BikeBert Napisano 10 Lutego 2011 Napisano 10 Lutego 2011 2009 Fox 36 Talas RC2 Foto / Dane Techniczne / Testy i Opinie / Serwis Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com Photo ©: James Huang/Cyclingnews.com TALAS = Travel Adjustable Linear Air Spring Strona Producenta: Dane Techniczne: * skok: 100/130/160mm (Talas III) * rura sterowa: aluminium EA70 tubing lightweight, 1 1/8" * korona: aluminium 7075 T6, kute * golenie górne: aluminium EA70 (średnica: 36mm) * golenie dolne: magnez (średnica: 38mm) * kolor: "Titanium" * waga: 2 300g * system: sprężyna powietrzna * tłumienie: olej w systemie zamkniętym ("cartridge") * regulacja: naprężenie wstępne, tłumienie powrotu (15-Click) * oddzielna regulacja tłumienia powolnej kompresji "Lowspeed" ("ProPedal Damping" redukcja bujania) * oddzielna regulacja tłumienia szybkiej kompresji "Highspeed" (kontrola dobicia) * kompatybilny wyłącznie z hamulcami tarczowymi * mocowanie hamulca tarczowego (post mount) o średnicy tarczy od 160mm do 203mm (!) * mocowanie piasty na oś 20mm z szybkim zapięciem typu QR * zastosowanie: all-mountain/ freeride/ downhill Dzięki opatentowanej charakterystyce tłumienia powolnej kompresji ("race tuned") amortyzator skutecznie redukuje uciążliwe bujanie podczas jazdy przy równoczesnej pełnej aktywności pracy. Dalszą i niemniej ważną zaletą tego systemu tłumienia jest bardziej płynna praca w ciężkim terenie ujawniająca się w odczuwalnie zwiększonej sterowności i o 20% efektywniejszym wykorzystaniu skoku amortyzatora. Inne ciekawostki: mocowanie hamulca tarczowego w standardzie "post mount", zintegrowana przelotka przewodu hamulca tarczowego oraz nowe szybkie zapięcie typu QR. System TALAS III oferuje szybką trzypozycyjną zmianę skoku [100/130/160mm]. Specjalnie opatentowana technologia "TALAS" umożliwia zmianę skoku w amortyzatorze ze sprężyną powietrzną przy równoczesnym zachowaniu charakterystyki (twardości) sprężyny. Liczne testy przeprowadzone przez renomowane magazyny rowerowe na całym świecie podkreślają wyjątkową pozycję amortyzatorów typu Fox 36 na rynku rowerowym, nowego prymusa na arenie amortyzatorów przeznaczonych do ekstremalnego freeride'u oraz wyczynowego downhill'u. Według testu przeprowadzonego przez renomowany niemiecki miesięcznik rowerowy Bike (03/2005) Fox 36 to najsztywniejszy i najlepszy jednopółkowy widelec przeznaczony do ekstremalnej jazdy. Jego główne zalety to kombinacja niskiej wagi, możliwości szybkiej zmiany skoku, fenomenalnej sztywności oraz bezsprzecznie najwyższej jakości, charakteryzującej wszystkie amortyzatory Fox'a. Testy i Opinie: bikeradar.com singletracks.com mtbr.com Serwis: Wymiana uszczelek i oleju [Fox] Pełen serwis 36 Talas III RC2 [Fox] Pełen serwis 32 Talas II Video [Fox] Wymiana uszczelek i oleju [Enduro Fork Seals] Tuning: Kultowe uszczelki "Dust Wiper" Enduro Fork Seals RWC Zdjęcia z prywatnych zbiorów autora: Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert Photo ©: Robert Mokwa / BikeBert
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2011 Mod Team Napisano 11 Lutego 2011 Jednego nie rozumie, masz w tym Foxie fajny patent na przypięcie przewodu hamulca, a pomimo to przypiąłeś bezpośrednio do korony?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.