Skocz do zawartości

[klamki]"Po angielsku"


Fenthin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Czy są na forum osoby które używają lub używały "odwróconego" sposobu mocowania klamek, tj. prawą obsługujemy przód, lewą tył. Jeśli tak, czy to tylko kwestia przyzwyczajenia, czy odczuwalne są jakieś pozytywne/negatywne różnice względem klasycznego dla naszego kraju ustawienia? Bo powiem szczerze, intryguje mnie to. Prawa ręka u praworęcznych jest bardziej wyćwiczona, więc teoretycznie powinno to pozwolić na lepszą kontrolę. Ale czy faktycznie ma to jakieś znaczenie?

 

pozdrawiam

Fenthin

 

 

 

Napisano

Hej, no na pewno będzie to wymagać ćwiczeń. Częściej hamuje się tylnym hamulcem przy dużej prędkości. Ja raz z ciekawości zmieniłem przewody, zaliczyłem OTB i już wolę tego nie robić. Przede wszystk im trzeba się przyzwyczaić i nie zapomnieć tego, niezłe OTB można zaliczyć :rolleyes: :rolleyes: .

Napisano

Masz rację, na pewno wymaga to przestawienia się i oduczenia się dotychczasowych odruchów. Ale pytam raczej o to, czy jest sens się w coś takiego w ogóle bawić.

 

Przede mną i tak wymiana pancerzy, więc można trochę poeksperymentować. I chyba z ciekawości tak zrobię :D Raz tak jeździłem, ale to był dziecięcy rowerek, który miał z tyłu tylko torpedo i uczyłem się wtedy w ogóle jeździć, więc ciężko o porównanie. Tym bardziej, że ciągle było "hamuj tyłem, bo wylecisz przez kierownicę" :P

 

Powrót w razie czego ciężki nie jest, więc czemu nie spróbować. A nuż będzie lepiej, wygodniej jednak hamuje mi się prawą ręką. Z tym, że chciałbym usłyszeć opinie od osób, które to stosują.

 

 

Napisano

Nie jest lepiej, nie jest gorzej, jes po prostu inaczej.

Kwestia przyzwyczajenia.

Z prawa klamka obslugujaca przedni hamulec, linia przewodu hamulcowego jest duzo ladniesza, niezaklocona :icon_wink:

Napisano

Z prawa klamka obslugujaca przedni hamulec, linia przewodu hamulcowego jest duzo ladniesza, niezaklocona :icon_wink:

Tylko w przypadku hamulców tarczowych. W przypadku v-brake jest właśnie odwrotnie.

Napisano

Jest to jakis sposob na zlodziei. Jak taki wskoczy na bika i bedzie chcial uciekac, to na bank przyglebi przy pierwszym hamowaniu ;P. Ale przez jakies 2 tygodnie duze szanse na glebe bedzie mial wlasciciel. Podobno czesto motocyklisci tak zmieniaja klamki, bo tak jest w motorach.

Napisano

ja nie odczułem różnicy. Dostałem od kumpla rower duala z takim układem, co najciekawsze szybciej się nauczyłem wheelie niż w standardowej konfiguracji klamek. do przyzwyczajenia potrzebowałem parę godzin. Ja jestem np prawo ręczny, ale mimo to lewą ręka hamuje bardziej z wyczuciem. Prawą tego nie umiem bo hamulca nie używam tylnego, nawet z górki przy 60-70km/h = przedni na chama i jazda

Napisano

w motocyklach, skuterach prawa pompa obsługuje przedni hamulec i zapewne stąd wział sie taki układ i w rowerach, ale poza tym to kwestia przyzwyczajenia, choć jeżdżąc na zmiane rowerem i skuterem nie raz myliłem klamki

Napisano

Ja tam nie mam z tym problemu gdyż w moim ma normalnie prawa-tył, lewa-przód ale u ojca w rowerze jest odwrotnie czyli prawa-przód, lewa-tył. A że często śmigam rowerem ojca to muszę mieć to na uwadze i nie robi mi to większej różnicy gdzie co i jak :)

Napisano

@Matti95, tak, jak najbardziej poprawnie ;) - odniosłem się tylko do tego, że przewód ładniej wygląda w angielskim układzie klamek. Ale to pewnie kwestia modelu hamulca i typu amora, w przypadku Manitou jest nieco łatwiej, bo podkowa jest z tyłu i nie przeszkadza.

