanie stonowanej kolorystyki, nie chciałem robić z roweru papugi. Myślę jeszcze nad blatem od XT 770 i koniecznie srebrny zacisk od sztycy - ten jest mocno tymczasowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Chodziło mi głownie o zachowanie stonowanej kolorystyki, nie chciałem robić z roweru papugi. Hoho, czyżbyś reagował uśmiechem politowania na dyskusje o kolorach śrubek do blatu, podkładek tudzież pancerzy? Jeżeli tak to witam w klubie. Czarna anoda rządzi i EOT Poza tym oczywiście gratulacje. Fajnie poskładany sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Nie będę ukrywał, że nie miałem takich myśli i krążyły mi po głowie pomysły wymiany śrubek na kolorowe. Ale po złożeniu, kiedy zobaczyłem jak fajnie pasują klamki do amora i śrub mostka, przyszła chwila refleksji i nie będę nic psuł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Sympatyczny sprzęt. Ciekawi mnie waga końcowa, mógłbyś coś na ten temat dorzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Średni wózek? Jaki masz tłumik w minucie? ABS+ ? No i kluczowe pytanie - czy to wersja MRD z Nobble air czy już z MARS ? Obręcze jakoś tak chyba niezbyt się komponują. A w ogóle to rower jest ohydny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ja obstawiam na 10.5-10.6kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Wózek w wersji GS, czyli średni. Co do minuty, to tłumik mam ABS+, zresztą wszystkie z 2010 są takie. Razem z amorem kupiłem manetkę MILO i dodatkowy tłumik, ale ostatecznie nie założyłem jej . Sprężyna to Mars. Obręcz na żywo aż tak nie razi, jest lepiej niż na zdjęciach, no ale ten sezon będę musiał się przemęczyć z tymi obręczami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Gdyby amortyzator mógłby być anodyzowany i gdybyś pozbył się tych naklejek czerwono-niebiesko-białej wyszedł by naprawdę oryginalny sprzęt. Mimo wszystko wygląda obiecująco. Widzę duży potencjał w naszym teamie w tym sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ja obstawiam na 10.5-10.6kg Dla mnie waga 11kg<. Mam nadzieje, że premier2 nie będzie nas trzymał w niepewności i "jakąś" wagę poda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 @Pixon, mnie też się nie podobają te wstawki, ale niestety nie są to naklejki . Dobra, już dobra. Zważę go dzisiaj na wadze łazienkowej, bo strasznie marudzicie . Dla mnie nie był to priorytet. EDIT Nastąpiło oficjalne ważenie na wadze łazienkowej . Wynik waha się w granicach 10,5 do 10,6 kg. PS Ja ciągle czekam na słowa krytyki, co można poprawić, wymienić. Moje typy: 1. obejma - ta jest ohydna i ciężka 2. oczywista sprawa - obręcze(ale to już po sezonie) 3. Blat 44 na ten od XT 770 4. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Sztycę na ładniejszą i łańcuch na nierdzewiejący Ewentualnie 22z na alu. Nastąpiło oficjalne ważenie na wadze łazienkowej . Wynik waha się w granicach 10,5 do 10,6 kg. Można by założyć oddzielny temat o zgadywaniu wagi ze zdjęć z nagrodami , gdzie trafiałyby rowery z nowych projektów jeszcze przed założeniem tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Tak, zgadywankę wygrał Miskov Z 22z alu może być problem - błoto na maratonach świętokrzyskiej ligi załatwi ją momentalnie. Łańcuch i tak będzie pracował w błocie, więc rdza będzie najmniejszym zmartwieniem. Co do sztycy to ta mnie się podoba, ale niewykluczone, że przy zmianie kokpitu poleci i sztyca. Jakieś propozycje? PS. goldbloom a jak twój zakup? Kupiłeś już coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Kupuję, kupuję i coś nie mogę kupić Ale poza tym bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Heh, czyli dobrze trafiłem Co do zmian, może jakieś ciekawsze podkładki pod mostek? I nie mam na myśli tu koloru... http://allegro.pl/aerozine-titanium-podkladki-2x5mm-1x10mm-czarna-9g-i1462909705.html albo http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50329 miałem Nuke Proof w swoich łapkach, gdybym tylko miał miejsce na podkładki to na pewno zagościłyby u mnie Jeśli błoto to może i Cranki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Korba XT, by nie pasowała kolorystycznie