ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 witam chciałem wymienić napęd z 8 na 9 . Problem polega tylko na tym że chciałem zrobić to stopniowo z uwagi na skromne fundusze . Chyba docelowo miało by to być Deore .I moje pytanie jest następujące dzieląc ten zakup na dwa trzy zakupy co musiałbym najpierw kupić aby zaczęło to już hulać . Czy jest możliwy zakup na raty czy trzeba po prostu wycalować od razu całą kasę . Oczywiście liczę się z tym , że puki nie będzie całości no mówiąc oględnie nie będzie to współpracowało idealnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Żeby w ogóle działało? Kaseta, łańcuch i manetki. Później można wymienić przerzutkę i korbę (ale ją już najlepiej przy kolejnej kasecie, żeby nie męczyć nowego sprzętu zużytym łańcuchem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 ok czyli podzielił byś to na dwa zakupy + trzeba się liczyć z dodatkową kasetą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 A nawet na trzy. Najpierw to, bez czego obejść się nie można - kaseta, łańcuch, manetki. Później, przy ewentualnym przypływie gotówki przerzutka, a korbę po zajechaniu napędu. Chyba, że to będzie naprawdę malutki przebieg, wtedy można pokusić się o założenie korby do tego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Jeżeli masz teraz klamkomanetki (?) to na pierwszy ogień jeszcze klamki hamulcowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 z korbą to pomyślałem coś takiego aby jeszcze zejść z kosztów pomyślałem o korbie od tego nowego ALIVIO 9 (FC-M430).W sumie nie wiem czy to dobry pomysł . Jeżeli masz teraz klamkomanetki (?) to na pierwszy ogień jeszcze klamki hamulcowe. nie klamki mam osobno , a za skok przerzutki odpowiada manetka czy przerzutka w 9 ma już inne kąty i dlatego musi to być razem zgrane z manetkami od 9 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 w jakim celu chcesz wymieniac korbe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Bo korba może być zużyta na przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Absolutne minimum to prawa manetka, łańcuch i kaseta. Jeżeli reszta osprzętu jest w dobrym stanie to zamiast jednej manetki kupić dwie (komplet) i jeździć. W miarę zużywania się sprzętu zmienić korbę oraz przerzutki. Najlepiej podaj specyfikację swojego roweru, orientacyjny przebieg ew. zdjęcia zębatek. Łatwiej wtedy będzie stwierdzić, czy warto dzielić zakupy na etapy, czy lepiej zbierać pieniądze na całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Absolutne minimum to prawa manetka, łańcuch i kaseta. Jeżeli reszta osprzętu jest w dobrym stanie to zamiast jednej manetki kupić dwie (komplet) i jeździć. W miarę zużywania się sprzętu zmienić korbę oraz przerzutki. Najlepiej podaj specyfikację swojego roweru, orientacyjny przebieg ew. zdjęcia zębatek. Łatwiej wtedy będzie stwierdzić, czy warto dzielić zakupy na etapy, czy lepiej zbierać pieniądze na całość. MERIDA MATTS 40D przebieg ok. 1100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 W takim razie to będzie taka zmiana dla zmiany. Możesz kupić część napędu już teraz, część później i gdy już zajedziesz aktualny, będziesz mógł wymienić wszystko od razu. Ewentualnie zbierać pieniądze i kupić wszystko na raz czy też szukać okazji. Nie widzę sensu przechodzenia na 9rzędów przy tak nowym napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 ok zastanowię się nad tym czy teraz czy jeszcze poczekać i pomału kupować . mam jeszcze takie pytanie odnośnie długości łańcucha ile ogniw mniej więcej kupić 114 ? i drugie sa dwa rodzaje kaset 11-32 i 11-34 nie wiem która wybrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Przeważnie sprzedawane łańcuchy mają 114 ogniw, jednak po zakupie musisz go skrócić do odpowiedniej długośc, a ta odpowiednia długośc jest podyktowana przełożeniami jakimi dysponujesz i trochę również długością wózka przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 11-32 jest trochę bardziej ściśnięta i przez to uniwersalna, więc radzę takie stopniowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Przeważnie sprzedawane łańcuchy mają 114 ogniw, jednak po zakupie musisz go skrócić do odpowiedniej długośc, a ta odpowiednia długośc jest podyktowana przełożeniami jakimi dysponujesz i trochę również długością wózka przerzutki. a czy jest gdzieś bardziej dokładny opis jak go skrócić chodzi mi konkretnie na jakich zębatkach z przodu i z tyłu umieścić łańcuch (a morze nie ma to żadnego znaczenia) jaki ma być naciąg , kąt (ułożenie) przerzutki tylnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 10 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Zerknij tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Zajeździj obecny napęd a w szafie skladaj sobie części, które założysz później. Ma to swoje plusy: 1. masz duuużo czasu na szukanie okazji (tak, zdarzają się nawet na alledrogo) 2. możesz kupić przez to znacznie lepszy sprzęt 3. nie marnujesz dobrego i sprawnego sprzętu jaki masz w rowerze obecnie. dobierając dlugość łańcucha robiłem to tak - wrzucałem na najmniejszą zębatkę na przodzi i na najmniejszą na tyle, łańcuch dopasowywałem tak, żeby wózek tylniej przerzutki był równolegle do ziemi i żeby łańcuch nie dotykał o górne kółko przerzutki. Sprawdza się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 witam , a jeżeli chodzi o tarczę to lepiej wybrać 44T czy 48T i jeszcze sprawa wózka w tylnej przerzutce też nie mam pojęcia czym się sugerować z długim czy z krótkim wózkiem . Z góry dzięki za odpowiedź . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Najbardziej ogólnie 44 - górski ,48 - treking. Długi wózek bardziej uniwersalny, krótki - łańcuch mniej trzepie.Poczytaj "pojemność napędu" (albo jakoś tak). http://www.forumrowerowe.org/topic/63677-pojemnosc-przerzutki-wybor-dlugosci-wozka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 dzięki oczywiście ale dowiedziałem się z tego tylko tyle ze powinienem mieć wózek długi ale i tak większość wybiera średni GS ze względów bezpieczeństwa co chyba też bym się do tego skłaniał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Z krótkim (górskim krótkim, ogólnie to średni), jeśli nie krzyżujesz łańcucha, nie będzie problemów. Gorzej gdybyś chciał jeździć np. 3x1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 ok czyli tarcza 44T i krótki wózek(średni) GS . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 jeżeli chodzi natomiast o korbę to z jakimi ramionami lepiej wybrać czym się sugerować 170 czy 175 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Jeśli chodzi o długość ramion korby to wydaje mi się, że musisz wziąć pod uwagę wzrost. Jeśli masz 185 cm i długie nogi to raczej 175 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ocelot Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Jeżeli chodzi jeszcze o korbę chciałem kupić FC-M590 czy ona będzie pasowała ,mam dylemat odnośnie linii łańcucha szerokość mufy 73mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.