Mod Team Franio Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Witam. Mam pewien problem. Mianowicie chodzi o to, że w wakacje kupiłem przedmiot ze sklepu na allegro (zaznaczę, że to klamki hamulcowe), wystawiłem im komentarz, a do tej pory nie doczekałem się zwrotnego. To samo powtórzyło się 3 miesiące temu, kiedy to ja sprzedałem przedmiot, wystawiłem komentarz kupującemu, ale po zwrotnym ani śladu. Wysyłałem maile z prośbą o wystawienie komentarza, zarówno do sklepu jak i pana X, ale nie raczyli odpowiedzieć, mimo że przed zakupem kontakt z nimi był bardzo dobry. Zastanawiam się czy za pośrednictwem allegro można jakoś zmusić ich do wystawienia tych komentarzy. Nie mam ich wielu, a wiadomo jak to jest. Ludzie jednak zwracają uwagą na ich ilość i zwykle właśnie po tym określają rzetelność sprzedawcy czy kupującego. Wie ktoś może coś na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Z tego co wiem wystawianie komentarzy nie jest obowiązkowe i pisanie do Allegro nic nie da. Sam zaliczyłem kilkadziesiąt transakcji gdzie nie doczekałem się komentarza zwrotnego ale mam to w d. Gorzej jak kupisz od kogoś przedmiot niezgodny z opisem (miał być stan bdb a jest dostateczny), wystawiasz mu zasłużonego nega, a on daje Ci odwetowego (bo Ty jako kupujący wywiązałeś się wzorowo ze swoich obowiązków). Tutaj Allegro również nie pomoże. Podsumowując, system komentarzy Allegro to niewypał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 W gruncie rzeczy to sprzedający powinien pierwszy wystawić komentarz. Allegro mogłoby zastosować algorytm który automatycznie (np. po upływie miesiąca od transakcji) wystawiałby komentarz pozytywny w imieniu sprzedającego. Kupujący przecież jako pierwszy płaci za przedmiot zgodnie z obowiązującymi na aukcji zasadami (i jest to jego jedyny obowiązek) a dopiero później go otrzymuje i ewentualnie reklamuje. Zanim reklamacja zostanie uznana zarówno kasa jak i przedmiot znajdują się w posiadaniu sprzedającego. Większa odpowiedzialność jest po stronie sprzedającego i to nie zależnie czy na allegro czy w osiedlowym spożywczaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Można skorzystać z serwisu Aukcjoner. Jest darmowy i umożliwia przypominanie o brakujących komentarzach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 arroyo masz w 100% rację. Nie wiem czemu tak się przyjęło że kupujący pierwszy wystawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Bo w razie problemów kupujący ma już poztywa a negatyw wędruje do sprzedającego. Tak przynajmniej jest szansa dla sprzedającego, że "odwdzięczy się" negatywem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 11 Lutego 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 sznib, ten system komentarzy jest bez sensu, bo jeśli uczciwi ludzie coś kupują, a komentarzy tak czy tak nie dostaną, to troszeczkę mija się jednak z celem. Chociaż kto wie, może allegro kiedyś usprawni i ulepszy działanie tego systemu. Poczekamy, zobaczymy. arroyo masz rację, bo to sprzedający powinien jako pierwszy wystawić komentarz. Tylko ilu tak robi? Dosłownie garstka. Zawsze kupujący musi zrobić ten pierwszy krok. premier2, dzięki za link do serwisu, ale niestety umożliwia on tylko wysłanie maila do sprzedawcy/klienta, co już wcześniej robiłem, bez żadnych skutków. Nie zależy mi jakoś szczególnie na "odzyskaniu" tych komentarzy, ale byłem ciekaw czy jest taka szansa. Teraz będąc klientem nie będę już wystawiał komentarzy jako pierwszy. Poczekam na sprzedawcę, a jeśli on nie zrobi nic w tym kierunku, to trudno - obie strony zostaną "bez niczego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Warthog Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 System komentarzy na Allegro jest moim zdaniem wyjątkowo .. mało przemyślany. Za każdym razem kiedy coś mi nie pasuje (jako kupującemu) i muszę wystawić negatywa sprzedający odwdzięcza się tym samym, wystawiając negatywa dlatego, że ja tak zrobiłem, chociaż z mojej strony nie było żadnych zaniedbań. Jedyny wiarygodny system jaki można by było stworzyć musiałby się opierać na ukrywaniu komentarzy do czasu, aż druga strona go wystawi. Przykład: Wystawiam komentarz jako kupujący, Sprzedający ma tydzień na wystawienie zwrotnego, przy czym nie może zobaczyć jak on został oceniony. Kiedy sprzedający wystawi komentarz oba stają się widoczne, jeśli tego nie zrobi powinno wystawiać z automatu pozytyw (bo najwyraźniej sprzedający nie miał zastrzeżeń). Ale nie ma sensu chyba o tym tutaj rozmawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 No a komentarze neutralne? Myślę że pozytyw powinien być kiedy jestem w co najmniej 80% zadowolony z transakcji. Kiedy jest sytuacja typu że sprzedający po tygodniu przypomni sobie o wysłaniu paczki albo drastycznie zawyży koszty wysyłki powinien być neutral. Niestety, ale wystawiając neutrala narażamy się na kontrę, nawet w postaci negatywa. Miałem taką sytuację, kupiłem kiedyś amortyzator, koszt wysyłki zapłaciłem 30pln, paczka przyszła i się okazało że sprzedający zapłacił 17. Dałem neutrala w treści mniej więcej "Towar ok, szybka wysyłka, niestety koszt wysyłki sporo zawyżony" i w odwecie dostałem negatywa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 A co jesli sprzedajacy nie ma dostepu do kompa przez tydzien? To nie przejdzie. Jedyne co jest dobre teraz to fakt, ze mozna dac odpowiedz wyjasnienie do komentarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Tyle że wielu kupujących nie czyta nawet komentarzy, nie mówiąc o odpowiedziach. Ktoś np. Chce kupić nową komórkę, przegląda sobie oferty, któraś mu się spodoba, zobaczy na komentarze i reakcja: "o, 7 negatywów, no to temu panu podziękujemy" i szuka dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
annaja Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 I to jest niestety prawda. A bywa, że ktoś wystawia negatywny komentarz złośliwie, choć sam był nie w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.