do całości, dobry wybór , chociaż 22z można by zmienić na alu z XT. Komin można by trochę skrócić jeszcze... Rowerek bardzo fajnie się prezentuje. Wydaje się mi, czy on stoi na jakimś tapczanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathew Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Podziel się wrażeniami z przejścia ze Spoon'a na Knife'a Czy te 100g mniej, odbija się na wygodzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Rura sterowa ma w tym momencie niecale 18cm i jest z alu, wiec 5mm mniej nie zrobi roznicy. Nie chce pozniejszych problemow, przy sprzedazy, czy zmianie ramy. A 22z alu odpada z powodow o ktorych wspomnialem wczesniej. Tak, rower stoi na tapczanie , to tymczasowe zdjecia . Knife wyglada nieco smuklej od Spoona, pierwsze wrazenia sa OK, powinno byc tak samo fajnie. Roznica w wadze to niecale 60g . I nie rezygnuje ze Spoona, zostaje w zimowce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathew Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Knife wyglada nieco smuklej od Spoona, pierwsze wrazenia sa OK, powinno byc tak samo fajnie. Roznica w wadze to niecale 60g . I nie rezygnuje ze Spoona, zostaje w zimowce. http://www.forumrowe...67-dsc00253jpg/ Jeśli te 205g jest realne, to bliżej prawdy ja jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 @Mathew, jasny gwint. masz rację. Zważyłem Spoona i waga zatrzymała się na 313g (siodło ma 2 sezony, więc może się trochę uzbierało w środku ) . Tym lepiej dla Knife, bo podałem realną wagę, choć przyznaję, że gdybym wiedział o prawdziwej wadze Spoona, nie wiem, czy zamówiłbym kolejne siodło Charge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walen Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 "Ładna furka" wyszła. Kolorystycznie elegancka. Co do koronki 22 alu to ja bym się nawet nie zastanawiał. Śladów zużycia po 2-ch sezonach nie widać. Poza tym można ją ładnie ponawiercać i cenowo wyjdzie tanio. Śruby też możesz dać alu w korbie, ale na moim przykładzie pamiętaj, że warto dać kapkę Loctite-a ;-) Sztyca jest alu czy z włókna (na to wygląda - waga)? Wrzuciłbyś jej jakieś foto? Z praktycznej ciekawości zapytam się ile kosztuje nowy hak do Cube-a? ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytanie
premier2
W końcu udało się poskładać do kupy moją czarną bestię .
Nie została stworzona dla bicia rekordów wagowych - priorytetem była niezawodność i sztywność, no i oczywiście zgodność z koncepcją kolorystyczną .
Wszelkie sugestie mile widziane.
Frame(Rama) : Cube Reaction 2010 HPA 7005 Hydroform, 18" - czarna anoda 1580g
Fork(Amortyzator) : Manitou Minute MRD 2010 - 1570g
Bottle Cage(koszyk): Elite Custom Race
Brakes(Hamulce):
Front&Rear - Formula ORO Bianco 160mm + tytanowe śruby do tarcz
Drive(Napęd):
Bottom Bracket(suport): Press-Fit XTR SM BB91
Crank(Korba) - SLX 22/32/44 175mm
Casette(Kaseta) - SLX 11-32
Chain(Łańcuch) - LX HG73
Derlr(front)(Przerzutka przód) - XT 771 (Downswing)
Derlr(rear)(Przerzutka tył) - XT 772 Shadow GS
Shifters(Manetki) - XT 770
Pedals(Pedały) - Shimano PD-M540
Cables(Linki) - Jagwire Ripcord Black Carbon
Wheels(Koła):
Front(Przód):
Tyre(Opona) - IRC Mythos XC II 2.1F
Tube(Dętka) - Maxxis Ultralight AV
Rim(Obręcz) - Mavic XM317
Spokes(Szprychy) - DT Competition + DT Alu Prolock
Hub(Piasta) - Novatec NT-D711
Rear(Tył):
Tyre(Opona) - IRC Mythos XC II 2.1R
Tube(Dętka) - Maxxis Ultralight AV
Rim (Obręcz)- Mavic XM317
Spokes(Szprychy) - DT Competition + DT Alu Prolock
Hub(Piasta) - Novatec NT-D712
Skeewers(Zaciski) - Novatec
Steering set:
Handlebar(Kierownica) - Easton EA70 CNT 580mm(25.4) - 124g
Stem(Mostek) - Smica Pro Lite 100mm (25.4)
Grips(Chwyty) - Bontrager X-lite - 18g
Bar Ends(Rogi): brak
Headset(Stery) - Cane Creek VP-A45AC
Seat(Siodło) - Charge Knife - 205g
Seatpost(Sztyca) - Amoeba Scud 370mm (31.6) - 248g
Seatpost clamp(Zacisk sztycy): MORTOP 10.5g
Waga roweru: ~10,5-10,6kg w konfiguracji, jak na zdjęciach
Zdjęcia są zrobione na szybko telefonem, by móc wrzucić je na forum . Później dojdą zdjęcia z terenu, po pierwszych testach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.