Napisano

Witam.

Miałem już dwa rowery które seryjnie miały przedni po prawej stronie a tylny po lewej były to giant (nie pamiętam modelu ale były to lata 90) oraz peugeot (też w latach 90). Na początku było dziwnie szczególnie gdy prędzej jeździłem na bmx gdzie hamulce miałem na odwrót ale była to kwestia przyzwyczajenia.

Napisano

Ja będę tak miał klamki bo zakładam mechaniczną tarczę i nie chce mieć połamanego pancerza i według mnie po prostu inaczej jest i ludzie się dziwią, jeszcze w starym makrokeszu tak miałem na v-kach, ale miałem tylko przedni hamulec to się już przyzwyczaiłem do tego że z prawej mam przód. i że prawa ręka służy do hamowania :D No i jeszcze w prawej ręce mam większe wyczucie.

Napisano

To że hamulce są inaczej niż manetki to żaden problem, powiedziałbym nawet że jedno i drugie nie ma żadnego związku.

Napisano

Jak ktoś jeździ dużo motorem gdzie hamulec przedni czyli podstawowy jest zawsze na prawej ręce to takie ustawienie w rowerze może coś pomóc. Zastanawiam się dlaczego zwykle w ruchu lewostronnym klamki są na odwrót, czy może ma to coś wspólnego z bezpieczeństwem czy coś

Napisano

A co z manetkami? Z prawej strony przedni hamulec i tylna przerzutka, z lewej tylny hamulec z przednią przerzutką? Pomieszanie z poplątaniem :icon_wink:

 

Dokładnie tak miałem i nie było żadnego problemu.

Napisano

od soboty latam ( w miare pogody ) w takim systemem, zrobiłem tak bo wcześniej latałem motocyklem i sadze że mam lepsze wyczucie co do prawej reki i przedniego hebla. Mam nadzieje że nie przelece :)

Napisano

tez posiadam klami na "odwrot" - prawa przod, lewa tył. Na pocz mialem troche problemow z przyzwyczajeniem sie ale po kilku jazdach nie mysli sie gdzie jest przedni a gdzie tylni ham. A co do przezutek to mam tak jak narmalnie jest: prawa-tyl, lewa- przod i w polaczeniu z klamkami "po angielsku" problemu nie widze.

Napisano

A co do przezutek to mam tak jak narmalnie jest: prawa-tyl, lewa- przod

Trudno spodziewac sie czegos innego...

Jak klamki hamulcowe sa w systemach "flip flop" to manetki juz nie bardzo.

Napisano

Odnośnie tytułu tematu, nazwał bym raczej "po niemiecku", bo rowery sprowadzane/kupowane w niemczech miały taką przekładkę.

Jeździłem tak kilka lat i było ok, aż nie zmieniłem roweru, ale to były czasy canti. Wydaje mi się, że w skrajnych przypadkach może być kłopotliwe wygodne poprowadzenie pancerza do fajki (przy v'kach)

 

A tak na marginesie, to moja dziewczyna przebąkuje o zamianie stron, tłumaczy to leworęcznością i obawą przed OTB <_<

Napisano

Tak jak w aucie,przesiadasz się z manuala na automat....po trzech naciśnięciach lewą nogą hamulca(normalnie pedał sprzęgła) albo się przestawisz i się spodoba albo nie.Według mnie lepsze wyczucie mam w rączce wiodącej(durne schematy że prawa tył lewa przód) chociaż przód w prawej.....ciekawe doswiadczenie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...