Skocz do zawartości

[amortyzator] 2009 FOX 36 TALAS RC2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

2009 Fox 36 Talas RC2

 

Foto / Dane Techniczne / Testy i Opinie / Serwis

 

 

 

 

 

Talas%2036%20001.jpg

 

Talas%200004.jpg

Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com

 

Talas%200003.jpg

Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com

 

Talas%200002.jpg

Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com

 

Talas%200001.jpg

Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com

 

 

 

 

TALAS = Travel Adjustable Linear Air Spring

 

 

 

 

Strona Producenta:

 

Fox%20logo%20001.jpg

 

 

 

 

Dane Techniczne:

 

* skok: 100/130/160mm (Talas III)

 

* rura sterowa: aluminium EA70 tubing lightweight, 1 1/8"

 

* korona: aluminium 7075 T6, kute

 

* golenie górne: aluminium EA70 (średnica: 36mm)

 

* golenie dolne: magnez (średnica: 38mm)

 

* kolor: "Titanium"

 

* waga: 2 300g

 

* system: sprężyna powietrzna

 

* tłumienie: olej w systemie zamkniętym ("cartridge")

 

* regulacja: naprężenie wstępne, tłumienie powrotu (15-Click)

 

* oddzielna regulacja tłumienia powolnej kompresji "Lowspeed" ("ProPedal Damping" redukcja bujania)

 

* oddzielna regulacja tłumienia szybkiej kompresji "Highspeed" (kontrola dobicia)

 

* kompatybilny wyłącznie z hamulcami tarczowymi

 

* mocowanie hamulca tarczowego (post mount) o średnicy tarczy od 160mm do 203mm (!)

 

* mocowanie piasty na oś 20mm z szybkim zapięciem typu QR

 

* zastosowanie: all-mountain/ freeride/ downhill

 

 

 

Dzięki opatentowanej charakterystyce tłumienia powolnej kompresji ("race tuned") amortyzator skutecznie

redukuje uciążliwe bujanie podczas jazdy przy równoczesnej pełnej aktywności pracy. Dalszą i niemniej

ważną zaletą tego systemu tłumienia jest bardziej płynna praca w ciężkim terenie ujawniająca się w odczuwalnie

zwiększonej sterowności i o 20% efektywniejszym wykorzystaniu skoku amortyzatora. Inne ciekawostki:

mocowanie hamulca tarczowego w standardzie "post mount", zintegrowana przelotka przewodu hamulca

tarczowego oraz nowe szybkie zapięcie typu QR.

 

 

System TALAS III oferuje szybką trzypozycyjną zmianę skoku [100/130/160mm]. Specjalnie opatentowana technologia "TALAS"

umożliwia zmianę skoku w amortyzatorze ze sprężyną powietrzną przy równoczesnym zachowaniu

charakterystyki (twardości) sprężyny.

 

 

Liczne testy przeprowadzone przez renomowane magazyny rowerowe na całym świecie podkreślają

wyjątkową pozycję amortyzatorów typu Fox 36 na rynku rowerowym, nowego prymusa na arenie amortyzatorów

przeznaczonych do ekstremalnego freeride'u oraz wyczynowego downhill'u.

 

 

Według testu przeprowadzonego przez renomowany niemiecki miesięcznik rowerowy Bike (03/2005)

Fox 36 to najsztywniejszy i najlepszy jednopółkowy widelec przeznaczony do ekstremalnej jazdy.

Jego główne zalety to kombinacja niskiej wagi, możliwości szybkiej zmiany skoku, fenomenalnej sztywności

oraz bezsprzecznie najwyższej jakości, charakteryzującej wszystkie amortyzatory Fox'a.

 

 

 

 

 

 

 

Testy i Opinie:

 

 

bikeradar.com

bikeradar.gif

 

 

 

 

 

singletracks.com

logoNew2.gif

 

 

 

 

 

mtbr.com

mtbr%20logo125.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Serwis:

 

 

Wymiana uszczelek i oleju

[Fox]

 

 

Pełen serwis 36 Talas III RC2

[Fox]

 

 

Pełen serwis 32 Talas II Video

[Fox]

 

 

Wymiana uszczelek i oleju

[Enduro Fork Seals]

 

 

 

 

 

 

 

Tuning:

 

 

Kultowe uszczelki "Dust Wiper"

 

Enduro Fork Seals RWC

 

rwc_logo300.gif

 

fox32redo_500.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia z prywatnych zbiorów autora:

 

Knur%20030.jpg

Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert

 

 

Knur%20011.jpg

Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert

 

 

Spindl2%20009.jpg

Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert

 

 

Spindl3%20005.jpg

Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...