Skocz do zawartości

[płyn hamulcowy] Olej mineralny czy DOT-4?


czaja188

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym wymienić plyn hamulcowy w hamulcu Shimano M535 (deore na 2006 rok), w tym problem, że nie wiem czym mogę go zalać! Orginalnie zalany byl olejem mineralnym Shimano ale z powodu, że one jest drogi i jest do w butelce bardzo mało (50 mililitrów) chciałbym zalać do plynem hamulcowym DOT-4 (stosowanym w samochodach). Czy mogę tak zrobić? Hamulec będzie dalej działał sprawnie?

Napisano

Nie wiem czy to dobry pomysł bo DOT jest strasznie żrący i higroskopijny :? Może spróbój go zalać olejem mineralnym z apteki, bo jest tańszy, a ponoć efekt jest ten sam ;)

Napisano

Jak hebel jest na mineralny, to trzeba go zalać mineralnym. Jak wlejesz dota to może badziewne sh*tmanowskie uszczelki poprzegryzać lub coś podobnego zbadziewić ;)

Napisano

mam takie pytanie do gavrona:

z kąd ty takie sposoby znasz?? :grin:

 

[ Dodano: 2005-11-08, 18:29 ]

a taki do silników może być? :twisted:

Napisano

Wiem, że ktoś z forum przeprowadzał taki zabieg i mu się udało :P Sam raz uzupełniałem olej w hamplach kolegi - on też kupił olej w aptece :arrow: Po prostu popytaj w aptekach o olej mineralny :) Co do samochodowego to nie próbowałem :wink:

Napisano

Nie muj qumpel prubowal. Jak haumulec blokował koło na piasku tak nie mógl zatrzymać!! Poprostu zaleje olejem mineralnym z apteki tak jak mówił GAWRON a wprzyszłości sprubuje olejem silnikowym!!

Napisano
kiedys slyszalem o patencie zeby zalewac hamulce woda destylowana, ale z tego co wiem to nie zdaje ezgaminu

 

to nie jest dobra rada - właśnie dlatego stosuje się DOT - który zbiera wodę,gdyż ona przy dużym ciśnieniu ma bardzo wysoką temperaturę (grzeje się od ciepła tarczy oraz klocków) i niszczy uszczelki. Widziałęm raz przewód hamulcowy zniszczony działaniem takiej przegrzanej wody - nieciekawy wygląd :?

Napisano

Niestety nie wiem za dużo o żywicznych oprócz tego że są tańsze :oops: Sam używam półmetalowych - czasem lekko piszczą - ale nie scierają sie za szybko :P

Napisano
l2sti napisał/a:  

kiedys slyszalem o patencie zeby zalewac hamulce woda destylowana, ale z tego co wiem to nie zdaje ezgaminu  

 

 

to nie jest dobra rada - właśnie dlatego stosuje się DOT - który zbiera wodę,gdyż ona przy dużym ciśnieniu ma bardzo wysoką temperaturę (grzeje się od ciepła tarczy oraz klocków) i niszczy uszczelki. Widziałęm raz przewód hamulcowy zniszczony działaniem takiej przegrzanej wody - nieciekawy wygląd Confused

 

 

To że zniszczy przewód to nic, ale przecieź woda mu sie zagotuje w tym heblu, hebel sie zapiecze, i przy odrobinie szczescia na jezdzie sie nie zabije, tylko np. połamie rece i nogi :P

 

 

BTW - qrde, Wy to macie pomysły :roll: Olej silnikowy do hebla. WODA. :lol: LOL. Nie mam pytań... :roll:

Gość Anonymous
Napisano

No a jak!! Jak sie bawić to sie bawić heblel rozwalić nowy wstawić :grin:

Napisano
To że zniszczy przewód to nic, ale przecieź woda mu sie zagotuje w tym heblu, hebel sie zapiecze, i przy odrobinie szczescia na jezdzie sie nie zabije, tylko np. połamie rece i nogi  

 

Właśnie woda się nie gotuje wtedy, tylko ma powiedzmy 300 stopni Celcjusza i nadal jest cieczą - powód podwyższone ciśnienie i coś tam jeszcze z termodynamiki :wink:

 

Szczerze mówiąć to odradzałbym olej silnikowy - ale ten olej mineralny z apteki to dobry zamiennik :)

 

Rycyna :?: no cóż :lol:

Gość Anonymous
Napisano

nikomu nie polecam nalewania wody do hampla. Po pierwsze woda podczas mocniejszego hamowania bardzo szybko się zagotuje i pojawią się pęcherze pary w tłoczku. Dot4 i olej mineralny mają o wiele wyższą temp wrzenia i nie ma tego problemu.

 

A kolejną wadą zastosowania wody jest to, że niedługo temperatury na dworze spadną poniżej 0 *C. No chyba, że ktoś chce mieć rozsadzony cały hamulec.

Napisano
a olej silnikowy można wlać?

 

silnikowego nie polecam.

 

Ja swoją magurę zalałem olejem hydraulicznym TOTAL LHM plus,

ponieważ jeżdzę citroenem - i mam go pod dostatkiem.

Hamulec działa bez zarzutu.

 

Z przodu w grimece mam DOT-4

 

 

Niestety zamiana dot na minerala i odwrotnie jest bardzo bolesna dla oringów -

zostają zeżarte

Napisano

LHM'a+ używa wielu trialowców do HS'ów - to jest praktycznie to samo co Magurowski Blood :lol: Dokładnie - to jest olej mineralny do zawieszeń w Citroenie :] Zalewałem LHM'em+ Louisy i HS'ki i działają super.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

to jaki w koncu trzeba zalewac? Ja tez mam deore 535 i niedlugo bede spuszczal caly i zalewal nowy, napiszcie konretnie sama nazwe, cene i miejsce gdzie go mozna kupic.

Napisano

to jaki w koncu trzeba zalewac?

 

Tylko takim rodzajem jak producent - jeśli był DOT, to DOTem, jeśli mineralny (shimano, magura) to mineralnym. W magurach sprawdza się LHM+ , w shimano nie próbowałem.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

zalalem u siebie w shimano deore 535 olej mineralny. Powiedzialem w motoryzacyjnym ze chce olej mineralny, delikatny zeby nie zarl uszczelek, i zeby byl.. dobry do hampli hydr. rowerowych. Powiedzial ze odpowiednikiem bedzie taki mineralny, ktory uzywa sie do samochodowych zawieszen hydraulicznych i automatycznych skrzyni biegow. I taki wlasnie kupilem. Nie pamietam jaka nazwa ale Elf Automatic costam mineral. 25zł/litr i hample działają tak samo. Jedna mala roznica. Olej shimano jest przezroczysty, bez zapachu. Olej "25zł/litr" jest czerwonawy i delikatnie zalatuje olejem silnikowym. Dziala tak samo, polecam :(

Napisano

to dziwne, bo jak odpowietrzalem, to mialem przezroczysty wezyk, wiec moglem zobaczyc kolor, gdy spuscilem olej zalany oryginalnie, byl bezbarwny, za to gdy wlalem ten kupiony 25zl/l to kolor w wezyku byl czerwonawy. A moze mialem fazy? :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...