Skocz do zawartości

[napęd] wymiana z 8 na 9


ocelot

Rekomendowane odpowiedzi

witam chciałem wymienić napęd z 8 na 9 . Problem polega tylko na tym że chciałem zrobić to stopniowo z uwagi na skromne fundusze . Chyba docelowo miało by to być Deore .I moje pytanie jest następujące dzieląc ten zakup na dwa trzy zakupy co musiałbym najpierw kupić aby zaczęło to już hulać . Czy jest możliwy zakup na raty czy trzeba po prostu wycalować od razu całą kasę . Oczywiście liczę się z tym , że puki nie będzie całości no mówiąc oględnie nie będzie to współpracowało idealnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet na trzy. Najpierw to, bez czego obejść się nie można - kaseta, łańcuch, manetki. Później, przy ewentualnym przypływie gotówki przerzutka, a korbę po zajechaniu napędu. Chyba, że to będzie naprawdę malutki przebieg, wtedy można pokusić się o założenie korby do tego napędu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z korbą to pomyślałem coś takiego aby jeszcze zejść z kosztów pomyślałem o korbie od tego nowego ALIVIO 9 (FC-M430).W sumie nie wiem czy to dobry pomysł .

 

Jeżeli masz teraz klamkomanetki (?) to na pierwszy ogień jeszcze klamki hamulcowe.

 

nie klamki mam osobno , a za skok przerzutki odpowiada manetka czy przerzutka w 9 ma już inne kąty i dlatego musi to być razem zgrane z manetkami od 9 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutne minimum to prawa manetka, łańcuch i kaseta. Jeżeli reszta osprzętu jest w dobrym stanie to zamiast jednej manetki kupić dwie (komplet) i jeździć. W miarę zużywania się sprzętu zmienić korbę oraz przerzutki.

Najlepiej podaj specyfikację swojego roweru, orientacyjny przebieg ew. zdjęcia zębatek. Łatwiej wtedy będzie stwierdzić, czy warto dzielić zakupy na etapy, czy lepiej zbierać pieniądze na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutne minimum to prawa manetka, łańcuch i kaseta. Jeżeli reszta osprzętu jest w dobrym stanie to zamiast jednej manetki kupić dwie (komplet) i jeździć. W miarę zużywania się sprzętu zmienić korbę oraz przerzutki.

Najlepiej podaj specyfikację swojego roweru, orientacyjny przebieg ew. zdjęcia zębatek. Łatwiej wtedy będzie stwierdzić, czy warto dzielić zakupy na etapy, czy lepiej zbierać pieniądze na całość.

 

 

MERIDA MATTS 40D

przebieg ok. 1100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to będzie taka zmiana dla zmiany. Możesz kupić część napędu już teraz, część później i gdy już zajedziesz aktualny, będziesz mógł wymienić wszystko od razu. Ewentualnie zbierać pieniądze i kupić wszystko na raz czy też szukać okazji. Nie widzę sensu przechodzenia na 9rzędów przy tak nowym napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zastanowię się nad tym czy teraz czy jeszcze poczekać i pomału kupować .

 

mam jeszcze takie pytanie odnośnie długości łańcucha ile ogniw mniej więcej kupić 114 ?

i drugie sa dwa rodzaje kaset 11-32 i 11-34 nie wiem która wybrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie sprzedawane łańcuchy mają 114 ogniw, jednak po zakupie musisz go skrócić do odpowiedniej długośc, a ta odpowiednia długośc jest podyktowana przełożeniami jakimi dysponujesz i trochę również długością wózka przerzutki.

 

a czy jest gdzieś bardziej dokładny opis jak go skrócić chodzi mi konkretnie na jakich zębatkach z przodu i z tyłu umieścić łańcuch (a morze nie ma to żadnego znaczenia) jaki ma być naciąg , kąt (ułożenie) przerzutki tylnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajeździj obecny napęd a w szafie skladaj sobie części, które założysz później.

Ma to swoje plusy:

1. masz duuużo czasu na szukanie okazji (tak, zdarzają się nawet na alledrogo)

2. możesz kupić przez to znacznie lepszy sprzęt

3. nie marnujesz dobrego i sprawnego sprzętu jaki masz w rowerze obecnie.

 

dobierając dlugość łańcucha robiłem to tak - wrzucałem na najmniejszą zębatkę na przodzi i na najmniejszą na tyle, łańcuch dopasowywałem tak, żeby wózek tylniej przerzutki był równolegle do ziemi i żeby łańcuch nie dotykał o górne kółko przerzutki.

Sprawdza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...