Skocz do zawartości

[Opona] Dętkowa jako bezdętkowa


maryce

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam koła deore xt przystosowane do UST, oraz opony Schwalbe Marathon Racer (26x1.5, zwykłe, czyli nie ust ani nie tl-ready). Kupiłem mleczko NoFlats i próbuję to wszystko złożyć do kupy :)

Mam tylko problem z 'wyciekami'.

Po założeniu opony wlałem 60ml mleczka, napompowałem do 4atm, mleczko pojawiło się punktowo na zewnątrz opony (rozumiem że tak miało być, w miejscach nieszczelności). Mleczka na zewnątrz jest bardzo mało.

Ale po 30 minutach mam w oponie około 1atm. To ja znowu do 4atm i sytuacja się powtarza już 3 razy.

Za każdym razem słyszę/widzę że mleczko nie jest w stanie zatkać nieszczelności w oponie i delikatnie ucieka.

Nigdy przy rancie, zawsze przez oponę.

 

Czy dobrze myślę że opona którą chce założyć jest po prostu za cienka?

Przecieki mleczka są tylko na ściankach bocznych.

Napisano

Opona jest nowa czy używana? Jeśli to drugie, to jak mocno?

 

Poza tym Racer (co nawet widać po wadze) gdzieś musi być odchudzony ;) Zazwyczaj w lekkich oponach na procesie zabierania materiału najbardziej cierpią boczne ścianki.

Napisano

Przejechane jakieś 3000km. Ale 'przeciekają' tylko boki. Mleczko po prostu tego nie uszczelnia. Chyba jutro wracam do dętek :(

Napisano

Popróbuj, czasami się trzeba trochę namęczyć :) . Wlej mleczko, napompuj, podrzucaj, kręć tym kołem. Jak się nie uda, to spróbuj wlać więcej mleczka i zrobić to samo.

Napisano

Filmik widziałem.

 

Po 3 dniach stwierdzam, że ta opona się nie nadaje jako bezdętkowa.

Wymieniłem płyn 2 razy, wlałem go 100ml za drugim razem, kołem co kilka godzin potrząsałem, pompowałem i nic.

Koło wytrzymuje 2atm, powyżej 'puszcza'. Ścianki boczne są po prostu za cienkie.

Wracam do dętek :(

Napisano

100 ml przy takim rozmiarze, to opona powinna byc niemalze cala zalana...

 

Odkladales kolo na "wiadro" zeby plyn zajal sie sciankami opony?

 

Sprawdz wentyl, opaske/tasme?

 

Ta opona ma troche gumy na sobie, przypuszczam ze grubosc scianek nie jest mniejsza od roro lub furiosow, ktore to uszczelnia sie bez lub z malymi problemami.

 

Ja uszczelniam opony na dwa etapy:

1. tak jak na filmie, pompuje tak aby system zalapal z calym rytualem wstzasow, cisnienie max 1-1.5atm, odkladam na wiaderko po 30-60min na kazda strone.

2. ponowny shake i dopompowuje do wymaganego cisnienia, w moim wypadku 2-2.2 atm

 

I tu, w cisnieniu moze lezy problem.

Przy wiekszym, 4 atm, opona na tyle sie rozciaga, ze plyn nie jest w stanie uszczelnic powstajacych dziur...?

Napisano

Zakładałem na próbę Racing Ralph 2.1 TL-Ready. Ona nawet bez mleczka trzyma 2atm dobrze ponad godzinę :) Więc to nie kwestia obręczy.

 

Opasek nie ma co zakładać, to jest obręcz UST.

 

Dzisiaj koło odkładałem 'na boku' dobre kilka razy, za każdym razem leżała tak z godzinę.

Sytuacja wygląda teraz tak: pompuję do 4atm, pojawiają się przecieki. Odkładam koło na godzinę. Po godzinie wydaje się że koło jest uszczelnione. To ja biorę pompkę, a tam 2atm. Pompuję do 4atm i sytuacja się powtarza.

Poddaje się, ostatecznie, mleczko wywalone, koło się suszy po myciu, zaraz zakładam dętkę :P

Ta opona się po prostu nie uszczelnia :(

  • 3 tygodnie później...
Napisano

taki mały psikus od shimano o którym się nie mówi one mają zabezpieczanie przeciw wysokim ciśnieniom coś w stylu zaworu bezpieczeństwa wiem bo miałem koła xtr i tam max był bodaj 2,2 atmosfery na początku nie wiedziałem gdzie puszcza to dałem koło pod wodę i się okazało że na obręczy są 2 małe dziurki odpowiedzialne za obniżanie ciśnienia. :whistling: tak więc opony tu nic nie mają do rzeczy bo jak sam piszesz przy tym ciśnieniu trzymają a powyżej już nie

Napisano

Opony dętkowe Schwalbe mają bardzo cienkie, wręcz sitowate ścianki boczne wersjach 2010 i wcześniejszych, i w zasadzie nie da się ich uszczelnić. Stąd pojawiające się mleczko na bokach. Modele na 2011 wg Schwalbe są w standardzie Tubless Ready, co oznacza, że mają grubsze ścianki. W nowych oponach tego problemu już nie ma.

Napisano

Taaa, no to ciekawe, bo w instrukcji jest napisane, że zalecane ciśnienie jest w zakresie 29-58 psi - czyli do 4 atm. , więc nie wiem skąd wziąłeś te 2,2 atm , z sufitu ?

http://www.shimano-p...69830607748.pdf

nie z sufitu a z doświadczenia w uszczelnianiu oponek a dokładniej shwalbe NN 2,25 2010 evo które się dobrze uszczelniły i nie wiem jak by były twarde na 4 atmosfery ale myślę że mogły by tego nie wytrzymać bo już 2 to dużo przy ust

Napisano

Wypisujesz za przeproszeniem pierdoły a co sobie wykoncypowałeś to już Twój problem, tylko nie wciskaj tyh przemyśleń innym :down:

Czego by mogły nie wytrzymać, skoro opona Schwalbe NN Tubeless wytrzymuje do 55 psi,a Spec Purgatory 2Bliss wytrzymuje do 65 psi, więc nie mogę jaj założyć na koła UST tak napompować skoro chcę ?, weź Ty durnot nie wciskaj, a przemyślenia zachowaj dla siebie, że tak się dosadnie wyrażę.

Napisano

Koła XT faktycznie mają takie małe dziurki po bokach obręczy, ale jest to bodaj swego rodzaju 'odpowietrzenie'.

Wydaje mi się że chodzi o to, że jak 'przez gwint' nypla przesączy się jakimś cudem woda do środka obręczy, musi w jakiś sposób się później wydostać.

Te otwory są otwarte, nie jest to na pewno 'zawór bezpieczeństwa'.

Napisano

Takie otworki są nie tylko w obręczach UST Shimano,w DT czy Mavicach też są, i służą do tego o czym napisałeś.

Napisano

ja trochę z innym pytaniem, uszczelniał ktoś maxxisy? chodzi mi o wersje exception crossmarka

Napisano

Wczoraj uszczelniałem koła pierwszy raz w życiu, Maxxis (nie excpetion) 60TPI,70A, obręcz ZTR Alpina, mleczko No Tubes, pompka JoeBlow. Udało się bez najmniejszych problemów. Ciśnienie trzyma, jazda za kilka dni.

 

Pzdr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...