Skocz do zawartości

[amortyzator przód] do 600zł. enduro 120-130mm


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam nadzieję że enduro to dobra nazwa-

mam na myśli jazdę po lesie korzenie, małe hopki+ czasami lekki (bardzo?) dh,

zależy mi żeby miały blokadę skoku

aha i zapomniałbym- uczę się robić proste manewry na ulicy etc. np. 180-tka

ważę 57kg więc raczej miękki amor

 

podsumowując:

-do 600zł

-blokada skoku

-dosyć miękki

-wszechstronny(jak wymieniłem)

-nowy

Napisano

No to podobne parametry jak moja jazda i moja waga, ja kupiłem torę tyle że używaną bo nie miałem kasy i to w dodatku jakiegoś OEMa bo nie ma blokady, ale i tak jej nie używam. http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-lo-air-solo-manetka-kurier0zl-i1449234083.html ta Tora jest powietrzna wiec możesz ustawić pod swoja wagę, a skok możesz ustawiać poprzez zmianie podkładki (dokładniej jej wyjecie) z amorka i w takim wypadku możesz z tej setki zrobić 130 co jest dla niej całkowicie normalne,. Zresztą tora uchodzi za pancerny amor wiec powinna wytrzymać.

Napisano

Co Ci kolega zrobił, że mu tore do enduro polecasz? ;P

Z drugiej strony z opisu wynika, że tora starczy :)

Do jakiej ramy to ma być? Bo jakos marnie widze "180-tke" jak to nazwałeś na fulu..

Napisano

nie mówie o "180" skacząc tylko coś jak bunny-hop ;d powiem szczerze że jestem amatorem

rame mam kroser panic

 

aha, dodam że amortyzatory jak na razie mam xcr sr suntour, co o nich powiecie?

 

znalazłem takie.. któreś by się nadawały?

 

http://allegro.pl/suntour-epicon-lo-tylko-1670-g-120-skoku-wawa-i1435632560.html

 

http://allegro.pl/soul-x-olej-usa-140-mm-za-bezcen-warto-2088gr-i1434127798.html

 

http://allegro.pl/sr-suntour-duro-dj-e-model-2009-130mm-rura-cr-mo-i1441447232.html

Napisano

moim zdaniem Epicon służy do innej jazdy, Soula nie znam więc nie wiem a z tej 3ki wybrałbym jednak Duro, dobrze serwisowany powinien slużyć.

Gdybyś jednak zdecydował się na coś używanego to znacznie zwiększa pole wyboru

Napisano

wolę nie kupować używek, gdyż po prostu się na tym nie znam.. jeszcze kupie jakiegoś bubla i będzie kasa zmarnowana, tak mam pewność że sprzęt 100% sprawny :)

Napisano

Duro, nie ma blokady ale jest dużo tańszy. Jeżeli uczysz się robić sztuczki to widelec dostanie w kość wiec lepiej pałować coś tańszego niz od razu docelowy sztuciec. Moim zdaniem Dureń spokojnie wystarczy a do tego jest prosty w serwisie a operacje takie jak zmiana skoku są banalnie proste. Kiedy nauczysz się techniki to wtedy warto pomysleć o czyms lepszym IMO :)

Napisano

jeżeli to bardzo szkodzi to jestem nawet w stanie zrezygnować ze "Sztuczek" bo i tak głównie jeżdżę po lesie i chciałbym aby amor posłużył mi ładnych pare lat

w Soul podoba mi się że ma dużą regulację skoku.. co o nim myślicie?

Napisano

aha i jeszcze jedno, zmieżyłem że rura sterowa w moim amorze ma 20cm i ma 2,8cm szerokości (liczone od zewnętrzynych krawędzi) czy to jest rura 1 1/8 i cyz da rade do tego dopasować ten amor osul x gdzie rura ma 242 mm..

Napisano

Duro złapie luzy. Trzeba go jeszcze przerabiać itp. Tora raczej nie będzie dobrze pracować pod 95KG :(. Naprawdę nie chcesz jakiejś używki w dobrym stanie? Pike może jakieś?

 

Poza tym, nie lepiej brać wersję na sztywną oś (QLC)?

Napisano

Soul to stareńki widelec. Z jego minusów to pamiętam kulawa jakość uszczelek, samoprzekręcająca się regulacja tłumienia powrotu. Do tego obecnie zupełnie nieobecny na rynku więc części zamienne - tylko w erze :) Nie grzeszył też czułością; był wówczas tanią alternatywą dla widelców uniwersalnych o dużym ówcześnie skoku. Do tego golenie bodajże 30 mm, regulacja skoku która powodowała samoczynne skracanie się widelca. No i 242 mm to długość rury sterowej. jeśli twoja ma 200 mm to jeszcze masz zapas, 42 mm. Ale ja bym sobie odpuścił.

Napisano

@Earl, dziwne że moje duro nie złapalo luzów a autor wątku waży 57 a nie 95kg. Wymiana spreżyny na bardziej miekką jest banalna i KAŻDY sobie z tym poradzi. Kupno samej spręzyny tez nie jest specjalnie problematyczne. Wersja QLC nie występuje ze skokiem 120mm. Dla kogoś kto sie nie zna na amorach kupowanie używki to najgrosze możliwe rozwiązanie bo nie jest w stanie zweryfikować stanu tego widelca.

Napisano

O tak, przepraszam. Tora DOBRZE pracuje pod 95 KG ale nie pod 57.. :icon_redface: :icon_redface: No tak, ale jeszcze trzeba zmienić olej i wywalić opaskę zamulającą. Też mam duro, jeżdżę z hamulcem XT już rok i nie ma nadal luzów, no ale są takie sztuki, że luzy łapią od 180 przy takiej samej wadze jak autora. Ja ważę trochę mniej, i kombinacja sprężyn i oleju sprawiła, że duro jest w miarę płynne, jest miękki i nie dobija :).

Napisano

a odnośnie duro

http://allegro.pl/sr-suntour-duro-dj-e-model-2009-130mm-rura-cr-mo-i1441447232.html

jst tam podana Rura sterowa : Stal CrMo 1-1/8 cala (28,6mm) AHEAD a mi wyszło max 27-28 mm, czy możliwe jest, że może być aż tak niewielka różnica?

i drugie pytanie

Długość rury sterowej : 255mm

toznaczy że będę miał kierownicę aż o 6,5 cm wyżej? (1cm skok amora +5,5cm z rury?)

Napisano

Najlepiej to według mnie założyć jedną tak z 5-10mm a resztę sterówki obciąć, bo jak później się zmienia mostek albo stery to mogą wyjść niezłe komplikacje że rura za krótka.

 

O tak, przepraszam. Tora DOBRZE pracuje pod 95 KG ale nie pod 57.. No tak, ale jeszcze trzeba zmienić olej i wywalić opaskę zamulającą.

 

Czy chodziło ci o Torę? Przy mojej masie (53kg) ugnę Duro na 99mm, a torę na 89mm, (wyjęte z rowerów) wiem bo mam obydwa w domu, Duro brata, Tora moja. I faktycznie z Duro wyjąłem opaskę zamulającą.

 

 

Napisano

Został jeszcze ostatni RST Titan Air. Skok 130mm, blokada skoku, nowy, działa płynie bo ma otwarte tłumienie OCR (tak jest w RST First na którym dane mi było jeździć), golenie 32mm. Niby kolor biały, ale wystarczy zobaczyć po ile chodzą na allegro :icon_wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...